Leslie?
doskonale widac zmiany amplitudy dzwieku w takt modulacji. Natomiast trudno mi stwierdzic czy są zmiany f. Jutro z plikiem wybiore sie do znajomego ma profesj. sprzet. Zmiany czestowtliwosci moga byc minimalne , ale nawet miniamlne są znaczące(jednoznacznie znaczace!)(otóz faktycznie czas wygenerowanie dzwieku z głosnika , jego odbicia bedzie sie sumował i odejmował dając"bilans" niemalze zerowy-czyli fizyczne wirowanie zapewni zmiane f)-???
Interesuję się elektroniką muzyczną. Projektuję i konstruuję proste syntezatory i przystawki modyfikujące dźwięk.
Re: Leslie?
Oto wyniki mojej symulacji:
- bez odbić
- z odbiciami
Pliki są w formacie WAV, monofoniczne, 16-bitowe, częstotliwość próbkowania 44,1kHz.
Podstawowe parametry symulacji:
- źródło: fala sinusoidalna 1kHz;
- ilość głośników: 20;
- częstotliwość „wirowania”: 3,5Hz;
- średnica „kolumny głośnikowej”: ok. 1m;
- odległość od słuchacza: ok. 10m.
...
**********************
Bez dokładnego opisu na czym polegała "symulacja" trudno to skomentować. Ja tu widzę po prostu sygnał sinusoidalny z efektem vibrato o kształcie prostokątnym.
- bez odbić
- z odbiciami
Pliki są w formacie WAV, monofoniczne, 16-bitowe, częstotliwość próbkowania 44,1kHz.
Podstawowe parametry symulacji:
- źródło: fala sinusoidalna 1kHz;
- ilość głośników: 20;
- częstotliwość „wirowania”: 3,5Hz;
- średnica „kolumny głośnikowej”: ok. 1m;
- odległość od słuchacza: ok. 10m.
...
**********************
Bez dokładnego opisu na czym polegała "symulacja" trudno to skomentować. Ja tu widzę po prostu sygnał sinusoidalny z efektem vibrato o kształcie prostokątnym.
Re: Leslie?
...doskonale widac zmiany amplitudy dzwieku w takt modulacji. Natomiast trudno mi stwierdzic czy są zmiany f. [...]
**********************
przepraszam, ale to chyba kpina? Przecież wystarczy rzut ucha, żeby zauważyć, że to częstotliwość bardzo wyraźnie zmienia się w sposób skokowy.
Zresztą wystarczy otworzyć plik w Audition i zaobserwować amplitudę (na wykresie fali), która jest cały czas stała, oraz częstotliwość (na spektrogramie), która skokowo się zmienia.
**********************
przepraszam, ale to chyba kpina? Przecież wystarczy rzut ucha, żeby zauważyć, że to częstotliwość bardzo wyraźnie zmienia się w sposób skokowy.
Zresztą wystarczy otworzyć plik w Audition i zaobserwować amplitudę (na wykresie fali), która jest cały czas stała, oraz częstotliwość (na spektrogramie), która skokowo się zmienia.
Re: Leslie?
......doskonale widac zmiany amplitudy dzwieku w takt modulacji. Natomiast trudno mi stwierdzic czy są zmiany f. [...]
**********************
przepraszam, ale to chyba kpina? Przecież wystarczy rzut ucha, żeby zauważyć, że to częstotliwość bardzo wyraźnie zmienia się w sposób skokowy.
Zresztą wystarczy otworzyć plik w Audition i zaobserwować amplitudę (na wykresie fali), która jest cały czas stała, oraz częstotliwość (na spektrogramie), która skokowo się zmienia....
**********************
prosze przejrzec widmo plik 2 z odbiciami!
(jezeli sa zmiany f po wirowaniu , to ciekaw jestem z kogo to kpina byłaby, ale oczywiscie nie ma to znaczenia)
bardzo podobne efekty ostatnio uzyskiwałem na 2 kolumnach ( z sy77 -yamaha)
**********************
przepraszam, ale to chyba kpina? Przecież wystarczy rzut ucha, żeby zauważyć, że to częstotliwość bardzo wyraźnie zmienia się w sposób skokowy.
Zresztą wystarczy otworzyć plik w Audition i zaobserwować amplitudę (na wykresie fali), która jest cały czas stała, oraz częstotliwość (na spektrogramie), która skokowo się zmienia....
