Standardy emisyjne

Jeśli masz problem związany ze sprzętem stosowanym w domowym lub profesjonalnym studiu, to tu jest odpowiednie miejsce, aby się nim zająć.
Awatar użytkownika
ben
Posty:54
Rejestracja:wtorek 18 kwie 2006, 00:00
Standardy emisyjne

Post autor: ben » czwartek 26 kwie 2007, 14:20

czy jak robiecie mastering to robicie tez ''drugi'' pod emisje
w radiu lub tv???
a jesli to na czyms szczegolnym to polega???
zapewne chodzi o pasmo...?

dzieki i pozdr.
Jestem w trakcie odbudowy studia

Redakcja
Posty:1410
Rejestracja:środa 23 sty 2002, 00:00

Re: Standardy emisyjne

Post autor: Redakcja » czwartek 26 kwie 2007, 15:08

...na czyms szczegolnym to polega?

O rany, a nie dalej jak wczoraj było tak wiele o wyszukiwarce na forum .
Zajrzyj może tam (pierwsze z brzegu z niej wyniki):
- Dla radia inaczej?
- Miks do radia
- Kompresja pasmowa?
- Kompresor do małego radia
- inne.
[addsig]
Wojciech Chabinka - sekretarz redakcji EiS

Graal
Posty:17
Rejestracja:niedziela 22 kwie 2007, 00:00

Re: Standardy emisyjne

Post autor: Graal » czwartek 26 kwie 2007, 22:19

...czy jak robiecie mastering to robicie tez ''drugi'' pod emisje
w radiu lub tv???
a jesli to na czyms szczegolnym to polega???
zapewne chodzi o pasmo...?

dzieki i pozdr.
...
**********************
Niestety nastala era Optimodów (Orban) urządzenia te oddzielają nadajnik od zespolu emisyjnego rozglośni.ale ja się tym nie przejmuje, interesuje mnie tylko "mój obraz dzwiękowy" po zgraniu.
Witam,mój zawód jest jednocześnie moim hobby. Zawodowo zajmuję się dźwiękiem, realizacja akustyczna. A poza tym zajmuję się też projektowaniem układów lampowych.

Awatar użytkownika
JoachimK
Posty:3148
Rejestracja:środa 12 paź 2005, 00:00
Kontakt:

Re: Standardy emisyjne

Post autor: JoachimK » czwartek 26 kwie 2007, 22:44

Niestety nastala era Optimodów
**********************

Nastala?
Przeciez ten sprzet istnial w rozglosniach od lat.
Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!

Graal
Posty:17
Rejestracja:niedziela 22 kwie 2007, 00:00

Re: Standardy emisyjne

Post autor: Graal » czwartek 26 kwie 2007, 23:58

...Niestety nastala era Optimodów
**********************

Nastala?
Przeciez ten sprzet istnial w rozglosniach od lat....
**********************
W Polsce tego typu urządzenia pracują dopiero od ok 12 lat.Niestety żle "ustawiony" optimod może zniweczyć nawet najlepsze nagranie.A wiem to z wlasnego doświadczenia.Zdarzalo mi sie realizować akustycznie koncerty na żywo ze studia radiowego, najpierw kilka godzin cieżkiej pracy z muzykami,(próby)praca nad brzmieniami instrumentów,potem plany i proporcje plus przestrzeń stereofoniczna.Mamy w studiu pelne możliwości oceny technicznej jakosci audycji,np goniometry, mierniki korelacji,itd,ale kiedy przychodzila godzina emisji koncertu to pot ściekal mi po plecach na myśl jak to pójdzie po optimodzie!Sluchalem najcześciej po "nim"by móć w razie czego coś delikatnie poprawić!Najlepiej ustawiony optimod w Warszawie posiada Radio PIN 102!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Witam,mój zawód jest jednocześnie moim hobby. Zawodowo zajmuję się dźwiękiem, realizacja akustyczna. A poza tym zajmuję się też projektowaniem układów lampowych.

