Witam wszystkich!Moje pytanie skierowane jest przede wszyskim do użytkowników samplera e-mu esi 4000,ale i nie tylko.Do samplowania używam tradycyjnych wejść analogowych i i bardzo dobrej jakosci pętle ,jednak po tej operacji otrzymuje dzwieki o wartosc około -17dB.Biorąc pod uwage fakt żę,wszelkie ustawienia są poprawne,jest to według mnie troche za mało.Z tego co już zdażyłem się zorientować sygnał ten przy nagrywaniu np: przez program wielośladowy na wejściu nie powinien byc śłabszy niż -12dB a najlepiej jakby miał wartośc miedzy -6dB a -3dB.Czy w takim razie mój sampler działa poprawnie?a jak się ma poziom maksymalny do płyt winylowych,bo kiedys wyczytałem w pewnej gazecie ze nie jest on tak ważny jak w produkcjach wydawanych na CD.Za odpowiedz z góry dziękuje!
[addsig]
E-mu ESI4000 - poziom sygnału
wiek 31 lat,wykształcenie srednie,pracujacy w branży logistycznej,w wolnych chwilach dj-ka i produkcje muzyczne.
Re: E-mu ESI4000 - poziom sygnału
Emulatory wszystkie, nawet Proteus, mialy zalosnie niski poziom wyjsciowy. Obawa przed przesterowaniem w przypadku rozbudowanego aranzu... W samplerach (E3 i E4 na pewno) jest "przelacznik" podbijajacy poziom wyjsciowy - warto wlaczyc
. No i OIDP pokretlo glosnosci reguluje tez poziom na wyjsciu cyfrowym.

Re: E-mu ESI4000 - poziom sygnału
Proponuje poczytać instrukcje obsługi. Jest tam sporo fajnych rzeczy.
W Master/Global->Special masz taką funkcję Headroom/Boost, w której możesz ustawić poziom sygnału do szumu w przetwornikach D/A, w zależności od tego jaką grasz muzykę.
Jeśli korzystasz z 1 pętli lub 1 instrumentu to największą dynamikę uzyskasz przy ustawieniach: Headroom 0dB, Boost +12 dB. Natomiast jeśli robisz rozbudowane aranże to Boost ustawia się raczej na 0dB a Headroom ustawiasz na ucho od 0 dB do 15 dB tak żeby nie było przesterowania na wyjściu z samplera (optymalna wartość wg instr. to 3 dB)
Ponadto możesz mieć rozregulowane pokrętło głośności. Aby to sprawdzić użyj funkcji Recalibrate.
Aby poprawić głośność trzeba też pamiętać o podstawowej obróbce wszystkich próbek, fade in/out, dc offset, normalize. (ale zakładam, że to sprawa oczywista i nie trzeba o tym mówić)
W Master/Global->Special masz taką funkcję Headroom/Boost, w której możesz ustawić poziom sygnału do szumu w przetwornikach D/A, w zależności od tego jaką grasz muzykę.
Jeśli korzystasz z 1 pętli lub 1 instrumentu to największą dynamikę uzyskasz przy ustawieniach: Headroom 0dB, Boost +12 dB. Natomiast jeśli robisz rozbudowane aranże to Boost ustawia się raczej na 0dB a Headroom ustawiasz na ucho od 0 dB do 15 dB tak żeby nie było przesterowania na wyjściu z samplera (optymalna wartość wg instr. to 3 dB)
Ponadto możesz mieć rozregulowane pokrętło głośności. Aby to sprawdzić użyj funkcji Recalibrate.
Aby poprawić głośność trzeba też pamiętać o podstawowej obróbce wszystkich próbek, fade in/out, dc offset, normalize. (ale zakładam, że to sprawa oczywista i nie trzeba o tym mówić)
Re: E-mu ESI4000 - poziom sygnału
...Emulatory wszystkie, nawet Proteus, mialy zalosnie niski poziom wyjsciowy.
**********************
Myślę, że trochę przesadziłeś
Pisząc w ten sposób sugerujesz, że te instrumenty brzmią żałośnie co jest nieprawdą.
**********************
Myślę, że trochę przesadziłeś

