Poziomy w trackingu
bede sie baczniej przygladal poziomom nagran w sytuacjach akustycznych...
**********************
Generalnie mam taka zasade, zeby w czasie nagrania:
analog:
- gain sciagac mocno w dol a podnoscic tlumik, co powinno teoretycznie i czesto w praktyce zbic szumy (pomijam "dziwne" konstrukcje, jak np. moj kochany stol MCI, ktory jednak mial w nieco dziwnym miejscu w torze kanalu wstawiony EQ)
Trzeba uwazac na niektore konstrukcje, ktore nie powinny pracowac przy min. wzmocnieniu (patrz np. slynny SSM 2017 hehe), bo moze byc gorzej...
- jesli tasma, to zalezy jakie zrodlo dzwieku, jak np. bebny to sie nie szczypie, ale sa takie zrodla, co przewala tasme w mig
cyfra:
- nie przesterowac przetwornika
i teraz odstepstwa jak muzyka rozrywkowa itp.:
analog:
- jesli dysponuje dobrymi preampami*, to gram na granicach przesteru, bardzo mocno wysterowujac preamp. Dotyczy nie tylko bebnow.
- dopuszczam jakis miekki clipper w dobrych przetwornikach, ale jesli zadziala, wole sprawdzic czy jest OK
* musza to byc preampy nadajace sie do takich celow i takich patentow z zasady nie zastosuje np. w jakims malym soundcrafcie
Generalnie niebezpieczna zabawa i trzeba troche poznac sprzet i go wyczuc, mimo wszystko trzeba byc ostroznym przy takich odwaznych zabiegach.
IMHO :)
**********************
Generalnie mam taka zasade, zeby w czasie nagrania:
analog:
- gain sciagac mocno w dol a podnoscic tlumik, co powinno teoretycznie i czesto w praktyce zbic szumy (pomijam "dziwne" konstrukcje, jak np. moj kochany stol MCI, ktory jednak mial w nieco dziwnym miejscu w torze kanalu wstawiony EQ)
Trzeba uwazac na niektore konstrukcje, ktore nie powinny pracowac przy min. wzmocnieniu (patrz np. slynny SSM 2017 hehe), bo moze byc gorzej...
- jesli tasma, to zalezy jakie zrodlo dzwieku, jak np. bebny to sie nie szczypie, ale sa takie zrodla, co przewala tasme w mig
cyfra:
- nie przesterowac przetwornika
i teraz odstepstwa jak muzyka rozrywkowa itp.:
analog:
- jesli dysponuje dobrymi preampami*, to gram na granicach przesteru, bardzo mocno wysterowujac preamp. Dotyczy nie tylko bebnow.
- dopuszczam jakis miekki clipper w dobrych przetwornikach, ale jesli zadziala, wole sprawdzic czy jest OK
* musza to byc preampy nadajace sie do takich celow i takich patentow z zasady nie zastosuje np. w jakims malym soundcrafcie
Generalnie niebezpieczna zabawa i trzeba troche poznac sprzet i go wyczuc, mimo wszystko trzeba byc ostroznym przy takich odwaznych zabiegach.
IMHO :)
Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!
Re: Poziomy w trackingu
Powiedzmy ze wszystko rozumiem -ale nie rozumiem uwagi ze preamp musi byc specjalny do "takich" zabiegów.
Myslalem ze zasadniczo, typowy preamp sklada sie z pokretla gain i ma wysterowac microfon - wysylajac dalej linie. Sa jakies tam wyjatki (w rodzaju dopalajacy chyba outputowy transformator przycisk Loading w GretRiverze i tym podobne).
Preampy sprzetowe, zewnetrzne tlumikow nie maja... hmmm... - a ta uwaga chyba dotyczy nie kazdego preampu - Zbynia wspominal o szumach - na watku przeze mnie wskazanym tez jest zwrocenie uwagi (choc w znaczeniu odwrotnym chyba od rozumianego przez Zbynia) ze wraz z dopalaniem sygnalu - (nie wchodzac juz w watki zwiazane ze sprawnoscia przetwornika), mozna sobie pieknie dodac moc szumow.
Myslalem ze zasadniczo, typowy preamp sklada sie z pokretla gain i ma wysterowac microfon - wysylajac dalej linie. Sa jakies tam wyjatki (w rodzaju dopalajacy chyba outputowy transformator przycisk Loading w GretRiverze i tym podobne).
