Warstwy ścian i sufitu studia i reżyserki
rozważana jest taka opcja zaczynając od zewnątrz:
płyty osb, kratownica drewniana (takie cos), wełna mineralna, płyty włóknowo-gipsowe.
i teraz co dalej: czy na te płyty można wrzucać od razu piramidki, ustroje rozpraszające itp? czy może lepiej pokryć całość lnem i dopiero? a może inne rozwiązanie będzie lepsze (i nie droższe, bo fundusze nie są zbyt duże)?
płyty osb, kratownica drewniana (takie cos), wełna mineralna, płyty włóknowo-gipsowe.
i teraz co dalej: czy na te płyty można wrzucać od razu piramidki, ustroje rozpraszające itp? czy może lepiej pokryć całość lnem i dopiero? a może inne rozwiązanie będzie lepsze (i nie droższe, bo fundusze nie są zbyt duże)?
Re: Warstwy ścian i sufitu studia i reżyserki
Pod pianki proponuje najtansze rozwiazanie, a mianowicie gruba makulature - bardzo dobrze sie do niej klei
, no i dodatowa warstwa tlumiaco-rozpraszajaca 


Re: Warstwy ścian i sufitu studia i reżyserki
makulatura ani nie tlumi ani nie rozprasza......
chcesz to klasc na istniejace sciany?to tylko kratownica z welna i na to KG albo lepiej osb z nawierconymi otworami(szczegoly w ksiazce A.Everesta)
wszystko zalezne od wielkosci pomieszczenia i zakresu fal jakie ma korygowac - nic na pale bo mozesz pogorszyc a nie poprawic
chcesz to klasc na istniejace sciany?to tylko kratownica z welna i na to KG albo lepiej osb z nawierconymi otworami(szczegoly w ksiazce A.Everesta)
wszystko zalezne od wielkosci pomieszczenia i zakresu fal jakie ma korygowac - nic na pale bo mozesz pogorszyc a nie poprawic
Re: Warstwy ścian i sufitu studia i reżyserki
...Pod pianki proponuje najtansze rozwiazanie, a mianowicie gruba makulature - bardzo dobrze sie do niej klei
, no i dodatowa warstwa tlumiaco-rozpraszajaca
...
**********************
Wybuch co ty z tą makulaturą, klejenie na ścianie takiego czegoś to jakiś kosmos, przecie ten karton z pudełek co przylkeiłeś w swojej kabine będzie zwyczajnie bzyczal na ścianie kiedy odkręcisz piec basowy, gość tu buduje budynek z prawdziwego zdarzenia a ty mu takie rady dajesz.
piramidki najlepiej przykleić na ściane poprostu. nagrywałem ostatnio coś na próbę w kanciapie pięknie wyłożonej w całości piramidkami oraz z drewnianą podłogą i było całkiem ok. Ktoś tu wspominał wczesniej że płyty gipsowe nienajlepiej robią w studio, lepsze cegły i drewno ale są tez twardsze ustrojec no i ekofon (ale to drogie niestety) popatrz na allegro widziałem kilka fajnych rzeczy. Musisz tak wykombinowac żeby ci płyty nie zrobiły pudła rezonansowego, wolne przestrzenie wypelnij dokładnie wełną mineralną czym gęstsza tym lepsza, i uszczelnić to trza żeby włókno z wełny nie wyłaziło z pod płyt, to cholernie nie zdrowe sztachnąć się tymi właskami.


