Poziomy w trackingu
To aranzer nie realizator wiec sie nie pieklcie ;)
Re: Poziomy w trackingu
Joachim - a co znaczy "po heblu" i panoramie?...
**********************
Pokazywanie poziomu na wskaznikach nie tego co wchodzi na kanal miksera, ale tego, ktory jest po tlumiku kanalu i ew. tez po regulatorze panoramy.
To taka nieprzydatna i ustawiona domyslnie w Cubase rzecz :)
**********************
Pokazywanie poziomu na wskaznikach nie tego co wchodzi na kanal miksera, ale tego, ktory jest po tlumiku kanalu i ew. tez po regulatorze panoramy.
To taka nieprzydatna i ustawiona domyslnie w Cubase rzecz :)
Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!
Re: Poziomy w trackingu
ja nagrywalem takzeby miec po analogu jak najwyzszy poziom sygnalu.......z prostej przyczyny - kazdy nastepny element analogowy wprowadzi duzo mniej slyszalny szum w stosunku do sygnalu(wiekszy odstep)....a przestery???po to sie reguluje hebelkami tu i tam.......ale jak juz wejdzie w cyfre(multitrack) to olewka dopoki jej nie opusci(to znaczy dopoki nie wyjdzie na karte)
oczywiscie w przesyle cyfrowym rowniez wystrzegam sie przesterow bo sa niemile........
ale spojrzalem na ten watek....i kompletnie nic nie zajarzylem.......a co do miernikow to w takim soundforge mozna ustawiac zaleznie od standartu pomiaru......w sumie tez mam to gdzies byleby czerwien sie nie swiecila........
oczywiscie w przesyle cyfrowym rowniez wystrzegam sie przesterow bo sa niemile........
ale spojrzalem na ten watek....i kompletnie nic nie zajarzylem.......a co do miernikow to w takim soundforge mozna ustawiac zaleznie od standartu pomiaru......w sumie tez mam to gdzies byleby czerwien sie nie swiecila........
Re: Poziomy w trackingu
A ja mam pytanie czysto techniczne, czym jest fizycznie przełączenie przełącznka 4db na -10db i na odwrót? Jak zachowuje się wtedy sygnał w stosunku do szumu?
Re: Poziomy w trackingu
...A ja mam pytanie czysto techniczne, czym jest fizycznie przełączenie przełącznka 4db na -10db i na odwrót? Jak zachowuje się wtedy sygnał w stosunku do szumu?...
**********************
Jak chcesz wiedziec konkretne, czym jest, to pokaz schemat konkretnego urzadzenia.
Przelaczanie poziomow moze byc rozwiazane, wlacznie z tym, ze sa kompletnie dwa obwody we(y)jsciowe do obslugi +4 i do -10 i przelacznik wybiera jeden z nich
**********************
Jak chcesz wiedziec konkretne, czym jest, to pokaz schemat konkretnego urzadzenia.
Przelaczanie poziomow moze byc rozwiazane, wlacznie z tym, ze sa kompletnie dwa obwody we(y)jsciowe do obslugi +4 i do -10 i przelacznik wybiera jeden z nich
Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!
Re: Poziomy w trackingu
Zbynia, no ja tez wychodzilem z tego zalozenia - ale zaczynam laczyc fakty - np. sesje fortepian + klarnet, ktroa kiedys robilem (z roznymi efektami).
