Witam,
Od jakiegoś czasu posiadam Xenyx'a 1202. Do jednego z preampów podłączony został Shure PG58. Kablem Proel XLR-MonoJack.
Jakość Behringerów do szczytowych osiągnięć techniki nie należy, o przdwzmacniaczach w tych mixerach można trochę znaleźć na tym forum, ale szum który płynął z preamp'ów był tragiczny. Line-in brzmiały w porównaniu do nich bosko, nielicząc zanieczyszczeń spowodowanych kablami na które negatywnie wpływa komputer i głośniki.
Róźnica między kablami symetryzcznymi a niesymetrycznymi jest i była mi znana, ale do domowych nagrywek nie wydawało mi się to aż tak istotne. Mój błąd.
Podłącznie mikrofonu oryginalnym kablem XLR-XLR zmieniło sprawę niemalże diametralnie. Sygnał na pokrętłach preampów uzyskuje znacznie większą moc. Szum zmniejszył się nie tylko przez zmianę stosunku głośności szumu do głośności sygnału z mikrofonu, ale tak jakby malał po włączeniu mikrofonu przełącznikiem.
Wreszcie Xenyx ujawnił swoje, oczekiwane przez mnie, minimum poprawnego brzmienia.
Proszę o wyjaśnienie tego "zjawiska".
Jack vs XLR
Re: Jack vs XLR
Róźnica między kablami symetryzcznymi a niesymetrycznymi jest i była mi znana, ale do domowych nagrywek nie wydawało mi się to aż tak istotne. Mój błąd.
To nie tylko roznica miedzy polaczeniami symetrycznymi a niesymetrycznymi, ale rowniez wykorzystywanie niewlasciwego wejscia. Obok wejsc mikrofonowych XLR wejscia jack w mikserach sa zwykle liniowe a nie mikrofonowe - co oprocz symetrii lub nie (to mniejszy problem) oznacza duzo mniejsza czulosc - i stad koniecznosc zbyt duzego wzmocnienia tego sygnalu, a co za tym idzie, wieksze szumy. Wejscia liniowe w tanich konstrukcjach (i drogich czesto tez) sa realizowane przez podawanie sygnalu na wejscie mikrofonowe przez tlumik przynajmniej 20dB, tak wiec sygnal najpierw jest oslabiany a potem znowu wzmacniany. W przypadku dobrego wzmacniaza mikrofonowego wszystko jest OK, a nawet mozemy liczyc na pewne pozytywne "pietno" brzmieniowe przedwzmacniacza, w przypadku tanich rozwiazan tylko rosna szumy.
To nie tylko roznica miedzy polaczeniami symetrycznymi a niesymetrycznymi, ale rowniez wykorzystywanie niewlasciwego wejscia. Obok wejsc mikrofonowych XLR wejscia jack w mikserach sa zwykle liniowe a nie mikrofonowe - co oprocz symetrii lub nie (to mniejszy problem) oznacza duzo mniejsza czulosc - i stad koniecznosc zbyt duzego wzmocnienia tego sygnalu, a co za tym idzie, wieksze szumy. Wejscia liniowe w tanich konstrukcjach (i drogich czesto tez) sa realizowane przez podawanie sygnalu na wejscie mikrofonowe przez tlumik przynajmniej 20dB, tak wiec sygnal najpierw jest oslabiany a potem znowu wzmacniany. W przypadku dobrego wzmacniaza mikrofonowego wszystko jest OK, a nawet mozemy liczyc na pewne pozytywne "pietno" brzmieniowe przedwzmacniacza, w przypadku tanich rozwiazan tylko rosna szumy.
Re: Jack vs XLR
...Róźnica między kablami symetryzcznymi a niesymetrycznymi jest i była mi znana, ale do domowych nagrywek nie wydawało mi się to aż tak istotne. Mój błąd.
To nie tylko roznica miedzy polaczeniami symetrycznymi a niesymetrycznymi, ale rowniez wykorzystywanie niewlasciwego wejscia. Obok wejsc mikrofonowych XLR wejscia jack w mikserach sa zwykle liniowe a nie mikrofonowe - co oprocz symetrii lub nie (to mniejszy problem) oznacza duzo mniejsza czulosc - i stad koniecznosc zbyt duzego wzmocnienia tego sygnalu, a co za tym idzie, wieksze szumy. Wejscia liniowe w tanich konstrukcjach (i drogich czesto tez) sa realizowane przez podawanie sygnalu na wejscie mikrofonowe przez tlumik przynajmniej 20dB, tak wiec sygnal najpierw jest oslabiany a potem znowu wzmacniany. W przypadku dobrego wzmacniaza mikrofonowego wszystko jest OK, a nawet mozemy liczyc na pewne pozytywne "pietno" brzmieniowe przedwzmacniacza, w przypadku tanich rozwiazan tylko rosna szumy....
**********************
Dzięki,
Ma to sens, ale na schemacie blokowym Xenyx 1202, XLR i Jack z preampu podłączone są równolegle przed trymerem, więc wzmacniane są chyba tak samo... Róźnica jest tylko w tym że do XLR doprowadzone jest też zasilanie phantom.
To nie tylko roznica miedzy polaczeniami symetrycznymi a niesymetrycznymi, ale rowniez wykorzystywanie niewlasciwego wejscia. Obok wejsc mikrofonowych XLR wejscia jack w mikserach sa zwykle liniowe a nie mikrofonowe - co oprocz symetrii lub nie (to mniejszy problem) oznacza duzo mniejsza czulosc - i stad koniecznosc zbyt duzego wzmocnienia tego sygnalu, a co za tym idzie, wieksze szumy. Wejscia liniowe w tanich konstrukcjach (i drogich czesto tez) sa realizowane przez podawanie sygnalu na wejscie mikrofonowe przez tlumik przynajmniej 20dB, tak wiec sygnal najpierw jest oslabiany a potem znowu wzmacniany. W przypadku dobrego wzmacniaza mikrofonowego wszystko jest OK, a nawet mozemy liczyc na pewne pozytywne "pietno" brzmieniowe przedwzmacniacza, w przypadku tanich rozwiazan tylko rosna szumy....
**********************
Dzięki,
Ma to sens, ale na schemacie blokowym Xenyx 1202, XLR i Jack z preampu podłączone są równolegle przed trymerem, więc wzmacniane są chyba tak samo... Róźnica jest tylko w tym że do XLR doprowadzone jest też zasilanie phantom.

