Legalność e-radia

Tutaj można podyskutować na tematy związane z prawami autorskimi, produkcją i rozpowszechnianiem oraz wszelkie inne wymagające wiedzy prawniczej.
AnCzar
Posty:1
Rejestracja:środa 21 gru 2005, 00:00
Legalność e-radia

Post autor: AnCzar » środa 21 gru 2005, 10:52

Witam.



Przewertowałem forum, ale nie udało mi się znaleźć jednoznacznych odpowiedzie. Może źle szukałem ?

Jestem w trakcie budowania projektu internetowej stacji radiowej.

Finalizuje formalności z ZAiKS i zastanawiam się co i jak robić z pozostałymi organizacjami broniącymi praw autorskich.

Czy poza zaiksem chcąc całkiem legalnie emitować w internecie muzykę powinienem podpisać umowy licencyjne z SPAV, STOART itp ?

Szczerze każdy co innego mówi, same organizacje również nie potrafią lub nie chca jednoznacznie odpowiedzieć. ZAiKS milczy w tej sprawie.

Może ktoś z Was jest na tyle uprzejmy i obeznany aby mi pomóc.

Baza muzyczna radia sklada się z oryginalnych, zakupionych płyt CD różnych wykonawców. Często są to składanki.

Poza tym mam umowę licencyjną z Paris Music na podkłady dźwiękowe, pozostaje sprawa SPAV, STOART, SAWP



Zeby było śmieszniej na stronie STOART widzimy:



Odnosząc się do informacji dotyczących naszej organizacji zamieszczonej na stronie internetowej SAWP oświadczamy, że są to informacje do tego stopnia nieprawdziwe że mają wszelkie cechy pomówienia (umowy zawierane przez STOART opierają się na stawkach zatwierdzonych przez Komisję Prawa Autorskiego przy Ministrze Kultury a żadne procesy sądowe nie toczą się)



Natomiast na stronie SAWP widzimy:



SAWP zmuszony jest zmagać się nieuczciwymi użytkownikami unikającymi przekazywania tantiem należnych wykonawcom. Niestety, funkcjonujący na naszym rynku konkurencyjny STOART przez całe lata zawierał bezprawne i dumpingowe umowy w imieniu SAWP.



Dopiero dwukrotna interwencja Ministra Kultury doprowadziła do częściowego zwrotu zawłaszczonych wynagrodzeń (ponad 5 milionów PLN), ale szkody spowodowane zaniżaniem stawek przez STAORT pozostały i toczą się tych sprawach procesy sądowe.



Obecne tabele stawek wynagrodzeń SAWP są dwukrotnie wyższe od stawek STOART, co oznacza wyższe wynagrodzenia indywidualne dla poszczególnych wykonawców.



SAWP unika także pochopnego zawierania umów z różnymi zagranicznymi organizacjami.

Umowy takie mogą grozić niekontrolowanym wypływem wynagrodzeń wykonawczych za granicę w związku z jasną pozycją Polski jako importera a nie eksportera muzyki.



A zaiks na to " nie możliwe"



Licze na Waszą pomoc, dziękuję.







Pozdrawiam

fulingmajek
Posty:1
Rejestracja:czwartek 01 mar 2007, 00:00

Re: Legalność e-radia

Post autor: fulingmajek » czwartek 01 mar 2007, 16:03

...Witam.



Przewertowałem forum, ale nie udało mi się znaleźć jednoznacznych odpowiedzie. Może źle szukałem ?

Jestem w trakcie budowania projektu internetowej stacji radiowej.

Finalizuje formalności z ZAiKS i zastanawiam się co i jak robić z pozostałymi organizacjami broniącymi praw autorskich.

Czy poza zaiksem chcąc całkiem legalnie emitować w internecie muzykę powinienem podpisać umowy licencyjne z SPAV, STOART itp ?

Szczerze każdy co innego mówi, same organizacje również nie potrafią lub nie chca jednoznacznie odpowiedzieć. ZAiKS milczy w tej sprawie.

Może ktoś z Was jest na tyle uprzejmy i obeznany aby mi pomóc.

Baza muzyczna radia sklada się z oryginalnych, zakupionych płyt CD różnych wykonawców. Często są to składanki.

Poza tym mam umowę licencyjną z Paris Music na podkłady dźwiękowe, pozostaje sprawa SPAV, STOART, SAWP



Zeby było śmieszniej na stronie STOART widzimy:



Odnosząc się do informacji dotyczących naszej organizacji zamieszczonej na stronie internetowej SAWP oświadczamy, że są to informacje do tego stopnia nieprawdziwe że mają wszelkie cechy pomówienia (umowy zawierane przez STOART opierają się na stawkach zatwierdzonych przez Komisję Prawa Autorskiego przy Ministrze Kultury a żadne procesy sądowe nie toczą się)



Natomiast na stronie SAWP widzimy:



SAWP zmuszony jest zmagać się nieuczciwymi użytkownikami unikającymi przekazywania tantiem należnych wykonawcom. Niestety, funkcjonujący na naszym rynku konkurencyjny STOART przez całe lata zawierał bezprawne i dumpingowe umowy w imieniu SAWP.



Dopiero dwukrotna interwencja Ministra Kultury doprowadziła do częściowego zwrotu zawłaszczonych wynagrodzeń (ponad 5 milionów PLN), ale szkody spowodowane zaniżaniem stawek przez STAORT pozostały i toczą się tych sprawach procesy sądowe.



Obecne tabele stawek wynagrodzeń SAWP są dwukrotnie wyższe od stawek STOART, co oznacza wyższe wynagrodzenia indywidualne dla poszczególnych wykonawców.



SAWP unika także pochopnego zawierania umów z różnymi zagranicznymi organizacjami.

Umowy takie mogą grozić niekontrolowanym wypływem wynagrodzeń wykonawczych za granicę w związku z jasną pozycją Polski jako importera a nie eksportera muzyki.



A zaiks na to " nie możliwe"



Licze na Waszą pomoc, dziękuję.







...
**********************
Myślę że wejście na tą stronkę może pomóc: http://www.legalni.pl/

Awatar użytkownika
Bartos
Posty:375
Rejestracja:niedziela 11 lip 2004, 00:00

Re: Legalność e-radia

Post autor: Bartos » czwartek 01 mar 2007, 16:30

Myślę że wejście na tą stronkę może pomóc: http://www.legalni.pl/
...
**********************

A mnie interesuje taka kwestia .... jeśli artysta NIE podpisał umowy z żadną organizacją typu ZAiKS, rozumiem, że stacja radiowa musi indywidualnie z taką osobą się dogadać (nie sądze, by ryzykowali publicznej emisji bez zezwolenia)?

Czy w takim razie stacjom nie opłacałoby się bardziej dogadywać z artystą niźli z organizacją? W przypadku, gdy artysty w zaiksie nie ma chyba wręcz jest skazana na takie rozwiązanie?

Czy przypadkiem RMF nie stosuje takiej taktyki? często na billboardach widzimy konkretnych artystów podpisanych z rmfem....

Awatar użytkownika
PiotrK
Posty:1517
Rejestracja:czwartek 14 mar 2002, 00:00

Re: Legalność e-radia

Post autor: PiotrK » czwartek 01 mar 2007, 19:28

Post został usunięty.
[Użytkownik usunął konto]

ODPOWIEDZ