Witam Forumowiczów!!!
Może ktoś miał już okazję pracować z kontrolerem FaderPort? Potrzebuję uniwersalnego sterownika, ale takiego, który nie tylko będzie wpisywał automatykę głośności. Ten kontroler ma sterować dowolnym parametrem, który sobie ustawię (tylko jak:() Pracuję na Cubase SX i Pro Tools M-Powered 7.3.1
Miałem mikser 01V96V2 i ten poprzez protokół HUI sterował Pro Toolsem. Ale jak zrobić, żeby jeden tłumik sterował to głośnością, to czasem pogłosu i jeszcze milionem innych parametrów. FaderPort na pierwszy rzut oka sprawia bardzo dobre wrażenie swoją budową, ale jak z tym sterowaniem? Gdyby ktoś miał jakieś pomocne uwagi byłbym wdzięczny.
Pozdrawiam!!!
Presonus FaderPort
- OlimpRecordsStudio
- Posty:145
- Rejestracja:poniedziałek 10 lip 2006, 00:00
Muzyk i realizator dźwięku.
www.unistersound.pl i www.bezimienni.com
www.unistersound.pl i www.bezimienni.com
Re: Presonus FaderPort
sa w tej chwili dwa urzadzenia tego typu na rynku (kontroler z jednym tlumikiem, przyciskami transportu i innymi, plus pokretlo/a, do umieszczenia obok klawiatury):
Faderport i Alphatrack (ten drugi firmy Frontier Design)
kazdy ma swoje plusy i minusy
w skrocie:
Faderport:
+ solidne wykonanie, tlumik dobrej jakosci
+ dobrze rozmieszczone guziki
+ cena
- brak wyswietlacza
- tylko jedno pokretlo
- brak mozliwosci przyporzadkowania pokretlu i tlumikowi innych parametrow oprocz panoramy i poziomu
- wymaga zasilania z zewn
Alphatrack:
+ zasilany z USB
+wyswietlacz
+ trzy pokretla
+ kontroler wstegowy (np. do przewijania widoku)
+ tlumik i pokretla moga kontrolowac dowolne paramerty kanalu, np wysylka na aux albo ustawienia EQ
- wykonanie (guziki glosno klikaja, tlumik troche budzetowy)
- opoznienie czasami w reakcji
- malo ergonomiczne rozmieszczenie przyciskow
tak to wyglada pokrotce
ja sam sie przymierzam do zakupu kontrolera tego typu, i wahalem sie dlugo pomiedzy jednym a drugim. na poczatku Alphatrack byl moim faworytem, ale ludzie w necie narzekaja na wykonczenie, a poza tym zaczalem sie zastanawiac, czy aby wyswietlacz na pewno zaleta a nie wada jest(kolejny odwracacz uwagi), i generalnie zaczalem sie sklaniac ku Faderportowi jako bardziej skondensowanemu i nie przebajerowanemu urzadzeniu, ktore bardziej pasuje do okreslenia "zastapienie klawiatury i niektorych skrotow klawiaturowych). no a teraz jak sie cena o tyle nizsza zrobila to juz chyba jestem pewien
Faderport i Alphatrack (ten drugi firmy Frontier Design)
kazdy ma swoje plusy i minusy
w skrocie:
Faderport:
+ solidne wykonanie, tlumik dobrej jakosci
+ dobrze rozmieszczone guziki
+ cena
- brak wyswietlacza
- tylko jedno pokretlo
- brak mozliwosci przyporzadkowania pokretlu i tlumikowi innych parametrow oprocz panoramy i poziomu
- wymaga zasilania z zewn
Alphatrack:
+ zasilany z USB
+wyswietlacz
+ trzy pokretla
+ kontroler wstegowy (np. do przewijania widoku)
+ tlumik i pokretla moga kontrolowac dowolne paramerty kanalu, np wysylka na aux albo ustawienia EQ
- wykonanie (guziki glosno klikaja, tlumik troche budzetowy)
- opoznienie czasami w reakcji
- malo ergonomiczne rozmieszczenie przyciskow
tak to wyglada pokrotce
ja sam sie przymierzam do zakupu kontrolera tego typu, i wahalem sie dlugo pomiedzy jednym a drugim. na poczatku Alphatrack byl moim faworytem, ale ludzie w necie narzekaja na wykonczenie, a poza tym zaczalem sie zastanawiac, czy aby wyswietlacz na pewno zaleta a nie wada jest(kolejny odwracacz uwagi), i generalnie zaczalem sie sklaniac ku Faderportowi jako bardziej skondensowanemu i nie przebajerowanemu urzadzeniu, ktore bardziej pasuje do okreslenia "zastapienie klawiatury i niektorych skrotow klawiaturowych). no a teraz jak sie cena o tyle nizsza zrobila to juz chyba jestem pewien
fan dobrego brzmienia ;)
Re: Presonus FaderPort
FaderPorta mam i znam. Jako kontroler trasnportu i obsługi tracków na biezaco sparwuje sie bez najmniejszego zarzutu.
