Mikrofon + preamp/channel strip

Jeśli masz problem związany ze sprzętem stosowanym w domowym lub profesjonalnym studiu, to tu jest odpowiednie miejsce, aby się nim zająć.
Awatar użytkownika
stevelukather
Posty:732
Rejestracja:niedziela 31 mar 2002, 00:00
Re: Mikrofon + preamp/channel strip

Post autor: stevelukather » czwartek 10 sty 2008, 12:09

Przeczytaj pierwszy post,chop ma ok 8 tys,wiec o czym ty mowisz.Zeby sluchacz mial ciary na plecach nie trzeba wydawac 15000$ tylko trzeba miec pomysl na numer.Zalatw mi i koledze KBRZOZ za 8 tys Manleya VoxBox i AKG C12V a obiecuje ci ze nie dotkne zadnej kopii urzadzenia.Zakonczmy ten post bo to bez sensu dyskusja nad wyzszoscia koloru niebieskiego nad czerwonym.
[addsig]

minimax
Posty:199
Rejestracja:czwartek 28 cze 2007, 00:00

Re: Mikrofon + preamp/channel strip

Post autor: minimax » czwartek 10 sty 2008, 12:25

...Przeczytaj pierwszy post,chop ma ok 8 tys,wiec o czym ty mowisz.Zeby sluchacz mial ciary na plecach nie trzeba wydawac 15000$ tylko trzeba miec pomysl na numer.Zalatw mi i koledze KBRZOZ za 8 tys Manleya VoxBox i AKG C12V a obiecuje ci ze nie dotkne zadnej kopii urzadzenia.Zakonczmy ten post bo to bez sensu dyskusja nad wyzszoscia koloru niebieskiego nad czerwonym.
...
**********************

Niedawno byłem przed takim samym dylematem z kwotą 10 tys. Kolega uchronił mnie przed kosztownymi eksperymentami i kupiłem pewniaka - U87. Okazało się że przez Quadmica daje to zawodowy sound. Kiedy będę miał znowu podobną kwotę - kupię następnego pewniaka - np. UA 6176 albo Focusrite Red. Na tym się na świecie nagrywa. Na razie na tym co mam jestem w stanie spokojnie uzyskać sound który z dobrą piosenką zrobi karierę w radio. Nie byłbym tego pewien w przypadku mikrofonów o 70% tańszych - wywalenie kilku tys. do kosza nie przybliża nikogo do celu. Na kopię jakiegoś "odlotu" którego się w życiu na oczy nie widziało. A żaden Manley nie zrobi dobrego mikrofonu z taniej kopii.
[b][url=http://jurekmuszynski.com]jurekmuszynski.com[/url][/b]

Awatar użytkownika
Soundscape
Posty:2054
Rejestracja:czwartek 15 mar 2007, 00:00
Kontakt:

Re: Mikrofon + preamp/channel strip

Post autor: Soundscape » czwartek 10 sty 2008, 12:37

Niedawno byłem przed takim samym dylematem z kwotą 10 tys. Kolega uchronił mnie przed kosztownymi eksperymentami i kupiłem pewniaka - U87. Okazało się że przez Quadmica daje to zawodowy sound. Kiedy będę miał znowu podobną kwotę - kupię następnego pewniaka - np. UA 6176 albo Focusrite Red. Na tym się na świecie nagrywa. Na razie na tym co mam jestem w stanie spokojnie uzyskać sound który z dobrą piosenką zrobi karierę w radio. Nie byłbym tego pewien w przypadku mikrofonów o 70% tańszych - wywalenie kilku tys. do kosza nie przybliża nikogo do celu. Na kopię jakiegoś "odlotu" którego się w życiu na oczy nie widziało. A żaden Manley nie zrobi dobrego mikrofonu z taniej kopii.
...
**********************

Oj, ... ciągle tylko czytam i słyszę (nie chcę nikogo urazić) U87, U87, U87 i jeszcze raz U87 ..., a przecież tyle jest innych dobrych mikrofonów. A i tak ostateczny słowo do światowego soundu doda wykonanie. Np. o ile dobrze pamiętam vokale zespołu Chico (ślady udostępnione na remix w poprzednim EiS) były nagrywane B1 od Studio Projects. I nie brzmi to źle, że tak powiem...

Nie ma pewniaków na 100%. Pewniak to sprzęt, który się znakomicie sprawdzi w danej sytuacji.

minimax
Posty:199
Rejestracja:czwartek 28 cze 2007, 00:00

Re: Mikrofon + preamp/channel strip

Post autor: minimax » czwartek 10 sty 2008, 12:52

Oczywiście że najlepiej byłoby wziąć do domu na 2 tygodnie kilka dobrych mikrofonów i wybrać najlepszy. Akurat nie jest ich tak wiele do wokalu. W tym czasie należałoby nagrać kilka piosenek, zmiksować je i zmasterować. Wtedy dopiero okazuje się ile wart jest mikrofon. Taką możliwość mają zawodowe studia. I co się okazuje - w 90% jest wybierany U87. Spisek jakiś? Nie słyszeli jeszcze o B1??


