Ja sobie nie wyobrazam nie uzyc kompresji do -20 dB na Manley VoxBox,to grzech potem probowac uzyskac to samo na wtyczce.Wokal po VB brzmi tak ze nie trzeba nic w miksie robic oprocz efektow.Jesli sie szuka barwy,kompresji przed nagraniem jak ktos wyzej napisal to moze byc tylko dobrze,na Manleyu nie slychac wogole tak duzej komprechy,jedynie.........hehe slychac jak wokalista wciaga powietrze z pod dolnej linii brzucha.Ale to jest akurat i fajne w niektorych przypadkach,dodaje dramaturgii wykonaniu i ....modne(HIM,Rasmus,Madonna-tej to oddechy wklejaja w rytm muzyki).Panowie,nie bac sie kompresora,jesli jest jakis sensowny,nauczyc sie i dzialac,wszystko jest dla ludzi.........nawet kompresor,bo po co bylby tenze w manleyu czy TwinTrack,po to zeby nagrac bez i jeszcze raz puszczac slad,do tego samego klocka,zeby obrobic?
[addsig]
ART MPA Gold - warto?
- stevelukather
- Posty:732
- Rejestracja:niedziela 31 mar 2002, 00:00
Re: ART MPA Gold - warto?
Jesli chcesz kupic tego ART-a to zastanow sie jeszcze nad PRO VLA,to bardzo dobry i tani kompresor opto,tez ART.Bedziesz mial naprawde dobry stereo tor sygnalowy.
[addsig]
[addsig]
Re: ART MPA Gold - warto?
dejote,
przeciez kompresor dziala PO wzmocnieniu na preampie a NIE ROWNOLEGLE Z NIM.
nieprawdą jest ze jezeli nie korzystasz z kompresora to trzeba mniejszy gain na preampie ustawic. ryzyko przesterowania jest dokladnie takie samo.
przyklad, nagrywany wokal rapowany, wokalista caly czas z ta sama dynamika rapuje i poziom szczytowy siega na preampie np -6dB, potem kompresor, jakies tam ustawienie, kompensacja kompresji iles tam i otrzymujemy np -1 dB szczytowy, ok, jest fajnie glosne nagranie itd.
nagle wokalista zaczyna krzyczec i poziom chcialby sie zwiekszyc np o 10 dB w stosunku do poprzedniego (-6dB), na preampie pojawia sie przester, kompresor i tak to skompresuje ladnie, ale przester i tak pozostanie, tyle ze dodatkowo skompresowany, wiec jedno nie ma nic wspolnego z drugim, bo przeciez kompresor nie steruje gainem na preampie, a jak to samo zrobimy pozniej czy to przez wtyczke czy zew. kompresor wyjdzie na to samo i otrzymamy dokladnie ten sam poziom sredni czy tam szczytowy.
nie wnikam teraz, czy dany kompresor brzmi fajnie czy nie, i czy grzech go uzyc czy nie, to jest kwestia indywidualna i jakosci konkretnego kompresora.
owszew jak kompresor dobry i wiadomo jak go ustawic mozna jak najbardziej uzyc od razu.
Chce teraz tylko i wylacznie wyjasnic pewien blad rozumowania, ze niby dzieki kompresorowi mozna NIBY pozwolic sobie na bardziej rozkrecony gain, bo niby kompresor to ladnie skonpresuje i niepozowli przesterowac preamp, IMHO to jest nieprawda.
pozdrawiam.
przeciez kompresor dziala PO wzmocnieniu na preampie a NIE ROWNOLEGLE Z NIM.
nieprawdą jest ze jezeli nie korzystasz z kompresora to trzeba mniejszy gain na preampie ustawic. ryzyko przesterowania jest dokladnie takie samo.
przyklad, nagrywany wokal rapowany, wokalista caly czas z ta sama dynamika rapuje i poziom szczytowy siega na preampie np -6dB, potem kompresor, jakies tam ustawienie, kompensacja kompresji iles tam i otrzymujemy np -1 dB szczytowy, ok, jest fajnie glosne nagranie itd.
nagle wokalista zaczyna krzyczec i poziom chcialby sie zwiekszyc np o 10 dB w stosunku do poprzedniego (-6dB), na preampie pojawia sie przester, kompresor i tak to skompresuje ladnie, ale przester i tak pozostanie, tyle ze dodatkowo skompresowany, wiec jedno nie ma nic wspolnego z drugim, bo przeciez kompresor nie steruje gainem na preampie, a jak to samo zrobimy pozniej czy to przez wtyczke czy zew. kompresor wyjdzie na to samo i otrzymamy dokladnie ten sam poziom sredni czy tam szczytowy.
nie wnikam teraz, czy dany kompresor brzmi fajnie czy nie, i czy grzech go uzyc czy nie, to jest kwestia indywidualna i jakosci konkretnego kompresora.
owszew jak kompresor dobry i wiadomo jak go ustawic mozna jak najbardziej uzyc od razu.