**********************
Wybuch co ty z tą makulaturą, klejenie na ścianie takiego czegoś to jakiś kosmos, przecie ten karton z pudełek co przylkeiłeś w swojej kabine będzie zwyczajnie bzyczal na ścianie kiedy odkręcisz piec basowy, gość tu buduje budynek z prawdziwego zdarzenia a ty mu takie rady dajesz.
piramidki najlepiej przykleić na ściane poprostu. nagrywałem ostatnio coś na próbę w kanciapie pięknie wyłożonej w całości piramidkami oraz z drewnianą podłogą i było całkiem ok. Ktoś tu wspominał wczesniej że płyty gipsowe nienajlepiej robią w studio, lepsze cegły i drewno ale są tez twardsze ustrojec no i ekofon (ale to drogie niestety) popatrz na allegro widziałem kilka fajnych rzeczy. Musisz tak wykombinowac żeby ci płyty nie zrobiły pudła rezonansowego, wolne przestrzenie wypelnij dokładnie wełną mineralną czym gęstsza tym lepsza, i uszczelnić to trza żeby włókno z wełny nie wyłaziło z pod płyt, to cholernie nie zdrowe sztachnąć się tymi właskami.
Re: Warstwy ścian i sufitu studia i reżyserki
dzięki za dobre rady:)
ścian jeszcze nie ma wcale, zewnętrzną warstwą byłoby osb właśnie. wymiary przyszłej reżyserki (bez uwzględnienia warstw): długość 425 cm, szerokość 480 cm, wysokość 300 cm. nie nadają się płyty gipsowo-kartonowe, ale gipsowo-włóknowe ponoć dużo lepsze. z tą podłogą nie rozumiem do końca właśnie. Everest pojechał po parkiecie drewnianym na strychu, a w studiu sugeruje taki parkiet w sporej częsci pokryty dywanem (guma neoprenowa droższa)
ścian jeszcze nie ma wcale, zewnętrzną warstwą byłoby osb właśnie. wymiary przyszłej reżyserki (bez uwzględnienia warstw): długość 425 cm, szerokość 480 cm, wysokość 300 cm. nie nadają się płyty gipsowo-kartonowe, ale gipsowo-włóknowe ponoć dużo lepsze. z tą podłogą nie rozumiem do końca właśnie. Everest pojechał po parkiecie drewnianym na strychu, a w studiu sugeruje taki parkiet w sporej częsci pokryty dywanem (guma neoprenowa droższa)
-
- Posty:573
- Rejestracja:wtorek 08 lis 2005, 00:00
- Kontakt:
Re: Warstwy ścian i sufitu studia i reżyserki
NIDA SONIC - płyty k-g do zastosowań akustycznych
Jesli czegoś nie jesteś pewien - nie pisz.
http://khyro.com | http://promusic.pl/forum/
http://khyro.com | http://promusic.pl/forum/
-
- Posty:573
- Rejestracja:wtorek 08 lis 2005, 00:00
- Kontakt:
Re: Warstwy ścian i sufitu studia i reżyserki
Jesli czegoś nie jesteś pewien - nie pisz.
http://khyro.com | http://promusic.pl/forum/
http://khyro.com | http://promusic.pl/forum/
Re: Warstwy ścian i sufitu studia i reżyserki
...rozważana jest taka opcja zaczynając od zewnątrz:
płyty osb, kratownica drewniana (takie cos), wełna mineralna, płyty włóknowo-gipsowe.
i teraz co dalej: czy na te płyty można wrzucać od razu piramidki, ustroje rozpraszające itp? czy może lepiej pokryć całość lnem i dopiero? a może inne rozwiązanie będzie lepsze (i nie droższe, bo fundusze nie są zbyt duże)?...
**********************
Częstokroć akustycy zalecają bardzo dobre płyty gipsowo-włóknowe FERMACELL.
płyty osb, kratownica drewniana (takie cos), wełna mineralna, płyty włóknowo-gipsowe.
i teraz co dalej: czy na te płyty można wrzucać od razu piramidki, ustroje rozpraszające itp? czy może lepiej pokryć całość lnem i dopiero? a może inne rozwiązanie będzie lepsze (i nie droższe, bo fundusze nie są zbyt duże)?...
**********************
Częstokroć akustycy zalecają bardzo dobre płyty gipsowo-włóknowe FERMACELL.
Re: Warstwy ścian i sufitu studia i reżyserki
No to co to bylo, zludzenie psychoakustyczne, ze w malym pomieszczeniu dzwiek wydawal mi sie bardziej miekki przy scianach z gruba makulatura, niz przy samej OSB? No fakt, doswiadczenia z budowy budki, do takiej hali nie pasuja
Nie skminilem o czym dokladnie byla mowa, ale welne mineralna mozna oblozyc np. filcem, zeby nie pylila, a wciaz rownie skutecznie tlumila


Re: Warstwy ścian i sufitu studia i reżyserki
ekstra, dzięki wielkie za sugestie, rozejrzę się!
chcę tylko sprostować, że to zdjęcie, to był przykład, jak taka kratownica ma wyglądać
(rzeczywiste wymiary podałem 5 poście).
chcę tylko sprostować, że to zdjęcie, to był przykład, jak taka kratownica ma wyglądać
