Profesjonalne studio nagraniowe
Druga rzecz, jak pewnie równierz wiesz, większość ludzi nagrywa u nas bez producenta...
**********************
no i właśnie dlatego zespół powinien sam się określić jak chce brzmieć a nie powinien robić tego realizator. Może przynieść nagranie referencyjne a realizator powinien być tylko środkiem do osiągnięcia zamierzonych celów przez zespół... Jeśli realizator nieświadomie dla zespołu staje się samozwańczym producentem to już niedobrze bo zatracają się zdrowe relacje między zespołem a realizatorem bo rzadko zdarza się, że gość w studio wie jak chce brzmieć zespół...Moim zdaniem (jak już wspomniałem) nie może być sytuacji, że gitarmen mówi ja chcę tak tak i tak, słucha i jest ok, a tobie jako realizatorowi się to nie podoba i mówisz "słuchaj, tak nie możesz brzmieć bo coś tam"- tak po prostu być nie powinno...to zespół się nagrywa, ty wykonujesz tylko usługę. a jeśli zespół do końca nie wie czego chce i nie ma producenta to poradź im, żeby wybrali takowego spośród zespołu, niech ten jeden gościu rozstrzyga wszystkie spory brzmieniowe, aranżacyjne i na temat harmonii...
**********************
no i właśnie dlatego zespół powinien sam się określić jak chce brzmieć a nie powinien robić tego realizator. Może przynieść nagranie referencyjne a realizator powinien być tylko środkiem do osiągnięcia zamierzonych celów przez zespół... Jeśli realizator nieświadomie dla zespołu staje się samozwańczym producentem to już niedobrze bo zatracają się zdrowe relacje między zespołem a realizatorem bo rzadko zdarza się, że gość w studio wie jak chce brzmieć zespół...Moim zdaniem (jak już wspomniałem) nie może być sytuacji, że gitarmen mówi ja chcę tak tak i tak, słucha i jest ok, a tobie jako realizatorowi się to nie podoba i mówisz "słuchaj, tak nie możesz brzmieć bo coś tam"- tak po prostu być nie powinno...to zespół się nagrywa, ty wykonujesz tylko usługę. a jeśli zespół do końca nie wie czego chce i nie ma producenta to poradź im, żeby wybrali takowego spośród zespołu, niech ten jeden gościu rozstrzyga wszystkie spory brzmieniowe, aranżacyjne i na temat harmonii...
[URL]www.orkiestrazegluga.pl[/URL] | [URL]www.dzwiek.org[/URL]
Re: Profesjonalne studio nagraniowe
...Druga rzecz, jak pewnie równierz wiesz, większość ludzi nagrywa u nas bez producenta...
**********************
no i właśnie dlatego zespół powinien sam się określić jak chce brzmieć a nie powinien robić tego realizator. Może przynieść nagranie referencyjne a realizator powinien być tylko środkiem do osiągnięcia zamierzonych celów przez zespół... Jeśli realizator nieświadomie dla zespołu staje się samozwańczym producentem to już niedobrze bo zatracają się zdrowe relacje między zespołem a realizatorem bo rzadko zdarza się, że gość w studio wie jak chce brzmieć zespół...Moim zdaniem (jak już wspomniałem) nie może być sytuacji, że gitarmen mówi ja chcę tak tak i tak, słucha i jest ok, a tobie jako realizatorowi się to nie podoba i mówisz "słuchaj, tak nie możesz brzmieć bo coś tam"- tak po prostu być nie powinno...to zespół się nagrywa, ty wykonujesz tylko usługę. a jeśli zespół do końca nie wie czego chce i nie ma producenta to poradź im, żeby wybrali takowego spośród zespołu, niech ten jeden gościu rozstrzyga wszystkie spory brzmieniowe, aranżacyjne i na temat harmonii......
**********************
... i wtedy dochodzimy do połączenia teorii i praktyki
Nic nie brzmi i nikt nie wie czemu
Porzucam wątek...