Chce teraz tylko i wylacznie wyjasnic pewien blad rozumowania, ze niby dzieki kompresorowi mozna NIBY pozwolic sobie na bardziej rozkrecony gain, bo niby kompresor to ladnie skonpresuje i niepozowli przesterowac preamp, IMHO to jest nieprawda.
pozdrawiam.
Proszę zanotować! "odmawia wypisania spisu sprzętu studyjnego w sygnaturce"
Re: ART MPA Gold - warto?
Nie chodziło mi o przesterowanie preampa - to jest czasami porządane, lecz o przesterowanie wejść w karcie.
[addsig]
[addsig]
Dess Jobs - Producent Muzyczny www.dessjobs.pl
Re: ART MPA Gold - warto?
...Nie chodziło mi o przesterowanie preampa - to jest czasami porządane, lecz o przesterowanie wejść w karcie.
...
**********************
hmm, wiesz, nie wiem jak ty masz w sowich preampach,
ale u mnie jezeli na preampie mam np az -1 dB (np jednostajny dziwke z klawisza), a master na preampie w pozycji 0 to nie ma bata, w karcie tez mam -1 dB, obojetnie czy podlaczam po analogu czy po cyfrze, tylko i wylacznie zle ustawienie sekcji master (volume) w preampie moze spowodowac przester na wejsciu karty (jezeli na preampie go nie ma ).
tak czy inaczej niezaleznie kiedy bedziemy kompresowac i tak wyjdzie na jedno (w przyrodzie nic nie zgidnie) :D
Pozdrawiam
...
**********************
hmm, wiesz, nie wiem jak ty masz w sowich preampach,
ale u mnie jezeli na preampie mam np az -1 dB (np jednostajny dziwke z klawisza), a master na preampie w pozycji 0 to nie ma bata, w karcie tez mam -1 dB, obojetnie czy podlaczam po analogu czy po cyfrze, tylko i wylacznie zle ustawienie sekcji master (volume) w preampie moze spowodowac przester na wejsciu karty (jezeli na preampie go nie ma ).
tak czy inaczej niezaleznie kiedy bedziemy kompresowac i tak wyjdzie na jedno (w przyrodzie nic nie zgidnie) :D
Pozdrawiam
Proszę zanotować! "odmawia wypisania spisu sprzętu studyjnego w sygnaturce"
Re: ART MPA Gold - warto?
hmm, wiesz, nie wiem jak ty masz w sowich preampach,
ale u mnie jezeli na preampie mam np az -1 dB (np jednostajny dziwke z klawisza), a master na preampie w pozycji 0 to nie ma bata, w karcie tez mam -1 dB, obojetnie czy podlaczam po analogu czy po cyfrze, tylko i wylacznie zle ustawienie sekcji master (volume) w preampie moze spowodowac przester na wejsciu karty (jezeli na preampie go nie ma ).
tak czy inaczej niezaleznie kiedy bedziemy kompresowac i tak wyjdzie na jedno (w przyrodzie nic nie zgidnie) :D
Pozdrawiam...
**********************
Dobra, chłopak chciał preamp a my się kłócimy o celowość stosowania kompresji przy nagrywaniu. Zauważ że niektóre źródła sygnału mają b. duży zakres dynamiki - np. młodzi wokaliści hiphopowi, który i tak później trzeba korygować.
[addsig]
ale u mnie jezeli na preampie mam np az -1 dB (np jednostajny dziwke z klawisza), a master na preampie w pozycji 0 to nie ma bata, w karcie tez mam -1 dB, obojetnie czy podlaczam po analogu czy po cyfrze, tylko i wylacznie zle ustawienie sekcji master (volume) w preampie moze spowodowac przester na wejsciu karty (jezeli na preampie go nie ma ).
tak czy inaczej niezaleznie kiedy bedziemy kompresowac i tak wyjdzie na jedno (w przyrodzie nic nie zgidnie) :D
Pozdrawiam...
**********************
Dobra, chłopak chciał preamp a my się kłócimy o celowość stosowania kompresji przy nagrywaniu. Zauważ że niektóre źródła sygnału mają b. duży zakres dynamiki - np. młodzi wokaliści hiphopowi, który i tak później trzeba korygować.
[addsig]
Dess Jobs - Producent Muzyczny www.dessjobs.pl
Re: ART MPA Gold - warto?
Dobra, chłopak chciał preamp a my się kłócimy o celowość stosowania kompresji przy nagrywaniu. Zauważ że niektóre źródła sygnału mają b. duży zakres dynamiki - np. młodzi wokaliści hiphopowi, który i tak później trzeba korygować.
...
**********************
Hip-hopu raczej nagrywam niewiele, ale dobrego rocka jak najbardziej.
Dzięki i pozdrawiam.
...
**********************
Hip-hopu raczej nagrywam niewiele, ale dobrego rocka jak najbardziej.
Dzięki i pozdrawiam.
Gram, śpiewam, nagrywam i robię jako producent...