Sumowanie analogowe a cyfrowe
...minely 3 lata odkad zaczalem ww. watek :)
...i pewnie umiejetnosci w zakresie miksow wzrosly :)
Ostatnie kilka miesiecy poswiecilem m.in. na eksperymenty dotyczace miksowania analogowego i cyfrowego. Wiele osob bedzie zaskoczonych. W moim przypadku miksy robione cyfrowo, jedynie z obrobka sumy stereo w postaci analogowego kompresora oraz eq, brzmia lepiej niz te same slady miksowane na drogich analogowych mikserach.
Niezaleznie od tego, co znaczy "lepiej", ja nie jestem zaskoczony :)
Ba! jestem za, a nawet przeciw! - gdybys napisal, ze jest inaczej, tez bym sie nie sprzeciwial :)
Aczkolwiek z analiz teoretycznych i doswiadczen praktycznych bardziej sklaniam sie ku Twoim doswiadczeniom - pracowac w wiekszosci w cyfrze i podrasowac to analogiem.
Jednak chyba w takim przypadku bardziej obstawialbym prace na kilku grupach w analogu, a nie na gotowym juz miksie, ale to juz sa drobiazgi ;)
Napisz jeszcze, jak "wbijasz slady" - juz z jakimis ulubionymi analogami (preampy - to oczywiste, ale czy jakies kompresory, EQ tez?)
...i pewnie umiejetnosci w zakresie miksow wzrosly :)
Ostatnie kilka miesiecy poswiecilem m.in. na eksperymenty dotyczace miksowania analogowego i cyfrowego. Wiele osob bedzie zaskoczonych. W moim przypadku miksy robione cyfrowo, jedynie z obrobka sumy stereo w postaci analogowego kompresora oraz eq, brzmia lepiej niz te same slady miksowane na drogich analogowych mikserach.
Niezaleznie od tego, co znaczy "lepiej", ja nie jestem zaskoczony :)
Ba! jestem za, a nawet przeciw! - gdybys napisal, ze jest inaczej, tez bym sie nie sprzeciwial :)
Aczkolwiek z analiz teoretycznych i doswiadczen praktycznych bardziej sklaniam sie ku Twoim doswiadczeniom - pracowac w wiekszosci w cyfrze i podrasowac to analogiem.
Jednak chyba w takim przypadku bardziej obstawialbym prace na kilku grupach w analogu, a nie na gotowym juz miksie, ale to juz sa drobiazgi ;)
Napisz jeszcze, jak "wbijasz slady" - juz z jakimis ulubionymi analogami (preampy - to oczywiste, ale czy jakies kompresory, EQ tez?)
Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!
Re: Sumowanie analogowe a cyfrowe
Napisz jeszcze, jak "wbijasz slady" - juz z jakimis ulubionymi analogami (preampy - to oczywiste, ale czy jakies kompresory, EQ tez?)...
**********************
Podchwytliwe? .....
Czy VST moge se co najwyzej zsumowac do smaku? ;)
**********************
Podchwytliwe? .....
Czy VST moge se co najwyzej zsumowac do smaku? ;)
- Miłaszewski
- Posty:997
- Rejestracja:wtorek 23 gru 2003, 00:00
Re: Sumowanie analogowe a cyfrowe
Napisz jeszcze, jak "wbijasz slady" - juz z jakimis ulubionymi analogami (preampy - to oczywiste, ale czy jakies kompresory, EQ tez?)...
**********************
Nagralem demo zespolu rockowego na "setke", niestety w nienajlepiej zaadaptowanych pomieszczeniach (design - lata 80te - kompletnie wytlumione pomieszczenia bez cienia ambientu) na mikserze Neve VR i rejestratorze Mackie HD24. Robilem jakies wstepne EQ bebnow przy nagraniu. Overduby gitar i wokali drugiego dnia zrobilem w innym studio, juz w Pro Toolsie (192 I/O), preamp SPL Goldmike, EQ i kompresja z SSL AWS. No i pozniej miksowalem ww. nagranie najpierw na SSL AWS (bebny, gitary, glowny wokal na niezalezne kanaly + grupy stereo z efektami i roznymi dodatkami), gdzie po tygodniu walki nad jedna piosenka, kilkoma podejsciami "od samego poczatku" udalo mi sie zrobic bardzo slaby miks, z ktorego sam nie bylem zadowolony. Po dlugim odpoczynku (jakies 3 tygodnie) wzialem te sama piosenke na mikser SSL XL 9000K i historia sie powtorzyla, miks mial ten sam charakter, a i czas poswiecony na osiagniecie czegos sensownego byl bardzo dlugi. Po jakis kolejnych 2-3 tygodniach odpalilem ww. piosenke w kolejnym studio, bazujacym tylko na Pro Toolsie. No i tam zaczelo byc fajnie - mialem do dyspozycji pluginy na ktorych lubie pracowac, do tego kompresor (Phoenix) i EQ (TFPro P9) zapiety na sumie, sygnal wracajacy do PT przez 20 bitowy Prism AD. W jakies 5 godzin zrobilem miks, ktory brzmial potezniej, glosniej, zywiej, dynamiczniej, itd. (czyli tak jak chcialem) niz oba zrobione wczesniej. Mialem znacznie wieksza ingerencje w dzwiek, moglem swobodnie stosowac rozne patenty (cyfrowy clipping na bebnach), nie martwic sie o liczbe kanalow/przetwornikow DA.