**********************
prosze przejrzec widmo plik 2 z odbiciami!
(jezeli sa zmiany f po wirowaniu , to ciekaw jestem z kogo to kpina byłaby, ale oczywiscie nie ma to znaczenia)
bardzo podobne efekty ostatnio uzyskiwałem na 2 kolumnach ( z sy77 -yamaha)
Interesuję się elektroniką muzyczną. Projektuję i konstruuję proste syntezatory i przystawki modyfikujące dźwięk.
Re: Leslie?
...(...)bardzo chętnie posłucham wynikowego klipu, który zamieścisz na www.
Oto wyniki mojej symulacji:
- bez odbić
- z odbiciami
Pliki są w formacie WAV, monofoniczne, 16-bitowe, częstotliwość próbkowania 44,1kHz.
Podstawowe parametry symulacji:
- źródło: fala sinusoidalna 1kHz;
- ilość głośników: 20;
- częstotliwość „wirowania”: 3,5Hz;
- średnica „kolumny głośnikowej”: ok. 1m;
- odległość od słuchacza: ok. 10m.
...
**********************
Co to jest za plik "bez odbic"? Z 10m nagrany bez odbic?
Oto wyniki mojej symulacji:
- bez odbić
- z odbiciami
Pliki są w formacie WAV, monofoniczne, 16-bitowe, częstotliwość próbkowania 44,1kHz.
Podstawowe parametry symulacji:
- źródło: fala sinusoidalna 1kHz;
- ilość głośników: 20;
- częstotliwość „wirowania”: 3,5Hz;
- średnica „kolumny głośnikowej”: ok. 1m;
- odległość od słuchacza: ok. 10m.
...
**********************
Co to jest za plik "bez odbic"? Z 10m nagrany bez odbic?
Re: Leslie?
prosze przejrzec widmo plik 2 z odbiciami!
(jezeli sa zmiany f po wirowaniu , to ciekaw jestem z kogo to kpina byłaby, ale oczywiscie nie ma to znaczenia)
**********************
pisałem o pliku "bez odbić" - tam widać stałą amplitudę i zmieniającą się częstotliwość, więc nie wciskaj kitu, że częstotliwość się zmienia wskutek odbić.
otóz faktycznie czas wygenerowanie dzwieku z głosnika , jego odbicia bedzie sie sumował i odejmował dając"bilans" niemalze zerowy-czyli fizyczne wirowanie zapewni zmiane f
************************
odbicie powoduje odjęcie czasu? odejmowanie czasu to zmiana częstotliwości??? przecież to same nonsensy!
bardzo podobne efekty ostatnio uzyskiwałem na 2 kolumnach ( z sy77 -yamaha)...
************************
no jeśli TAKIE efekty otrzymywałeś, to gratuluję dobrego samopoczucia. Przyznaj, chyba nigdy w życiu nie słyszałeś Leslie.
(jezeli sa zmiany f po wirowaniu , to ciekaw jestem z kogo to kpina byłaby, ale oczywiscie nie ma to znaczenia)
**********************
pisałem o pliku "bez odbić" - tam widać stałą amplitudę i zmieniającą się częstotliwość, więc nie wciskaj kitu, że częstotliwość się zmienia wskutek odbić.
otóz faktycznie czas wygenerowanie dzwieku z głosnika , jego odbicia bedzie sie sumował i odejmował dając"bilans" niemalze zerowy-czyli fizyczne wirowanie zapewni zmiane f
************************
odbicie powoduje odjęcie czasu? odejmowanie czasu to zmiana częstotliwości??? przecież to same nonsensy!
bardzo podobne efekty ostatnio uzyskiwałem na 2 kolumnach ( z sy77 -yamaha)...
************************
no jeśli TAKIE efekty otrzymywałeś, to gratuluję dobrego samopoczucia. Przyznaj, chyba nigdy w życiu nie słyszałeś Leslie.

Re: Leslie?
...prosze przejrzec widmo plik 2 z odbiciami!