[b][url=http://jurekmuszynski.com]jurekmuszynski.com[/url][/b]

Awatar użytkownika
Feefrock
Posty:720
Rejestracja:sobota 12 mar 2005, 00:00

Re: Mikrofon + preamp/channel strip

Post autor: Feefrock » czwartek 10 sty 2008, 12:55



Nie ma pewniaków na 100%. Pewniak to sprzęt, który się znakomicie sprawdzi w danej sytuacji.
...
**********************
My cały czas rozmamwiamy o jednym elemencie nagrania - vocalu. Możemy go nagrać na U87 albo na sm58 a i tak jego brzmienie zalezy od tego jak jest reszta nagrana i zmiksowana.

Awatar użytkownika
stevelukather
Posty:732
Rejestracja:niedziela 31 mar 2002, 00:00

Re: Mikrofon + preamp/channel strip

Post autor: stevelukather » czwartek 10 sty 2008, 13:02

...Oczywiście że najlepiej byłoby wziąć do domu na 2 tygodnie kilka dobrych mikrofonów i wybrać najlepszy. Akurat nie jest ich tak wiele do wokalu. W tym czasie należałoby nagrać kilka piosenek, zmiksować je i zmasterować. Wtedy dopiero okazuje się ile wart jest mikrofon. Taką możliwość mają zawodowe studia. I co się okazuje - w 90% jest wybierany U87. Spisek jakiś? Nie słyszeli jeszcze o B1??


...
**********************
jak patrze czasami na krotkie filmiki ze studia Anastacia,Celin Dion itp to malo kto spiewa na U87.predzej na Neumann M147,149,czasami sa to jakies telefunkeny,C12V
[addsig]

Awatar użytkownika
oduck
Posty:997
Rejestracja:wtorek 15 lip 2003, 00:00

Re: Mikrofon + preamp/channel strip

Post autor: oduck » czwartek 10 sty 2008, 14:24

ale sie pogadanka o klockach zrobila :D


minimax, jakie ty masz zrodlo wiadomosci? bo co drugie zdaniem rozmija sie z prawda :)

1. co maja wspolnego ciary na plecach z cena sprzetu na ktorym bylo cos nagrywane? ja mam ciary np przy pierwszej plycie coco rosie ktora brzmi fatalnie, bo nagrywana na dyktafon w duzej czesci

2. znam co najmniej 5-6 topowych studiow (zarowno w PL, jak i za granica), gdzie oktava mk319 to jeden z niewielu mikrofonow, ktore sa praktycznie caly czas w uzyciu.

3. skad wiesz na jakich mikrofonach co bylo nagrywane? np Peluso to dosyc popularna marka w stanach od jakiegos czasu, strasznie duzo studiow je ma. nie mowiac juz o kapsulach, ktore produkuja (igs tez ich uzywa w swoich mikrofonach na przyklad)

4. mowisz o sprawdzonych klasykach, jednoczesnie podajac za przyklady quadmica czy red'a. gdzie tu logika? to taki sam "standard" jak wysmiewane przez ciebie propozycje

5. moze zyjemy w innych swiatach, ale w moim u87 do wokalu nie jest jakos wyraznie (80-90%???) popularny. czesciej nawet = wygrywaja konstrukcje lampowe (C12, U47 i ich kopie, badz tez inspirowane nimi - tak naprawde o 70% mikrofonach lampowych na rynku mozna tak powiedziec). albo tez (co u nas rzadko praktykowane, a szkoda) nagrywanie na dynamicznych (np shure sm7), zwlaszcza dynamicznych rockowych wokali. co produkcja, to inne priorytety i wyzwania. a ty probujesz jakies recepty narzucac.

6. mysle, ze powinienes sobie troche sam posprawdzac i wyrobic wlasna opinie, zamaist bazowac na tym, co gdzies przeczytasz badz uslyszysz mimochodem. bo tak sie rodza mity wlasnie. a majac wlasne zdanie latwiej zyc, uwierz mi :)

_______________


a schodzac z powrotem do tematu wtrace tylko szczegol:
otoz dzisiejszy akg c12 to troche inna bajka niz stare c12, i taki np telefunken stara sie odwzorowac brzmienie starych egzemplarzy, ani im w glowie podrabiac nowe c12
i taksamo jest z wszystkimi innymi firmami kopiujacymi rozwiazania vintage
jesli akg dysponowaloby nadal technologia pozwalajaca na kontynuowanie produkcji takiego c12 w "starym stylu", to by to robili. a tymczasem sami staraja sie imitowac swoj wlasny produkt sprzed lat, a inne firmy twierdza ze potrafia to zrobic lepiej. a tylko od klienta zalezy co sobie wybierze. a cena to juz kwestia drugorzedna i nikt nikogo od razu oszukiwac nie musi.

fan dobrego brzmienia ;)

Awatar użytkownika
grembo
Posty:2289
Rejestracja:czwartek 16 mar 2006, 00:00

Re: Mikrofon + preamp/channel strip

Post autor: grembo » czwartek 10 sty 2008, 14:26

nie wiem Minimax o co Ci chodzi - odpowiadam na pytania, ew. sugeruje. To ze sie ma U87 (stary, bo nowe sa slabsze) nie gwarantuje ze nagrasz hit.