Awatar użytkownika
JoachimK
Posty:3148
Rejestracja:środa 12 paź 2005, 00:00
Kontakt:

Re: Standardy emisyjne

Post autor: JoachimK » piątek 27 kwie 2007, 00:13

W Polsce tego typu urządzenia pracują dopiero od ok 12 lat.

No, co najmniej, tak czy inaczej to juz troche czasu jest.

Niestety żle "ustawiony" optimod może zniweczyć nawet najlepsze nagranie.A wiem to z wlasnego doświadczenia.Zdarzalo mi sie realizować akustycznie koncerty na żywo ze studia radiowego, najpierw kilka godzin cieżkiej pracy z muzykami,(próby)praca nad brzmieniami instrumentów,potem plany i proporcje plus przestrzeń stereofoniczna.Mamy w studiu pelne możliwości oceny technicznej jakosci audycji,np goniometry, mierniki korelacji,itd,ale kiedy przychodzila godzina emisji koncertu to pot ściekal mi po plecach na myśl jak to pójdzie po optimodzie!Sluchalem najcześciej po "nim"by móć w razie czego coś delikatnie poprawić!Najlepiej ustawiony optimod w Warszawie posiada Radio PIN 102!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!...

Zrobilem troche koncertow na antene na zywca, z tym ze nigdy nie przejmowalem sie, co sie dzieje na antenie, bo bym umarl w trakcie koncertu.
Gralismy wszystko zawsze na wieloslad i na DAT, niektore koncert potem okazywaly sie dobrze brzmiec (odsluch w rezyserce) i wychodzily z tego plyty. Niektore nawet nie byly na nowo z wieloslada zgrywane.
Muzycy byli zadowoleni, owszem, pytali, czy to dobrze szlo na antenie. Zgodnie z prawda, odpowiadalem, ze nie wiem, choc mielismy caly czas "zwrotna", ktora dla mnie byla tylko profilaktycznie, zebym podal na studio muzykom i publicznosci sygnal z rozdzielni radia, ze wchodzimy na antene, oraz zeby pozniej slyszec, czy juz sie zaczely wiadomosci i zrzucili nas z anteny (oczywiscie rejestracja szla dalej).

Ale masz absolutna racje, temat procesorow radiowych nie jest mi obcy (z zupelnie innego powdu, niz tu poruszony) i zgadzam sie, ze jest co najmniej zle, jesli chodzi o brzmienie, nie mowiac juz o kreatywnosci tego brzmienia jako wizerunku stacji (no... taki RMF brzmi rzeczywiscie po swojemu, ze az boli )
Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!

Awatar użytkownika
JoachimK
Posty:3148
Rejestracja:środa 12 paź 2005, 00:00
Kontakt:

Re: Standardy emisyjne

Post autor: JoachimK » piątek 27 kwie 2007, 00:18

cos nakrecilem chyba - "zwrotna" zdaje sie szla przed Orbanem czy Unity (nie pamietam co wtedy stalo w rozdzielni), zreszta to bez znaczenia, tuner w rezyserce byl i tak wlaczony
Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!

Graal
Posty:17
Rejestracja:niedziela 22 kwie 2007, 00:00

Re: Standardy emisyjne

Post autor: Graal » piątek 27 kwie 2007, 00:23

...W Polsce tego typu urządzenia pracują dopiero od ok 12 lat.

No, co najmniej, tak czy inaczej to juz troche czasu jest.

Niestety żle "ustawiony" optimod może zniweczyć nawet najlepsze nagranie.A wiem to z wlasnego doświadczenia.Zdarzalo mi sie realizować akustycznie koncerty na żywo ze studia radiowego, najpierw kilka godzin cieżkiej pracy z muzykami,(próby)praca nad brzmieniami instrumentów,potem plany i proporcje plus przestrzeń stereofoniczna.Mamy w studiu pelne możliwości oceny technicznej jakosci audycji,np goniometry, mierniki korelacji,itd,ale kiedy przychodzila godzina emisji koncertu to pot ściekal mi po plecach na myśl jak to pójdzie po optimodzie!Sluchalem najcześciej po "nim"by móć w razie czego coś delikatnie poprawić!Najlepiej ustawiony optimod w Warszawie posiada Radio PIN 102!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!...