Preampy sprzetowe, zewnetrzne tlumikow nie maja... hmmm... - a ta uwaga chyba dotyczy nie kazdego preampu - Zbynia wspominal o szumach - na watku przeze mnie wskazanym tez jest zwrocenie uwagi (choc w znaczeniu odwrotnym chyba od rozumianego przez Zbynia) ze wraz z dopalaniem sygnalu - (nie wchodzac juz w watki zwiazane ze sprawnoscia przetwornika), mozna sobie pieknie dodac moc szumow.
Re: Poziomy w trackingu
...Powiedzmy ze wszystko rozumiem -ale nie rozumiem uwagi ze preamp musi byc specjalny do "takich" zabiegów.
Po prostu musi _odpowiednio_ znieksztalcac :)
Analogicznie do sumatorow i innych stworow :)
Myslalem ze zasadniczo, typowy preamp sklada sie z pokretla gain i ma wysterowac microfon - wysylajac dalej linie.
Preamp nie wysterowuje mikrofonu, jest odwrotnie :)
Preampy sprzetowe, zewnetrzne tlumikow nie maja... hmmm... - a ta uwaga chyba dotyczy nie kazdego preampu - Zbynia wspominal o szumach - na watku przeze mnie wskazanym tez jest zwrocenie uwagi (choc w znaczeniu odwrotnym chyba od rozumianego przez Zbynia) ze wraz z dopalaniem sygnalu - (nie wchodzac juz w watki zwiazane ze sprawnoscia przetwornika), mozna sobie pieknie dodac moc szumow....
Dlatego pisalem o malym gainie. Duze wzmocnienie to wieksze zaklocenia i to niekoniecznie te wlasne z preampu.
Po prostu musi _odpowiednio_ znieksztalcac :)
Analogicznie do sumatorow i innych stworow :)
Myslalem ze zasadniczo, typowy preamp sklada sie z pokretla gain i ma wysterowac microfon - wysylajac dalej linie.
Preamp nie wysterowuje mikrofonu, jest odwrotnie :)
Preampy sprzetowe, zewnetrzne tlumikow nie maja... hmmm... - a ta uwaga chyba dotyczy nie kazdego preampu - Zbynia wspominal o szumach - na watku przeze mnie wskazanym tez jest zwrocenie uwagi (choc w znaczeniu odwrotnym chyba od rozumianego przez Zbynia) ze wraz z dopalaniem sygnalu - (nie wchodzac juz w watki zwiazane ze sprawnoscia przetwornika), mozna sobie pieknie dodac moc szumow....
Dlatego pisalem o malym gainie. Duze wzmocnienie to wieksze zaklocenia i to niekoniecznie te wlasne z preampu.
Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!
Re: Poziomy w trackingu
Dzieki, rozumiem - reszta wyjdzie w praniu :)
Re: Poziomy w trackingu
Preampy sprzetowe, zewnetrzne tlumikow nie maja... hmmm... - a ta uwaga chyba dotyczy nie kazdego preampu ...
**********************
Nie mają albo mają, tylko nie suwakowe bo by się nie zmieściły.
...Zbynia wspominal o szumach - na watku przeze mnie wskazanym tez jest zwrocenie uwagi (choc w znaczeniu odwrotnym chyba od rozumianego przez Zbynia) ze wraz z dopalaniem sygnalu - (nie wchodzac juz w watki zwiazane ze sprawnoscia przetwornika), mozna sobie pieknie dodac moc szumow....
**********************
Łopatologicznie: masz często sytuację, że kręcisz łapką jakąś gałką. Gałka jest zakończeniem potencjometru. Potencjometr to rezystor, ktróy steruje wzmacniaczem.
Jak podkręcisz ten wzmacniacz za bardzo, to zwiększysz szumy albo nawet zrobisz przester.
Z drugiej strony im bardziej potencjometr "skręcisz" tym więcej masz zniekształceń.
Joachim bierze powyższe pod uwagę i w konkretnym urządzeniu szuka "złotego środka" tak, żeby dobrze brzmiało w danej sytuacji. W jednym stole rozkręci gain a heble zostawi na zero, w innym zrobi odwrotnie. i w tym kontekście mówi o znajomości sprzętu, by wykorzystać jego zalety a ominąć wady.
No, ale dopóki się pracuje tylko na cyfrze to nie trzeba się nad takimi "pierdołami' zastanawiać...
**********************
Nie mają albo mają, tylko nie suwakowe bo by się nie zmieściły.
...Zbynia wspominal o szumach - na watku przeze mnie wskazanym tez jest zwrocenie uwagi (choc w znaczeniu odwrotnym chyba od rozumianego przez Zbynia) ze wraz z dopalaniem sygnalu - (nie wchodzac juz w watki zwiazane ze sprawnoscia przetwornika), mozna sobie pieknie dodac moc szumow....
