Witam wszystkich.
Zamierzam kupić mikrofon pjemnościowy, lampowy do studia pod Dwukanałowy przedwzmacniacz mikrofonowo - instrumentalny "SPL Gold Mike MK2" Rozważam pomiedzy sE Electronics Z5600A, a Rode K2, które oscylują w cenie 2.500,- zł.
Mam do wydania 3.000,- zł
Jeśli ktoś ma doświadczenie z taką konfiguracją tych że mikrofonów, a tego typu Beamplifierem jaki podałem to proszę o radę. Względnie jakie kolwiek inne sugestie będą mile widziane.
Za pomoc BARDZO DZIĘKUJE.
sE Electronics Z5600A a Rode K2
Zajmuje się realizacją dźwięku, komponowaniem, śpiewaniem oraz pisaniem tekstów.
Re: sE Electronics Z5600A a Rode K2
a do czego glownie chcialbys go uzywac ? rozumiem, ze raczej do wszystkiego ? a moze tylko do wokalu ? pomysl dodatkowo nad mikrofonem > Violet Dolly i AKG Solid Tube... ? nie koniecznie musisz kupowac lampowy mikrofon , przeciez SPL ma lampe , po jednej na kanale :) ma takze mozliwosc wyboru pomiedzy iloscia lamy a tranzystorem ( konstrukcja hybrydowa ) .... fajny i uniewersalny takze jest AKG C414
no i bylbym zapomnial....Groove Tubes GT60 Tube ..... chodzby nawet :) pozdrawiam

- Miłaszewski
- Posty:997
- Rejestracja:wtorek 23 gru 2003, 00:00
Re: sE Electronics Z5600A a Rode K2
rode ma plynna regulacje charakterystyki kierunkowej, a SE 8 stopniowa
dlatego wolalbym rode
[addsig]
dlatego wolalbym rode
[addsig]
Re: sE Electronics Z5600A a Rode K2
W tej cenie jest jeszcze Rode NTK, z którego trochę korzystałem - dość fajny, choć jasny (nie każdy wokal na tym wyjdzie fajnie). Dobrze wyszła gitara akustyczna.
Re: sE Electronics Z5600A a Rode K2
Połowicznie na temat. Posiadam Rode K2 i mogę powiedzieć o nim same dobre słowa. W swojej cenie bardzo uniwersalny sprzęt. Po jakimś czasie wymieniłem lampę na Telefunkena i dźwięk stał bardziej aksamitny, szczegółowy, trudno to opisać. Co nie znaczy, że wyjściowa lampa była słaba, wręcz przeciwnie. Btw, też mam lampowy preamp i połączenie lampa-lampa daje radę.
[addsig]
[addsig]
Survival w RP
Re: sE Electronics Z5600A a Rode K2
...W tej cenie jest jeszcze Rode NTK, z którego trochę korzystałem - dość fajny, choć jasny (nie każdy wokal na tym wyjdzie fajnie). Dobrze wyszła gitara akustyczna.
...
**********************
Co do Rode NTK to słyszałem opinie, że właśnie gitara akustyczna na tym mikrofonie wychodzi w swoim brzmieniu za bardzo bzycząco, a co za tym idzie nie bardzo się nadaje do tego typu rejestracji, ale co do wokalu jest dobry. Jednak Twoja opinia skłania mnie do większej analizy pod tym kątem i rzeczywistego przekonania się :) Pozdrawiam i dziękuje
...
**********************
Co do Rode NTK to słyszałem opinie, że właśnie gitara akustyczna na tym mikrofonie wychodzi w swoim brzmieniu za bardzo bzycząco, a co za tym idzie nie bardzo się nadaje do tego typu rejestracji, ale co do wokalu jest dobry. Jednak Twoja opinia skłania mnie do większej analizy pod tym kątem i rzeczywistego przekonania się :) Pozdrawiam i dziękuje
Zajmuje się realizacją dźwięku, komponowaniem, śpiewaniem oraz pisaniem tekstów.
Re: sE Electronics Z5600A a Rode K2
...a do czego glownie chcialbys go uzywac ? rozumiem, ze raczej do wszystkiego ? a moze tylko do wokalu ? pomysl dodatkowo nad mikrofonem > Violet Dolly i AKG Solid Tube... ? nie koniecznie musisz kupowac lampowy mikrofon , przeciez SPL ma lampe , po jednej na kanale :) ma takze mozliwosc wyboru pomiedzy iloscia lamy a tranzystorem ( konstrukcja hybrydowa ) .... fajny i uniewersalny takze jest AKG C414
no i bylbym zapomnial....Groove Tubes GT60 Tube ..... chodzby nawet :) pozdrawiam...
**********************
Mam jak gdyby dwie koncepcje na formowanie własnego zaplecza sprzętowego, a wygląda to tak że, pierwszy kupie mikrofon z przeznaczeniem do wokalu, a w późniejszym czasie rozwinę o dodatkowe 2 parowane stereofoniczne mikrofony do instrumentów co jest bardziej rozwojową koncepcją. Druga opcja to taka, że kupie mikrofon w pewnym stopniu wyważony nadający się i do wokalu i do instrumentów, co jednak obawiam się że wpłynie na dobre brzmienie poprzez uniwersalność. Bo wiadomo, że czasem jak coś jest do wszystkiego to tak jak by było do niczego :) Pozdrawiam również.

