Vangelis
Na pewno wszyscy wiedzą, kim jest ten Pan. Chciałbym żebyście podpowiedzieli mi, jakimi instrumentami VST można zbliżyć się do jego "klimatu". Jak sądzicie ile VST musiałbym kupić, żeby mieć swobodę komponowania??
Może kiedy indziej
-
- Posty:46
- Rejestracja:piątek 21 kwie 2006, 00:00
Re: Vangelis
Jak sądzicie ile VST musiałbym kupić, żeby mieć swobodę komponowania??...
**********************
Tak w przybliżeniu sądzę że około 47.No,może 46 i pół.
**********************
Tak w przybliżeniu sądzę że około 47.No,może 46 i pół.
Re: Vangelis
...Jak sądzicie ile VST musiałbym kupić, żeby mieć swobodę komponowania??...
**********************
na to pytanie znajdziesz odpowiedź tutaj : http://forum.studio-nagran.pl/viewforum.php?f=36&topicdays=0&start=0
**********************
na to pytanie znajdziesz odpowiedź tutaj : http://forum.studio-nagran.pl/viewforum.php?f=36&topicdays=0&start=0
Re: Vangelis
...Na pewno wszyscy wiedzą, kim jest ten Pan. Chciałbym żebyście podpowiedzieli mi, jakimi instrumentami VST można zbliżyć się do jego "klimatu". Jak sądzicie ile VST musiałbym kupić, żeby mieć swobodę komponowania??...
**********************
poszukaj na you tube tam zobaczysz,czego dotykają jego palce...a vst to jeden z nich to chyba yamaha CS80...ale jak on to ustawił na oryginiale to nie wiem....
**********************
poszukaj na you tube tam zobaczysz,czego dotykają jego palce...a vst to jeden z nich to chyba yamaha CS80...ale jak on to ustawił na oryginiale to nie wiem....
Roland Fantom G7,Yamaha Motif XS7,E-mu E5000 ultra i Xboard 49 Proteus X,Yamaha YS-200,SOUNDCRAFT COMPACT 4,EWQL Goliath,Komplete 8,Nexus,Sylenth1,Spectrasonics.
Re: Vangelis
...Na pewno wszyscy wiedzą, kim jest ten Pan. Chciałbym żebyście podpowiedzieli mi, jakimi instrumentami VST można zbliżyć się do jego "klimatu". Jak sądzicie ile VST musiałbym kupić, żeby mieć swobodę komponowania??...
**********************
dziwnie gadasz. chcesz kopiować brzmienie które jest kojarzone tylko i wyłącznie z jednym, do tego bardzo znanym kompozytorem, i twierdzisz że to Ci da swobodę komponowania? jedno drugiemu zaprzecza.
ale cóż. chcesz być polskim Vangelisem - Twoja sprawa.
zacznij od tego:
pad.
Zebra 2. SM 1 osc pad
zalecałbym miksować to z samplowanymi waltorniami, np. SAM Horns, wtedy masz praktycznie identyczne brzmienie.
piano.
Truepianos lub Bluthner Digital One
perkusja.
addictive drums ma kilka presetów które by się nadały, ale nie podam z nazwy.
**********************
dziwnie gadasz. chcesz kopiować brzmienie które jest kojarzone tylko i wyłącznie z jednym, do tego bardzo znanym kompozytorem, i twierdzisz że to Ci da swobodę komponowania? jedno drugiemu zaprzecza.
ale cóż. chcesz być polskim Vangelisem - Twoja sprawa.
zacznij od tego:
pad.
Zebra 2. SM 1 osc pad
zalecałbym miksować to z samplowanymi waltorniami, np. SAM Horns, wtedy masz praktycznie identyczne brzmienie.
piano.
Truepianos lub Bluthner Digital One
perkusja.
addictive drums ma kilka presetów które by się nadały, ale nie podam z nazwy.
Re: Vangelis
......Na pewno wszyscy wiedzą, kim jest ten Pan. Chciałbym żebyście podpowiedzieli mi, jakimi instrumentami VST można zbliżyć się do jego "klimatu". Jak sądzicie ile VST musiałbym kupić, żeby mieć swobodę komponowania??...