Nie teoretyzuje, wypowiadam sie o instrumentach ktore nagrywalem, lub przy ktorych nagrywaniu uczestniczylem.

Nie mozna powiedziec ze Neumann u97 jest najlepszym mikrofonem - bo tego sie nie da udowodnic... Tak jak ja bym powiedzial ze Sony C800 (chyba tak sie to zwie) jest najlepszym mikiem bo powstaly (coz za glupie stewierdzenie - na miku powstaly!) na nim hity Joss Stone czy Christiny Aguillery - nie... one okazaly sie najlepsze do ich glosow i koncepcji realizacji - U87 sie totalnie nie sprawdzal - nastolatki z poteznym wygarem i raczej jasnym, bialym glosem.

Porownywanie Peluso z Nuemannem w kwestii dorobku tez jest nie fair, kolega moj dostarczal panu Peulso - jeszcze 4-5 lat temu lampy z naszego regionu do naprawianych przez Peluso mikrofonow. Jako producent mikrofonow (coraz mniej klonow, a wiecej wlasnych konstrukcji) jest to marka nowa. A neuman - Goebbels przez niego "propagandzil" przed 39 rokiem

W zasadzie w europie jest takie nasycenie studiow Neumanami u87, chyba to konsekwencja tego iz abonamentowe radia, TV i studia kupowaly to jako cos sprawdzonego :) I reazlizatorzy starej daty do dzis lubia na tym pracowac przekazujac te milosc asystentom. To troche jak z Ns10 - nikt nie twierdzi ze najlepsze - ale wielu pracuje na nich od lat i zna je :)

I pytanie ostatnie - miales kontakt z Peluso?

Awatar użytkownika
grembo
Posty:2289
Rejestracja:czwartek 16 mar 2006, 00:00

Re: Mikrofon + preamp/channel strip

Post autor: grembo » czwartek 10 sty 2008, 14:30


a schodzac z powrotem do tematu wtrace tylko szczegol:
otoz dzisiejszy akg c12 to troche inna bajka niz stare c12, i taki np telefunken stara sie odwzorowac brzmienie starych egzemplarzy, ani im w glowie podrabiac nowe c12
i taksamo jest z wszystkimi innymi firmami kopiujacymi rozwiazania vintage
jesli akg dysponowaloby nadal technologia pozwalajaca na kontynuowanie produkcji takiego c12 w "starym stylu", to by to robili. a tymczasem sami staraja sie imitowac swoj wlasny produkt sprzed lat, a inne firmy twierdza ze potrafia to zrobic lepiej. a tylko od klienta zalezy co sobie wybierze. a cena to juz kwestia drugorzedna i nikt nikogo od razu oszukiwac nie musi.

...
**********************
wlasnie :) Kolega z radia od lat skupuje stare Akg 414 - oplacalo mu sie to - bo na poczatku w nich byly montowane kapsuly od C12

minimax
Posty:199
Rejestracja:czwartek 28 cze 2007, 00:00

Re: Mikrofon + preamp/channel strip

Post autor: minimax » czwartek 10 sty 2008, 15:06

Niestety, laba przy necie mi się trochę kończy, ale jeszcze spróbuję pociągnąć polemikę. Może nie po kolei ale spróbuję na wszystkie punkty obu moich przedmówców:

1) Nie miałem kontaktu z mikrofonami Peluso.

2) Nie uważam że U87 jest najlepszy na świecie. Uważam tylko że to jeden z niewielu dobrych mików do wokalu, bezpieczny zakup w sytuacji kiedy ktoś ma tylko ok. 10 tys. na tor do wokalu, szczególnie męskiego (jak się domyślam) i nie ma możliwości rzetelnego przetestowania kilku różnych.

3) Czy możesz mi wymienić w których studiach Oktava 319 jest cały czas w użyciu i które płyty zostały na niej nagrane?

4) Może trochę umknęło, że mam cały czas na myśli głównie męski wokal.

5) U87 + Quadmic jest kompromisową propozycją przy budżecie autora wątku. I to jest propozycja sprawdzona przeze mnie.

6) Nie rozumiem co masz do Red'a?

7) To co piszę oparte jest na moich doświadczeniach i zaufanego realizatora, który uczestniczy w zawodowych produkcjach i to są opinie ludzi, których nazwiska znajdziecie na większości polskich płyt w Empiku. Może to dla kogoś nie stanowi żadnej miary wiarygodności - dla mnie stanowi.
[b][url=http://jurekmuszynski.com]jurekmuszynski.com[/url][/b]

ODPOWIEDZ