Re: Jack vs XLR
Ma to sens, ale na schemacie blokowym Xenyx 1202, XLR i Jack z preampu podłączone są równolegle przed trymerem, więc wzmacniane są chyba tak samo... Róźnica jest tylko w tym że do XLR doprowadzone jest też zasilanie phantom.
E tam, zobacz dane techniczne, czulosc wejscia liniowego jest dokladnie 20dB mniejsza - strzelilem i trafilem

E tam, zobacz dane techniczne, czulosc wejscia liniowego jest dokladnie 20dB mniejsza - strzelilem i trafilem

Re: Jack vs XLR
po to jest xlr i wejscie mic in zeby przez nie podlaczac mikrofon - i dlatego roznica byla diametralna
Re: Jack vs XLR
...Ma to sens, ale na schemacie blokowym Xenyx 1202, XLR i Jack z preampu podłączone są równolegle przed trymerem, więc wzmacniane są chyba tak samo... Róźnica jest tylko w tym że do XLR doprowadzone jest też zasilanie phantom.
...
**********************
oj nie bardzo, na schemacie blokowym widać ewidentnie cztery rezystorki tłumiące sygnał o wspomniane 20dB :).
Przedwzmacniacze Behringera są całkiem OK, neutralne, a schematem niczym nie odróżniają się od tych z soudcrafta, mackiego...
...
**********************
Faktycznie są... przeoczenie. Czasem nie widać tego czego nie chce się zobaczyć...
Dzięki wszystkim. Pozdrawiam.

...
**********************
oj nie bardzo, na schemacie blokowym widać ewidentnie cztery rezystorki tłumiące sygnał o wspomniane 20dB :).
Przedwzmacniacze Behringera są całkiem OK, neutralne, a schematem niczym nie odróżniają się od tych z soudcrafta, mackiego...

...
**********************
Faktycznie są... przeoczenie. Czasem nie widać tego czego nie chce się zobaczyć...
Dzięki wszystkim. Pozdrawiam.