http://www.dzwiek.org/forum/index.php?topic=1404.new#new
UWAGA - OBA MIKSY SA SLABE! OSOBY WRAZLIWE NA KIEPSKA REALIZACJE PROSZE NIE SLUCHAC! :)
[addsig]
**********************
Nagralem demo zespolu rockowego na "setke", niestety w nienajlepiej zaadaptowanych pomieszczeniach (design - lata 80te - kompletnie wytlumione pomieszczenia bez cienia ambientu) na mikserze Neve VR i rejestratorze Mackie HD24. Robilem jakies wstepne EQ bebnow przy nagraniu. Overduby gitar i wokali drugiego dnia zrobilem w innym studio, juz w Pro Toolsie (192 I/O), preamp SPL Goldmike, EQ i kompresja z SSL AWS. No i pozniej miksowalem ww. nagranie najpierw na SSL AWS (bebny, gitary, glowny wokal na niezalezne kanaly + grupy stereo z efektami i roznymi dodatkami), gdzie po tygodniu walki nad jedna piosenka, kilkoma podejsciami "od samego poczatku" udalo mi sie zrobic bardzo slaby miks, z ktorego sam nie bylem zadowolony. Po dlugim odpoczynku (jakies 3 tygodnie) wzialem te sama piosenke na mikser SSL XL 9000K i historia sie powtorzyla, miks mial ten sam charakter, a i czas poswiecony na osiagniecie czegos sensownego byl bardzo dlugi. Po jakis kolejnych 2-3 tygodniach odpalilem ww. piosenke w kolejnym studio, bazujacym tylko na Pro Toolsie. No i tam zaczelo byc fajnie - mialem do dyspozycji pluginy na ktorych lubie pracowac, do tego kompresor (Phoenix) i EQ (TFPro P9) zapiety na sumie, sygnal wracajacy do PT przez 20 bitowy Prism AD. W jakies 5 godzin zrobilem miks, ktory brzmial potezniej, glosniej, zywiej, dynamiczniej, itd. (czyli tak jak chcialem) niz oba zrobione wczesniej. Mialem znacznie wieksza ingerencje w dzwiek, moglem swobodnie stosowac rozne patenty (cyfrowy clipping na bebnach), nie martwic sie o liczbe kanalow/przetwornikow DA.
http://www.dzwiek.org/forum/index.php?topic=1404.new#new
UWAGA - OBA MIKSY SA SLABE! OSOBY WRAZLIWE NA KIEPSKA REALIZACJE PROSZE NIE SLUCHAC! :)
[addsig]
Re: Sumowanie analogowe a cyfrowe
Może się zbłaźnię, ale nie mogę tam tych plików znaleść...
[addsig]
[addsig]
Ilu realizatorów potrzeba żeby wkręcić żarówkę?
Czterech, jeden wkręca a trzech mówi że by to zrobiło lepiej
Czterech, jeden wkręca a trzech mówi że by to zrobiło lepiej
- Miłaszewski
- Posty:997
- Rejestracja:wtorek 23 gru 2003, 00:00
Re: Sumowanie analogowe a cyfrowe
moment, musialem zdjac jeden, bo nie wrzucilem tego ktory powinienem! :)
- Miłaszewski
- Posty:997
- Rejestracja:wtorek 23 gru 2003, 00:00
Re: Sumowanie analogowe a cyfrowe
...Może się zbłaźnię, ale nie mogę tam tych plików znaleść...
...
**********************
tylko zalogowani uzytkownicy mogli sciagac zalaczniki, ale juz zmienilem ustawienia i kazdy moze sciagac
[addsig]
...
**********************
tylko zalogowani uzytkownicy mogli sciagac zalaczniki, ale juz zmienilem ustawienia i kazdy moze sciagac
[addsig]
Re: Sumowanie analogowe a cyfrowe
pierwsza próbka ma więcej głębi i powietrza mimo że druga jest głośniejsza i ma bardziej wyrównane bębny. Wybrałbym pierwszą próbkę.
SONY VAIO, MOTU Traveler, Presonus Digimax FS, ADAM A7
Re: Sumowanie analogowe a cyfrowe
Róznica nie wynika ze środowiska w jakim było to miksowane, tylko ze złego zmiksowania pierwszej próbki. Gdyby dobrze ja zmiksować nie byłoby porównania ale i tak wybieram próbke1, bo ta oddycha. Druga jest kanciasta.
Re: Sumowanie analogowe a cyfrowe
nawet przy identycznym zmixowaniu byłaby różnica korzyść pierwszej.
SONY VAIO, MOTU Traveler, Presonus Digimax FS, ADAM A7
Re: Sumowanie analogowe a cyfrowe
Wy to tego analoga bronicie, pierona. Fakt ze różnica w brzmieniu tych miksów jest zdecdowana. Ale wynika to przedewszytskim z inaczej wykonanych czynności. I przeważanie tutaj bezwględnie szali na korzyść analoga jest nadużyciem i nie może mieć pokrycia w faktach. Wszystko zależy od warunków.