Żeby było wiadomo o co chodzi skopiuję fragmenty rozmowy
**********************
Mytnik:
http://youtube.com/watch?v=ZKgKPaCwERw TU też jest ciekawie. Mnie z kolei zastanawia, jakie urządzenie sprawia że jego tom gra melodyjkę i czy jest to w ogóle możliwe do osiągnięcia programowo.
mr-hammond: Kiedys mialem okazje grac z Mioduszewskim, mial wtedy yamahe dtx i pamietam ze tam bylo takei ustawienie ze stopa grala pochod basowy.
Programowo moglbys to osiagnac za pomoca dynamiki, 0-40 pierwszy- 40-70- drugi itd nic innego nie przychodzi mi do glowy poki co.
Mytnik: kiedyś już mieliśmy okazję rozmawiać tutaj:
http://www.eis.com.pl/virtual/Forum, wówczas chodziło mi o coś innego, ale porzuciłem ten kierunek poszukiwań
mr-hammond: w ddrum chyba musi byc jakas opcja ktora gra jakis " cykl" dzwiekow po sobie , bo zauwarz na filmiku jak raz nie dogral to szybko dostukal by zaczac sekwencje od poczatku.
Nie wiem czy jest taka wtyczka ale ktos by mogl napisac :ustawiasz wavy w odpowiedniej kolejnosci i graja po kazdym stuknieciu w pad, klawiature
Mytnik: Nie spotkałęm się z taką wtyczką, ale popieram. Może udało by się namówić WG na taką opcję w SampleLord.
Przyszło mi jeszcze do głowy takie rozwiązanie:
Jednym komunikatem (padem) wyzwalasz zaprogramowany ciąg innych nut/komunikatów wpadających do jakiegoś instrumentu/samplera
janos: a może cycle round robin w NI Battery 3. Po odpowiednim zaprogramowaniu, wstukując jedną nutę, za każdym razem wyzwalana jest inna komórka z samplami
WG: Wrzuciłem na listę do zrobienia jako tworzenie skryptów.
Jak dobrze zrozumiałem za pomocą jednego naciśnięcia klawisza czy jego zwolnienia wyzwalamy serię dźwięków o zaprogramowanych odstępach czasowych i określonym tempie ?
Możnaby by pokusić się o bardziej inteligentne działanie gdzie sekwencje byłyby odtwarzane w zależności od ostatniego tempa uderzanych klawiszy
Z tym, że takie opcje to chyba tylko do gry na żywo raczej
mr-hammond: Włodku chodzi raczej o to by za kazdym razem kiedy uderzamy pada odzywał sie inny wav.
WG: To w takim razie TO JUŻ JEST i Cycle Robin działa od pierwszych wersji SL'a. Jako, że nie ma edytora to natenczas można użyc format sfz i tam spreparować odpowiedni patch a potem wrzucić do SL'a.
Ale ...
Z opisu jaki dostałem e-mailowo od naszego forumowicza to chodzi o cykliczne wyzwalanie nut i to jest z pewnością warte uwagi i na ten cel przewiduję skrypty.
Edytor w SL będzie gotowy za kilka tygodni.
Skrypty są również na liście, może wyskoczą razem z edytorem.
Za pomocą skryptów powyższe akcje jak cykliczne wyzwalanie nut będzie jak najbardziej możliwe do zaprogramowania z opcją tap tempo.
Czyli jeszcze trochę a mamy aranżer
Ale tak czy owak to jest oddzielna działka przewidziana na najbliższy rok.
Napiszcie co możecie na temat tej opcji i jej działania, z pewnością
wezmę to pod uwagę !
Możliwe że ja mogę nieco inaczej widzieć implementację podczas gdy użytkownik inaczej widzi jej praktyczne zastosowanie
Mytnik: No mi bardziej chodzi o wyzwalanie różnych dźwięków, różne wawy można wtedy podpiąć pod inne klawisze, a dodatkowo można by wyzwalać melodyjki za pomocą np. piano
mechanizm:
ustawiamy pad modułu na dźwięk np. c2
pad samlera jest odpalany w/w c2, pod którym jest zaprogramowana melodyjka składająca się z ustalonych dźwięków, np. a1, h1, c2.
kolejne uderzenia w pad powodują odpalenie w/w klawiszy w kółko (celowo wklepuję tam c2)
Cycle Robin? Nie wiem czy dobrze kombinuję, ale
a1=1.wav
h1=2.wav
c2=3.wav
odpalanie:
1 uderzenie = a1
2 =h1
3=c2
4=h1 itd
WG: Zrobiłem krótkie demko działania opcji Cycle Robin w Samplelord.
Do pobrania tutaj:
http://www.samplelord.com/tools/cykle.zip
Proszę rozpakować a do Samplelorda wczytać pliczek cykle.sfz
A potem grać np. ósemeczkami.
Miłej zabawy