(jezeli sa zmiany f po wirowaniu , to ciekaw jestem z kogo to kpina byłaby, ale oczywiscie nie ma to znaczenia)
**********************
pisałem o pliku "bez odbić" - tam widać stałą amplitudę i zmieniającą się częstotliwość, więc nie wciskaj kitu, że częstotliwość się zmienia wskutek odbić.
otóz faktycznie czas wygenerowanie dzwieku z głosnika , jego odbicia bedzie sie sumował i odejmował dając"bilans" niemalze zerowy-czyli fizyczne wirowanie zapewni zmiane f
************************
odbicie powoduje odjęcie czasu? odejmowanie czasu to zmiana częstotliwości??? przecież to same nonsensy!
bardzo podobne efekty ostatnio uzyskiwałem na 2 kolumnach ( z sy77 -yamaha)...
************************
no jeśli TAKIE efekty otrzymywałeś, to gratuluję dobrego samopoczucia. Przyznaj, chyba nigdy w życiu nie słyszałeś Leslie.
...
**********************
oczywiscie nie tak spektakularne! ale podobne . zreszta tak jak pisałem mialem wirujące głosniki wlasnej konstrukcji , takich ukladów wykonałem kilka! a lesli mam, tez pisalem , bardzo proste( 8cali głosnik sredniotonowy z nasadką styropianową i dwie predkosci wirowania)Z sy77 uzyskałem coś w rodzaju przesuwnika fazy(zmiany fazy przy wirowniu przestrzennym sa powodem do podejrzen zaistnienia vibrata przy zwiekszonych odległosciach -czyz nie tak --i to nie konfabulacja)
Obecnie zastanawiam sie gdyby ustawic potezne kolumny rozstawione 200 metrów od siebie i wyemitować f stałą (powiedzmy 500hz) z szybkoscia przemieszczanie sie 16.6m/s (60km/h) to czy słyszelibyśmy (?)....Ech MB doskaonale wiesz co chce napisac, ZDROWIA
(jezeli sa zmiany f po wirowaniu , to ciekaw jestem z kogo to kpina byłaby, ale oczywiscie nie ma to znaczenia)
**********************
pisałem o pliku "bez odbić" - tam widać stałą amplitudę i zmieniającą się częstotliwość, więc nie wciskaj kitu, że częstotliwość się zmienia wskutek odbić.
otóz faktycznie czas wygenerowanie dzwieku z głosnika , jego odbicia bedzie sie sumował i odejmował dając"bilans" niemalze zerowy-czyli fizyczne wirowanie zapewni zmiane f
************************
odbicie powoduje odjęcie czasu? odejmowanie czasu to zmiana częstotliwości??? przecież to same nonsensy!
bardzo podobne efekty ostatnio uzyskiwałem na 2 kolumnach ( z sy77 -yamaha)...
************************
no jeśli TAKIE efekty otrzymywałeś, to gratuluję dobrego samopoczucia. Przyznaj, chyba nigdy w życiu nie słyszałeś Leslie.

**********************
oczywiscie nie tak spektakularne! ale podobne . zreszta tak jak pisałem mialem wirujące głosniki wlasnej konstrukcji , takich ukladów wykonałem kilka! a lesli mam, tez pisalem , bardzo proste( 8cali głosnik sredniotonowy z nasadką styropianową i dwie predkosci wirowania)Z sy77 uzyskałem coś w rodzaju przesuwnika fazy(zmiany fazy przy wirowniu przestrzennym sa powodem do podejrzen zaistnienia vibrata przy zwiekszonych odległosciach -czyz nie tak --i to nie konfabulacja)
Obecnie zastanawiam sie gdyby ustawic potezne kolumny rozstawione 200 metrów od siebie i wyemitować f stałą (powiedzmy 500hz) z szybkoscia przemieszczanie sie 16.6m/s (60km/h) to czy słyszelibyśmy (?)....Ech MB doskaonale wiesz co chce napisac, ZDROWIA
Interesuję się elektroniką muzyczną. Projektuję i konstruuję proste syntezatory i przystawki modyfikujące dźwięk.
Re: Leslie?
Podstawowe parametry symulacji:
- źródło: fala sinusoidalna 1kHz;
- ilość głośników: 20;
- częstotliwość „wirowania”: 3,5Hz;
- średnica „kolumny głośnikowej”: ok. 1m;
- odległość od słuchacza: ok. 10m.
...
**********************
Dzieki Jarekz za wykonanie doswiadczenia (podziwiam mobilizacje i włożony czas no i efekty).
