Zegar w sprzętach cyfrowych
na sesje nie ma to zadnego wplywu......bity sie nie poprzesuwaja przeciez......
Re: Zegar w sprzętach cyfrowych
Po to tez niektorzy producenci robia wyrafinowane konstrukcje osobnych urzadzen zegarowych....
**********************
o wlasnie, bo chcialem o to zapytac.
mozesz podac producenta i/lub jakis konlretny model urzadzen do synchronizacji ?
pytam, poniewaz chcac kupic interface np alesis io26 ktory sam w sobie nie posiada zadnych zlacz do synchronizacji kupujac zewnetrzne przetworniki nie mozna sobie pozwolic na kazdy model.
np 2x ada8000 behringera nie da sie zsynchronizawac z tym IO26, gdyz behringery maja tylko WC-IN, nie maja WC-thru/out.
w tym momencie trzeba albo kupic inny interface lepiej wyposazony, lub lepsze przetworniki, albo wlasnie zewnetrzen urzadzenie do synchronizacji.
Pozdrawiam
**********************
o wlasnie, bo chcialem o to zapytac.
mozesz podac producenta i/lub jakis konlretny model urzadzen do synchronizacji ?
pytam, poniewaz chcac kupic interface np alesis io26 ktory sam w sobie nie posiada zadnych zlacz do synchronizacji kupujac zewnetrzne przetworniki nie mozna sobie pozwolic na kazdy model.
np 2x ada8000 behringera nie da sie zsynchronizawac z tym IO26, gdyz behringery maja tylko WC-IN, nie maja WC-thru/out.
w tym momencie trzeba albo kupic inny interface lepiej wyposazony, lub lepsze przetworniki, albo wlasnie zewnetrzen urzadzenie do synchronizacji.
Pozdrawiam
Proszę zanotować! "odmawia wypisania spisu sprzętu studyjnego w sygnaturce"
Re: Zegar w sprzętach cyfrowych
...na sesje nie ma to zadnego wplywu......bity sie nie poprzesuwaja przeciez.
Jak widze teoretyzujesz, a wiec nie spotkales sie z tym problemem - zazdroszcze, ale uwazaj, do czasu!
Nie mowie, ze sie nie da tego obejsc, ale nie jest to proste ani szybkie. Sprobuj sobie kiedys np nagrac sesje ustawiona na 44k z interfejsem/karta sterowana zegarem 48k, a potem odlaczyc zewnetrzny zegar i przelaczyc sie na wewnetrzny. Samo zrozumienie, co jest jak i gdzie moze zajac troche czasu
Jak widze teoretyzujesz, a wiec nie spotkales sie z tym problemem - zazdroszcze, ale uwazaj, do czasu!

Nie mowie, ze sie nie da tego obejsc, ale nie jest to proste ani szybkie. Sprobuj sobie kiedys np nagrac sesje ustawiona na 44k z interfejsem/karta sterowana zegarem 48k, a potem odlaczyc zewnetrzny zegar i przelaczyc sie na wewnetrzny. Samo zrozumienie, co jest jak i gdzie moze zajac troche czasu

Re: Zegar w sprzętach cyfrowych
chcac kupic interface np alesis io26 ktory sam w sobie nie posiada zadnych zlacz do synchronizacji kupujac zewnetrzne przetworniki nie mozna sobie pozwolic na kazdy model.
np 2x ada8000 behringera nie da sie zsynchronizawac z tym IO26, gdyz behringery maja tylko WC-IN, nie maja WC-thru/out.
Oczywiscie mozna kupic jakis zegar za "grube pliki tatusiow" do sterowania behrnigerem, ale lepiej (i taniej) zrobic to normalnie. Akurat ADA8000 elegancko sie synchronizuje po ADACIE, wiec z tym problemow byc nie powinno - jezeli oczywiscie ten alesis ma tez wyjscia adatowe. Synchronizacja bez problemu idzie po adacie czy s/pdifie, nie musi to byc ezoteryczny master wordclock. Problem moze byc z driverami karty - OIDP niektore Presonusy nie moga byc master i miec aktywnego wejscia cyfrowego (jak wejscie cyfrowe, to od razu clock z tego wejscia), a wiec nie mozna do nich podlaczyc np. Lexicona MX200. Normalne karty robia to bez problemu i prawie wszystko da sie zsynchronizowac. Ja mam "nowy" interfejs PT, "stary" interfejs PT, ADA8000 po adacie, DAT po S/PDIF i MX200 po S/PDIF i wszystko jakos dziala - a poniewaz stary interfejs wymaga superclocka a nie wordclocka, a z nowego, ktory jest masterem, wychodzi tylko albo to albo to, to behringer musi byc synchronizowany po adacie (bo nie mam wordclocka), a MX200 i DAT po S/PDIF (DAT tylko w jedna strone, ale zawsze, w druga to on musi byc masterem).
Chyba Twoja sytuacja jest mniej skomplikowana, prawda?
np 2x ada8000 behringera nie da sie zsynchronizawac z tym IO26, gdyz behringery maja tylko WC-IN, nie maja WC-thru/out.
Oczywiscie mozna kupic jakis zegar za "grube pliki tatusiow" do sterowania behrnigerem, ale lepiej (i taniej) zrobic to normalnie. Akurat ADA8000 elegancko sie synchronizuje po ADACIE, wiec z tym problemow byc nie powinno - jezeli oczywiscie ten alesis ma tez wyjscia adatowe. Synchronizacja bez problemu idzie po adacie czy s/pdifie, nie musi to byc ezoteryczny master wordclock. Problem moze byc z driverami karty - OIDP niektore Presonusy nie moga byc master i miec aktywnego wejscia cyfrowego (jak wejscie cyfrowe, to od razu clock z tego wejscia), a wiec nie mozna do nich podlaczyc np. Lexicona MX200. Normalne karty robia to bez problemu i prawie wszystko da sie zsynchronizowac. Ja mam "nowy" interfejs PT, "stary" interfejs PT, ADA8000 po adacie, DAT po S/PDIF i MX200 po S/PDIF i wszystko jakos dziala - a poniewaz stary interfejs wymaga superclocka a nie wordclocka, a z nowego, ktory jest masterem, wychodzi tylko albo to albo to, to behringer musi byc synchronizowany po adacie (bo nie mam wordclocka), a MX200 i DAT po S/PDIF (DAT tylko w jedna strone, ale zawsze, w druga to on musi byc masterem).
Chyba Twoja sytuacja jest mniej skomplikowana, prawda?
Re: Zegar w sprzętach cyfrowych
......na sesje nie ma to zadnego wplywu......bity sie nie poprzesuwaja przeciez.
Jak widze teoretyzujesz, a wiec nie spotkales sie z tym problemem - zazdroszcze, ale uwazaj, do czasu!
Nie mowie, ze sie nie da tego obejsc, ale nie jest to proste ani szybkie. Sprobuj sobie kiedys np nagrac sesje ustawiona na 44k z interfejsem/karta sterowana zegarem 48k, a potem odlaczyc zewnetrzny zegar i przelaczyc sie na wewnetrzny. Samo zrozumienie, co jest jak i gdzie moze zajac troche czasu
...
**********************
no ale to juz powazny blad a nie problem no i nie kazdy program pozwoli na takie cos
Jak widze teoretyzujesz, a wiec nie spotkales sie z tym problemem - zazdroszcze, ale uwazaj, do czasu!

