Cykliczne wyzwalanie nut i sampli

Jeśli chcesz zasięgnąć rady, podzielić się doświadczeniem w trudnej sztuce samodzielnego programowania - to tu jest miejsce, aby tego dokonać.
WG
Posty:1235
Rejestracja:poniedziałek 12 sie 2002, 00:00
Cykliczne wyzwalanie nut i sampli

Post autor: WG » środa 12 gru 2007, 12:56

Ok.

A dodałem jeszcze jeden ciekawy przykładzik
Proponuję szybko naprzemiennie uderzać w C4 i D4
Pod E4 i F4 są przejścia.

perka_z_przejsciami.zip

Plik trzeba rozpakować gdzieś i do samplelorda wczytać
perka_z_przejsciami.sfz

Wszystko techniką tzw. Cycle Robin czyli cyklicznego wyzwalania sampli.

Znikam bo mam trochę pracy z GIG-ami na dzisiaj i mam okazję wyjątkowo podziałać na Tyros 2, więc muszę wykorzystać sytuację z formatem do Tyrosa póki mam okazję
Pozdr.

PS. Temat skryptów na pewno będzie jeszcze zgłębiany przeze mnie jako, że chcę uderzyć w skrypty Kontakta też.

Awatar użytkownika
mytnik
Posty:1308
Rejestracja:czwartek 20 maja 2004, 00:00

Re: Cykliczne wyzwalanie nut i sampli

Post autor: mytnik » środa 12 gru 2007, 13:02


Żeby było wiadomo o co chodzi skopiuję fragmenty rozmowy

**********************



Mytnik: http://youtube.com/watch?v=ZKgKPaCwERw TU też jest ciekawie. Mnie z kolei zastanawia, jakie urządzenie sprawia że jego tom gra melodyjkę i czy jest to w ogóle możliwe do osiągnięcia programowo.



mr-hammond: Kiedys mialem okazje grac z Mioduszewskim, mial wtedy yamahe dtx i pamietam ze tam bylo takei ustawienie ze stopa grala pochod basowy.

Programowo moglbys to osiagnac za pomoca dynamiki, 0-40 pierwszy- 40-70- drugi itd nic innego nie przychodzi mi do glowy poki co.



Mytnik: kiedyś już mieliśmy okazję rozmawiać tutaj: http://www.eis.com.pl/virtual/Forum, wówczas chodziło mi o coś innego, ale porzuciłem ten kierunek poszukiwań



mr-hammond: w ddrum chyba musi byc jakas opcja ktora gra jakis " cykl" dzwiekow po sobie , bo zauwarz na filmiku jak raz nie dogral to szybko dostukal by zaczac sekwencje od poczatku.

Nie wiem czy jest taka wtyczka ale ktos by mogl napisac :ustawiasz wavy w odpowiedniej kolejnosci i graja po kazdym stuknieciu w pad, klawiature



Mytnik: Nie spotkałęm się z taką wtyczką, ale popieram. Może udało by się namówić WG na taką opcję w SampleLord.

Przyszło mi jeszcze do głowy takie rozwiązanie:

Jednym komunikatem (padem) wyzwalasz zaprogramowany ciąg innych nut/komunikatów wpadających do jakiegoś instrumentu/samplera



janos: a może cycle round robin w NI Battery 3. Po odpowiednim zaprogramowaniu, wstukując jedną nutę, za każdym razem wyzwalana jest inna komórka z samplami



WG: Wrzuciłem na listę do zrobienia jako tworzenie skryptów.

Jak dobrze zrozumiałem za pomocą jednego naciśnięcia klawisza czy jego zwolnienia wyzwalamy serię dźwięków o zaprogramowanych odstępach czasowych i określonym tempie ?

Możnaby by pokusić się o bardziej inteligentne działanie gdzie sekwencje byłyby odtwarzane w zależności od ostatniego tempa uderzanych klawiszy

Z tym, że takie opcje to chyba tylko do gry na żywo raczej



mr-hammond: Włodku chodzi raczej o to by za kazdym razem kiedy uderzamy pada odzywał sie inny wav.



WG: To w takim razie TO JUŻ JEST i Cycle Robin działa od pierwszych wersji SL'a. Jako, że nie ma edytora to natenczas można użyc format sfz i tam spreparować odpowiedni patch a potem wrzucić do SL'a.