Jednak uważam, że używanie tego typu kontrolerów do wgrywania autoamatyki to lekkie nieporozumienie. Stosuję oprócz FaderPorta równiez inne kontrolery (głównie z klawiatur MIDI) i nigdy mi nie przysżło do głowy żeby wprowadzać dane do automatyki za pomoca kontrolerów. W/g mnie operacje na krzywych automatyki to z reguły precyzyjne operacje w konkretnych miejscach miksu, and którymi i tak trzeba sie "pochylić" z mysza w ręku, ewentualnie poddać automatycznemu rysowaniu (vide cubasowe auto-krzywe)....W/g mnie o wiele szybciej narysuję zmiany, niż przeprowadze je w czasie realnym odtwarzając kawałek i kręcąc gałką (pomijam już sam fakt mniejszej liczby punktów automatyki i co z a tym idzie wiekszej przejrzystości - W Sonar, gdzie wszystkie krzywe automatyki są na jednym sladzie trzeba dbać o porządek - inaczej nic nie widać - gdybym teraz miał wprowadzać krzywe gałką kontrolera to zmiast krzywej miałbym ekran usiany punktami automatyki a nie krzywą)
pozdrowienia
Jednak uważam, że używanie tego typu kontrolerów do wgrywania autoamatyki to lekkie nieporozumienie. Stosuję oprócz FaderPorta równiez inne kontrolery (głównie z klawiatur MIDI) i nigdy mi nie przysżło do głowy żeby wprowadzać dane do automatyki za pomoca kontrolerów. W/g mnie operacje na krzywych automatyki to z reguły precyzyjne operacje w konkretnych miejscach miksu, and którymi i tak trzeba sie "pochylić" z mysza w ręku, ewentualnie poddać automatycznemu rysowaniu (vide cubasowe auto-krzywe)....W/g mnie o wiele szybciej narysuję zmiany, niż przeprowadze je w czasie realnym odtwarzając kawałek i kręcąc gałką (pomijam już sam fakt mniejszej liczby punktów automatyki i co z a tym idzie wiekszej przejrzystości - W Sonar, gdzie wszystkie krzywe automatyki są na jednym sladzie trzeba dbać o porządek - inaczej nic nie widać - gdybym teraz miał wprowadzać krzywe gałką kontrolera to zmiast krzywej miałbym ekran usiany punktami automatyki a nie krzywą)
pozdrowienia
przed użyciem programu zapoznaj się treścią instrukcji załączonej do opakowania bądź skonsultuj się z producentem lub dystrybutorem oprogramowania...
- OlimpRecordsStudio
- Posty:145
- Rejestracja:poniedziałek 10 lip 2006, 00:00
Re: Presonus FaderPort
Ale w takim razie nie widzę sensu używania kontrolera z jednym tłumikiem? Automatykę głośności i panoramy też można robić myszą. Oprócz sterowania transportem to co mogę tym robić? Nim ja wybiorę kanał i poruszę tłumikiem to równie dobrze mogę otworzyć mikser i ruszyć myszą. Jak Wy tego używacie?
A czy w FaderPorcie też jest tak, że jak sobie leci automatyka i dotkniemy tłumika to on nie podąża za automatyką z sekwencera? Yamaha 01 ma dokuczliwy zwyczaj męczenia silnika :) (brak dotykowych suwaków)
A czy w FaderPorcie też jest tak, że jak sobie leci automatyka i dotkniemy tłumika to on nie podąża za automatyką z sekwencera? Yamaha 01 ma dokuczliwy zwyczaj męczenia silnika :) (brak dotykowych suwaków)
Muzyk i realizator dźwięku.
www.unistersound.pl i www.bezimienni.com
www.unistersound.pl i www.bezimienni.com
- OlimpRecordsStudio
- Posty:145
- Rejestracja:poniedziałek 10 lip 2006, 00:00
Re: Presonus FaderPort
Mam jeszcze inne pytanie. Nie mam pojęcia jak zrobić, żeby dowolnym kontrolerem midi sterować dowolny parametr np. szybkość wibrowania w NI B4? Otwieram ścieżkę automatyki tego parametru (lub dowolnie innego) i mam kontroler z przyciskami i gałkami i chciałbym tą gałką albo przyciskiem sterować w sekwencerze.
