Nuendo vs Protools
Post został usunięty.
Ostatnio zmieniony piątek 01 lut 2019, 07:58 przez PiotrK, łącznie zmieniany 1 raz.
[Użytkownik usunął konto]
Re: Nuendo vs Protools
napisałem tez wcześniej że próbka z neva została prawdopodobnie źle przygotowana.
Ale to Ty przygotowywales te probki? Kazdy plik jest tam inny, co z nimi robiono, nie wiem, ale jak np. ten plik Neve sie nazywal Pro-Tools, to inaczej by ta dyskusja wygladala
A moze mamy do czynienia z aktualnym trendem: co jest po naszej mysli, to jest obiektywne, co jest nie po naszej - to jest nieobiektywne?
Ale to Ty przygotowywales te probki? Kazdy plik jest tam inny, co z nimi robiono, nie wiem, ale jak np. ten plik Neve sie nazywal Pro-Tools, to inaczej by ta dyskusja wygladala

A moze mamy do czynienia z aktualnym trendem: co jest po naszej mysli, to jest obiektywne, co jest nie po naszej - to jest nieobiektywne?

Re: Nuendo vs Protools
proszę
Panie Piotrze:
1. wyrazne poszerzenie bazy stereo
2. znaczna poprawa selektywnosci miksu
3. lepsza separacja sladow
4. wiecej powietrza - mniej zamulenia typowego dla DAW-ow (niski srodek)
5. ogolna poprawa brzmienia wszystkich wyczek uzytych w miksie.
(kilka stron wcześniej napisane)
Panie Piotrze:
1. wyrazne poszerzenie bazy stereo
2. znaczna poprawa selektywnosci miksu
3. lepsza separacja sladow
4. wiecej powietrza - mniej zamulenia typowego dla DAW-ow (niski srodek)
5. ogolna poprawa brzmienia wszystkich wyczek uzytych w miksie.
(kilka stron wcześniej napisane)
SONY VAIO, MOTU Traveler, Presonus Digimax FS, ADAM A7
Re: Nuendo vs Protools
Ale to Ty przygotowywales te probki?
******************************
nie ja. ale może coś zamieszczę.kumpel ostatnio zrobił mały test.
ale jak np. ten plik Neve sie nazywal Pro-Tools, to inaczej by ta dyskusja wygladala