**********************
no i właśnie dlatego zespół powinien sam się określić jak chce brzmieć a nie powinien robić tego realizator. Może przynieść nagranie referencyjne a realizator powinien być tylko środkiem do osiągnięcia zamierzonych celów przez zespół... Jeśli realizator nieświadomie dla zespołu staje się samozwańczym producentem to już niedobrze bo zatracają się zdrowe relacje między zespołem a realizatorem bo rzadko zdarza się, że gość w studio wie jak chce brzmieć zespół...Moim zdaniem (jak już wspomniałem) nie może być sytuacji, że gitarmen mówi ja chcę tak tak i tak, słucha i jest ok, a tobie jako realizatorowi się to nie podoba i mówisz "słuchaj, tak nie możesz brzmieć bo coś tam"- tak po prostu być nie powinno...to zespół się nagrywa, ty wykonujesz tylko usługę. a jeśli zespół do końca nie wie czego chce i nie ma producenta to poradź im, żeby wybrali takowego spośród zespołu, niech ten jeden gościu rozstrzyga wszystkie spory brzmieniowe, aranżacyjne i na temat harmonii......
**********************
... i wtedy dochodzimy do połączenia teorii i praktyki

Nic nie brzmi i nikt nie wie czemu

Porzucam wątek...
Re: Profesjonalne studio nagraniowe
moze rozdzielmy wsyzstko na dwie kwestie, zespoly profesjonalne, dzialajace na rynku wiele lat, wiedzace co chca itd (majace swojego producenta) i amatorskie z malym doswiadczeniem studyjnym bez producenta
w tym pierwszym zdaje sie na producenta.
w tym drugim przypadku, jezeli zastosuje sie tylko do uwag zespolu, a zespol nie do moich, plyta jest skopana i sie pod nia NIEPODPISUJE.
bo wychodzi gniot i tyle.
nie mowie ze tak jest zawsze, ale najczesciej.
najbardziej drazniace rzeczy:
- wiecej basu w stopie
- wieces basu w gitarach
- wiecej basu w basie
- przewalone glosnosciowo talerze itd.
- kazdy muzyk chce byc w miksie najglosniej itd
potem przychodza i sytuacja: basista mowi ze za cicho bas za glosno bebny, bebniarz za cicho bebny za glosno bas.. i co ?
kto ma podjac decyzje ? lider gitarzysta, ktory stwierdz ze jest ok, ale gitara za cicho ? zejdzcie na ziemie panowie.
zrobisz wszystko jak chca i nie da sie tego sluchac :>
zreszta, ktos w innym temacie chyba poruszyl watek jednej rzeczy.
niemozna traktowac instruentu solo. solo moze i ladnie brzmi, ale z caloscia moze sie poprostu nie kleic. i tutaj trzeba wplynac na brzmienie, gdyz samo ustawienie proporcji nic poprostu nie da.
pozdrawiam
w tym pierwszym zdaje sie na producenta.
w tym drugim przypadku, jezeli zastosuje sie tylko do uwag zespolu, a zespol nie do moich, plyta jest skopana i sie pod nia NIEPODPISUJE.
bo wychodzi gniot i tyle.
nie mowie ze tak jest zawsze, ale najczesciej.
najbardziej drazniace rzeczy:
- wiecej basu w stopie
- wieces basu w gitarach
- wiecej basu w basie
- przewalone glosnosciowo talerze itd.
- kazdy muzyk chce byc w miksie najglosniej itd
potem przychodza i sytuacja: basista mowi ze za cicho bas za glosno bebny, bebniarz za cicho bebny za glosno bas.. i co ?
kto ma podjac decyzje ? lider gitarzysta, ktory stwierdz ze jest ok, ale gitara za cicho ? zejdzcie na ziemie panowie.
zrobisz wszystko jak chca i nie da sie tego sluchac :>
zreszta, ktos w innym temacie chyba poruszyl watek jednej rzeczy.
niemozna traktowac instruentu solo. solo moze i ladnie brzmi, ale z caloscia moze sie poprostu nie kleic. i tutaj trzeba wplynac na brzmienie, gdyz samo ustawienie proporcji nic poprostu nie da.
pozdrawiam
Proszę zanotować! "odmawia wypisania spisu sprzętu studyjnego w sygnaturce"
- Miłaszewski
- Posty:997
- Rejestracja:wtorek 23 gru 2003, 00:00
Re: Profesjonalne studio nagraniowe
...Druga rzecz, jak pewnie równierz wiesz, większość ludzi nagrywa u nas bez producenta...
