Nagrywanie 24 bit w Adobe Audition
Mm kartę nagrywającą w 24 bitach (M-Audio Ozone) i nie wiem jak użyć jej pełnych możliwości podczas nagrywania w Adobe Audition 1.5. We właściwościach ścieżki na którą chcę nagrać mamtylko 16 i 32 do wyboru a w Device proporties/wave in jest Get 32bit audio using:
3-byte packed PCM
4-byte PCM
4-byte IEEE float
Którą opcję mam wybrać żeby nie był to proces stratny i czym się różnią te tryby?
Na przykład w WaveLabie mogę wybrać 24 bity ale też nie wiem jak to jest bo tam można na każdej karcie ustawić dowolne parametry nagrywania.
3-byte packed PCM
4-byte PCM
4-byte IEEE float
Którą opcję mam wybrać żeby nie był to proces stratny i czym się różnią te tryby?
Na przykład w WaveLabie mogę wybrać 24 bity ale też nie wiem jak to jest bo tam można na każdej karcie ustawić dowolne parametry nagrywania.
Re: Nagrywanie 24 bit w Adobe Audition
albo 32 albo 16 - audition podobnie jak cool edit i fl studio kompletnie nie obsluguja 24 bitow....dziwne ale coz......
Re: Nagrywanie 24 bit w Adobe Audition
...albo 32 albo 16 - audition podobnie jak cool edit i fl studio kompletnie nie obsluguja 24 bitow....dziwne ale coz.........
**********************
Wyjaśnienie tematu na audiomasters:
http://www.audiomastersforum.net/
Za pomoca ichniej przeglądarki można wyszukać więcej wątków na ten temat.
**********************
Wyjaśnienie tematu na audiomasters:
http://www.audiomastersforum.net/
Za pomoca ichniej przeglądarki można wyszukać więcej wątków na ten temat.
Re: Nagrywanie 24 bit w Adobe Audition
...albo 32 albo 16 - audition podobnie jak cool edit i fl studio kompletnie nie obsluguja 24 bitow....dziwne ale coz.........
**********************
Format 24-bit jest niezbyt niekorzystny w operacjach, wartość w tym formacie zajmuje 3 bajty, tym samym skutecznie uniemożliwiając wszelkie optymalizacje kodu. Wiele firm rezygnuje z tego formatu na korzyść lepszej wydajności jaką można uzyskać stosując wyłącznie zapis zmiennoprzecinkowy. Bo można wykorzystać jego doskonałe wsparcie w procesorach Intel i Athlon. A tak po za tym każdy z tych trybów 16, 24, 32-bit wymaga pisania osobnego kodu,a więc taki 24-bit i przysparza sporo pracy i problemów.
3-byte packed PCM (24-bit)
4-byte PCM (32-bit)
4-byte IEEE float (32-bit float)
kargul.x: Wszystkie te trzy opcje nie powinny mieć wpływu na dokładność reprezentacji nagrywanego sygnału gdyż przenoszą go z co najmniej dokładnością do 24-bitów czyli dokładnie taką jaką oferuje przetwornik twojej karty. Możesz sobie wybrać opcję 24-bit i to w opcjach Audition się nazywa 3-byte packed PCM.
**********************
Format 24-bit jest niezbyt niekorzystny w operacjach, wartość w tym formacie zajmuje 3 bajty, tym samym skutecznie uniemożliwiając wszelkie optymalizacje kodu. Wiele firm rezygnuje z tego formatu na korzyść lepszej wydajności jaką można uzyskać stosując wyłącznie zapis zmiennoprzecinkowy. Bo można wykorzystać jego doskonałe wsparcie w procesorach Intel i Athlon. A tak po za tym każdy z tych trybów 16, 24, 32-bit wymaga pisania osobnego kodu,a więc taki 24-bit i przysparza sporo pracy i problemów.
3-byte packed PCM (24-bit)
4-byte PCM (32-bit)
4-byte IEEE float (32-bit float)
kargul.x: Wszystkie te trzy opcje nie powinny mieć wpływu na dokładność reprezentacji nagrywanego sygnału gdyż przenoszą go z co najmniej dokładnością do 24-bitów czyli dokładnie taką jaką oferuje przetwornik twojej karty. Możesz sobie wybrać opcję 24-bit i to w opcjach Audition się nazywa 3-byte packed PCM.
Re: Nagrywanie 24 bit w Adobe Audition
......albo 32 albo 16 - audition podobnie jak cool edit i fl studio kompletnie nie obsluguja 24 bitow....dziwne ale coz.........
