RAM - dobieranie kości

Wszelkie inne pytania związane z tematyką poruszaną w naszym magazynie
Awatar użytkownika
edneysis
Posty:245
Rejestracja:sobota 10 lis 2007, 00:00
Re: RAM - dobieranie kości

Post autor: edneysis » poniedziałek 25 lut 2008, 17:20

no ok ale czy po dlugich rozwazaniach moze mi ktos powiedziec dokaldnie na temat?? czy sa jakies programy ktore czytaja wiecej niz 2 GB ramu ? bo FL i cubase nie bardzo sie w tym sprawdzaja:P czy moze terzeba cos w ustawieniach pogrzebac?? a sonar 7 ? jak z nim jest??

Zbynia
Posty:7665
Rejestracja:sobota 09 paź 2004, 00:00

Re: RAM - dobieranie kości

Post autor: Zbynia » poniedziałek 25 lut 2008, 20:49

sa i co z tego?najpierw trzeba cos im zaladowac zeby tyle wykorzystaly
no chyba ze korzystasz z adobe - tam mozesz nic nie ladowac i tak moze mu zabraknac......

Awatar użytkownika
edneysis
Posty:245
Rejestracja:sobota 10 lis 2007, 00:00

Re: RAM - dobieranie kości

Post autor: edneysis » poniedziałek 25 lut 2008, 22:14

zbynia nie dokalnie cie zrozumialem , ale, wlasnie jak zaladuje pelno wtyczek to wyskakuje mi okno ze ze malo pamieci czy cos takiego, co z tym zrobic, tylko nie wiem czy fl poprostu obslurzy wiecej niz 2 gb czy trzeba cos robic.

Zbynia
Posty:7665
Rejestracja:sobota 09 paź 2004, 00:00

Re: RAM - dobieranie kości

Post autor: Zbynia » poniedziałek 25 lut 2008, 22:53

najpierw dowiedz sie co to "czy cos takiego" bo akurat program malo obchodzi czy masz giga dwa czy cztery - tym zarzadza system na podstawie zapotrzebowania

jak narazie jedyna wtyczka ktora mi sie zglosila ze konczy sie ram byl emulator x - i zglosila sie tylko dlatego ze wlaczylem ladowanie banku brzmien do pamieci ram i za kazdym razem ladowalem pelny bank(jakies 350 mega) - kilka instancji emulatora i po ramie
frut nie mial tu nic do gadania

Awatar użytkownika
edneysis
Posty:245
Rejestracja:sobota 10 lis 2007, 00:00

Re: RAM - dobieranie kości

Post autor: edneysis » poniedziałek 25 lut 2008, 23:46

no tak ale sluchaj jak masz przeciez fruta to pokazuje ci jakie masz zuzycie ramu i ile co jeszze zostalo , a frut pokazuje mi ze mam do wykorzystania 1965 ramu a mam przeciez 4 gb. dlatego wydaje mi sie ze fut takze ogranicza w tym kierunku

Awatar użytkownika
Pan_Jabu
Posty:1190
Rejestracja:wtorek 29 maja 2007, 00:00

Re: RAM - dobieranie kości

Post autor: Pan_Jabu » wtorek 26 lut 2008, 07:17

...no tak ale sluchaj jak masz przeciez fruta to pokazuje ci jakie masz zuzycie ramu i ile co jeszze zostalo , a frut pokazuje mi ze mam do wykorzystania 1965 ramu a mam przeciez 4 gb. dlatego wydaje mi sie ze fut takze ogranicza w tym kierunku
...
**********************

Tak jak pisze Zbynia - wszystkie ograniczenia są tutaj narzucane przez system.

"The address space is usually split so that 2 GB of address space is directly accessible to the application and the other 2 GB is only accessible to the Windows executive software."
"Regardless of the amount of physical memory in your system, Windows uses a virtual address space of 4 GB, with 2 GB allocated to user-mode processes (for example, applications) and 2 GB allocated to kernel-mode processes (for example, the operating system and kernel-mode drivers)."

