Mikrofon + preamp/channel strip
ja nie slyszalem p12, ale mam wlasnie 22 47 LE do testow udostepniony. i powiem, ze bardzo "po mojemu" gra, czyli wlasnie tak klasycznie, z kulturalnym srodkiem niechamskim, sybilanty w ogole nie bola, pieknie da sie krecic potem na EQ
i wlasnie o to mi wczesniej chodzilo - tego typu produktami sie zainteresuj, a bedzie dobrze :)
i wlasnie o to mi wczesniej chodzilo - tego typu produktami sie zainteresuj, a bedzie dobrze :)
fan dobrego brzmienia ;)
Re: Mikrofon + preamp/channel strip
jesli to cos jak C12 - to to raczej wspanialy mik do instruemntow (nie slyszalaem lepiej nagranego klarnetu niz wlasnie oryg. c12). Studio znajomego ktorego go posiada rzadko uzywa go z glosem - okreslaja go ze nieco za jasny - choc czasem i to potrzebne.
A jak sie te klony Peluso maja do oryginalu - ktos z Was mial mozliwosc porownac?
A jak sie te klony Peluso maja do oryginalu - ktos z Was mial mozliwosc porownac?
Re: Mikrofon + preamp/channel strip
...Szczerze mówiąc mam jakiś tam zapas gotówki, który miał być przeznaczony na co innego, lecz zacząłem sie zastanawiać nad Manley'em VoxBox.
To już chyba generuje typowy, lampowy sound.
Poprawcie mnie, jeśli się mylę oraz napiszcie coś o tym sprzęcie.
Dziękuje serdecznie za wszystkie odpowiedzi i czekam na dalszy rozwój dyskusji.
...
**********************
Od niedawna jestem posiadaczem Vox Box'a i cały czas testuje w różnych okolicznościach....Narazie jestem zachwycony!!! Bije na łeb Avalona , którego również posiadam....
Następny napewno będzie Great River i Peluso...!!!
To już chyba generuje typowy, lampowy sound.
Poprawcie mnie, jeśli się mylę oraz napiszcie coś o tym sprzęcie.
Dziękuje serdecznie za wszystkie odpowiedzi i czekam na dalszy rozwój dyskusji.

**********************
Od niedawna jestem posiadaczem Vox Box'a i cały czas testuje w różnych okolicznościach....Narazie jestem zachwycony!!! Bije na łeb Avalona , którego również posiadam....
Następny napewno będzie Great River i Peluso...!!!
Re: Mikrofon + preamp/channel strip
Jeszcze musze dorwać do testów cos z IGS....
Re: Mikrofon + preamp/channel strip
No powiem szczerze, że napaliłem się na tego Great River'a ...
Z mikrofonem mam problem ... chciałbym, żeby dobrze nagrywał wszystko
Przede wszystkim wokal a w dodatku w szczególności uwzględniając :
- kontrabas (!), wiolonczele;
- gitarę klas/akust.
- klarnet itp.
Wypatrzyłem na ebay'u mikrofon Manleya Reference za cenę $2.000
Czy ktoś miał z nim do czynienia ?
Ps. Naprawdę, serdecznie dziękuję za wszystkie rady.
Pozdrawiam
Z mikrofonem mam problem ... chciałbym, żeby dobrze nagrywał wszystko

Przede wszystkim wokal a w dodatku w szczególności uwzględniając :
- kontrabas (!), wiolonczele;
- gitarę klas/akust.
- klarnet itp.
Wypatrzyłem na ebay'u mikrofon Manleya Reference za cenę $2.000
Czy ktoś miał z nim do czynienia ?
Ps. Naprawdę, serdecznie dziękuję za wszystkie rady.
Pozdrawiam

Re: Mikrofon + preamp/channel strip
akurat pech - bo instrumenty ktore wymieniasz nagrywa sie tradycyjnie na 2 mikrofony kazdy. Nie jestem specem od mikrofonowania, ale jestem tego "prawie" pewien :) Ale oczywiscie nagrany jednym mirfonem tez zabrzmi.