**********************
nieprawda, realizator to skrzyzowanie asystenta z inzynierem i producentem :)
[addsig]
**********************
nieprawda, realizator to skrzyzowanie asystenta z inzynierem i producentem :)
[addsig]
- Tasiorowski
- Posty:543
- Rejestracja:poniedziałek 03 gru 2007, 00:00
Re: Profesjonalne studio nagraniowe
...Witam
Zastanawiam sie nad otworzeniem wlasnego studia nagraniowego.
Do dyspozycji mam kwote 20tys (+/- 5tys).
Osobiscie nie posiadam zadnego doswiadczenia i dlatego chcialbym isc na kurs tego typu: http://www.studio.strefa.pl/
Czy za ta kwote da sie otworzyc cos profesjonalnego?
Jakie sa szanse ze beda jakies przychody z tego biznesu? (min 800zl miesiecznie)
Jesli bylby ktos chetny porozmawiac na ten temat to zapraszam na gg: 701321
**********************
Pozwolisz że Ci kolego podam kosztorys studia, które właśnie otworzyliśmy, nie powiem gdzie i jak żeby nie było że reklama. POdam Ci to z tego względu, że jest to moim zdaniem najkorzystniejsza konfiguracja, a nie wydasz kupy kasy. Z góry mówię, że 25 tyś. to mało. Ale jesli możesz to dołóż, odejmij sobie, żonie dziecku, ale dołóż. A więc zaczynamy -
MIKSER - najbardziej integralny element... niby.. OLEJ TO
ITERFACE - u siebie mam PRESONUS FIRESTUDIO + DIGIMAX FS
16 kanałów rejestracji, porządne preampy, wyjścia direct,
insert, możesz rozbudować o następne 8 po ADAT. Do tego
dostaniesz trochę legalnego softu, kupisz CUBASA + parę
pluginów, ze wszystkim zmieścisz się w 10 tyś.
KOMP + 2 monitory LCD 22" - tutaj nie oszczędzaj, wpakuj w kompa ile się
da, chyba najważniejszy elemnt studia, koniecznie
zewnętrzny dysk twardy na firewire, i wszystko na
maksa co się da, w kolejności - płyta, procesor,
ram, twardziel itd. Pamiętak, że płyta moim
zdaniem ważniejsza od procka, Najlepiej na
INTELU. koszt kompa i monitorów i okablowania ok.
6 tyś.
MIKROFONY - tutaj do wyboru do koloru, zależy co kto chce. Ale nie
słuchaj miłośników sprzetu markowego, kupisz MXLa za 500
zł będzie ok, jak chcesz nagrywać inne rzeczy, koszty rosną
Moja konfiguracja to:
AUDIOTECHNICA: 3x ATM 650, 1x ATM 450, 1xATM 250DE,
SURE:2x SM 57,
MXL:2x2006,1x 770
SONTRONICS : 1x SIGMA, 1x HELIOS
SE ELECTRONICS: parowane SE 3A
Majki wyjdą Cię od 3 tyś (paluchy stereo + jakaś duża membrana + kable i statywy) do... górnej granicy nie ma. Jak pojedziesz do K.Maszoty na szkolenie to się dowiesz, że dużo wyżej wymienionych neumanów leży w szafach. I tylko ładnie wygląda na liście sprzętu.
Jeśli chcesz nagrywać rokowców, to koniecznie kup bębny, bo o ile sprzęt gitarowy nie ma tak wielkiego znaczenia, o tyle bębny mają, tak żebyć się zabezpieczył przed dziwnymi wynalazkami jakie mogą Ci przywieźć - u nas są TAMBURO STUDIO CUSTOM, ok 4 tyś, a walą na głowę dużo droższe sprzęty.
