Poziomy w trackingu

Jeśli masz problem związany ze sprzętem stosowanym w domowym lub profesjonalnym studiu, to tu jest odpowiednie miejsce, aby się nim zająć.
Pająk
Posty:175
Rejestracja:wtorek 01 maja 2007, 00:00
Re: Poziomy w trackingu

Post autor: Pająk » wtorek 17 lip 2007, 17:32

...uwag zadnych nie mam
Po pierwsze byc moze lepiej bedzie brzmial slad nagrany z pewnym odstepem od maksa
**********************
Jaki odstęp i dlaczego taki należy zostawić przy nagrywaniu śladu?????

Pająk
Posty:175
Rejestracja:wtorek 01 maja 2007, 00:00

Re: Poziomy w trackingu

Post autor: Pająk » wtorek 17 lip 2007, 17:33

Może ktoś sensownie to podsumuje

Zbynia
Posty:7665
Rejestracja:sobota 09 paź 2004, 00:00

Re: Poziomy w trackingu

Post autor: Zbynia » wtorek 17 lip 2007, 18:01

taki zebys nie mial przesteru - jeden zostawi 12 drugi 3 a trzeci 1.....

Awatar użytkownika
matiz
Posty:3424
Rejestracja:poniedziałek 29 wrz 2003, 00:00
Kontakt:

Re: Poziomy w trackingu

Post autor: matiz » wtorek 17 lip 2007, 23:49

Po pierwsze byc moze lepiej bedzie brzmial slad nagrany z pewnym odstepem od maksa
**********************
Jaki odstęp i dlaczego taki należy zostawić przy nagrywaniu śladu?????

Napisalem wyraznie grubymi byc moze
To znaczy, ze moze byc brzmieniowo lepszy, moze byc gorszy a moze byc taki sam. Moge sobie wyobrazic powody, dla ktorych zbyt wysoki poziom RMS nagrywanego sladu powoduje gorsza prace przetwornika - ale z trudem. Jezeli w zadnym momencie sygnal nie przekracza 0dBFS, to RMS nie ma nic do rzeczy i z przetwornika wychodza cyfry bedace dokladnym odwzrowaniem sygnalu wejsciowego. Poniewaz jednak nie chcialem sie klocic, to napisalem MOZE. Natomiest mieszanie poziomu szczytowego i RMS, dodawanie do tego dokladnosci miksera i przesterowania wtyczek oraz problemow z ustawianiem poziomow to jest belkot. Jezeli sygnal nie jest przesterowany, to znaczy nie przekracza 0dBFS, wszystko musi byc w porzadku. O ile nie przekracza? Teoretycznie "ostatni bit" to 6dB, wiec jezeli poziom szczytowy sygnalu przekracza -6dBFS, to nagrywamy w praktyce "z pelna rozdzielczoscia" Oczywiscie, nie sadze, zeby ktos odroznil brzmieniowo slady nagrane jeszce o pare decybeli ciszej - a zapas 12dB czyli pierwotny standard cyfrowego audio 0VU=-12dBFS wydaje sie byc calkiem sensowny. Obecnie popularnosc zdobywaja nizsze poziomy, do -18 wlacznie, ale IMO juz 12 daje wystarczajacy odstep od przesterowania - oczywiscie w przypadku w miare zdyscyplinowanych wykonawcow i po probie.

ODPOWIEDZ