PowerCore PCI vs. PCI MkII
Czym one się różnią? Czy MkII ma większą wydajność?
Re: PowerCore PCI vs. PCI MkII
...Czym one się różnią? Czy MkII ma większą wydajność?...
**********************
Mk1 ma 4 procki Motorolla 100 Mhz . a MK2 4 Procki Motorolla 150 Mhz , no i Mk1 jest duzo wieksza gabarytowo , wiecej róznic niema
**********************
Mk1 ma 4 procki Motorolla 100 Mhz . a MK2 4 Procki Motorolla 150 Mhz , no i Mk1 jest duzo wieksza gabarytowo , wiecej róznic niema
Re: PowerCore PCI vs. PCI MkII
wiecej róznic niema ...
**********************
Owszem, sa. Na starym PowerCore nie zainstaluje sie nowego sterownika a tym samym nowego oprogramowania.
**********************
Owszem, sa. Na starym PowerCore nie zainstaluje sie nowego sterownika a tym samym nowego oprogramowania.
Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!
Re: PowerCore PCI vs. PCI MkII
...wiecej róznic niema ...
**********************
Owszem, sa. Na starym PowerCore nie zainstaluje sie nowego sterownika a tym samym nowego oprogramowania.
...
**********************
Aż dziw bierze, że nikt nie pokusił się o napisanie programowego emulatora PowerCore'a, czy UADa. Skoro można emulować konsole - to i z tym nie powinno być problemu przy dzisiejszych mocach obliczeniowych procesorów.
**********************
Owszem, sa. Na starym PowerCore nie zainstaluje sie nowego sterownika a tym samym nowego oprogramowania.
...
**********************
Aż dziw bierze, że nikt nie pokusił się o napisanie programowego emulatora PowerCore'a, czy UADa. Skoro można emulować konsole - to i z tym nie powinno być problemu przy dzisiejszych mocach obliczeniowych procesorów.
Re: PowerCore PCI vs. PCI MkII
Owszem, sa. Na starym PowerCore nie zainstaluje sie nowego sterownika a tym samym nowego oprogramowania.
...
**********************
Jeśli do "starego" PowerCore zaliczymy wersję "Element" to okazuje się, że działa ona na najnowszym sterowniku (ver. 2.2.0.3) bez najmniejszych problemów.
...
**********************
Jeśli do "starego" PowerCore zaliczymy wersję "Element" to okazuje się, że działa ona na najnowszym sterowniku (ver. 2.2.0.3) bez najmniejszych problemów.
IroN Audio i7 4.2GHz (Kaby Lake) 16GB RAM, OS X Sierra, / Universal Audio Apollo Quad / Wes Audio Beta76 / Novation 61SL MkII / NI Maschine / Pro Tools 12.8 / Cubase 9.5 Pro / PSP Total Pack / D16 / Waves / NI Komplete 8 Ultimate / Arturia V Collection
Re: PowerCore PCI vs. PCI MkII
Aż dziw bierze, że nikt nie pokusił się o napisanie programowego emulatora PowerCore'a, czy UADa. Skoro można emulować konsole - to i z tym nie powinno być problemu przy dzisiejszych mocach obliczeniowych procesorów....
**********************
1. emuluje sie konsolety analogowe, nie cyfrowe (nie mylic z Duende, bo to nie jest emulacja cyfrowej konsolety C200, ktora to zreszta sama symuluje konsolete analogowa, ale algorytm z niej
2. emulowac emulator? Stracisz na predkosci dziesiatki setki razy
(patrz --> symylacje systemow operacycjnych, nie mylic z modna dzis i powszechnie wykorzystywana wirtualizacja OS)
3. UAD, PoCo czy inne licza staloprzecinkowo, a to zupelnie i na architektura. Pomijajac inne konstrukcje algorytmow, przeskakiwanie pomiedzy jednym a drugim sposobem obliczen, zeby przejsc z ze zmiennoprzecinkowego hosta na staloprzecinkowy emulator i wrocic spowrotem do hosta , wydaje sie zupelnie bezsensowne.