Re: E-mu ESI4000 - poziom sygnału
......Emulatory wszystkie, nawet Proteus, mialy zalosnie niski poziom wyjsciowy.
**********************
Myślę, że trochę przesadziłeś
Pisząc w ten sposób sugerujesz, że te instrumenty brzmią żałośnie co jest nieprawdą....
**********************
Ale wcale tak nie napisalem - niski poziom wyjsciowy na wyjsciu cyfrowym jest faktem, ktory potwierdziles. W dzisiejszych czasach -15dBFS to kpina, zreszta wtedy tez. Sam fakt mozliwosci podbicia tego poziomu wiele mowi. Druga sprawa - dobrze pamietalem - pokretlo glosnosci reguluje poziom na wyjsciu cyfrowym, kto tego nie wie, moze sie przejechac. Pewno jeszcze, jak w Kurzweilu, sygnal na wyjsciu cyfrowym przechodzi przez jakiegos digitecha, czy chcemy, czy nie
Powtarzam - to sa bardzo dobre instrumenty, ale temat jest o poziomie sygnalu na wyjsciu!
**********************
Myślę, że trochę przesadziłeś

**********************
Ale wcale tak nie napisalem - niski poziom wyjsciowy na wyjsciu cyfrowym jest faktem, ktory potwierdziles. W dzisiejszych czasach -15dBFS to kpina, zreszta wtedy tez. Sam fakt mozliwosci podbicia tego poziomu wiele mowi. Druga sprawa - dobrze pamietalem - pokretlo glosnosci reguluje poziom na wyjsciu cyfrowym, kto tego nie wie, moze sie przejechac. Pewno jeszcze, jak w Kurzweilu, sygnal na wyjsciu cyfrowym przechodzi przez jakiegos digitecha, czy chcemy, czy nie

Powtarzam - to sa bardzo dobre instrumenty, ale temat jest o poziomie sygnalu na wyjsciu!
Re: E-mu ESI4000 - poziom sygnału
...Proponuje poczytać instrukcje obsługi. Jest tam sporo fajnych rzeczy.
W Master/Global->Special masz taką funkcję Headroom/Boost, w której możesz ustawić poziom sygnału do szumu w przetwornikach D/A, w zależności od tego jaką grasz muzykę.
Jeśli korzystasz z 1 pętli lub 1 instrumentu to największą dynamikę uzyskasz przy ustawieniach: Headroom 0dB, Boost +12 dB. Natomiast jeśli robisz rozbudowane aranże to Boost ustawia się raczej na 0dB a Headroom ustawiasz na ucho od 0 dB do 15 dB tak żeby nie było przesterowania na wyjściu z samplera (optymalna wartość wg instr. to 3 dB)
Ponadto możesz mieć rozregulowane pokrętło głośności. Aby to sprawdzić użyj funkcji Recalibrate.
Aby poprawić głośność trzeba też pamiętać o podstawowej obróbce wszystkich próbek, fade in/out, dc offset, normalize. (ale zakładam, że to sprawa oczywista i nie trzeba o tym mówić)...
**********************
Pacha dzieki za odpowiedz,niestety funkcje o których piszesz juz dawno zostały sprawdzone i efekt jest ten sam.Moze sprubuje ładowac pętle przez scsi,albo zmienie sampler!
W Master/Global->Special masz taką funkcję Headroom/Boost, w której możesz ustawić poziom sygnału do szumu w przetwornikach D/A, w zależności od tego jaką grasz muzykę.
Jeśli korzystasz z 1 pętli lub 1 instrumentu to największą dynamikę uzyskasz przy ustawieniach: Headroom 0dB, Boost +12 dB. Natomiast jeśli robisz rozbudowane aranże to Boost ustawia się raczej na 0dB a Headroom ustawiasz na ucho od 0 dB do 15 dB tak żeby nie było przesterowania na wyjściu z samplera (optymalna wartość wg instr. to 3 dB)
Ponadto możesz mieć rozregulowane pokrętło głośności. Aby to sprawdzić użyj funkcji Recalibrate.
Aby poprawić głośność trzeba też pamiętać o podstawowej obróbce wszystkich próbek, fade in/out, dc offset, normalize. (ale zakładam, że to sprawa oczywista i nie trzeba o tym mówić)...
**********************
Pacha dzieki za odpowiedz,niestety funkcje o których piszesz juz dawno zostały sprawdzone i efekt jest ten sam.Moze sprubuje ładowac pętle przez scsi,albo zmienie sampler!
wiek 31 lat,wykształcenie srednie,pracujacy w branży logistycznej,w wolnych chwilach dj-ka i produkcje muzyczne.
Re: E-mu ESI4000 - poziom sygnału
Ale wcale tak nie napisalem - niski poziom wyjsciowy na wyjsciu cyfrowym jest faktem, ktory potwierdziles. W dzisiejszych czasach -15dBFS to kpina, zreszta wtedy tez. Sam fakt mozliwosci podbicia tego poziomu wiele mowi. Druga sprawa - dobrze pamietalem - pokretlo glosnosci reguluje poziom na wyjsciu cyfrowym, kto tego nie wie, moze sie przejechac. Pewno jeszcze, jak w Kurzweilu, sygnal na wyjsciu cyfrowym przechodzi przez jakiegos digitecha, czy chcemy, czy nie
Powtarzam - to sa bardzo dobre instrumenty, ale temat jest o poziomie sygnalu na wyjsciu!...
**********************
Dobra, ale pytanie zostało postawione w nieścisły sposób. Nie wiadomo,czy chodzi o sygnał na wyjściu cyfrowym czy analogowym. Poza tym nie wiadomo jakie było źródło dźwięku.
Tez mogę się doczepić, że piszesz nie na temat, bo Esi 4000 tak naprawdę nie ma wyjścia cyfrowego! ( Ma je Esi 4000 Turbo)
Dane ze specyfikacji:
Frequency response: 20Hz-20kHz at 44.1kHz sample rate
Total Harmonic Distortion: Less than 0.03%
Signal/Quiescent Noise: Better than 100dB
Stereo phase: Phase coherent +/- 1% at 1kHz