Bylo to nagranie 24/44,1 na U87/B&K ->preampy Studer -> Motu realizowane przez p.D.Szweryna - byly tam zaskakujaco niskie poziomy (ja rozumiem rezerwe, ale w kontekscie szumow? - 4 male mamnbrany i 4 wielkiemembrany - na akustycznych instrumentach w S2)
To samo perkusja z Buffo - real.J.Regulski - same pojemniki rozne w ichniego SSLa
Z drugiej strony niezadowalajaco nagrany fortepian z innych miejsc - na ogol 2 U87 - wyskoi poziomy
Stad ten dzisiejszy metlik w mojej realizatorsko niewyksztalconej glowie
Bylo to nagranie 24/44,1 na U87/B&K ->preampy Studer -> Motu realizowane przez p.D.Szweryna - byly tam zaskakujaco niskie poziomy (ja rozumiem rezerwe, ale w kontekscie szumow? - 4 male mamnbrany i 4 wielkiemembrany - na akustycznych instrumentach w S2)
To samo perkusja z Buffo - real.J.Regulski - same pojemniki rozne w ichniego SSLa
Z drugiej strony niezadowalajaco nagrany fortepian z innych miejsc - na ogol 2 U87 - wyskoi poziomy
Stad ten dzisiejszy metlik w mojej realizatorsko niewyksztalconej glowie
Re: Poziomy w trackingu
Bylo to nagranie 24/44,1 na U87/B&K ->preampy Studer -> Motu
**********************
Ktory Studer? Jak D19 to trzeba uwazac. Jak stol Studera to raczej mozna grac dosc mocno.
To samo perkusja z Buffo - real.J.Regulski - same pojemniki rozne w ichniego SSLa
**********************
Klasyke lub instrumenty z takiego klasycznego skladu bym gral delikatnie, bo preampy SSL maja charakter :)
BTW jestes pewien ze bezposrednio w SSL? Bo w Buffo sa tez WSW (przynajmniej jeszcze rok temu byly).
Ale z drugiej strony pomimo okraglego i bezszumnego dzialania WSW (chyba ze trzeszcza - w koncu to lata '60), nie wiem, czy J.R. gral by klasyke przez WSW, juz bardziej bezp. w stol
**********************
Ktory Studer? Jak D19 to trzeba uwazac. Jak stol Studera to raczej mozna grac dosc mocno.
To samo perkusja z Buffo - real.J.Regulski - same pojemniki rozne w ichniego SSLa
**********************
Klasyke lub instrumenty z takiego klasycznego skladu bym gral delikatnie, bo preampy SSL maja charakter :)
BTW jestes pewien ze bezposrednio w SSL? Bo w Buffo sa tez WSW (przynajmniej jeszcze rok temu byly).
Ale z drugiej strony pomimo okraglego i bezszumnego dzialania WSW (chyba ze trzeszcza - w koncu to lata '60), nie wiem, czy J.R. gral by klasyke przez WSW, juz bardziej bezp. w stol
Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!
Re: Poziomy w trackingu
A nie wiem ktory Studer - ten ktory tam (s2 na Woronicza) stoi - z tego co wiem oprocz paczek Klein-Hummel - jedyne wyposazenie rezyserki (stałe). Pamietam ze mial 8 kanalow z miernikami VU, mierniki byly na takim ruchomym - odchylanym panelu - symbolu nie znam.
W bufo napewno SSL. WSW ... hmmm... nie kojarze, nie wiem o co chodzi.
Jak patrzylem na monitor Buffowego ProTools, tez mi sie male wydawalo - mocny byl tylko slad wokalu (niestety, a moze i stety - bo wielkie byly przesluchy na nim z perkusji i dzieki temu wyzszemu poziomowi wokalu bez strachu mozna bylo gate'owac przesluchy)
Od razu przyznam sie ze ze sladami z S2 prawie nic nie trzeba bylo robic. To muzyka do teatru byla i programu TV - wiec nie byla "dopalana" - moze wtedy szum by sie przebil.
W bufo napewno SSL. WSW ... hmmm... nie kojarze, nie wiem o co chodzi.
Jak patrzylem na monitor Buffowego ProTools, tez mi sie male wydawalo - mocny byl tylko slad wokalu (niestety, a moze i stety - bo wielkie byly przesluchy na nim z perkusji i dzieki temu wyzszemu poziomowi wokalu bez strachu mozna bylo gate'owac przesluchy)
Od razu przyznam sie ze ze sladami z S2 prawie nic nie trzeba bylo robic. To muzyka do teatru byla i programu TV - wiec nie byla "dopalana" - moze wtedy szum by sie przebil.