Z gitara archtop to nie do konca wiem - wydaje mi sie ze jak elektryczna sie nagrywa. Czyli teoretycznie:
-preamp stereo
-jeden mik wielkamembrana
-jeden mala mebrana, zebys z torbami nie poszedl
-pomieszczenie
Sciagnie sie z profesjonalnymi studiami gdy sie gra mocno akustyczna i interakcyjna muzyke jest skazane na ciezka walke o grosz. Wiem akurat co mowie (tyz jazzuje, tyz nagrywam/lem)... ja spasowalem, ale Ty masz wieksze srodki. Raczej nie mysl o Manleyu, a greatriver jest mono.
Do miksu polecam ADAM A7 - w sumie to jedyne na co ja sobie pozowlilem i pozwla mi choc nieco zmiksowac nagrania takowej muzyki.
Z gitara archtop to nie do konca wiem - wydaje mi sie ze jak elektryczna sie nagrywa. Czyli teoretycznie:
-preamp stereo
-jeden mik wielkamembrana
-jeden mala mebrana, zebys z torbami nie poszedl
-pomieszczenie
Sciagnie sie z profesjonalnymi studiami gdy sie gra mocno akustyczna i interakcyjna muzyke jest skazane na ciezka walke o grosz. Wiem akurat co mowie (tyz jazzuje, tyz nagrywam/lem)... ja spasowalem, ale Ty masz wieksze srodki. Raczej nie mysl o Manleyu, a greatriver jest mono.
Do miksu polecam ADAM A7 - w sumie to jedyne na co ja sobie pozowlilem i pozwla mi choc nieco zmiksowac nagrania takowej muzyki.
- stevelukather
- Posty:732
- Rejestracja:niedziela 31 mar 2002, 00:00
Re: Mikrofon + preamp/channel strip
Raczej nie mysl o Manleyu, a greatriver jest mono.
Do miksu polecam ADAM A7 - w sumie to jedyne na co ja sobie pozowlilem i pozwla mi choc nieco zmiksowac nagrania takowej muzyki....
****************
GreatRiver mozna kupic stereo MP-2NV a Manleya niestety nie,co do tych A7 to wg.mnie sa takie sobie,troche jazgotliwe,za ta kase (nawet tansze sa)Yamaha HS80 brzmia o niebo lepiej i bardzo wiernie.
[addsig]
Do miksu polecam ADAM A7 - w sumie to jedyne na co ja sobie pozowlilem i pozwla mi choc nieco zmiksowac nagrania takowej muzyki....
****************
GreatRiver mozna kupic stereo MP-2NV a Manleya niestety nie,co do tych A7 to wg.mnie sa takie sobie,troche jazgotliwe,za ta kase (nawet tansze sa)Yamaha HS80 brzmia o niebo lepiej i bardzo wiernie.
[addsig]
Re: Mikrofon + preamp/channel strip
Tak sobie tu teoretyzujecie. Sprawdź po prostu które hity zostały nagrane na jakich mikrofonach. I wszystko wiadomo. Czy ktoś może mi wskazać jakiegoś nagranego na Peluso? Albo innych tu wymienianych?
[b][url=http://jurekmuszynski.com]jurekmuszynski.com[/url][/b]
- stevelukather
- Posty:732
- Rejestracja:niedziela 31 mar 2002, 00:00
Re: Mikrofon + preamp/channel strip
...Tak sobie tu teoretyzujecie. Sprawdź po prostu które hity zostały nagrane na jakich mikrofonach. I wszystko wiadomo. Czy ktoś może mi wskazać jakiegoś nagranego na Peluso? Albo innych tu wymienianych?
...
