We/wy symetryczne i niesymetryczne
-
- Posty:7
- Rejestracja:niedziela 14 paź 2007, 00:00
Witam
Panowie przymierzam sie do zakupu dźwiękówki do kompa i dużo czytam o różnych kartach.Ale nie wiem czym sie różnią we/wy symetryczne od niesymetrycznych.Udało mi sie tylko tyle wywnioskować że symetryczne są lepsze.Ale na czym polega różnica? Narazie mam glosniki 5,1 ale zamierzam kupić monitory odsłuchowe.Jak one sie maja do wy sym i niesymetrycznych? Druga sprawa to mikrofon.Jakas tam karta np M-audio 2496 ma 1 wejscie stereo niesymetryczne na chinch (L i R).Jest jakas rozniaca czy wepne tam wyjscie z preampu(czyli pojemnosciowke) na obydwa kanały L i R czy na jeden L lub R? Rozwazam kupno tej karty
waveterminal_192m_midi
Niech mi ktos wytłumaczy jak tu jest,mam 8 wyjsc,czyli 4 stereo.Wiec zeby podlaczyc moitorki odsluchowe to musze np wpiac je do wy 1-2?A jak z mikrofonem? Bo sa tu 2 wejscia mikrofonowe(wiec domyslam sie ze oba mono) i 4 wejscia liniowe(czyli 2 stereo).Pojemnosciowke mam wpieta do przedwzmacniacza mikrofonowego z fantomem ART TUBE MP.No i wyjscie z tego przedwzmacniacza lepiej wpiac w jedno wejscie sstereo np IN 1-2?
No i nie wiem czy ta karta ma we/wy symetryczne czy niesymetryczne.Jesli niesymetryczne to chyba szkoda tyle wydawac i lepej kupic np m-audio audiophile 2496 bo ja potrzebuje jedynie wyjscia na monitory odsluchowe,wejscia zeby zgrac wokal z pojemnosciowki no i przydaloby sie wyjscie sluchawkowe na odlsuch.
Poradzcie cos,prosze bo juz mi mozg paruje od czytania o ty6ch kartach:/
Panowie przymierzam sie do zakupu dźwiękówki do kompa i dużo czytam o różnych kartach.Ale nie wiem czym sie różnią we/wy symetryczne od niesymetrycznych.Udało mi sie tylko tyle wywnioskować że symetryczne są lepsze.Ale na czym polega różnica? Narazie mam glosniki 5,1 ale zamierzam kupić monitory odsłuchowe.Jak one sie maja do wy sym i niesymetrycznych? Druga sprawa to mikrofon.Jakas tam karta np M-audio 2496 ma 1 wejscie stereo niesymetryczne na chinch (L i R).Jest jakas rozniaca czy wepne tam wyjscie z preampu(czyli pojemnosciowke) na obydwa kanały L i R czy na jeden L lub R? Rozwazam kupno tej karty
waveterminal_192m_midi
Niech mi ktos wytłumaczy jak tu jest,mam 8 wyjsc,czyli 4 stereo.Wiec zeby podlaczyc moitorki odsluchowe to musze np wpiac je do wy 1-2?A jak z mikrofonem? Bo sa tu 2 wejscia mikrofonowe(wiec domyslam sie ze oba mono) i 4 wejscia liniowe(czyli 2 stereo).Pojemnosciowke mam wpieta do przedwzmacniacza mikrofonowego z fantomem ART TUBE MP.No i wyjscie z tego przedwzmacniacza lepiej wpiac w jedno wejscie sstereo np IN 1-2?
No i nie wiem czy ta karta ma we/wy symetryczne czy niesymetryczne.Jesli niesymetryczne to chyba szkoda tyle wydawac i lepej kupic np m-audio audiophile 2496 bo ja potrzebuje jedynie wyjscia na monitory odsluchowe,wejscia zeby zgrac wokal z pojemnosciowki no i przydaloby sie wyjscie sluchawkowe na odlsuch.
Poradzcie cos,prosze bo juz mi mozg paruje od czytania o ty6ch kartach:/
Re: We/wy symetryczne i niesymetryczne
symetryczne przesylaja sygnal dwoma zylami(w jednej jest on w odwroconej fazie) plus masa
daje to ten luksus ze wszelkie zaklocenia powstajace w kablu sa niwelowane podczas odwrocenia fazy w odbiorniku i dodania sygnalow - stad tez sygnal finalny jest wyzszy(glosniejszy)
kable niesymetryczne to zyla sygnalowa i masa(chocby kabel czincz) - niestety trzeba miec porzadne przewody by byly odporniejsze na zaklocenia jednak i tak nie beda tak odporne jak polaczenie symetryczne
to tak z grubsza - reszta masz na google
daje to ten luksus ze wszelkie zaklocenia powstajace w kablu sa niwelowane podczas odwrocenia fazy w odbiorniku i dodania sygnalow - stad tez sygnal finalny jest wyzszy(glosniejszy)
kable niesymetryczne to zyla sygnalowa i masa(chocby kabel czincz) - niestety trzeba miec porzadne przewody by byly odporniejsze na zaklocenia jednak i tak nie beda tak odporne jak polaczenie symetryczne
to tak z grubsza - reszta masz na google
Re: We/wy symetryczne i niesymetryczne
aha maudio niesymetryczne(ta 2496) - kup emu lub julie.....