Nie mowie, ze sie nie da tego obejsc, ale nie jest to proste ani szybkie. Sprobuj sobie kiedys np nagrac sesje ustawiona na 44k z interfejsem/karta sterowana zegarem 48k, a potem odlaczyc zewnetrzny zegar i przelaczyc sie na wewnetrzny. Samo zrozumienie, co jest jak i gdzie moze zajac troche czasu

**********************
no ale to juz powazny blad a nie problem no i nie kazdy program pozwoli na takie cos
Re: Zegar w sprzętach cyfrowych
no ale to juz powazny blad a nie problem no i nie kazdy program pozwoli na takie cos.
To powazny blad, ale niezwykle latwy do popelnienia - a pozwoli na to kazdy program, bo czestotliwosc probkowania i zrodlo synchronizacji to dwa niezalezne parametry i uzytkownik decyduje, czy sie zgadzaja
To powazny blad, ale niezwykle latwy do popelnienia - a pozwoli na to kazdy program, bo czestotliwosc probkowania i zrodlo synchronizacji to dwa niezalezne parametry i uzytkownik decyduje, czy sie zgadzaja

Re: Zegar w sprzętach cyfrowych
z tymze mi sonar nie chce po asio nagrywac ani odtwarzac gdy niezgadza sie czestotliwosc - wiec nie wiem czy to takie latwe.....samplitude owszem pozwalala ale odtwarzala wolniej badz szybciej zaleznie od zegara
Re: Zegar w sprzętach cyfrowych
Hmm, tzn ustawiając kartę RME na Autosync gramy mytekiem na 44.1 (tak go zawsze ustawiam by nie było problemów) w karcie tez nigdy nie ruszam częstotliwości (bo zresztą i po co, setki razy była mowa że 48 nic nie daje tylko większą stratę przy finalnej zamianie na 44)
48 nic nie daje ale czasami jest konieczne. Jezeli na pewno nigdy nie przestawiasz, to moze byc latwiej. Ale zawsze masz wlaczonego majtka? Nawet, jak nie bedziesz nic nagrywal, chcesz tylko cos podsluchac "na chwilke"?
To radzicie po prostu zawsze ustawiać RME jako MASTER i wtedy funkcję EXT Source clock na panelu mytek'a?
Ja bym tak zrobil. Jak bedziesz nagrywal hammonda, "prawdziwe" piano fendera lub "zywy" kwartet smyczkowy do podkladu z komputera na 440Hz to zobaczysz, ile warty jest varispeed w sterownikach RME
48 nic nie daje ale czasami jest konieczne. Jezeli na pewno nigdy nie przestawiasz, to moze byc latwiej. Ale zawsze masz wlaczonego majtka? Nawet, jak nie bedziesz nic nagrywal, chcesz tylko cos podsluchac "na chwilke"?
To radzicie po prostu zawsze ustawiać RME jako MASTER i wtedy funkcję EXT Source clock na panelu mytek'a?
Ja bym tak zrobil. Jak bedziesz nagrywal hammonda, "prawdziwe" piano fendera lub "zywy" kwartet smyczkowy do podkladu z komputera na 440Hz to zobaczysz, ile warty jest varispeed w sterownikach RME

Re: Zegar w sprzętach cyfrowych
unique tak chyba bedzie najwygodniej bo rme sie dostosuje do projektu a za jej posrednictwem cala reszta.....
a tak musialbys przestawiac w myteku
a tak musialbys przestawiac w myteku