**********************
Łopatologicznie: masz często sytuację, że kręcisz łapką jakąś gałką. Gałka jest zakończeniem potencjometru. Potencjometr to rezystor, ktróy steruje wzmacniaczem.
Jak podkręcisz ten wzmacniacz za bardzo, to zwiększysz szumy albo nawet zrobisz przester.
Z drugiej strony im bardziej potencjometr "skręcisz" tym więcej masz zniekształceń.
Joachim bierze powyższe pod uwagę i w konkretnym urządzeniu szuka "złotego środka" tak, żeby dobrze brzmiało w danej sytuacji. W jednym stole rozkręci gain a heble zostawi na zero, w innym zrobi odwrotnie. i w tym kontekście mówi o znajomości sprzętu, by wykorzystać jego zalety a ominąć wady.
No, ale dopóki się pracuje tylko na cyfrze to nie trzeba się nad takimi "pierdołami' zastanawiać...
Jestem przystojny i młody
Re: Poziomy w trackingu
No nie do konca - swiadomosc roznych takich niedogodnosci pomaga mi rozwazyc pozostanie w tej cyfrze :)
Ale dziekuje za łopatologie - choc akurat to wiedzialem ;) Napewno sie komus przyda
Ale dziekuje za łopatologie - choc akurat to wiedzialem ;) Napewno sie komus przyda
Re: Poziomy w trackingu
Joachim bierze powyższe pod uwagę i w konkretnym urządzeniu szuka "złotego środka" tak, żeby dobrze brzmiało w danej sytuacji. W jednym stole rozkręci gain a heble zostawi na zero,
**********************
gwoli scislosci - najczesciej trzeba heble mocno zdjac, zeby po przewaleniu preampu nie przewalic przetwornik :)
**********************
gwoli scislosci - najczesciej trzeba heble mocno zdjac, zeby po przewaleniu preampu nie przewalic przetwornik :)
Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!
Re: Poziomy w trackingu
I tak o to sie rodza mity o niebrzmiacym sprzecie, szumiacych czy znieksztalcajacych preampach, plasko brzmiacych wtyczkach itp.
**********************
I na tej samej zasadzie "wiekszosc uzytkownikow Behringera narzeka ze B. szumi"
a jak sie nie umie nastawic to szumi, jakby jeden z drugim krzykacz dorwal sie do SSLa to tez by mu szumial
[addsig]
**********************
I na tej samej zasadzie "wiekszosc uzytkownikow Behringera narzeka ze B. szumi"
a jak sie nie umie nastawic to szumi, jakby jeden z drugim krzykacz dorwal sie do SSLa to tez by mu szumial
[addsig]
Ilu realizatorów potrzeba żeby wkręcić żarówkę?
Czterech, jeden wkręca a trzech mówi że by to zrobiło lepiej
Czterech, jeden wkręca a trzech mówi że by to zrobiło lepiej
Re: Poziomy w trackingu
ja za to troszke sie meczylem kiedy jeszcze zero kumalem z preampem 376 dbx'a.......na cyfrze byla nieco nizsza skala w porownaniu z analogiem.....siedzial jakis softlimiter przed przetwornikiem ktory notabene nieladnie podbijal srodek gdy za mocny sygnal dostal........
Re: Poziomy w trackingu
...I tak o to sie rodza mity o niebrzmiacym sprzecie, szumiacych czy znieksztalcajacych preampach, plasko brzmiacych wtyczkach itp.
**********************
I na tej samej zasadzie "wiekszosc uzytkownikow Behringera narzeka ze B. szumi"
a jak sie nie umie nastawic to szumi, jakby jeden z drugim krzykacz dorwal sie do SSLa to tez by mu szumial
...
**********************
dlatego zawsze dawalem mozliwie najglosniejszy sygnal na kanal miksera i ustawialem tak zeby byl minimalnie ponizej klipa.....srednio gain byl na 12........3/4 ustawienia juz zaczyna szumiec w wiekszosci mikserow no ale to juz mocne wzmocnienie.......
**********************
I na tej samej zasadzie "wiekszosc uzytkownikow Behringera narzeka ze B. szumi"
a jak sie nie umie nastawic to szumi, jakby jeden z drugim krzykacz dorwal sie do SSLa to tez by mu szumial
...
**********************
dlatego zawsze dawalem mozliwie najglosniejszy sygnal na kanal miksera i ustawialem tak zeby byl minimalnie ponizej klipa.....srednio gain byl na 12........3/4 ustawienia juz zaczyna szumiec w wiekszosci mikserow no ale to juz mocne wzmocnienie.......