A więc pamięć dla aplikacji jest ograniczona do 2 GB niezależnie od tego ile jej mamy w kompie. Częściowo można to zmienić stosując tzw. /3GB switch:

"The virtual address space of processes and applications is still limited to 2 GB unless the /3GB switch is used in the Boot.ini file. [...] The /3GB switch allocates 3 GB of virtual address space to an application that uses IMAGE_FILE_LARGE_ADDRESS_AWARE in the process header. This switch allows applications to address 1 GB of additional virtual address space above 2 GB.".

Ale jak wynika z powyższego, oprócz użycia switcha sama aplikacja też musi taką pamięć umieć obsługiwać.

Źródła:
Windows Hardware Developer Central
Microsoft Technet

Awatar użytkownika
Pan_Jabu
Posty:1190
Rejestracja:wtorek 29 maja 2007, 00:00

Re: RAM - dobieranie kości

Post autor: Pan_Jabu » wtorek 26 lut 2008, 07:22

jak zaladuje pelno wtyczek to wyskakuje mi okno ze ze malo pamieci czy cos takiego

Nie wiem ile to jest "pełno" wtyczek (może faktycznie przesadzasz z ich liczbą?), ale informacja (systemowa) o braku pamięci pojawia się wtedy, kiedy zapchasz i pamięć fizyczną, i plik wymiany - wtedy system podaje, że plik wymiany jest za mały. Teoretycznie powiększenie pliku wymiany powinno usunąć problem (pomijam kwestię spadku wydajności przy intensywnym "rzeźbieniu" pliku wymiany).

Ale dopóki nie napiszesz dokładnie jaki komunikat się pojawia i kto go wyświetla, dopóty będzie to spekulowanie.

Awatar użytkownika
edneysis
Posty:245
Rejestracja:sobota 10 lis 2007, 00:00

Re: RAM - dobieranie kości

Post autor: edneysis » wtorek 26 lut 2008, 09:34

No najczesciej pojawia mi sie naj uzywam wtyczek takich jak east west gold , ale takze w innych korzystajacych z duzej ilosci sampli (kontakt 2)
a okno ktore wyskakuje wyglada TAK
specjalnie dokupilem 2 GB razu zeby miec mozliwosc wiekszego rozbudowania kawalkow przy pomocy takich bibliotek ale chyba nic mi to nie dalo

Awatar użytkownika
Pan_Jabu
Posty:1190
Rejestracja:wtorek 29 maja 2007, 00:00

Re: RAM - dobieranie kości

Post autor: Pan_Jabu » wtorek 26 lut 2008, 09:44

...No najczesciej pojawia mi sie naj uzywam wtyczek takich jak east west gold , ale takze w innych korzystajacych z duzej ilosci sampli (kontakt 2)
a okno ktore wyskakuje wyglada TAK
specjalnie dokupilem 2 GB razu zeby miec mozliwosc wiekszego rozbudowania kawalkow przy pomocy takich bibliotek ale chyba nic mi to nie dalo ...
**********************

Wygląda że za dużo sampli na raz próbujesz władować do RAM.
Spróbuj jeszcze z tym /3GB switch (opis w jednym z linków wyżej).

A druga sprawa, to czy koniecznie te sample wszystkie muszą być w RAM? Nie znam EWQL Symphonic Orchestra, ale może na tym poziomie da się coś zrobić? W każdym razie z tego komunikatu wynika że FL nie ma nic do rzeczy.

Awatar użytkownika
edneysis
Posty:245
Rejestracja:sobota 10 lis 2007, 00:00

Re: RAM - dobieranie kości

Post autor: edneysis » wtorek 26 lut 2008, 10:12

czyli trzeba kombinowac system 64 bitowy zeby obsluzyc wieksza ilosc ramu w programach, bedzie z tym troche klopotow:P

ODPOWIEDZ