To co wymieniłem to sprzęt na którym przy odrobinie wiedzy ukręcisz, co będziesz chciał. W kosztorys nie wliczam pomieszczenia, zewnętrznych efektów rackowych, umeblowania, najmu lokalu, prądu nerwów przy robieniu tego wszystkiego. To co wymieniłem będzie około 25 tyś, jesli będziesz chciał coś do racka, taki zestaw majków jak mój, dodaj 20 tyś. I pamiętaj, że realizacja to nie jest jakaś tajemna wiedza magów, alchemików czy szamanów, jak masz ucho i po prostu słyszysz, to będzie dobrze. Pozdrawiam
Zastanawiam sie nad otworzeniem wlasnego studia nagraniowego.
Do dyspozycji mam kwote 20tys (+/- 5tys).
Osobiscie nie posiadam zadnego doswiadczenia i dlatego chcialbym isc na kurs tego typu: http://www.studio.strefa.pl/
Czy za ta kwote da sie otworzyc cos profesjonalnego?
Jakie sa szanse ze beda jakies przychody z tego biznesu? (min 800zl miesiecznie)
Jesli bylby ktos chetny porozmawiac na ten temat to zapraszam na gg: 701321
**********************
Pozwolisz że Ci kolego podam kosztorys studia, które właśnie otworzyliśmy, nie powiem gdzie i jak żeby nie było że reklama. POdam Ci to z tego względu, że jest to moim zdaniem najkorzystniejsza konfiguracja, a nie wydasz kupy kasy. Z góry mówię, że 25 tyś. to mało. Ale jesli możesz to dołóż, odejmij sobie, żonie dziecku, ale dołóż. A więc zaczynamy -
MIKSER - najbardziej integralny element... niby.. OLEJ TO
ITERFACE - u siebie mam PRESONUS FIRESTUDIO + DIGIMAX FS
16 kanałów rejestracji, porządne preampy, wyjścia direct,
insert, możesz rozbudować o następne 8 po ADAT. Do tego
dostaniesz trochę legalnego softu, kupisz CUBASA + parę
pluginów, ze wszystkim zmieścisz się w 10 tyś.
KOMP + 2 monitory LCD 22" - tutaj nie oszczędzaj, wpakuj w kompa ile się
da, chyba najważniejszy elemnt studia, koniecznie
zewnętrzny dysk twardy na firewire, i wszystko na
maksa co się da, w kolejności - płyta, procesor,
ram, twardziel itd. Pamiętak, że płyta moim
zdaniem ważniejsza od procka, Najlepiej na
INTELU. koszt kompa i monitorów i okablowania ok.
6 tyś.
MIKROFONY - tutaj do wyboru do koloru, zależy co kto chce. Ale nie
słuchaj miłośników sprzetu markowego, kupisz MXLa za 500
zł będzie ok, jak chcesz nagrywać inne rzeczy, koszty rosną
Moja konfiguracja to:
AUDIOTECHNICA: 3x ATM 650, 1x ATM 450, 1xATM 250DE,
SURE:2x SM 57,
MXL:2x2006,1x 770
SONTRONICS : 1x SIGMA, 1x HELIOS
SE ELECTRONICS: parowane SE 3A
Majki wyjdą Cię od 3 tyś (paluchy stereo + jakaś duża membrana + kable i statywy) do... górnej granicy nie ma. Jak pojedziesz do K.Maszoty na szkolenie to się dowiesz, że dużo wyżej wymienionych neumanów leży w szafach. I tylko ładnie wygląda na liście sprzętu.
Jeśli chcesz nagrywać rokowców, to koniecznie kup bębny, bo o ile sprzęt gitarowy nie ma tak wielkiego znaczenia, o tyle bębny mają, tak żebyć się zabezpieczył przed dziwnymi wynalazkami jakie mogą Ci przywieźć - u nas są TAMBURO STUDIO CUSTOM, ok 4 tyś, a walą na głowę dużo droższe sprzęty.
