Dithering - właściwie po co?
Post został usunięty.
Ostatnio zmieniony piątek 01 lut 2019, 01:01 przez PiotrK, łącznie zmieniany 1 raz.
[Użytkownik usunął konto]
Re: Dithering - właściwie po co?
3. pawelq, na jakim materiale stosujesz opcje ditheringu z Cool Edita, że Noise Shaping jest słyszalny? I jacy ludzie go słyszą? Poważnie pytam. I nie próbowałeś obniżać poziomu Noise Shapingu (o ile w Cool Edit się da)?...
***************
Poziomu jako takiego się nie da, ale jest sporo opcji różniących się umiejscowieniem maksimum na skali częstotliwosci, oraz tym, jak mocno szum jest skupiony w tym miejscu.
Opcji noise shapingu jest (w Adobe Audition 2.0) jedenaście: A, B, C1, C2, C3, D, E, E2, 44.1 kHz, 48 kHz, 96 kHz, przy czym "literowe" są zalecane dla cz. próbkowania 44.1 lub 48 kHz, a "kilohercowe" dla cz. takich jakie widać. Więc mówiąc szczerze nie chce mi się teraz zdejmować wszystkich widm żeby Wam pokazac

Co do słuchaczy - tu sie odnosiłem do "słuchaczy", którzy nie są ludźmi i słyszą do ok 45 kHz. Więc w zasadzie niezależnie gdzie "ludzki" noise shaping upcha mi dither, jest duża szansa, że dostanę pasmo szumu wyraźnie słyszane przez słuchaczy. A że nie są ludźmi, nie mogę ich nawet zapytać, czy słyszą

Re: Dithering - właściwie po co?
Hej!
Powiedzcie mi jeszcze taką rzecz...
Całą obróbkę finalną nagrania wykonuję 88,2kHz 24bit i to wszystko później konwertuję do 44,1kHz 16bit.
Teraz w ostatnim kroku - końcowym miksie - włączam dithering 16bit.
Teraz - hmmm... rozumiem, że cały dźwięk efektywnie po tym ditheringu mieści się na 16bitach? Czyli, że mogę dać Save As tego wave-a jako 16bitowego już bez niczego - wtedy program zwyczajnie obetnie nadmiarowe bity ale mój dźwięk końcowy pozostanie na tych 16 - tak? Czy muszę coś jeszcze zrobić??
Następnie mogę przeprowadzić resamplowanie do 44,1kHz.
Dobrze to sobie wykombinowałem?
Stef
Powiedzcie mi jeszcze taką rzecz...
Całą obróbkę finalną nagrania wykonuję 88,2kHz 24bit i to wszystko później konwertuję do 44,1kHz 16bit.
Teraz w ostatnim kroku - końcowym miksie - włączam dithering 16bit.
Teraz - hmmm... rozumiem, że cały dźwięk efektywnie po tym ditheringu mieści się na 16bitach? Czyli, że mogę dać Save As tego wave-a jako 16bitowego już bez niczego - wtedy program zwyczajnie obetnie nadmiarowe bity ale mój dźwięk końcowy pozostanie na tych 16 - tak? Czy muszę coś jeszcze zrobić??
Następnie mogę przeprowadzić resamplowanie do 44,1kHz.
Dobrze to sobie wykombinowałem?
Stef
- Soundscape
- Posty:2054
- Rejestracja:czwartek 15 mar 2007, 00:00
- Kontakt:
Re: Dithering - właściwie po co?
...Hej!
Powiedzcie mi jeszcze taką rzecz...
Całą obróbkę finalną nagrania wykonuję 88,2kHz 24bit i to wszystko później konwertuję do 44,1kHz 16bit.
Teraz w ostatnim kroku - końcowym miksie - włączam dithering 16bit.
Teraz - hmmm... rozumiem, że cały dźwięk efektywnie po tym ditheringu mieści się na 16bitach? Czyli, że mogę dać Save As tego wave-a jako 16bitowego już bez niczego - wtedy program zwyczajnie obetnie nadmiarowe bity ale mój dźwięk końcowy pozostanie na tych 16 - tak? Czy muszę coś jeszcze zrobić??