**********************
Format 24-bit jest niezbyt niekorzystny w operacjach, wartość w tym formacie zajmuje 3 bajty, tym samym skutecznie uniemożliwiając wszelkie optymalizacje kodu. Wiele firm rezygnuje z tego formatu na korzyść lepszej wydajności jaką można uzyskać stosując wyłącznie zapis zmiennoprzecinkowy. Bo można wykorzystać jego doskonałe wsparcie w procesorach Intel i Athlon. A tak po za tym każdy z tych trybów 16, 24, 32-bit wymaga pisania osobnego kodu,a więc taki 24-bit i przysparza sporo pracy i problemów.
3-byte packed PCM (24-bit)
4-byte PCM (32-bit)
4-byte IEEE float (32-bit float)
kargul.x: Wszystkie te trzy opcje nie powinny mieć wpływu na dokładność reprezentacji nagrywanego sygnału gdyż przenoszą go z co najmniej dokładnością do 24-bitów czyli dokładnie taką jaką oferuje przetwornik twojej karty. Możesz sobie wybrać opcję 24-bit i to w opcjach Audition się nazywa 3-byte packed PCM.
...
**********************
Dzieki za wytlumaczenie koledze. I ja skorzystałem :)
**********************
Format 24-bit jest niezbyt niekorzystny w operacjach, wartość w tym formacie zajmuje 3 bajty, tym samym skutecznie uniemożliwiając wszelkie optymalizacje kodu. Wiele firm rezygnuje z tego formatu na korzyść lepszej wydajności jaką można uzyskać stosując wyłącznie zapis zmiennoprzecinkowy. Bo można wykorzystać jego doskonałe wsparcie w procesorach Intel i Athlon. A tak po za tym każdy z tych trybów 16, 24, 32-bit wymaga pisania osobnego kodu,a więc taki 24-bit i przysparza sporo pracy i problemów.
3-byte packed PCM (24-bit)
4-byte PCM (32-bit)
4-byte IEEE float (32-bit float)
kargul.x: Wszystkie te trzy opcje nie powinny mieć wpływu na dokładność reprezentacji nagrywanego sygnału gdyż przenoszą go z co najmniej dokładnością do 24-bitów czyli dokładnie taką jaką oferuje przetwornik twojej karty. Możesz sobie wybrać opcję 24-bit i to w opcjach Audition się nazywa 3-byte packed PCM.
...
**********************
Dzieki za wytlumaczenie koledze. I ja skorzystałem :)
:)
Re: Nagrywanie 24 bit w Adobe Audition
http://www.audiomastersforum.net/amforum/index.php/topic,1994.msg21628.html#msg21628
************
Steve w tym wypadku nie napisał jednej ważnej rzeczy. 32-bit float w przeciwieństwie do 24-bit integer może mieć wartość większą niż 0 dB fs. Czyli można sie nie martwić o przesterowania w domenie cyfrowej - o ile ostateczny wynik (mix) mieści się w 0 dBfs.
Re: Nagrywanie 24 bit w Adobe Audition
Post został usunięty.
Ostatnio zmieniony piątek 01 lut 2019, 02:24 przez PiotrK, łącznie zmieniany 1 raz.
[Użytkownik usunął konto]
Re: Nagrywanie 24 bit w Adobe Audition
Na listwie informacyjnej mamy 32bity, karta RME pracuje wewnętrznie na 40 (tak, czterdziestu) bitach, a w ustawieniach projektu mamy wybrane 24bity.
Pliki dla tej sesji będa więc się nagrywały w katalogu jako 24-bitowe, wewnętrzna obróbka edycyjna (przeliczanie DAW) w programie będzie 32-bit, karta będzie sobie miksowała kanały w swoim DSP na 40 bitach, a na końcu jeszcze będziemy mogli ustawić sobie wielkość bitową przy opcjach renderingu (16, 24, 32-float i ostatnio 64-float).
Uff.
...
**********************
no to ładnie trzeba kombinować
Pliki dla tej sesji będa więc się nagrywały w katalogu jako 24-bitowe, wewnętrzna obróbka edycyjna (przeliczanie DAW) w programie będzie 32-bit, karta będzie sobie miksowała kanały w swoim DSP na 40 bitach, a na końcu jeszcze będziemy mogli ustawić sobie wielkość bitową przy opcjach renderingu (16, 24, 32-float i ostatnio 64-float).
Uff.

**********************
no to ładnie trzeba kombinować

Re: Nagrywanie 24 bit w Adobe Audition
Post został usunięty.
Ostatnio zmieniony piątek 01 lut 2019, 02:25 przez PiotrK, łącznie zmieniany 1 raz.
[Użytkownik usunął konto]
Re: Nagrywanie 24 bit w Adobe Audition
Post został usunięty.
Ostatnio zmieniony piątek 01 lut 2019, 02:25 przez PiotrK, łącznie zmieniany 1 raz.
[Użytkownik usunął konto]