**********************
Mam jak gdyby dwie koncepcje na formowanie własnego zaplecza sprzętowego, a wygląda to tak że, pierwszy kupie mikrofon z przeznaczeniem do wokalu, a w późniejszym czasie rozwinę o dodatkowe 2 parowane stereofoniczne mikrofony do instrumentów co jest bardziej rozwojową koncepcją. Druga opcja to taka, że kupie mikrofon w pewnym stopniu wyważony nadający się i do wokalu i do instrumentów, co jednak obawiam się że wpłynie na dobre brzmienie poprzez uniwersalność. Bo wiadomo, że czasem jak coś jest do wszystkiego to tak jak by było do niczego :) Pozdrawiam również.
Zajmuje się realizacją dźwięku, komponowaniem, śpiewaniem oraz pisaniem tekstów.
Re: sE Electronics Z5600A a Rode K2
......a do czego glownie chcialbys go uzywac ? rozumiem, ze raczej do wszystkiego ? a moze tylko do wokalu ? pomysl dodatkowo nad mikrofonem > Violet Dolly i AKG Solid Tube... ? nie koniecznie musisz kupowac lampowy mikrofon , przeciez SPL ma lampe , po jednej na kanale :) ma takze mozliwosc wyboru pomiedzy iloscia lamy a tranzystorem ( konstrukcja hybrydowa ) .... fajny i uniewersalny takze jest AKG C414
no i bylbym zapomnial....Groove Tubes GT60 Tube ..... chodzby nawet :) pozdrawiam...
**********************
Mam jak gdyby dwie koncepcje na formowanie własnego zaplecza sprzętowego, a wygląda to tak że, pierwszy kupie mikrofon z przeznaczeniem do wokalu, a w późniejszym czasie rozwinę o dodatkowe 2 parowane stereofoniczne mikrofony do instrumentów co jest bardziej rozwojową koncepcją. Druga opcja to taka, że kupie mikrofon w pewnym stopniu wyważony nadający się i do wokalu i do instrumentów, co jednak obawiam się że wpłynie na dobre brzmienie poprzez uniwersalność. Bo wiadomo, że czasem jak coś jest do wszystkiego to tak jak by było do niczego :) Pozdrawiam również....
**********************
CZESĆ
WŁAŚNIE ROBIE PRZYMIARKĘ DO KUPNA MIKROFONU SE Z5600A ,
PROSZĘ O INFO JAK RADZI SOBIE Z GÓRNYMI REJESTRAMI WOKALU- NA PRZYKŁAD GDY DOŁY SĄ ŁADNE , ŚRODKI ŁADNE A GÓRA DOŚĆ MOCNO OSTRA, O CZUŁOŚCI MIKROFONU JUŻ WIELE CZYTAŁEM, WEIM ŻE BRZMI ZAWODOWO, ALE JAK RADZI SOBIE Z OSTRĄ GÓRĄ?
I JESZCZE JEDNO PYTANIE JAKI PRZEDWZMACNIACZ TRZEBA DO NIEGO DOKUPIĆ ?
PROSZĘ TEŻ O PORÓWNANIE Z GT-66 , NIE SŁYSZAŁEM NIC NA TYM MIKROFONIE A CZYTAŁEM ŻE TEŻ JEST PONOC EKSTRA.
MI ZALEŻY WYŁĄCZNIE NA MIKROFONIE DO WOKALU ŻEBY ODDAĆ WIERNIE WOKAL , OCIEPLIĆ GO NO I ŻEBY NIE PODKREŚLAŁ OSTRYCH GÓR

**********************
Mam jak gdyby dwie koncepcje na formowanie własnego zaplecza sprzętowego, a wygląda to tak że, pierwszy kupie mikrofon z przeznaczeniem do wokalu, a w późniejszym czasie rozwinę o dodatkowe 2 parowane stereofoniczne mikrofony do instrumentów co jest bardziej rozwojową koncepcją. Druga opcja to taka, że kupie mikrofon w pewnym stopniu wyważony nadający się i do wokalu i do instrumentów, co jednak obawiam się że wpłynie na dobre brzmienie poprzez uniwersalność. Bo wiadomo, że czasem jak coś jest do wszystkiego to tak jak by było do niczego :) Pozdrawiam również....
**********************
CZESĆ
WŁAŚNIE ROBIE PRZYMIARKĘ DO KUPNA MIKROFONU SE Z5600A ,
PROSZĘ O INFO JAK RADZI SOBIE Z GÓRNYMI REJESTRAMI WOKALU- NA PRZYKŁAD GDY DOŁY SĄ ŁADNE , ŚRODKI ŁADNE A GÓRA DOŚĆ MOCNO OSTRA, O CZUŁOŚCI MIKROFONU JUŻ WIELE CZYTAŁEM, WEIM ŻE BRZMI ZAWODOWO, ALE JAK RADZI SOBIE Z OSTRĄ GÓRĄ?
I JESZCZE JEDNO PYTANIE JAKI PRZEDWZMACNIACZ TRZEBA DO NIEGO DOKUPIĆ ?
PROSZĘ TEŻ O PORÓWNANIE Z GT-66 , NIE SŁYSZAŁEM NIC NA TYM MIKROFONIE A CZYTAŁEM ŻE TEŻ JEST PONOC EKSTRA.
MI ZALEŻY WYŁĄCZNIE NA MIKROFONIE DO WOKALU ŻEBY ODDAĆ WIERNIE WOKAL , OCIEPLIĆ GO NO I ŻEBY NIE PODKREŚLAŁ OSTRYCH GÓR
dzięki za życzliwe uwagi, pomoc fachowców.