4. DSP audio opiera sie na wielowatkowym przetwarzaniu rownoleglym (stad pomysl wykorzystania w UAD1 chipa z karty graficznej, ktora ma kilka/kilkanascie takich samych jednostek obliczeniowych). W kartach graficznych jest to technologia stosowana od lat. W przypadku proesorow wielordzeniowych PC czy MAC wielordzeniowosc dopiero sie zaczela.
5. Co do poprzedniego pktu: wielordzeniowy procesor intel/amd nie jest przystosowany do bezp. przetwarzania rownoleglego, jesli softwareowo zmusi sie go do tego (co jest mozliwe), reszta oprogramowania (jak chocby system operacyjny) zwolni nagle wielokrotnie.
6. Jak widac w ostatnich miesiacach, przetwarzanie wektorowe, gdzie do obliczen wykorzystkuej sie karte graficzna, zaczyna dynamicznie sie rozwijac (marketingowo rozwinela to NVIDIA w technologii CUDA, ale tych technologii w chwili obecnej jest sporo wiecej) - tym samym widac, ze nie procesory typu core duo czy quad sa postrzegane jako zrodla sporych zasobow mocy, ale typowe RISCowe procesory kart graficznych.
Skoro wspomnialem o NVIDIA CUDA jako wydajnyej technologii obliczen z pomoca silnika karty graficznej, wspomne, ze proby z wtyczkami audio przeprowadza m.in. Aleksiej z Voxengo.com i z tego co mowi, wcale nie jest to takie proste, jak sie wydaje.
**********************
1. emuluje sie konsolety analogowe, nie cyfrowe (nie mylic z Duende, bo to nie jest emulacja cyfrowej konsolety C200, ktora to zreszta sama symuluje konsolete analogowa, ale algorytm z niej
2. emulowac emulator? Stracisz na predkosci dziesiatki setki razy
(patrz --> symylacje systemow operacycjnych, nie mylic z modna dzis i powszechnie wykorzystywana wirtualizacja OS)
3. UAD, PoCo czy inne licza staloprzecinkowo, a to zupelnie i na architektura. Pomijajac inne konstrukcje algorytmow, przeskakiwanie pomiedzy jednym a drugim sposobem obliczen, zeby przejsc z ze zmiennoprzecinkowego hosta na staloprzecinkowy emulator i wrocic spowrotem do hosta , wydaje sie zupelnie bezsensowne.
4. DSP audio opiera sie na wielowatkowym przetwarzaniu rownoleglym (stad pomysl wykorzystania w UAD1 chipa z karty graficznej, ktora ma kilka/kilkanascie takich samych jednostek obliczeniowych). W kartach graficznych jest to technologia stosowana od lat. W przypadku proesorow wielordzeniowych PC czy MAC wielordzeniowosc dopiero sie zaczela.
5. Co do poprzedniego pktu: wielordzeniowy procesor intel/amd nie jest przystosowany do bezp. przetwarzania rownoleglego, jesli softwareowo zmusi sie go do tego (co jest mozliwe), reszta oprogramowania (jak chocby system operacyjny) zwolni nagle wielokrotnie.
6. Jak widac w ostatnich miesiacach, przetwarzanie wektorowe, gdzie do obliczen wykorzystkuej sie karte graficzna, zaczyna dynamicznie sie rozwijac (marketingowo rozwinela to NVIDIA w technologii CUDA, ale tych technologii w chwili obecnej jest sporo wiecej) - tym samym widac, ze nie procesory typu core duo czy quad sa postrzegane jako zrodla sporych zasobow mocy, ale typowe RISCowe procesory kart graficznych.
Skoro wspomnialem o NVIDIA CUDA jako wydajnyej technologii obliczen z pomoca silnika karty graficznej, wspomne, ze proby z wtyczkami audio przeprowadza m.in. Aleksiej z Voxengo.com i z tego co mowi, wcale nie jest to takie proste, jak sie wydaje.
Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!
Re: PowerCore PCI vs. PCI MkII
...Owszem, sa. Na starym PowerCore nie zainstaluje sie nowego sterownika a tym samym nowego oprogramowania.
...