**********************
Moze i tak,ale malo kogo stac na oryginal C12V(16500 PLN)albo Neve VR.Jesli replika odbiega od oryginalu 5% a cena to 70% roznicy to nie ma o czym dyskutowac,replika nie oznacza gorszej jakosci za mniejsza cene,cena jest nizsza poniewaz duze pieniadze placi sie za uznanan marke.A co powiesz na "REPLIKE" C12V zrobiona przez Telefunken USA,ktora kosztuje 31 000 PLN,czyli dwa razy tyle co oryginal.
[addsig]
...
**********************
Moze i tak,ale malo kogo stac na oryginal C12V(16500 PLN)albo Neve VR.Jesli replika odbiega od oryginalu 5% a cena to 70% roznicy to nie ma o czym dyskutowac,replika nie oznacza gorszej jakosci za mniejsza cene,cena jest nizsza poniewaz duze pieniadze placi sie za uznanan marke.A co powiesz na "REPLIKE" C12V zrobiona przez Telefunken USA,ktora kosztuje 31 000 PLN,czyli dwa razy tyle co oryginal.
[addsig]
Re: Mikrofon + preamp/channel strip
Moze i tak,ale malo kogo stac na oryginal C12V(16500 PLN)albo Neve VR.Jesli replika odbiega od oryginalu 5% a cena to 70% roznicy to nie ma o czym dyskutowac,
**********************
1) Słuchacza nie interesuje na co Cię było stać. Albo ma ciary w plecach albo nie.
2) Musisz mieć WIARYGODNE źródło potwierdzające że różnica wynosi tylko 5% i że to jest akurat to 5%, które jesteś w stanie zaakceptować.
Nasze wypowiedzi na forum nie są wiarygodnym źródłem. Ktoś z nas właśnie wydał 5-letnie oszczędności na Neumanna TLM-103 i będzie go zachwalał pod niebiosa, bo przesiadł się z Oktavy 319, podczas gdy w zawodowych studiach ten mikrofon się kurzy.
Osobiście nie spotkałem się w sprzęcie studyjnym z sytuacją że ktoś oferuje 95% markowego produktu za 30% ceny. Każdy sprzęt, który przeszedł przez moje ręce był wart mniej więcej swojej ceny.
W przypadku mikrofonu wokalowego to jest kwestia jak wokal wypadnie w miksie. To jest jeden z dwóch najważniejszych elementów układanki - czy ktoś tego chce czy nie. Jeśli godzisz się na kompromisy, to ustawiasz się na niższej półce startowej, z której będziesz się ścigał z konkurencją. Czas antenowy nie jest z gumy.
**********************
1) Słuchacza nie interesuje na co Cię było stać. Albo ma ciary w plecach albo nie.
2) Musisz mieć WIARYGODNE źródło potwierdzające że różnica wynosi tylko 5% i że to jest akurat to 5%, które jesteś w stanie zaakceptować.
Nasze wypowiedzi na forum nie są wiarygodnym źródłem. Ktoś z nas właśnie wydał 5-letnie oszczędności na Neumanna TLM-103 i będzie go zachwalał pod niebiosa, bo przesiadł się z Oktavy 319, podczas gdy w zawodowych studiach ten mikrofon się kurzy.
Osobiście nie spotkałem się w sprzęcie studyjnym z sytuacją że ktoś oferuje 95% markowego produktu za 30% ceny. Każdy sprzęt, który przeszedł przez moje ręce był wart mniej więcej swojej ceny.
W przypadku mikrofonu wokalowego to jest kwestia jak wokal wypadnie w miksie. To jest jeden z dwóch najważniejszych elementów układanki - czy ktoś tego chce czy nie. Jeśli godzisz się na kompromisy, to ustawiasz się na niższej półce startowej, z której będziesz się ścigał z konkurencją. Czas antenowy nie jest z gumy.
[b][url=http://jurekmuszynski.com]jurekmuszynski.com[/url][/b]