...Fx fajnie jest robic w 88,2 khz. Sprawdza sie to nawet jezeli zrodlkowy plik byl w 44.1. A tak to nie ma sensu chyba ze jak bylo wspomniane material byl nagrywany z taka czestotliwoscia.
...
**********************
No dobra ale co słychać tą róźnicę w praktyce ?
Resampling mixu
Re: Resampling mixu
dither uzywa sie w masteringu - na koncu calego procesu, wiec Ty nie musisz. Zmieniasz w bounce czy mixdown - zeby kawalek byl robiony do 32/44,1.
Pozniej sobie goobejrzyj - jak bedzie troche luzu (tzn. wiecej niz -3db Peak) to byc moze warto podniesc glosnosc wszystkich sladow, ale zeby to robic warto abys sesje zmienil do 32 - nic nie powinno sie wydarzyc (przy zmianie czestotliwosci, cos sie zadziac moze).
Generalnie to polsrodki - ale moze cos dadza :)
A np. juz na etapie nagrywania miej 32 bity i bedzie cool :)
skoro sesje miales w 44,2 - tzn. nagrywales w tej ro czestot, uzywales sampli w tej czestot to tak zostaw. Czyli 32/44,1- to w zupelnosci wystarczy. JA ogolnie spotykam sie z wiekszymi czestotliwosciami tylko w rejestracji muzyki full akustycznej (od orkiestr na kilka mikow, po sekcje jazzowe).
Chyba ze cos robisz pod DVD :)
Pozniej sobie goobejrzyj - jak bedzie troche luzu (tzn. wiecej niz -3db Peak) to byc moze warto podniesc glosnosc wszystkich sladow, ale zeby to robic warto abys sesje zmienil do 32 - nic nie powinno sie wydarzyc (przy zmianie czestotliwosci, cos sie zadziac moze).
Generalnie to polsrodki - ale moze cos dadza :)
A np. juz na etapie nagrywania miej 32 bity i bedzie cool :)
skoro sesje miales w 44,2 - tzn. nagrywales w tej ro czestot, uzywales sampli w tej czestot to tak zostaw. Czyli 32/44,1- to w zupelnosci wystarczy. JA ogolnie spotykam sie z wiekszymi czestotliwosciami tylko w rejestracji muzyki full akustycznej (od orkiestr na kilka mikow, po sekcje jazzowe).
Chyba ze cos robisz pod DVD :)