Mikrofony Rode NTG-1, NTG-2 w produkcji TV

Wszelkie inne pytania związane z tematyką poruszaną w naszym magazynie
Awatar użytkownika
schmaletz
Posty:180
Rejestracja:piątek 19 kwie 2002, 00:00
Mikrofony Rode NTG-1, NTG-2 w produkcji TV

Post autor: schmaletz » poniedziałek 26 lis 2007, 11:43

Czy ktoś używał mikrofonów RODE NTG-1 lub NTG-2
w produkcjach telewizyjnych?

Jeśli tak - to jakie wrażenia?

Dziękuję.

Awatar użytkownika
VanChesco
Posty:159
Rejestracja:czwartek 07 kwie 2005, 00:00

Re: Mikrofony Rode NTG-1, NTG-2 w produkcji TV

Post autor: VanChesco » poniedziałek 26 lis 2007, 19:16

...Czy ktoś używał mikrofonów RODE NTG-1 lub NTG-2
w produkcjach telewizyjnych?

Jeśli tak - to jakie wrażenia?

Dziękuję.
...
**********************

Strasznie ciemne, mało detali i niski poziom. Tyle stwierdziłem próbując Rode'a. W efekcie do nagrania jednak zdecydowałem sie użyć niepokonanej 416stki.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
grembo
Posty:2289
Rejestracja:czwartek 16 mar 2006, 00:00

Re: Mikrofony Rode NTG-1, NTG-2 w produkcji TV

Post autor: grembo » środa 28 lis 2007, 00:33

na makrofon jest f-ma Takstar - ki diabel (calkiem drogi)?

Awatar użytkownika
schmaletz
Posty:180
Rejestracja:piątek 19 kwie 2002, 00:00

Re: Mikrofony Rode NTG-1, NTG-2 w produkcji TV

Post autor: schmaletz » środa 28 lis 2007, 17:50

...No Rode są nieco ciemne, ale nie ma tragedii, wspomniany MKH416 to zupełnie inna bajka :)
Sygnał wyjściowy jest na poziomie średnim, jest wyższy przy zasilaniu phantomem 48V i niższy przy zasilaniu z baterii 1,5V.

NTG1/2 to przede wszystkim super-kardioidy a nie maczugi, więc ich kierunkowość jest mniejsza od zawodowych shotgunów.

Jak dokładnie chcesz stosować ten mikrofon, na tyczce w odległości od ust itp.?

Do wyboru masz jeszcze t.bone EM9900 i coś z oferty http://www.makrofon.pl
...
**********************
Chcę ten mikrofon umieścić na tyczce.
A co do odległości - to tyle ile operator obrazu pozwoli ;)

Jestem właśnie ciekaw jak mikrofony RODE wypadają w porównaniu
z MKH416, ME 80, ME 66.
Kierunkowość, barwa, czułość....
Czy dają radę w takiej zwykłej reporterskiej, telewizyjnej pracy.

Wiem, że tu na górze już trochę o tym jest, ale proszę o więcej
szczegółów.
A swoją drogą gdzie można kupić najtaniej MKH 416? Może
być używane.
[addsig]

matia
Posty:95
Rejestracja:piątek 23 maja 2003, 00:00

Re: Mikrofony Rode NTG-1, NTG-2 w produkcji TV

Post autor: matia » środa 19 gru 2007, 18:12

...No Rode są nieco ciemne, ale nie ma tragedii, wspomniany MKH416 to zupełnie inna bajka :)
Sygnał wyjściowy jest na poziomie średnim, jest wyższy przy zasilaniu phantomem 48V i niższy przy zasilaniu z baterii 1,5V.

NTG1/2 to przede wszystkim super-kardioidy a nie maczugi, więc ich kierunkowość jest mniejsza od zawodowych shotgunów.

Jak dokładnie chcesz stosować ten mikrofon, na tyczce w odległości od ust itp.?