**********************
Jeśli do "starego" PowerCore zaliczymy wersję "Element" to okazuje się, że działa ona na najnowszym sterowniku (ver. 2.2.0.3) bez najmniejszych problemów....
**********************
Ale sa ograniczenia w dzialaniu. Nie uruchomisz dema produktow, ktore wymagaja sterownika v.2+
...
**********************
Jeśli do "starego" PowerCore zaliczymy wersję "Element" to okazuje się, że działa ona na najnowszym sterowniku (ver. 2.2.0.3) bez najmniejszych problemów....
**********************
Ale sa ograniczenia w dzialaniu. Nie uruchomisz dema produktow, ktore wymagaja sterownika v.2+
Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!
Re: PowerCore PCI vs. PCI MkII
3. UAD, PoCo czy inne licza staloprzecinkowo, a to zupelnie i na architektura. Pomijajac inne konstrukcje algorytmow, przeskakiwanie pomiedzy jednym a drugim sposobem obliczen, zeby przejsc z ze zmiennoprzecinkowego hosta na staloprzecinkowy emulator i wrocic spowrotem do hosta , wydaje sie zupelnie bezsensowne.
Nie dość że bezensowne to takie kalkulacje potrzebują ogromnej mocy obliczeniowej i tu jest cały problem. Najbardziej kosztowne dla CPU jest przejście z systemu zmiennoprzecinkowego na stałoprzecinkowy.
Nie dość że bezensowne to takie kalkulacje potrzebują ogromnej mocy obliczeniowej i tu jest cały problem. Najbardziej kosztowne dla CPU jest przejście z systemu zmiennoprzecinkowego na stałoprzecinkowy.
Re: PowerCore PCI vs. PCI MkII
chodzilo raczej o emulacje konsol do grania........
z tymze emulacja ps2 jest bardzo powolna aniby konsola nie jest wydajna.....
zreszta dsp to specjalizowane procesory wiec raczej ich emulacja nie bylaby zbyt szybka
z tymze emulacja ps2 jest bardzo powolna aniby konsola nie jest wydajna.....
zreszta dsp to specjalizowane procesory wiec raczej ich emulacja nie bylaby zbyt szybka
Re: PowerCore PCI vs. PCI MkII
...chodzilo raczej o emulacje konsol do grania........
z tymze emulacja ps2 jest bardzo powolna aniby konsola nie jest wydajna.....
zreszta dsp to specjalizowane procesory wiec raczej ich emulacja nie bylaby zbyt szybka...
**********************
Fakt - miałem na myśli konsole do gier, ale także myślałem o tym, że daje się również "emulować" softwarem syntezatory (pomijam to czy z lepszym, czy gorszym skutkiem) Wyszedłem więc z błędnego założenia że dzisiejsze gigaflopowe moce pod biurkiem kowalskiego (coś co jeszcze niedawno kosztowało miliony zielonych) dadzą radę.... Byłaby to alternatywa cenowa (pozbycie się kart), aczkolwiek jest to zapora antypiracka nie do przejścia. W studiach z prawdziwego zdażenia te karty w zasadzie to groszowe koszta dając w zamian świetne narzędzia. Natomiast pod strzechą gości tylko u co zamożniejszych, bądź fanatyków.
z tymze emulacja ps2 jest bardzo powolna aniby konsola nie jest wydajna.....
zreszta dsp to specjalizowane procesory wiec raczej ich emulacja nie bylaby zbyt szybka...
**********************
Fakt - miałem na myśli konsole do gier, ale także myślałem o tym, że daje się również "emulować" softwarem syntezatory (pomijam to czy z lepszym, czy gorszym skutkiem) Wyszedłem więc z błędnego założenia że dzisiejsze gigaflopowe moce pod biurkiem kowalskiego (coś co jeszcze niedawno kosztowało miliony zielonych) dadzą radę.... Byłaby to alternatywa cenowa (pozbycie się kart), aczkolwiek jest to zapora antypiracka nie do przejścia. W studiach z prawdziwego zdażenia te karty w zasadzie to groszowe koszta dając w zamian świetne narzędzia. Natomiast pod strzechą gości tylko u co zamożniejszych, bądź fanatyków.