Witam!
Potrzebowałbym na koncercie i na próbach móc wysłać perkusiście na słuchawki podkład z klikiem, a na główne wyjście podać sound bez klika.
Po głowie mi chodzi wykorzystanie do tego celu cyfrowego rejestratora np. fostex MR 8HD.
Jeżeli macie jakieś ciekawe (REALNE) sugestie to proszę o podpowiedź.
Czy potrzebuję rejestrator czy może jest inne wyjście?
Re: Czy potrzebuję rejestrator czy może jest inne wyjście?
Podkład czyli playback (wyłączając perkusję)? Jaki masz sprzęt, mikser itd? Napisz więcej szczegółów, czym dysponujesz na chwilę obecną.
[addsig]
[addsig]
For God so loved the world that he gave his one and only Son, that whoever believes in him shall not perish but have eternal life <John 3.16>
Re: Czy potrzebuję rejestrator czy może jest inne wyjście?
Jeśli podkład może być w mono, to nagraj na zwykłą płytkę CD utwór, gdzie w jednym kanale będzie podkład, a w drugim podkład+metronom. Na przody wysyłaj jeden kanał a do perkusisty drugi.
[addsig]
[addsig]
Świat bez muzyki byłby monofoniczny,
a tak jest wielowymiarowy.
a tak jest wielowymiarowy.
Re: Czy potrzebuję rejestrator czy może jest inne wyjście?
...Podkład czyli playback (wyłączając perkusję)? Jaki masz sprzęt, mikser itd? Napisz więcej szczegółów, czym dysponujesz na chwilę obecną.
...
*****************
Podkład jako playback - czyli trochę elektronicznych brzmień, loop'y itp.. Myślałem że jak powsadzam w nie trochę przeszkadzajek czy brzmień typu sequencer, to będzie można oprzeć się jedynie o sprawne CD. Jednak mój perkusista preferował by słyszeć do tego klika. Widziałem już takie rozwiązanie z rejestratorem na koncercie i stąd moja pierwsza myśl. Poza tym posiadając rejestrator 8 śnieżkowy, mogę na komputerze wstępnie pogrupować partie podkładu, wbić do sprzętu i zawsze mam jeszcze realną możliwość ingerowania w poszczególne grupy brzmień.
Na chwilę obecną perkusista gra z podkładem, który jest przygotowany odpowiednio dla niego, wzbogacony o rytmiczne przeszkadzajki i który jest odtwarzany za pomocą CD. To co jemu do słuchawek, idzie także po linii do powermixera. Jeżeli chodzi o sprzęt to posiadam mixer xenyx 1202 , syntezator z seqwencerem. Cały podkład przygotowuję na komputerze.
...
*****************
Podkład jako playback - czyli trochę elektronicznych brzmień, loop'y itp.. Myślałem że jak powsadzam w nie trochę przeszkadzajek czy brzmień typu sequencer, to będzie można oprzeć się jedynie o sprawne CD. Jednak mój perkusista preferował by słyszeć do tego klika. Widziałem już takie rozwiązanie z rejestratorem na koncercie i stąd moja pierwsza myśl. Poza tym posiadając rejestrator 8 śnieżkowy, mogę na komputerze wstępnie pogrupować partie podkładu, wbić do sprzętu i zawsze mam jeszcze realną możliwość ingerowania w poszczególne grupy brzmień.
Na chwilę obecną perkusista gra z podkładem, który jest przygotowany odpowiednio dla niego, wzbogacony o rytmiczne przeszkadzajki i który jest odtwarzany za pomocą CD. To co jemu do słuchawek, idzie także po linii do powermixera. Jeżeli chodzi o sprzęt to posiadam mixer xenyx 1202 , syntezator z seqwencerem. Cały podkład przygotowuję na komputerze.
Re: Czy potrzebuję rejestrator czy może jest inne wyjście?
...Jeśli podkład może być w mono, to nagraj na zwykłą płytkę CD utwór, gdzie w jednym kanale będzie podkład, a w drugim podkład+metronom. Na przody wysyłaj jeden kanał a do perkusisty drugi.
...
**********************
Niestety podkład nie może być w mono bo stracił by cały urok.
...
**********************
Niestety podkład nie może być w mono bo stracił by cały urok.
Re: Czy potrzebuję rejestrator czy może jest inne wyjście?
Niestety podkład nie może być w mono bo stracił by cały urok.
Eeeee... czyli caly urok podkladu polega na tym, ze jest on stereo?
Eeeee... czyli caly urok podkladu polega na tym, ze jest on stereo?

Re: Czy potrzebuję rejestrator czy może jest inne wyjście?
To w końcu masz ten rejestrator, czy nie?:)
A jesli masz:
Robisz loopy na 7 śladach, (np. 3 pary stereo - pady, przeszkadzajki, jakieś dodatkowe klawisze, i jeden mono - np. drumla) i wrzucasz je na powermixer. Click wrzucasz do Behringera (gdzieś na tory 1-4)
Wychodzisz auksem z powermiksera (albo jakimś main/rec outem, jeżeli perkusiście nie przeszkadza, że ma to samo co na frontach) do Behringera (też gdzieś w 1-4). Perkusista dostaje sygnał z wyjścia AUX i ustawia sobie poziom clicka do reszty instrumentów. Ty (inni też) możesz mieć odsłuch z głównego (lub słuchawkowego) wyjścia Behringera.
Trochę kablowania jest, ale da się zrobić.
//Edit:) właśnie spojrzałem na ten "rejestrator". Myślałem że to taki mały ośmioślad a to raczej "studio-in-a-box". Wszystko co napisałem odpada.
Jeżeli chcesz mieć niezależnie więcej niż 2 ścieżki to proponuje komputer + interface typu M-audio 410. Albo rejestrator z niezależnymi wyjściami dla każdego kanału.
Pozdrawiam
A jesli masz:
Robisz loopy na 7 śladach, (np. 3 pary stereo - pady, przeszkadzajki, jakieś dodatkowe klawisze, i jeden mono - np. drumla) i wrzucasz je na powermixer. Click wrzucasz do Behringera (gdzieś na tory 1-4)
Wychodzisz auksem z powermiksera (albo jakimś main/rec outem, jeżeli perkusiście nie przeszkadza, że ma to samo co na frontach) do Behringera (też gdzieś w 1-4). Perkusista dostaje sygnał z wyjścia AUX i ustawia sobie poziom clicka do reszty instrumentów. Ty (inni też) możesz mieć odsłuch z głównego (lub słuchawkowego) wyjścia Behringera.
Trochę kablowania jest, ale da się zrobić.
//Edit:) właśnie spojrzałem na ten "rejestrator". Myślałem że to taki mały ośmioślad a to raczej "studio-in-a-box". Wszystko co napisałem odpada.
Jeżeli chcesz mieć niezależnie więcej niż 2 ścieżki to proponuje komputer + interface typu M-audio 410. Albo rejestrator z niezależnymi wyjściami dla każdego kanału.
Pozdrawiam
[URL=http://dziecineo.prv.pl/Nie dzieciom neo!][/URL]