Do wyboru masz jeszcze t.bone EM9900 i coś z oferty http://www.makrofon.pl
...
**********************
ja uzywam slaby mic. z microtrackiem.jakis czs temu szukalem normalnego mic'a ale ostatecznie kupilem inny sprzet.teraz szukam czegos do 1000 pln.myslalem o ntg2...ale juz drgi raz slysze ze ciemny on jest.szukam czegos szczegolowego i jasniejszego.jaki jest ten t bone...czy mimo ceny jest dobry? szukajac opisow shotgun'ow trafiam raczej na opisy tych drogich i jeszcze drozszych...
potrzebuje shotgun 100% kierunkowy..w sumie to uniwersalny(zarowno delikatne dzwieki pobierane z kilku centymetrow jak i glosne...).pozniej dokupie drugi do stereo ale jak narazie 1 wystarczy.
lubie halas

matia
Posty:95
Rejestracja:piątek 23 maja 2003, 00:00

Re: Mikrofony Rode NTG-1, NTG-2 w produkcji TV

Post autor: matia » środa 19 gru 2007, 20:51

...dobry shotgun kosztuje majątek, z takim budżetem nie kupicie nic co by spełniało wasze oczekiwania :)

Chyba ze jakaś okazja starszego Sennheisera np. MKH415 i podobne (zasilane napięciem typu T 12V), był ostatnio nawet jakiś taki model o długości z 70cm
Mimo wieku to świetne mikrofony.
...
**********************
wiem ze nic dobrego nie kupie za te pieniadze...
myslalem przee wszystkim o tym czy warto kupic tego t bone.myslalem tez o ntg2, audoitechnica at 897.....wlasnie znalazlem jakis test w sieci.testuja 879,sennhe. k6+me66 i jakis azden...
zastanawiam sie czy warto placic 300 EUR..moze t bone wcale nie jest od nich gorszy bo i tak zaden z nich nie jest idealem...ponato planuje dokupienie drugiego egzemplarza..
jesli chodzi o uzywane to nie potrafilbym okreslic stanu przy zakupie(nawet gdybym odbieral osobiscie).
lubie halas

matia
Posty:95
Rejestracja:piątek 23 maja 2003, 00:00

Re: Mikrofony Rode NTG-1, NTG-2 w produkcji TV

Post autor: matia » piątek 28 gru 2007, 14:14

zamowilem ntg2.......myslalem o at 897 lub879(caly czas mi sie myli)ale czasem bede nagrywal w bardzo glosnych sytuacjach z bliska...rode jest chyba ciut lepszy w takich warunkach.
teraz czekam i jak zwykle po zakupie przestaje sie interesowac opiniami o produkcie(polecam takie podejscie)...







.Pojawił się nowy mikrofon na rynku, odbieram to jako konkurencja dla RODE. Kurde korci mnie...
Ciekawe za ile pojawi się u nas i w jakiej cenie.

Audio-Ttechnica AT875R.

Audio-Technica’s AT875R is designed for video production and broadcast (ENG/EFP) audio acquisition. Audio-Technica’s shortest shotgun microphone, it mounts conveniently on a DV camcorder without adding noticeable heft, and is ideal for use with compact digital cameras. This high-performance microphone offers a narrow acceptance angle of line + gradient design. It also features smooth, natural-sounding on-axis audio quality and excellent off-axis rejection of sound arriving from the sides and rear of mic.

Features

* Designed for video production and broadcast (ENG/EFP) audio acquisition
* Extremely short length (under 7") ideal for use with compact digital cameras
* Provides the narrow acceptance angle desirable for long-distance sound pickup
* Excellent sound rejection from the sides and rear of mic
* Tailored response minimizes camera and handling noise
* Operates on phantom power only
* RoHS compliant—free from all substances specified in the EU directive on hazardous substances

Specifications

* Element: Fixed-charge back plate, permanently polarized condenser
* Polar Pattern: Line + gradient
* Frequency Response: 90-20,000 Hz
* Open Circuit Sensitivity: -30 dB (31.6 mV) re 1V at 1 Pa
* Impedance: 100 ohms
* Maximum Input Sound Level: 127 dB SPL, 1kHz at 1% T.H.D.
* Dynamic Range (typical): 107dB, 1kHz at Max SPL
* Signal-to-Noise Ratio: 74dB, 1kHz at 1 Pa
* Phantom Power Requirements: 11-52V DC, 2 mA typical
* Weight: 2.8 oz
* Dimensions: 6.89" long, 0.83" diameter
* Output Connector: Integral 3-pin XLRM-type
* Accessories Furnished: AT8405a stand clamp for 5/8"-27 threaded stands; 5/8"-27 to 3/8"-16 threaded adapter, windscreen; soft protective pouch


...
**********************
lubie halas

ODPOWIEDZ