To co wymieniłem to sprzęt na którym przy odrobinie wiedzy ukręcisz, co będziesz chciał. W kosztorys nie wliczam pomieszczenia, zewnętrznych efektów rackowych, umeblowania, najmu lokalu, prądu nerwów przy robieniu tego wszystkiego. To co wymieniłem będzie około 25 tyś, jesli będziesz chciał coś do racka, taki zestaw majków jak mój, dodaj 20 tyś. I pamiętaj, że realizacja to nie jest jakaś tajemna wiedza magów, alchemików czy szamanów, jak masz ucho i po prostu słyszysz, to będzie dobrze. Pozdrawiam
Mocny Pecet + Laptop, Presonus FIRESTUDIO + DIGIMAX FS, TC M One XL, TC HELICON VIOCEWORKS, ALESIS 3630, MXL 2006 + 770, SE 3 Stereo Pair, Sontronics SIGMA, Shure SM 57, 81, Audio-Technica - ATM 650 x 3, ATM 250 DE, ATM 450, APS AEON, E-MU PM 5, AKG 141
- Tasiorowski
- Posty:543
- Rejestracja:poniedziałek 03 gru 2007, 00:00
Re: Profesjonalne studio nagraniowe
Majki wyjdą Cię od 3 tyś (paluchy stereo + jakaś duża membrana + kable i statywy) do... górnej granicy nie ma. Jak pojedziesz do K.Maszoty na szkolenie to się dowiesz, że dużo wyżej wymienionych neumanów leży w szafach. I tylko ładnie wygląda na liście sprzętu.
Jeśli chcesz nagrywać rokowców, to koniecznie kup bębny, bo o ile sprzęt gitarowy nie ma tak wielkiego znaczenia, o tyle bębny mają, tak żebyć się zabezpieczył przed dziwnymi wynalazkami jakie mogą Ci przywieźć - u nas są TAMBURO STUDIO CUSTOM, ok 4 tyś, a walą na głowę dużo droższe sprzęty.
To co wymieniłem to sprzęt na którym przy odrobinie wiedzy ukręcisz, co będziesz chciał. W kosztorys nie wliczam pomieszczenia, zewnętrznych efektów rackowych, umeblowania, najmu lokalu, prądu nerwów przy robieniu tego wszystkiego. To co wymieniłem będzie około 25 tyś, jesli będziesz chciał coś do racka, taki zestaw majków jak mój, dodaj 20 tyś. I pamiętaj, że realizacja to nie jest jakaś tajemna wiedza magów, alchemików czy szamanów, jak masz ucho i po prostu słyszysz, to będzie dobrze. Pozdrawiam...
**********************
Zapomniałem dodać odsłuchy, u nas są E-MU pm5 + sub, w soundimporcie za około 3 tyś w promocji dostaniesz i nie daj sobie wcisnąć alesisów
Sorki za podbijanie
Jeśli chcesz nagrywać rokowców, to koniecznie kup bębny, bo o ile sprzęt gitarowy nie ma tak wielkiego znaczenia, o tyle bębny mają, tak żebyć się zabezpieczył przed dziwnymi wynalazkami jakie mogą Ci przywieźć - u nas są TAMBURO STUDIO CUSTOM, ok 4 tyś, a walą na głowę dużo droższe sprzęty.
To co wymieniłem to sprzęt na którym przy odrobinie wiedzy ukręcisz, co będziesz chciał. W kosztorys nie wliczam pomieszczenia, zewnętrznych efektów rackowych, umeblowania, najmu lokalu, prądu nerwów przy robieniu tego wszystkiego. To co wymieniłem będzie około 25 tyś, jesli będziesz chciał coś do racka, taki zestaw majków jak mój, dodaj 20 tyś. I pamiętaj, że realizacja to nie jest jakaś tajemna wiedza magów, alchemików czy szamanów, jak masz ucho i po prostu słyszysz, to będzie dobrze. Pozdrawiam...
