...uwag zadnych nie mam
Po pierwsze byc moze lepiej bedzie brzmial slad nagrany z pewnym odstepem od maksa
**********************
Jaki odstęp i dlaczego taki należy zostawić przy nagrywaniu śladu?????
Poziomy w trackingu
Re: Poziomy w trackingu
Może ktoś sensownie to podsumuje

Re: Poziomy w trackingu
taki zebys nie mial przesteru - jeden zostawi 12 drugi 3 a trzeci 1.....
Re: Poziomy w trackingu
Po pierwsze byc moze lepiej bedzie brzmial slad nagrany z pewnym odstepem od maksa
**********************
Jaki odstęp i dlaczego taki należy zostawić przy nagrywaniu śladu?????
Napisalem wyraznie grubymi byc moze
To znaczy, ze moze byc brzmieniowo lepszy, moze byc gorszy a moze byc taki sam. Moge sobie wyobrazic powody, dla ktorych zbyt wysoki poziom RMS nagrywanego sladu powoduje gorsza prace przetwornika - ale z trudem. Jezeli w zadnym momencie sygnal nie przekracza 0dBFS, to RMS nie ma nic do rzeczy i z przetwornika wychodza cyfry bedace dokladnym odwzrowaniem sygnalu wejsciowego. Poniewaz jednak nie chcialem sie klocic, to napisalem MOZE. Natomiest mieszanie poziomu szczytowego i RMS, dodawanie do tego dokladnosci miksera i przesterowania wtyczek oraz problemow z ustawianiem poziomow to jest belkot. Jezeli sygnal nie jest przesterowany, to znaczy nie przekracza 0dBFS, wszystko musi byc w porzadku. O ile nie przekracza? Teoretycznie "ostatni bit" to 6dB, wiec jezeli poziom szczytowy sygnalu przekracza -6dBFS, to nagrywamy w praktyce "z pelna rozdzielczoscia"
Oczywiscie, nie sadze, zeby ktos odroznil brzmieniowo slady nagrane jeszce o pare decybeli ciszej - a zapas 12dB czyli pierwotny standard cyfrowego audio 0VU=-12dBFS wydaje sie byc calkiem sensowny. Obecnie popularnosc zdobywaja nizsze poziomy, do -18 wlacznie, ale IMO juz 12 daje wystarczajacy odstep od przesterowania - oczywiscie w przypadku w miare zdyscyplinowanych wykonawcow i po probie.
**********************
Jaki odstęp i dlaczego taki należy zostawić przy nagrywaniu śladu?????
Napisalem wyraznie grubymi byc moze

To znaczy, ze moze byc brzmieniowo lepszy, moze byc gorszy a moze byc taki sam. Moge sobie wyobrazic powody, dla ktorych zbyt wysoki poziom RMS nagrywanego sladu powoduje gorsza prace przetwornika - ale z trudem. Jezeli w zadnym momencie sygnal nie przekracza 0dBFS, to RMS nie ma nic do rzeczy i z przetwornika wychodza cyfry bedace dokladnym odwzrowaniem sygnalu wejsciowego. Poniewaz jednak nie chcialem sie klocic, to napisalem MOZE. Natomiest mieszanie poziomu szczytowego i RMS, dodawanie do tego dokladnosci miksera i przesterowania wtyczek oraz problemow z ustawianiem poziomow to jest belkot. Jezeli sygnal nie jest przesterowany, to znaczy nie przekracza 0dBFS, wszystko musi byc w porzadku. O ile nie przekracza? Teoretycznie "ostatni bit" to 6dB, wiec jezeli poziom szczytowy sygnalu przekracza -6dBFS, to nagrywamy w praktyce "z pelna rozdzielczoscia"