Zrobilem troche koncertow na antene na zywca, z tym ze nigdy nie przejmowalem sie, co sie dzieje na antenie, bo bym umarl w trakcie koncertu.
Gralismy wszystko zawsze na wieloslad i na DAT, niektore koncert potem okazywaly sie dobrze brzmiec (odsluch w rezyserce) i wychodzily z tego plyty. Niektore nawet nie byly na nowo z wieloslada zgrywane.
Muzycy byli zadowoleni, owszem, pytali, czy to dobrze szlo na antenie. Zgodnie z prawda, odpowiadalem, ze nie wiem, choc mielismy caly czas "zwrotna", ktora dla mnie byla tylko profilaktycznie, zebym podal na studio muzykom i publicznosci sygnal z rozdzielni radia, ze wchodzimy na antene, oraz zeby pozniej slyszec, czy juz sie zaczely wiadomosci i zrzucili nas z anteny (oczywiscie rejestracja szla dalej).

Ale masz absolutna racje, temat procesorow radiowych nie jest mi obcy (z zupelnie innego powdu, niz tu poruszony) i zgadzam sie, ze jest co najmniej zle, jesli chodzi o brzmienie, nie mowiac juz o kreatywnosci tego brzmienia jako wizerunku stacji (no... taki RMF brzmi rzeczywiscie po swojemu, ze az boli )...
**********************
Od czasu do czasu wlączalem odsluch "po optimodzie" z rozdzielni ,ale najczesciej wprost po konsolecie .
Witam,mój zawód jest jednocześnie moim hobby. Zawodowo zajmuję się dźwiękiem, realizacja akustyczna. A poza tym zajmuję się też projektowaniem układów lampowych.

Graal
Posty:17
Rejestracja:niedziela 22 kwie 2007, 00:00

Re: Standardy emisyjne

Post autor: Graal » piątek 27 kwie 2007, 00:32

...cos nakrecilem chyba - "zwrotna" zdaje sie szla przed Orbanem czy Unity (nie pamietam co wtedy stalo w rozdzielni), zreszta to bez znaczenia, tuner w rezyserce byl i tak wlaczony ...
**********************
Raz "padla" zwrotna z rozdzielni myslalem że nie ma nas na antenie, wlączylem Tuner, a z Tunera jeszcze inaczej brzmialo (Preemfaza i deemfaza) Rozdzielnia zwykle podaje "po orbanie"ale na lokalnej krosownicy w rezyserce wybieralem to co chcialem.
Witam,mój zawód jest jednocześnie moim hobby. Zawodowo zajmuję się dźwiękiem, realizacja akustyczna. A poza tym zajmuję się też projektowaniem układów lampowych.

Graal
Posty:17
Rejestracja:niedziela 22 kwie 2007, 00:00

Re: Standardy emisyjne

Post autor: Graal » piątek 27 kwie 2007, 00:40

...cos nakrecilem chyba - "zwrotna" zdaje sie szla przed Orbanem czy Unity (nie pamietam co wtedy stalo w rozdzielni), zreszta to bez znaczenia, tuner w rezyserce byl i tak wlaczony ...
**********************
Ja też na prośbę kapeli robilem demo, jeśli oni uznali że to jest dobre,używalem też DA-88 Tascam, wielosladu,jesli żródel nie bylo więcej niż 8
Witam,mój zawód jest jednocześnie moim hobby. Zawodowo zajmuję się dźwiękiem, realizacja akustyczna. A poza tym zajmuję się też projektowaniem układów lampowych.

ODPOWIEDZ