Następnie mogę przeprowadzić resamplowanie do 44,1kHz.
Dobrze to sobie wykombinowałem?
Stef...
**********************
Najpierw resamplowanie, potem Dithering, potem save as.
Powiedzcie mi jeszcze taką rzecz...
Całą obróbkę finalną nagrania wykonuję 88,2kHz 24bit i to wszystko później konwertuję do 44,1kHz 16bit.
Teraz w ostatnim kroku - końcowym miksie - włączam dithering 16bit.
Teraz - hmmm... rozumiem, że cały dźwięk efektywnie po tym ditheringu mieści się na 16bitach? Czyli, że mogę dać Save As tego wave-a jako 16bitowego już bez niczego - wtedy program zwyczajnie obetnie nadmiarowe bity ale mój dźwięk końcowy pozostanie na tych 16 - tak? Czy muszę coś jeszcze zrobić??
Następnie mogę przeprowadzić resamplowanie do 44,1kHz.
Dobrze to sobie wykombinowałem?
Stef...
**********************
Najpierw resamplowanie, potem Dithering, potem save as.
Re: Dithering - właściwie po co?
Najpierw resamplowanie, potem Dithering, potem save as....
**********************
A nie lepiej dithering a POTEM resampling? (to NIE jest pytanie retoryczne)
**********************
A nie lepiej dithering a POTEM resampling? (to NIE jest pytanie retoryczne)
Producent, realizator, artysta. Wszytko amatorsko, ale z finezją i zaangażowaniem!
Re: Dithering - właściwie po co?
...Najpierw resamplowanie, potem Dithering, potem save as....
**********************
A nie lepiej dithering a POTEM resampling? (to NIE jest pytanie retoryczne)...
**********************
Absolutnie NIE.
Dithering to ostatni etap w przygotowaniu materialu do tloczenia. Jakakolwiek ingerencja w materiale po ditheringu konczy sie tym, ze ow dithering bedzie zmasakrowany.
**********************
A nie lepiej dithering a POTEM resampling? (to NIE jest pytanie retoryczne)...
**********************
Absolutnie NIE.
Dithering to ostatni etap w przygotowaniu materialu do tloczenia. Jakakolwiek ingerencja w materiale po ditheringu konczy sie tym, ze ow dithering bedzie zmasakrowany.
- Soundscape
- Posty:2054
- Rejestracja:czwartek 15 mar 2007, 00:00
- Kontakt:
Re: Dithering - właściwie po co?
Absolutnie NIE.
Dithering to ostatni etap w przygotowaniu materialu do tloczenia. Jakakolwiek ingerencja w materiale po ditheringu konczy sie tym, ze ow dithering bedzie zmasakrowany. ...
**********************
Zgadzam się. Może to się źle skończyć dla materiału.
Dithering to ostatni etap w przygotowaniu materialu do tloczenia. Jakakolwiek ingerencja w materiale po ditheringu konczy sie tym, ze ow dithering bedzie zmasakrowany. ...
**********************
Zgadzam się. Może to się źle skończyć dla materiału.
Re: Dithering - właściwie po co?
...Najpierw resamplowanie, potem Dithering, potem save as....
**********************
A nie lepiej dithering a POTEM resampling? (to NIE jest pytanie retoryczne)...
**********************
czysto teoretycznie... jeśli najpierw zrobisz dither w próbkowaniu 88.2kHz, to dodasz szum (między innymi) powyżej częstotliwości 22 kHz, który będziesz musiał potem odfiltrować, żeby uniknąć aliasingu w 44.1 kHz
**********************
A nie lepiej dithering a POTEM resampling? (to NIE jest pytanie retoryczne)...
**********************
czysto teoretycznie... jeśli najpierw zrobisz dither w próbkowaniu 88.2kHz, to dodasz szum (między innymi) powyżej częstotliwości 22 kHz, który będziesz musiał potem odfiltrować, żeby uniknąć aliasingu w 44.1 kHz