Powtarzam - to sa bardzo dobre instrumenty, ale temat jest o poziomie sygnalu na wyjsciu!...
**********************
Dobra, ale pytanie zostało postawione w nieścisły sposób. Nie wiadomo,czy chodzi o sygnał na wyjściu cyfrowym czy analogowym. Poza tym nie wiadomo jakie było źródło dźwięku.
Tez mogę się doczepić, że piszesz nie na temat, bo Esi 4000 tak naprawdę nie ma wyjścia cyfrowego! ( Ma je Esi 4000 Turbo)
Dane ze specyfikacji:
Frequency response: 20Hz-20kHz at 44.1kHz sample rate
Total Harmonic Distortion: Less than 0.03%
Signal/Quiescent Noise: Better than 100dB
Stereo phase: Phase coherent +/- 1% at 1kHz
Re: E-mu ESI4000 - poziom sygnału
Dobra, ale pytanie zostało postawione w nieścisły sposób. Nie wiadomo,czy chodzi o sygnał na wyjściu cyfrowym czy analogowym. Poza tym nie wiadomo jakie było źródło dźwięku.
Tez mogę się doczepić, że piszesz nie na temat, bo Esi 4000 tak naprawdę nie ma wyjścia cyfrowego! ( Ma je Esi 4000 Turbo)
Dane ze specyfikacji:
Frequency response: 20Hz-20kHz at 44.1kHz sample rate
Total Harmonic Distortion: Less than 0.03%
Signal/Quiescent Noise: Better than 100dB
Stereo phase: Phase coherent +/- 1% at 1kHz
...
**********************
Tak, pytanie jest malo konkretne, ja uznalem, ze chodzi o poziom na wyjsciu cyfrowym, byc moze blednie. Nie doczepilem sie, ze piszesz nie na temat, tylko, ze niewlasciwie zinterpretowales moja odpowiedz. Poza tym - przeciez w sumie sie zgadzamy.
Tez mogę się doczepić, że piszesz nie na temat, bo Esi 4000 tak naprawdę nie ma wyjścia cyfrowego! ( Ma je Esi 4000 Turbo)
Dane ze specyfikacji:
Frequency response: 20Hz-20kHz at 44.1kHz sample rate
Total Harmonic Distortion: Less than 0.03%
Signal/Quiescent Noise: Better than 100dB
Stereo phase: Phase coherent +/- 1% at 1kHz
...
**********************
Tak, pytanie jest malo konkretne, ja uznalem, ze chodzi o poziom na wyjsciu cyfrowym, byc moze blednie. Nie doczepilem sie, ze piszesz nie na temat, tylko, ze niewlasciwie zinterpretowales moja odpowiedz. Poza tym - przeciez w sumie sie zgadzamy.