**********************
Zapomniałem dodać odsłuchy, u nas są E-MU pm5 + sub, w soundimporcie za około 3 tyś w promocji dostaniesz i nie daj sobie wcisnąć alesisów

Sorki za podbijanie
Mocny Pecet + Laptop, Presonus FIRESTUDIO + DIGIMAX FS, TC M One XL, TC HELICON VIOCEWORKS, ALESIS 3630, MXL 2006 + 770, SE 3 Stereo Pair, Sontronics SIGMA, Shure SM 57, 81, Audio-Technica - ATM 650 x 3, ATM 250 DE, ATM 450, APS AEON, E-MU PM 5, AKG 141
Re: Profesjonalne studio nagraniowe
KOMP + 2 monitory LCD 22" - tutaj nie oszczędzaj, wpakuj w kompa ile się da, chyba najważniejszy elemnt studia, koniecznie zewnętrzny dysk twardy na firewire, i wszystko na maksa co się da, w kolejności - płyta, procesor, ram, twardziel itd. Pamiętak, że płyta moim zdaniem ważniejsza od procka, Najlepiej na INTELU. koszt kompa i monitorów i okablowania ok. 6 tyś.
MIKROFONY - tutaj do wyboru do koloru, zależy co kto chce. Ale nie
słuchaj miłośników sprzetu markowego, kupisz MXLa za 500 zł będzie ok jak chcesz nagrywać inne rzeczy, koszty rosną
Moja konfiguracja to:
Majki wyjdą Cię od 3 tyś (paluchy stereo + jakaś duża membrana + kable i statywy) do... górnej granicy nie ma. Jak pojedziesz do K.Maszoty na szkolenie to się dowiesz, że dużo wyżej wymienionych neumanów leży w szafach. I tylko ładnie wygląda na liście sprzętu.
**********************
Robiłeś kiedyś porównanie 1:1 MXLa za 500zł i U87? Mnie się zdarzyło. Przy okazji mieliśmy do dyspozycji całą gamę pojemnościowych AudioTechnik (do 2000zł), które wypadły słabo. Różnica jest ma-sa-kry-czna. Nie do nadrobienia żadną wtyczką. W przeciwieństwie do kompa, który jest dużo, dużo mniej ważny, bo zawsze można postawić starszą wersję systemu i oszczędzić masę zasobów bez straty dla dźwięku.
MIKROFONY - tutaj do wyboru do koloru, zależy co kto chce. Ale nie
słuchaj miłośników sprzetu markowego, kupisz MXLa za 500 zł będzie ok jak chcesz nagrywać inne rzeczy, koszty rosną
Moja konfiguracja to:
Majki wyjdą Cię od 3 tyś (paluchy stereo + jakaś duża membrana + kable i statywy) do... górnej granicy nie ma. Jak pojedziesz do K.Maszoty na szkolenie to się dowiesz, że dużo wyżej wymienionych neumanów leży w szafach. I tylko ładnie wygląda na liście sprzętu.
**********************
Robiłeś kiedyś porównanie 1:1 MXLa za 500zł i U87? Mnie się zdarzyło. Przy okazji mieliśmy do dyspozycji całą gamę pojemnościowych AudioTechnik (do 2000zł), które wypadły słabo. Różnica jest ma-sa-kry-czna. Nie do nadrobienia żadną wtyczką. W przeciwieństwie do kompa, który jest dużo, dużo mniej ważny, bo zawsze można postawić starszą wersję systemu i oszczędzić masę zasobów bez straty dla dźwięku.