**********************
niesądzę.

SONY VAIO, MOTU Traveler, Presonus Digimax FS, ADAM A7
Re: Nuendo vs Protools
Post został usunięty.
Ostatnio zmieniony piątek 01 lut 2019, 07:57 przez PiotrK, łącznie zmieniany 1 raz.
[Użytkownik usunął konto]
Re: Nuendo vs Protools
Piotrze - zakladanie ze algorytmy z 2007 roku sa nieomylne i skonczone absolutnie, z latwoscia zapewne zostanie obalone w roku 20010 czy 2020, chcociazby poniewczasie odkryty antyaliasing? pierwsze wrazenie na plyte CD bylo wspaniale - a pozniej..... - a to tez wynika dzialn matemtycznych. JA sie oczywiscie czepiam drog rozumowania i formulowania sadow - a nie spieram z faktami :)
Nawet jesli zalozymy ze matematyczna doskonalosc DAW jest ponad niedoskonalosc analogowego sumowania, to nic nas to nie zblizy do stwierdzenia czy zalozenie ze analog-sumowanie jest lepsze (obiektywnie?!) od sumowania w DAW, bo co znaczy lepsze :)
U fundamentow tej dyskusji lezy w sumie ludzki gust i oczekiwania wobec brzmienia.
Rozmawialem ostatnio ze znanym specem od dzwieku - Tadem Sudnikiem, stwierdzil on (a na analogach sobie popracowal i to zdrowo) ze woli cyfre - bo cisza to cisza, dynamika wieksza, a praca z muzyka i dzwiekiem szybsza, wiecej beldow zostanie wybaczone. Rozmawialem z nim jak praktyk z praktykiem i muzyk muzykiem - o gustach i potrzebach.
A co do tego srodka - moze ten niski srodek z DAW istnieje w dzialaniu matematycznym sumiowania - ale nikt go nie chce.
TO o srodku podzielam, ale od razu sie asekuruje - nie mam doskonalych warunkow odsluchowych - a nizsze pasma - w kwestii barwy - bardziej ukazuja slabosci pomieszczeia.
Nawet jesli zalozymy ze matematyczna doskonalosc DAW jest ponad niedoskonalosc analogowego sumowania, to nic nas to nie zblizy do stwierdzenia czy zalozenie ze analog-sumowanie jest lepsze (obiektywnie?!) od sumowania w DAW, bo co znaczy lepsze :)
U fundamentow tej dyskusji lezy w sumie ludzki gust i oczekiwania wobec brzmienia.
Rozmawialem ostatnio ze znanym specem od dzwieku - Tadem Sudnikiem, stwierdzil on (a na analogach sobie popracowal i to zdrowo) ze woli cyfre - bo cisza to cisza, dynamika wieksza, a praca z muzyka i dzwiekiem szybsza, wiecej beldow zostanie wybaczone. Rozmawialem z nim jak praktyk z praktykiem i muzyk muzykiem - o gustach i potrzebach.
A co do tego srodka - moze ten niski srodek z DAW istnieje w dzialaniu matematycznym sumiowania - ale nikt go nie chce.
TO o srodku podzielam, ale od razu sie asekuruje - nie mam doskonalych warunkow odsluchowych - a nizsze pasma - w kwestii barwy - bardziej ukazuja slabosci pomieszczeia.
Re: Nuendo vs Protools
Post został usunięty.
Ostatnio zmieniony piątek 01 lut 2019, 07:57 przez PiotrK, łącznie zmieniany 1 raz.
[Użytkownik usunął konto]
Re: Nuendo vs Protools
1. wyrazne poszerzenie bazy stereo
2. znaczna poprawa selektywnosci miksu
3. lepsza separacja sladow
4. wiecej powietrza - mniej zamulenia typowego dla DAW-ow (niski srodek)
5. ogolna poprawa brzmienia wszystkich wyczek uzytych w miksie.
**************************************
ad.1
Co do poszerzenia bazy stereo to na pewno w głąb, w panoramie zapewne jest podobnie.
ad.2
selektywność jest powiązana głównie z wiąkszą głębią sceny dźwiękowej i z punktami 3 i 4
co do punktu 5 to nie wiem. Zapewne jest takie wrażenie za sprawą rzeczy poruszonych w punktach 1-4.
Nie wytłumaczę Ci ze względu technologicznego dlaczego się tak dzieje i dlaczego się nie da tego uzyskać w DAW. Są to zapewne (jak pisali koledzy wyżej) zniekształcenia wprowadzone na poszczególne ślady. Jeśliby ktoś potrafił to zrobić wtyczką to zapewne by to zrobił, nie słyszałem.
I - bardzo intensywnie słuchając rozmaitej muzyki od wieeeelu lat - nigdy nawet się nad tym nie zastanawiałem..
******************************
Przykro mi. Jest to tymbardziej zrozumiałe jeśli nie słuchałeś długo muzyki z należytą uwagą i przy minimum sprzętowym a także nie zajmowałeś się miksowaniem dźwięku (choć nie jest to konieczne do tych obserwacji)
SONY VAIO, MOTU Traveler, Presonus Digimax FS, ADAM A7
Re: Nuendo vs Protools
...Piotrze - zakladanie ze algorytmy z 2007 roku sa nieomylne i skonczone absolutnie, z latwoscia zapewne zostanie obalone w roku 20010 czy 2020, chcociazby poniewczasie odkryty antyaliasing?
**********************
Ale jakie algorytmy - DODAWANIE ??
A cóż to za skomplikowana operacja, która od tylu lat działa źle na komputerach i (w myśl Twojej teorii) nie wiadomo czy kiedykolwiek będzie nieomylnie i absolutnie poprawnie zrealizowana? Jak to możliwe, że dziesiątki milionów komputerów na całym świecie działają, pomimo, że nie potrafią prawidłowo dodawać?
FYI - antyaliasing nie został "odkryty" niedawno jak sugerujesz. O zjawisku aliasingu wiedziano w latach 40-tych, długo zanim pojawiło się zastosowanie próbkowania w technice. O oczywistej konieczności zabezpieczania przed aliasingiem wiedziano więc na długo długo przed opracowaniem płyty CD i od samego początku takie zabezpieczenie jest używane w absolutnie wszystkich systemach cyfrowych. Bez filtracji antyaliasingowej zapis na CD czy DAW po prostu w ogóle nie działa.
**********************
Ale jakie algorytmy - DODAWANIE ??
A cóż to za skomplikowana operacja, która od tylu lat działa źle na komputerach i (w myśl Twojej teorii) nie wiadomo czy kiedykolwiek będzie nieomylnie i absolutnie poprawnie zrealizowana? Jak to możliwe, że dziesiątki milionów komputerów na całym świecie działają, pomimo, że nie potrafią prawidłowo dodawać?
FYI - antyaliasing nie został "odkryty" niedawno jak sugerujesz. O zjawisku aliasingu wiedziano w latach 40-tych, długo zanim pojawiło się zastosowanie próbkowania w technice. O oczywistej konieczności zabezpieczania przed aliasingiem wiedziano więc na długo długo przed opracowaniem płyty CD i od samego początku takie zabezpieczenie jest używane w absolutnie wszystkich systemach cyfrowych. Bez filtracji antyaliasingowej zapis na CD czy DAW po prostu w ogóle nie działa.
Re: Nuendo vs Protools
mnie chodzilo o algorytmy imitujace analogowe bledy, kreujace wyliczone dzialania majace pozniej skutek w postaci odpowiednio przetworoznego dzwieku.
Co do aliasingu - chodzilo mi raczejo zasade - fakt, zly przyklad - chodzi mi o progres w domenie cyfrowej, ze ktos bedzie chcial lepiej, inaczej podejsc do algorytmu wtyczek. Tak jak PSP Vintage warmer - niby ma cos imitowac - ale w sumie ma wlasne - dla wielu atrakcyjne brzmienie.
Co do aliasingu - chodzilo mi raczejo zasade - fakt, zly przyklad - chodzi mi o progres w domenie cyfrowej, ze ktos bedzie chcial lepiej, inaczej podejsc do algorytmu wtyczek. Tak jak PSP Vintage warmer - niby ma cos imitowac - ale w sumie ma wlasne - dla wielu atrakcyjne brzmienie.