Ale ...

Z opisu jaki dostałem e-mailowo od naszego forumowicza to chodzi o cykliczne wyzwalanie nut i to jest z pewnością warte uwagi i na ten cel przewiduję skrypty.

Edytor w SL będzie gotowy za kilka tygodni.

Skrypty są również na liście, może wyskoczą razem z edytorem.

Za pomocą skryptów powyższe akcje jak cykliczne wyzwalanie nut będzie jak najbardziej możliwe do zaprogramowania z opcją tap tempo.

Czyli jeszcze trochę a mamy aranżer

Ale tak czy owak to jest oddzielna działka przewidziana na najbliższy rok.

Napiszcie co możecie na temat tej opcji i jej działania, z pewnością

wezmę to pod uwagę !

Możliwe że ja mogę nieco inaczej widzieć implementację podczas gdy użytkownik inaczej widzi jej praktyczne zastosowanie



Mytnik: No mi bardziej chodzi o wyzwalanie różnych dźwięków, różne wawy można wtedy podpiąć pod inne klawisze, a dodatkowo można by wyzwalać melodyjki za pomocą np. piano

mechanizm:

ustawiamy pad modułu na dźwięk np. c2

pad samlera jest odpalany w/w c2, pod którym jest zaprogramowana melodyjka składająca się z ustalonych dźwięków, np. a1, h1, c2.

kolejne uderzenia w pad powodują odpalenie w/w klawiszy w kółko (celowo wklepuję tam c2)

Cycle Robin? Nie wiem czy dobrze kombinuję, ale

a1=1.wav

h1=2.wav

c2=3.wav

odpalanie:

1 uderzenie = a1

2 =h1

3=c2

4=h1 itd



WG: Zrobiłem krótkie demko działania opcji Cycle Robin w Samplelord.

Do pobrania tutaj: http://www.samplelord.com/tools/cykle.zip

Proszę rozpakować a do Samplelorda wczytać pliczek cykle.sfz

A potem grać np. ósemeczkami.

Miłej zabawy





drummer

Awatar użytkownika
mytnik
Posty:1308
Rejestracja:czwartek 20 maja 2004, 00:00

Re: Cykliczne wyzwalanie nut i sampli

Post autor: mytnik » środa 12 gru 2007, 13:17

Wszystko techniką tzw. Cycle Robin czyli cyklicznego wyzwalania sampli.
**********************
Nie kumam, jak podglądam sfz w demo ESC, to jest tam tylko plik sn.wav
W zipie jest tylko sfz i wavy, więc co sprawia że to tak działa? Innymi słowy jak zrobić samemu takiego sfz'a?
drummer

Awatar użytkownika
mytnik
Posty:1308
Rejestracja:czwartek 20 maja 2004, 00:00

Re: Cykliczne wyzwalanie nut i sampli

Post autor: mytnik » środa 12 gru 2007, 13:20

...Wszystko techniką tzw. Cycle Robin czyli cyklicznego wyzwalania sampli.
**********************
Nie kumam, jak podglądam sfz w demo ESC, to jest tam tylko plik sn.wav
W zipie jest tylko sfz i wavy, więc co sprawia że to tak działa? Innymi słowy jak zrobić samemu takiego sfz'a?...
**********************
Kurde, ja to zawsze o jeden raz za mało pomyślę zanim zadam pytanie, więc odpowiem sobie sam: Edycja pliku sfz w notatniku :)

pozdrawiam
drummer

WG
Posty:1235
Rejestracja:poniedziałek 12 sie 2002, 00:00

Re: Cykliczne wyzwalanie nut i sampli

Post autor: WG » środa 12 gru 2007, 13:54

PS.A no właśnie odkryłem, że ESC i SL wogóle nie odczytuje oryginalnych definicji "Cycle Robin" z SFZ-ta
W SFZ tymi parametrami są seq_position i seq_length