preamp w kanal mono - na co ci stereo???i tak wszystko ustawiasz w programie i panelu sterowania karty
preamp w kanal mono - na co ci stereo???i tak wszystko ustawiasz w programie i panelu sterowania karty
-
- Posty:7
- Rejestracja:niedziela 14 paź 2007, 00:00
Re: We/wy symetryczne i niesymetryczne
Ktory model emu bys mi polecil do nagrywania wokalu i wogole produkcji muzyki? Bo emu 0404 tez ma niesymetryczne we/wy a za bardzo nie mam kasy na lepsze modele.Chyba ze 1212m bo moglbym miec za 450zl. Juli@ juz troche drozsza bo ponan 550zl trzeba wylozyc.A chyba wszystko juz przejrzalem na tym forum i choc wiekszosc poleca emu 0404 to jakos bardziej mnie przekonuje m-audio audiophile 2496.Chyba ze skrece wiecej kasy to moze faktycznie zainwestuje w juli@
Re: We/wy symetryczne i niesymetryczne
mam 1212 i musze przyznac ze rewelka - tym bardziej ze teraz tania - ja dalem ponad 900.....
pozatym ma adat wiec w przyszlosci mozesz uzyskac dodatkowe 8in/out w analogu
pozatym ma adat wiec w przyszlosci mozesz uzyskac dodatkowe 8in/out w analogu
Re: We/wy symetryczne i niesymetryczne
bierz EMU... a już 1212m starczy ci na dłuuugo... naprawdę warto.
początek....
ale dużo czytam, słucham, szukam....
ale dużo czytam, słucham, szukam....
-
- Posty:7
- Rejestracja:niedziela 14 paź 2007, 00:00
Re: We/wy symetryczne i niesymetryczne
Czyli mówicie ze E-MU 1212m jest lepsza od ESI Juli@?
Coś mi sie obiło o uszy,że E-MU czasem nie współpracuje z jakimiś płytami głownymi,więc wole zapytać wcześniej:mam płyte Gigabyte z chipsetem NVIDIA® GeForce 6100 / nForce 400 do tego Athlon X2 4000+.Nie będzię żadnych problemów?
No i jeszcze 3 ostatnie pytania i nie zawracam wam głowy
1.Monitory odsłuchowe lub Creative P5800 5.1(narazie operuje na nich) lepiej podłączyć do wyjścia symetrycznego czy niesymetrycznego?Jaki wpływ ma jedno i drugie wyjście na jakość dźwięku?
2.No i drugie pytanko takie samo tylko odnośnie mikrofonu.Oktava MK-319 podpięta do przedwzmacniacza ART TUBE MP,a przedwzmacniacz do karty dźwiękowej.Więc lepiej w symetryczne czy niesymetryczne wejście?Jak wepnę w jedno wejście mono (L lub R) to bęzie jakaś różnica jakbym wpiął w oba wejścia mono czyli stereo (jednocześnie wej. L i R).
3.Jak podłącze bezpośrednio słuchawki do karty to wszystko będzie ok? Nie spale wyjścia itp?:-D
No i dzięki za porady,chyle czoło
Coś mi sie obiło o uszy,że E-MU czasem nie współpracuje z jakimiś płytami głownymi,więc wole zapytać wcześniej:mam płyte Gigabyte z chipsetem NVIDIA® GeForce 6100 / nForce 400 do tego Athlon X2 4000+.Nie będzię żadnych problemów?
No i jeszcze 3 ostatnie pytania i nie zawracam wam głowy
1.Monitory odsłuchowe lub Creative P5800 5.1(narazie operuje na nich) lepiej podłączyć do wyjścia symetrycznego czy niesymetrycznego?Jaki wpływ ma jedno i drugie wyjście na jakość dźwięku?
2.No i drugie pytanko takie samo tylko odnośnie mikrofonu.Oktava MK-319 podpięta do przedwzmacniacza ART TUBE MP,a przedwzmacniacz do karty dźwiękowej.Więc lepiej w symetryczne czy niesymetryczne wejście?Jak wepnę w jedno wejście mono (L lub R) to bęzie jakaś różnica jakbym wpiął w oba wejścia mono czyli stereo (jednocześnie wej. L i R).
3.Jak podłącze bezpośrednio słuchawki do karty to wszystko będzie ok? Nie spale wyjścia itp?:-D
No i dzięki za porady,chyle czoło

Re: We/wy symetryczne i niesymetryczne
Nie pamietam jakim watku, ale sygnal symetryczny i niesymetryczny byl dosc dobrze opisany. dobrze potraktowany byl takze preamp i to co sie dzieje z sygnalem symetrycznym na wejsciu kosolety, poszukaj, cos Ci to wyjasni.