Wciąz zastanawiam sie jak odbywało sie kluczowanie tych 20 głosników
czy skokowo?
Interesuję się elektroniką muzyczną. Projektuję i konstruuję proste syntezatory i przystawki modyfikujące dźwięk.
Re: Leslie?
Jarekz!
po analizie widma (skokowe zmiany)dochodzę do wniosku, ze przełączanie tych 20 głosników mogło być po wzmacniaczu za pomocą mechanicznego 20-stykowego, obrotowego przełacznika(napedzanego silniczkiem), czy tak??
Pozdrawiam
po analizie widma (skokowe zmiany)dochodzę do wniosku, ze przełączanie tych 20 głosników mogło być po wzmacniaczu za pomocą mechanicznego 20-stykowego, obrotowego przełacznika(napedzanego silniczkiem), czy tak??
Pozdrawiam
Interesuję się elektroniką muzyczną. Projektuję i konstruuję proste syntezatory i przystawki modyfikujące dźwięk.
Re: Leslie?
MIaleś 20 głosników????? jak sterowałes przełączaniem ich???
Co to jest za plik "bez odbic"? Z 10m nagrany bez odbic?
Ależ moi drodzy! Ja wcale nie budowałem kolumny z 20 głośnikami! Przeprowadziłem SYMULACJĘ komputerową. Napisałem odpowiedni program w C (zamieszczę go do wglądu na stronie, ale dopiero wieczorem). Mam tam możliwość ustawić m.in. ilość wirtualnych głośników, sposób przełączania między nimi i okres "wirowania". Źródło dźwięku jest wbudowane w program. W tej chwili jest to sinusoida, ale spróbuję wygenerować np. akord organowy.
Wciąz zastanawiam sie jak odbywało sie kluczowanie tych 20 głosników
czy skokowo?
Jeśli chodzi o przełączanie między "głośnikami", to jest ono płynne. Jeśli "głośników" jest N, a okres "wirowania" podzielimy na 2N odcinków, to natężenie dźwięku w każdym "głośniku" płynnie narasta od zera do 100% w ciągu jednego odcinka, w ciągu dwóch następnych pozostaje 100%, a w następnym odcinku opada do zera.
Bez dokładnego opisu na czym polegała "symulacja" trudno to skomentować. Ja tu widzę po prostu sygnał sinusoidalny z efektem vibrato o kształcie prostokątnym
To właśnie chciałem wykazać: dochodzi tu do modulacji częstotliwości bez fizycznego ruchu i efektu Dopplera.
MB: zauważ, że system z przełączaniem głośników jest LINIOWY, ale nie jest STACJONARNY, a więc zmiana częstotliwości jest możliwa. Czy nie tak?
Co to jest za plik "bez odbic"? Z 10m nagrany bez odbic?
Ależ moi drodzy! Ja wcale nie budowałem kolumny z 20 głośnikami! Przeprowadziłem SYMULACJĘ komputerową. Napisałem odpowiedni program w C (zamieszczę go do wglądu na stronie, ale dopiero wieczorem). Mam tam możliwość ustawić m.in. ilość wirtualnych głośników, sposób przełączania między nimi i okres "wirowania". Źródło dźwięku jest wbudowane w program. W tej chwili jest to sinusoida, ale spróbuję wygenerować np. akord organowy.
Wciąz zastanawiam sie jak odbywało sie kluczowanie tych 20 głosników
czy skokowo?
Jeśli chodzi o przełączanie między "głośnikami", to jest ono płynne. Jeśli "głośników" jest N, a okres "wirowania" podzielimy na 2N odcinków, to natężenie dźwięku w każdym "głośniku" płynnie narasta od zera do 100% w ciągu jednego odcinka, w ciągu dwóch następnych pozostaje 100%, a w następnym odcinku opada do zera.
Bez dokładnego opisu na czym polegała "symulacja" trudno to skomentować. Ja tu widzę po prostu sygnał sinusoidalny z efektem vibrato o kształcie prostokątnym
To właśnie chciałem wykazać: dochodzi tu do modulacji częstotliwości bez fizycznego ruchu i efektu Dopplera.
MB: zauważ, że system z przełączaniem głośników jest LINIOWY, ale nie jest STACJONARNY, a więc zmiana częstotliwości jest możliwa. Czy nie tak?