Sonar zacina sie przy zgrywkach
Witam.
Problem jak w temacie, ale dokładniej... Chodzi o to i dosłownie nie mam pojęcia jak to rozwiązać, bo próbowałem juz wszystkich metod jakie znam, że podczas zgrywania materiału przez we/wyj karty, podczas odtwarzania ścieżki "A"..., i nagrywania na drugą ścieżkę "B" (przez finalizer), niekiedy słychać przycięcie sie dźwięku, co ma tez wpływ na nagrywany finalny ślad. To jest cos w rodzaju, jak by dźwięk chwilowo sie "zatrzymywał i ponownie ruszal", i sa to setne sekundy, ale slyszalne. Teraz krotki opis jak to sie ma sprzętowo:
- karta RME HDSP 9632, klocek TC Finalizer. Wszystko spięte optycznie i rejestrowane na Sonar 6.
Może istnieje jakaś opcja, która wykluczy te niepozadane efekty.
Pozdrawiam.
Problem jak w temacie, ale dokładniej... Chodzi o to i dosłownie nie mam pojęcia jak to rozwiązać, bo próbowałem juz wszystkich metod jakie znam, że podczas zgrywania materiału przez we/wyj karty, podczas odtwarzania ścieżki "A"..., i nagrywania na drugą ścieżkę "B" (przez finalizer), niekiedy słychać przycięcie sie dźwięku, co ma tez wpływ na nagrywany finalny ślad. To jest cos w rodzaju, jak by dźwięk chwilowo sie "zatrzymywał i ponownie ruszal", i sa to setne sekundy, ale slyszalne. Teraz krotki opis jak to sie ma sprzętowo:
- karta RME HDSP 9632, klocek TC Finalizer. Wszystko spięte optycznie i rejestrowane na Sonar 6.
Może istnieje jakaś opcja, która wykluczy te niepozadane efekty.
Pozdrawiam.
Re: Sonar zacina sie przy zgrywkach
sprobuj napisac do Noela Bortwicka z supportu Cakewalka - bardzo pomocny gosc, mialem kiedys podobny problem, tylko ze z UAD1
a co do sedna - po pierwsze sprobuj wylaczyc Multiprocessing jesli masz wlaczony, oraz WYlaczyc disk cach zarowno przy odczycie jak i zapisie. to sa dwie najczestsze przyczyny przeskakiwania o ktorym piszesz (chociaz u mnie multiprocessing wlaczony i nie przeszkadza to jednak sa ludzie ktorzy musza wylaczyc)
a co do sedna - po pierwsze sprobuj wylaczyc Multiprocessing jesli masz wlaczony, oraz WYlaczyc disk cach zarowno przy odczycie jak i zapisie. to sa dwie najczestsze przyczyny przeskakiwania o ktorym piszesz (chociaz u mnie multiprocessing wlaczony i nie przeszkadza to jednak sa ludzie ktorzy musza wylaczyc)
fan dobrego brzmienia ;)
Re: Sonar zacina sie przy zgrywkach
a co do sedna - po pierwsze sprobuj wylaczyc Multiprocessing jesli masz wlaczony, oraz WYlaczyc disk cach zarowno przy odczycie jak i zapisie. to sa dwie najczestsze przyczyny przeskakiwania o ktorym piszesz (chociaz u mnie multiprocessing wlaczony i nie przeszkadza to jednak sa ludzie ktorzy musza wylaczyc)
...
**********************
Rozumiem, ale jak wylacze Multiprocessing to komp staje, tzn nie przy zgrywce, ale przy wiekszych projektach i troche to byloby uciazliwe ciagle zmieniac ta opcje. Ale sprwadze i napisze czy cos sie zmienilo.
Re: Sonar zacina sie przy zgrywkach
Nic z tego, nic sie nie zmieniło, nadal sie przycina. Jeszcze jedna sprawa, bo zauważyłem, ze przy nagrywaniu za pierwszym razem są przycinki, a po ponownym puszczeniu sygnału jest Ok, tyle ze to nie jest rozwiązanie.
Re: Sonar zacina sie przy zgrywkach
Podaje linka do probki zgrywki jak to mniej wiecej wyglada, moze ktos mial podobny problem i bedzie mogl mi pomoc.
Tak to gra!!!
Tak to gra!!!
Re: Sonar zacina sie przy zgrywkach
nie wiem jak to wyglada w sonarze, ale w cubase - podobne objawy powoduje zgrywanie w RealTime a nie zwykly mixdown. Zdarza sie to przy mocno owtyczkowanych sesjach. Mozna albo zwiekszyc na czas zgrywania latencje (mocno zwikeszyc) lub wylaczyc opcje realtime. wtedy host przelicza sobie i buforuje jak mu sie podoba :) np. dluzej niz trwa utwor
Re: Sonar zacina sie przy zgrywkach
A jaki masz ustawiony bufor I/O?
Re: Sonar zacina sie przy zgrywkach
...A jaki masz ustawiony bufor I/O?...
**********************
I/O Buffer Size: 128 (standardowo)
**********************
I/O Buffer Size: 128 (standardowo)
Re: Sonar zacina sie przy zgrywkach
To może coś z synchronizacją?
Re: Sonar zacina sie przy zgrywkach
...To może coś z synchronizacją?...
**********************
Raczej wydaje mi sie ze nie. To sie dzieje wyłącznie podczas nagrywania. Podczas samego odtwarzania jest Ok!
**********************
Raczej wydaje mi sie ze nie. To sie dzieje wyłącznie podczas nagrywania. Podczas samego odtwarzania jest Ok!