Poprawna definicja tej perki powinna być taka i wtedy sfz odczytuje również poprawnie tę sekwencję.
-----------------------------------------------

ampeg_release=100
seq_length=8

sample=hh.wav seq_position=1
sample=hh.wav seq_position=2
sample=hh.wav seq_position=3
sample=hh.wav seq_position=4
sample=hh.wav seq_position=5
sample=hh.wav seq_position=6
sample=hh.wav seq_position=7
sample=hh.wav seq_position=8

sample=bd.wav seq_position=1
sample=sn.wav seq_position=3
sample=bd.wav seq_position=4
sample=bd.wav seq_position=6
sample=sn.wav seq_position=7
-----------------------------------------------

Ech.
Nie wiem jakim cudem mi to umknęło, jeszcze dzisiaj to poprawię w SL 1.3.4. Z kolei parametr ribon został dodany do celów testowych Samplelorda :), przy okazji zdradziłem chyba trick z komendą robin ale pożyteczny jak widzę

Awatar użytkownika
mytnik
Posty:1308
Rejestracja:czwartek 20 maja 2004, 00:00

Re: Cykliczne wyzwalanie nut i sampli

Post autor: mytnik » czwartek 13 gru 2007, 12:14

Swoją drogą to jestem ciekaw czy jakieś sprzętowe samplery takie rzeczy potrafią. Zna ktoś może?
drummer

WG
Posty:1235
Rejestracja:poniedziałek 12 sie 2002, 00:00

Re: Cykliczne wyzwalanie nut i sampli

Post autor: WG » czwartek 13 gru 2007, 20:47

...Swoją drogą to jestem ciekaw czy jakieś sprzętowe samplery takie rzeczy potrafią. Zna ktoś może?...
**********************
Szczerze mówiąc ja się nie spotkałem ale to może być kwestią systemu operacyjnego.

Co do wersji SL'a miało być na wczoraj. Przepraszam ale opóźni się wydanie poprawki związanej z odczytem tych parametrów z sfz przesunąłem to na bardziej "zbiorowe" wydanie.
Import cycle robin z innych formatów działa bez zakłóceń i problem dotyczy głównie tego formatu. A w najbliższych dniach pojawi się uaktualnienie SL'a. W międzyczasie kończę import 24-bitowej akceleracji plików GIG i tym samym chcę zamknąć ten format jako już całościowy i pełny już import łącznie z obsługą plików dzielonych *.gx01. Innymi słowy ESC i SL pretenduje po GigaStudio jako drugi software, który importuje wszystko z GIG-ów

Przy okazji ta wiadmość może ucieszyć co niektórych posiadaczy samplerów Akai MPC. W ESC 3.5.2 pojawił się import/eksport plików z MPC-etek, na razie jest format snd ale planuję też pełniejsze wydanie w postaci plików *.pgm. Aczkolwiek MPC-tki w pełni obsługują wave-y.
Docelowo ESC będzie mógł służyć jako software do przygotowywania barw na różne platformy wkrótce będzie gotowy edytor.

Pozdr.

WG
Posty:1235
Rejestracja:poniedziałek 12 sie 2002, 00:00

Re: Cykliczne wyzwalanie nut i sampli

Post autor: WG » sobota 15 gru 2007, 21:02

Co do wersji SL'a miało być na wczoraj. Przepraszam ale opóźni się wydanie poprawki związanej z odczytem tych parametrów z sfz.

Jest już SL 1.3.3 a w nim dodany import poleceń seq_length i seq_position z sfz, jak również poprawiony został przykład cycle_robin prezentujący możliwości sekwencyjnego odtwarzania próbek.

Awatar użytkownika
mytnik
Posty:1308
Rejestracja:czwartek 20 maja 2004, 00:00

Re: Cykliczne wyzwalanie nut i sampli

Post autor: mytnik » niedziela 16 gru 2007, 12:51

przy okazji zdradziłem chyba trick z komendą robin ale pożyteczny jak widzę ...
**********************
Komenda robin trochę wygodniejsza i krótsza :)
drummer

Awatar użytkownika
mytnik
Posty:1308
Rejestracja:czwartek 20 maja 2004, 00:00

Re: Cykliczne wyzwalanie nut i sampli

Post autor: mytnik » poniedziałek 17 gru 2007, 14:53

Czy chciało by Ci się w przyszłości pokombinować z jakimś pluginem potrafiącym w ten sposób sterować innymi VSTi
drummer

ODPOWIEDZ