Swoja droga, jak czytam "odwrocic faze" to nie wiem co autor ma na mysli, ale obserwujac dzisiejsza nomenklature, zdaje sie, ze jestem w przegrywajacej mniejszosci, wiec chyba juz przestane sie czepiac.
Swoja droga, jak czytam "odwrocic faze" to nie wiem co autor ma na mysli, ale obserwujac dzisiejsza nomenklature, zdaje sie, ze jestem w przegrywajacej mniejszosci, wiec chyba juz przestane sie czepiac.
Re: We/wy symetryczne i niesymetryczne
...Nie pamietam jakim watku, ale sygnal symetryczny i niesymetryczny byl dosc dobrze opisany...
*********************
Słusznie, wielokrotnie była ta sprawa wyjaśniana zarówno na forum, jak i w EiS.
...Swoja droga, jak czytam "odwrocic faze" to nie wiem co autor ma na mysli...
**********************
Autor ma na myśli dokładnie to, co pisze - sygnał o odwróconej fazie (odbicie lustrzane względem osi czasu - np. tam, gdzie w sygnale pierwotnym było napięcie +1V, w sygnale "odwróconym" jest -1V).
A co do podstawowego pytania. Nieczęsto jest uzasadniona potrzeba pracy na sygnale symetrycznym, a w przypadku homerecordingu - wręcz rzadko. Użycie urządzeń pracujących na sygnale symetrycznym jest uzasadnione jedynie w przypadku transmisji małych sygnałów oraz w środowisku o silnych zakłóceniach (np. pracujące w pobliżu przetworniki, maszyny, falowniki itp). Układ symetryczny powinien być pomiędzy mikrofonem (sygnał rzędu pojedyńczych mV) a preampem. Lecz już za preampem (np. połączenie preampu z wejściem liniowym karty dźwiękowej) w większości przypadków układ może być z powodzeniem niesymetryczny.
Układy symetryczne (odporniejsze wprawdzie na zakłócenia elektromagnetyczne niż niesymetryczne) też mają swoje wady.
No i jeszcze jedna sprawa: układ symetryczny musi mieć zarówno "nadajnik" jak i "odbiornik" sygnału.
Nawet gitary elektryczne (sygnał rzędu 100 mV, a więc stosunkowo mały) w ogromnej większości pracują w układzie niesymetrycznym i to połaczenie sprawdza się nawet w trudnych scenicznych warunkach i to nawet przy uzyciu "przesterów".
*********************
Słusznie, wielokrotnie była ta sprawa wyjaśniana zarówno na forum, jak i w EiS.
...Swoja droga, jak czytam "odwrocic faze" to nie wiem co autor ma na mysli...
**********************
Autor ma na myśli dokładnie to, co pisze - sygnał o odwróconej fazie (odbicie lustrzane względem osi czasu - np. tam, gdzie w sygnale pierwotnym było napięcie +1V, w sygnale "odwróconym" jest -1V).
A co do podstawowego pytania. Nieczęsto jest uzasadniona potrzeba pracy na sygnale symetrycznym, a w przypadku homerecordingu - wręcz rzadko. Użycie urządzeń pracujących na sygnale symetrycznym jest uzasadnione jedynie w przypadku transmisji małych sygnałów oraz w środowisku o silnych zakłóceniach (np. pracujące w pobliżu przetworniki, maszyny, falowniki itp). Układ symetryczny powinien być pomiędzy mikrofonem (sygnał rzędu pojedyńczych mV) a preampem. Lecz już za preampem (np. połączenie preampu z wejściem liniowym karty dźwiękowej) w większości przypadków układ może być z powodzeniem niesymetryczny.
Układy symetryczne (odporniejsze wprawdzie na zakłócenia elektromagnetyczne niż niesymetryczne) też mają swoje wady.
No i jeszcze jedna sprawa: układ symetryczny musi mieć zarówno "nadajnik" jak i "odbiornik" sygnału.
Nawet gitary elektryczne (sygnał rzędu 100 mV, a więc stosunkowo mały) w ogromnej większości pracują w układzie niesymetrycznym i to połaczenie sprawdza się nawet w trudnych scenicznych warunkach i to nawet przy uzyciu "przesterów".
Re: We/wy symetryczne i niesymetryczne
...Swoja droga, jak czytam "odwrocic faze" to nie wiem co autor ma na mysli...
**********************
Autor ma na myśli dokładnie to, co pisze - sygnał o odwróconej fazie (odbicie lustrzane względem osi czasu - np. tam, gdzie w sygnale pierwotnym było napięcie +1V, w sygnale "odwróconym" jest -1V).
****************************
Do dzis myslalem, ze faze mozna przesunac, a odwrocic mozna polaryzacje. Widze, ze duzo jeszcze musze sie nauczyc.
**********************
Autor ma na myśli dokładnie to, co pisze - sygnał o odwróconej fazie (odbicie lustrzane względem osi czasu - np. tam, gdzie w sygnale pierwotnym było napięcie +1V, w sygnale "odwróconym" jest -1V).
****************************
Do dzis myslalem, ze faze mozna przesunac, a odwrocic mozna polaryzacje. Widze, ze duzo jeszcze musze sie nauczyc.