[URL=http://dziecineo.prv.pl/Nie dzieciom neo!][/URL]
Re: Profesjonalne studio nagraniowe
wydaje mi sie ze temat jest juz zamkniety ;)
doszedlem do wniosku ze nie bede w stanie zarobic min 800zl miesiecznie na takim studiu w takim malym miasteczku w ktorym mieszkam
chcialbym podziekowac wszystkim osobom bioracym udzial w dyskusji :)
doszedlem do wniosku ze rozbudowany sklep muzyczny bedzie jednak lepszym rozwiazaniem ale nic na sile potrzebuje sie dobrze rozeznac nad ta swoja dzialalnoscia (dobrym pomyslem bylaby wlasna firma budowlana wykladajaca glazure i terrakote okolo 1000zl na tydzien bym zarabial)
doszedlem do wniosku ze nie bede w stanie zarobic min 800zl miesiecznie na takim studiu w takim malym miasteczku w ktorym mieszkam
chcialbym podziekowac wszystkim osobom bioracym udzial w dyskusji :)
doszedlem do wniosku ze rozbudowany sklep muzyczny bedzie jednak lepszym rozwiazaniem ale nic na sile potrzebuje sie dobrze rozeznac nad ta swoja dzialalnoscia (dobrym pomyslem bylaby wlasna firma budowlana wykladajaca glazure i terrakote okolo 1000zl na tydzien bym zarabial)
- Tasiorowski
- Posty:543
- Rejestracja:poniedziałek 03 gru 2007, 00:00
Re: Profesjonalne studio nagraniowe
**********************
Robiłeś kiedyś porównanie 1:1 MXLa za 500zł i U87? Mnie się zdarzyło. Przy okazji mieliśmy do dyspozycji całą gamę pojemnościowych AudioTechnik (do 2000zł), które wypadły słabo. Różnica jest ma-sa-kry-czna. Nie do nadrobienia żadną wtyczką. W przeciwieństwie do kompa, który jest dużo, dużo mniej ważny, bo zawsze można postawić starszą wersję systemu i oszczędzić masę zasobów bez straty dla dźwięku....
**********************
Nie robiłem takiego porównania, ale wiem jedno, że nie ma sprzętów lepszych i gorszych, są po prostu inne. A tak poza tym, co mu po U-87, jeśli nie ma dobrego preampu, super pomieszczenia etc. Niech lepiej udeży w tańszą półkę i dorzuci do pomieszczenia, ew. backlineu. Jeśli mi się sypnie kaską, to może sobie kupie u87, ale jest sporo fajnych majków duuużo tańszych. Jeśli chodzi o kompa, to przy sesji 56 ścierzek, na każdej średnio 2-3 pluginy KOMPUTER ma decydujące zdanie. No jeśli ktoś nagrywa jedną ścieżkę lektorsko-wokalną to i PENTIUM 200 MMX mu styknie


Mocny Pecet + Laptop, Presonus FIRESTUDIO + DIGIMAX FS, TC M One XL, TC HELICON VIOCEWORKS, ALESIS 3630, MXL 2006 + 770, SE 3 Stereo Pair, Sontronics SIGMA, Shure SM 57, 81, Audio-Technica - ATM 650 x 3, ATM 250 DE, ATM 450, APS AEON, E-MU PM 5, AKG 141
Re: Profesjonalne studio nagraniowe
Teraz robię pełną sekcję rockową, gdzie bębny są na 12 śladach, gita pierwsza 4 ślady + dubel 4, gita druga 4 ślady + dubel 4, bas 5, sola i smaczki następne 4. Dojdzie wokal i FX. Coś takiego musi mieć co ciągnąć
**********************
1.83 GHz Intel Cor Duo, 1 GB DDR2 SDRAM- ostatnio robiłem miks 46 ścieżek rockowej kapeli, na każdym śladzie po 3,4 pluginy + efekty na busach. Komp poradził sobie bez zająknięcia i da radę jeszcze więcej. No i przy okazji muszę sprawdzić ile maksymalnie wyciągnie, bo sam jestem ciekaw.
Taki sprzęt + monitor 22'' kosztuje niecałe 3k PLN więc wcale niewiele + do tego 2k PLN za Logica 8 no i za 5 k mamy w zupełności wystarczający i co nas uspokaja- legalny- sprzęt do studia
**********************
1.83 GHz Intel Cor Duo, 1 GB DDR2 SDRAM- ostatnio robiłem miks 46 ścieżek rockowej kapeli, na każdym śladzie po 3,4 pluginy + efekty na busach. Komp poradził sobie bez zająknięcia i da radę jeszcze więcej. No i przy okazji muszę sprawdzić ile maksymalnie wyciągnie, bo sam jestem ciekaw.
Taki sprzęt + monitor 22'' kosztuje niecałe 3k PLN więc wcale niewiele + do tego 2k PLN za Logica 8 no i za 5 k mamy w zupełności wystarczający i co nas uspokaja- legalny- sprzęt do studia
[URL]www.orkiestrazegluga.pl[/URL] | [URL]www.dzwiek.org[/URL]