**********************
dziwnie gadasz. chcesz kopiować brzmienie które jest kojarzone tylko i wyłącznie z jednym, do tego bardzo znanym kompozytorem, i twierdzisz że to Ci da swobodę komponowania? jedno drugiemu zaprzecza.
ale cóż. chcesz być polskim Vangelisem - Twoja sprawa.
zacznij od tego:
pad.
Zebra 2. SM 1 osc pad
zalecałbym miksować to z samplowanymi waltorniami, np. SAM Horns, wtedy masz praktycznie identyczne brzmienie.
piano.
Truepianos lub Bluthner Digital One
perkusja.
addictive drums ma kilka presetów które by się nadały, ale nie podam z nazwy....
**********************
Z pośpiechu tylko sprostuje twojego maila wczytam sie później. nie chodzi o kopiowanie brzmień. Chodzi mi o klimat tą przestrzeń, melancholię spokój...
**********************
dziwnie gadasz. chcesz kopiować brzmienie które jest kojarzone tylko i wyłącznie z jednym, do tego bardzo znanym kompozytorem, i twierdzisz że to Ci da swobodę komponowania? jedno drugiemu zaprzecza.
ale cóż. chcesz być polskim Vangelisem - Twoja sprawa.
zacznij od tego:
pad.
Zebra 2. SM 1 osc pad
zalecałbym miksować to z samplowanymi waltorniami, np. SAM Horns, wtedy masz praktycznie identyczne brzmienie.
piano.
Truepianos lub Bluthner Digital One
perkusja.
addictive drums ma kilka presetów które by się nadały, ale nie podam z nazwy....
**********************
Z pośpiechu tylko sprostuje twojego maila wczytam sie później. nie chodzi o kopiowanie brzmień. Chodzi mi o klimat tą przestrzeń, melancholię spokój...
Może kiedy indziej
Re: Vangelis
...Na pewno wszyscy wiedzą, kim jest ten Pan. Chciałbym żebyście podpowiedzieli mi, jakimi instrumentami VST można zbliżyć się do jego "klimatu". Jak sądzicie ile VST musiałbym kupić, żeby mieć swobodę komponowania??...
**********************
Takich instrumentów- o jakie Ci zapewne chodzi, jest cała masa . Myślę, że mógłbyś zainteresować się na przykład takim narzędziem
http://www.native-instruments.com/index.php?id=absynth4_us
potrafiącym wykreować świetne przestrzenie, aczkolwiek sama kreacja może nie być prosta, jednak masz mase presetów z którymi można podziałać. Myślę również, że na wielu VST da się ukręcić "klimat"
Możliwe - choć słyszałem tylko próbki mp3 zgrane z hardwear'owej wersji, ze instrument o nazwie Neuron firmy Hartmann zadowoli Twoje gusta. Tutaj masz obszerny opis.
http://www.e-muzyk.pl/muzyk/servlet/Index?column=73&page_column=0
dodam, ze instrument jest dostępny w wersji VST i ma większe możliwości + nieodróżnialne brzmienie od wersji sprzętowej (podobno ludziska nie rozróżniają co jest co ;)
**********************
Takich instrumentów- o jakie Ci zapewne chodzi, jest cała masa . Myślę, że mógłbyś zainteresować się na przykład takim narzędziem
http://www.native-instruments.com/index.php?id=absynth4_us
potrafiącym wykreować świetne przestrzenie, aczkolwiek sama kreacja może nie być prosta, jednak masz mase presetów z którymi można podziałać. Myślę również, że na wielu VST da się ukręcić "klimat"
Możliwe - choć słyszałem tylko próbki mp3 zgrane z hardwear'owej wersji, ze instrument o nazwie Neuron firmy Hartmann zadowoli Twoje gusta. Tutaj masz obszerny opis.
http://www.e-muzyk.pl/muzyk/servlet/Index?column=73&page_column=0
dodam, ze instrument jest dostępny w wersji VST i ma większe możliwości + nieodróżnialne brzmienie od wersji sprzętowej (podobno ludziska nie rozróżniają co jest co ;)
Re: Vangelis
Człowieku Łap sie za CS80V arturi i po problemie.