Muzyk i realizator dźwięku.
www.unistersound.pl i www.bezimienni.com
www.unistersound.pl i www.bezimienni.com
Re: Presonus FaderPort
Jak Wy tego używacie?
========
Jak? Normalnie
Siedze sobie Braci ewygodnie w fotelu, okno miksera otwarte (lub inspector'a) i wykonuje wstepny miks: poziomy, sladów, grup, panorama głównie. Przechodzenie ze śladu na ślad jest bezproblemowe (pstryk kursor w prawo lub lewo i już) solo, i mute pod ręką. Trasport na życczenie, przewijanie, często uzywane funkcje (np. normalizacja, gain, czy DC offset) po ręką. Więc siedzę wygodnie, nie nachylam się do ekarnu, więc głowę mam w "sweet spot". Jełsi nagrywam sam, to na długim kablu biorę FaderPorta pod rękę, chwytam gitarę i idę z dala od komputra - stamtąd więc zarządzam transportem i nie muszę biegać by wtsrartować, zatrzymać cofnnąć, uzbrić slad...itd...
A czy w FaderPorcie też jest tak, że jak sobie leci automatyka i dotkniemy tłumika to on nie podąża za automatyką z sekwencera? Yamaha 01 ma dokuczliwy zwyczaj męczenia silnika :) (brak dotykowych suwaków)...
**********************
Jesli nie podłączysz zasilania zewnątrznego do FaderPorta to tłumik nie będzie zmotoryzowany. Jeśli podłączysz - to oczywiście podąża za krzywą Volume na wskazanym (aktywnym) sladzie, jednak śmiało możesz zaingerować i położenie palca (nawet bardzo delikatne) zatrzyma ruch fadera, automatyka zostanie wstrzymana, a silnik nie będzie próbował sforsować nacisku palca. PO zwolnieniu suwaka, po sekundzie, fader wędruje tam gdzie powienien sie w danej chwili znaleźć
========
Jak? Normalnie

A czy w FaderPorcie też jest tak, że jak sobie leci automatyka i dotkniemy tłumika to on nie podąża za automatyką z sekwencera? Yamaha 01 ma dokuczliwy zwyczaj męczenia silnika :) (brak dotykowych suwaków)...
**********************
Jesli nie podłączysz zasilania zewnątrznego do FaderPorta to tłumik nie będzie zmotoryzowany. Jeśli podłączysz - to oczywiście podąża za krzywą Volume na wskazanym (aktywnym) sladzie, jednak śmiało możesz zaingerować i położenie palca (nawet bardzo delikatne) zatrzyma ruch fadera, automatyka zostanie wstrzymana, a silnik nie będzie próbował sforsować nacisku palca. PO zwolnieniu suwaka, po sekundzie, fader wędruje tam gdzie powienien sie w danej chwili znaleźć
przed użyciem programu zapoznaj się treścią instrukcji załączonej do opakowania bądź skonsultuj się z producentem lub dystrybutorem oprogramowania...
Re: Presonus FaderPort
...Mam jeszcze inne pytanie. Nie mam pojęcia jak zrobić, żeby dowolnym kontrolerem midi sterować dowolny parametr np. szybkość wibrowania w NI B4? Otwieram ścieżkę automatyki tego parametru (lub dowolnie innego) i mam kontroler z przyciskami i gałkami i chciałbym tą gałką albo przyciskiem sterować w sekwencerze. ...
**********************
W Sonar jest taka fajnba funkcja ACT Controler, oraz LEARN, za pomocą kórego można dowolny wirtualny kręciołek przypisać rzeczywistemu w kontrolerze MIDI.
**********************
W Sonar jest taka fajnba funkcja ACT Controler, oraz LEARN, za pomocą kórego można dowolny wirtualny kręciołek przypisać rzeczywistemu w kontrolerze MIDI.
przed użyciem programu zapoznaj się treścią instrukcji załączonej do opakowania bądź skonsultuj się z producentem lub dystrybutorem oprogramowania...