Re: Poziomy w trackingu
...A nie wiem ktory Studer - ten ktory tam (s2 na Woronicza) stoi - z tego co wiem oprocz paczek Klein-Hummel - jedyne wyposazenie rezyserki (stałe). Pamietam ze mial 8 kanalow z miernikami VU, mierniki byly na takim ruchomym - odchylanym panelu - symbolu nie znam.
A, czyli stary dobry stolik. Mysle ze niskie poziomy byly podyktowane zabezpieczeniem przed przesterem. Limiter w tym stole jest IMHO kiepski i moze o to chodzi. Ja, jak nagrywam klasyke na tej konsoli, wychodze na cyfrowy procesor masteringowy z soft clipperem i dopiero dalej na DAT czy gdzies indziej. Musze tez uwazac, by nie przewalic po analogu.
W bufo napewno SSL. WSW ... hmmm... nie kojarze, nie wiem o co chodzi.
WSW Siemens Halske Austria - takie vintage super graty z charakterem, nie produkowane, nie majace replik, nie istnieja do nich czesci zamienne.
Mam jeden taki model WSW :)
Jak patrzylem na monitor Buffowego ProTools, tez mi sie male wydawalo - mocny byl tylko slad wokalu (niestety, a moze i stety - bo wielkie byly przesluchy na nim z perkusji i dzieki temu wyzszemu poziomowi wokalu bez strachu mozna bylo gate'owac przesluchy)
Od razu przyznam sie ze ze sladami z S2 prawie nic nie trzeba bylo robic. To muzyka do teatru byla i programu TV - wiec nie byla "dopalana" - moze wtedy szum by sie przebil....
Nie wiem o co chodzi, musialbym widziec sytuacje. W kazdym razie nie ma sie co obawiac - Regulski wie co robi.
A, czyli stary dobry stolik. Mysle ze niskie poziomy byly podyktowane zabezpieczeniem przed przesterem. Limiter w tym stole jest IMHO kiepski i moze o to chodzi. Ja, jak nagrywam klasyke na tej konsoli, wychodze na cyfrowy procesor masteringowy z soft clipperem i dopiero dalej na DAT czy gdzies indziej. Musze tez uwazac, by nie przewalic po analogu.
W bufo napewno SSL. WSW ... hmmm... nie kojarze, nie wiem o co chodzi.
WSW Siemens Halske Austria - takie vintage super graty z charakterem, nie produkowane, nie majace replik, nie istnieja do nich czesci zamienne.
Mam jeden taki model WSW :)
Jak patrzylem na monitor Buffowego ProTools, tez mi sie male wydawalo - mocny byl tylko slad wokalu (niestety, a moze i stety - bo wielkie byly przesluchy na nim z perkusji i dzieki temu wyzszemu poziomowi wokalu bez strachu mozna bylo gate'owac przesluchy)
Od razu przyznam sie ze ze sladami z S2 prawie nic nie trzeba bylo robic. To muzyka do teatru byla i programu TV - wiec nie byla "dopalana" - moze wtedy szum by sie przebil....
Nie wiem o co chodzi, musialbym widziec sytuacje. W kazdym razie nie ma sie co obawiac - Regulski wie co robi.
Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!
Re: Poziomy w trackingu
nie no, w buffo zadnej skuchy - no moze z wyjatkiem oparcia jednego z mikrofonow o fortepian (zreszta w naszym przypadku problematyczny brzmienioow - mala Yamaha). Bylo slychac kazde opuszczenie pedalu straszliwie :)
Dzieki za opis sytuacji w ktorych sie znalazles - jako ze bardziej akustyka sie zajmuje niz nabita elektonika z basem w "balasek " (jak to jeden z kolegów forumowych sie kiedys wyrazil) bede sie baczniej przygladal poziomom nagran w sytuacjach akustycznych
Dzieki za opis sytuacji w ktorych sie znalazles - jako ze bardziej akustyka sie zajmuje niz nabita elektonika z basem w "balasek " (jak to jeden z kolegów forumowych sie kiedys wyrazil) bede sie baczniej przygladal poziomom nagran w sytuacjach akustycznych