Filip Michalski - główny specjalista ds. emisji i produkcji reklam
Polskie Radio SA
Polskie Radio SA
Re: Vangelis
...Człowieku Łap sie za CS80V arturi i po problemie. ...
**********************
No jasne. A jak się przypadkiem złapiesz za trąbkę z tłumikiem to ani chybi zrobisz coś w stylu Miles-a Davis-a. Ludzie, to nie instrument robi muzykę przy pomocy człowieka, tylko człowiek robi muzykę przy pomocy instrumentu. Jeśli chodzi o Vangelisa, to chciałem zauważyć, że oprócz CS80 w jego produkcjach można znaleźć parę tuzinów innych syntezatorów, nie wspominając o akustycznych bębnach, fortepianie, chórach, samplach instrumentów orkiestrowych, itd. Wracając do pierwotnego zapytania - jak uzyskać klimat Vangelis-owskich kompozycji - myślę, że klucz tkwi w przestrzeni - "szerokich" padach, długich pogłosach, itp. oraz w doborze brzmień, np. łączeniu szlachetności instrumentów akustycznych z ciepłem analogów. To co jest jednak warte kopiowania od Vangelis-a przede wszystkim, to kreowanie własnych barw. Jeśli jesteś trochę obeznany z "gałkami" w syntezatorach, to zwróć uwagę co on wyrabia np. z LFO albo z obwiednią wysokości dźwięku... Ile instrumentów VST potrzeba do kreatywnego komponowania? Moim zdaniem wystarczy... - jeden - któryś z topowych soft-samplerów, do którego zgromadzisz sobie bibliotekę brzmień. Możesz do tego dorzucić parę wirtualnych analogów, ot choćby CS80V, chociaż ja bym Ci początek polecał coś prostszego i bardziej uniwersalnego, np. Analaog Factory ze "stajni" Arturii.
[addsig]
**********************
No jasne. A jak się przypadkiem złapiesz za trąbkę z tłumikiem to ani chybi zrobisz coś w stylu Miles-a Davis-a. Ludzie, to nie instrument robi muzykę przy pomocy człowieka, tylko człowiek robi muzykę przy pomocy instrumentu. Jeśli chodzi o Vangelisa, to chciałem zauważyć, że oprócz CS80 w jego produkcjach można znaleźć parę tuzinów innych syntezatorów, nie wspominając o akustycznych bębnach, fortepianie, chórach, samplach instrumentów orkiestrowych, itd. Wracając do pierwotnego zapytania - jak uzyskać klimat Vangelis-owskich kompozycji - myślę, że klucz tkwi w przestrzeni - "szerokich" padach, długich pogłosach, itp. oraz w doborze brzmień, np. łączeniu szlachetności instrumentów akustycznych z ciepłem analogów. To co jest jednak warte kopiowania od Vangelis-a przede wszystkim, to kreowanie własnych barw. Jeśli jesteś trochę obeznany z "gałkami" w syntezatorach, to zwróć uwagę co on wyrabia np. z LFO albo z obwiednią wysokości dźwięku... Ile instrumentów VST potrzeba do kreatywnego komponowania? Moim zdaniem wystarczy... - jeden - któryś z topowych soft-samplerów, do którego zgromadzisz sobie bibliotekę brzmień. Możesz do tego dorzucić parę wirtualnych analogów, ot choćby CS80V, chociaż ja bym Ci początek polecał coś prostszego i bardziej uniwersalnego, np. Analaog Factory ze "stajni" Arturii.
[addsig]
Re: Vangelis
a gdzie ja napisałem ze jak kupi cs80 to bedzie vangelisem. Widomo instrument sam neigra, liczy sie pomysł, zagranie etc. Mysle ze yamaszka cs80 zadowoli go bzrmieniowo i bedzie mógł sobie cos pokombinowac. widomo wezmy chociarz chariots of fire, cs 870, fortepian, talerze , gongi etc, ale co mam napsiac kup wszystko? CHodzi m io to ze na poczatek cs 80 powinno go zaspokoic.
Pozdro
Pozdro
Filip Michalski - główny specjalista ds. emisji i produkcji reklam
Polskie Radio SA
Polskie Radio SA