P.S kolejny raz polecam lekturę Everesta........
**********************
to chyba jest podstawa
Jaka pianka do kabiny wokalowej?
Od pewnego czasu zajmuje się muzyką i zamierzam zająć się tym profesjonalnie, powoli buduję studio.
Re: Jaka pianka do kabiny wokalowej?
...hmm. mam takie pytanie. bo juz sie pogubiłem. Na szynach montujemy pianki(piramidki) czy ustroje z filcu tłoczonego?? I jak wyglada ta konstrukcja z szyn, mozna to gdzies kupic gotowe?? Bo ja osobiscie mam kabinke wylozona piramidkami od gury do dołu i na suficie tez mam piramidki tylko ze z wiekszymi kolcami. A na rogach mam walce. dodatkowo nie mam zadnej powieszchni naprzeciwległych. Ogulnie jest głucho tak jak potrzebowałem. Przyjołem załozenie ze potrzebuje głuchej kabiny wokalowej a pogos dodaje syntetyczny,(fxsami). Teraz planujemy troche rozbudowac sdtudyjko ale to jest wieksza opcja. tak aby mozna było jednoczesnie nagrywac wokal i instrumenty, bez przesłuchu. Tylko jeszcze sie zastanawiamy czy ma tez byc głucho czy oddychajaco. ...
**********************
Mam pomieszczenie do nagrywania wokali o wielkości 10 m2. Wszystkie ściany mają perforacje o różnym stopniu zagęszczenia. Za ścianami jest nieduża pustka powietrzna. W miejscach łaczenia ścian z sufitem idzie specjalne obramowanie wykonane z płyty gipsowo-włóknowej, wewnątrz obramowania umieszczona jest wełna mineralna. Do sufitu podwieszone są dwie płyty MDF z perforacjami. W studiu jest niewysokie okienko. Na wszystkich ścianach położone są perforowane płyty MDF pokryte cieniutką wartwą gąbki, a na to wszystko nałożona jest cienka, ale nie przezroczysta tkanina. Lektor lub wokalista najczęsciej znajduje się przodem do okna, za nim przypięty jest do płyty MDF arkusz piramidki o wysokości 175 mm (pomysł zaczęrpnięty z książki Everesta). Czasem stosuje dyfozury jednowymiarowe, ktore stawaim przed lektorem, ale wtedy robi się już napradę ciasno, ponieważ mam jeszcze 8 walców na statywach amerykańskiej firmy ASC, tzw. TubeTraps. Walce sa najważniejszym elementem w studiu - dają czyściutki dźwięk, likwiduja fale stojące, powoduja wzrost dynamiki. Są bardzo elastyczne - jedna połówka walca odbija dżwięk, dając jednocześnie spore jego nasycenie, druga połówka po obroceniu w strone wokalisty pochłania dźwięk. Można uzyskać bardzo nasycone albo stłumione brzmienie. Pianka za lektorem pochłania odbicia. I praktycznie jestem bardzo zadowolony z takiej konfiguracji. Oczywiście studio było przystosowane akustycznie przez fachowca od akustyki, ale modyfikacji dokonywałem ze względu na jego pudełkowatość brzmienia. Więc myślę, że warto pokombinować z różnymi ustrojami, nie tylko z piankami akustycznymi. A książka Evereta to naprawdę kopalnia pomysłów, rozwiązań. TubeTraps maja bardzo uniwersalne zastosowanie. Świetnie pracują w reżyerce. Tu link do walców ASC: http://www.asc-studio-acoustics.com/st.htm
**********************
Mam pomieszczenie do nagrywania wokali o wielkości 10 m2. Wszystkie ściany mają perforacje o różnym stopniu zagęszczenia. Za ścianami jest nieduża pustka powietrzna. W miejscach łaczenia ścian z sufitem idzie specjalne obramowanie wykonane z płyty gipsowo-włóknowej, wewnątrz obramowania umieszczona jest wełna mineralna. Do sufitu podwieszone są dwie płyty MDF z perforacjami. W studiu jest niewysokie okienko. Na wszystkich ścianach położone są perforowane płyty MDF pokryte cieniutką wartwą gąbki, a na to wszystko nałożona jest cienka, ale nie przezroczysta tkanina. Lektor lub wokalista najczęsciej znajduje się przodem do okna, za nim przypięty jest do płyty MDF arkusz piramidki o wysokości 175 mm (pomysł zaczęrpnięty z książki Everesta). Czasem stosuje dyfozury jednowymiarowe, ktore stawaim przed lektorem, ale wtedy robi się już napradę ciasno, ponieważ mam jeszcze 8 walców na statywach amerykańskiej firmy ASC, tzw. TubeTraps. Walce sa najważniejszym elementem w studiu - dają czyściutki dźwięk, likwiduja fale stojące, powoduja wzrost dynamiki. Są bardzo elastyczne - jedna połówka walca odbija dżwięk, dając jednocześnie spore jego nasycenie, druga połówka po obroceniu w strone wokalisty pochłania dźwięk. Można uzyskać bardzo nasycone albo stłumione brzmienie. Pianka za lektorem pochłania odbicia. I praktycznie jestem bardzo zadowolony z takiej konfiguracji. Oczywiście studio było przystosowane akustycznie przez fachowca od akustyki, ale modyfikacji dokonywałem ze względu na jego pudełkowatość brzmienia. Więc myślę, że warto pokombinować z różnymi ustrojami, nie tylko z piankami akustycznymi. A książka Evereta to naprawdę kopalnia pomysłów, rozwiązań. TubeTraps maja bardzo uniwersalne zastosowanie. Świetnie pracują w reżyerce. Tu link do walców ASC: http://www.asc-studio-acoustics.com/st.htm
Re: Jaka pianka do kabiny wokalowej?
czy gdzies w polsce mozna kupic te walce??
Od pewnego czasu zajmuje się muzyką i zamierzam zająć się tym profesjonalnie, powoli buduję studio.
Re: Jaka pianka do kabiny wokalowej?
...czy gdzies w polsce mozna kupic te walce??...
**********************
Niestety nie. Ściągałem ze Stanów. Ale najpierw przez miesiąc korespondowałem z niejakim Ty'em Moyeremz firmy ASC, ktory jest specjalistą od projektów akustycznych. Po jego poradach zdecydowałem się na zakup TubeTraps i od pierwszej chwili byłem rozkosznie wtrząśnięty. Te walce są rewelacyjne. To nie Reflexion Filter czy coś w tym stylu. Ale kosztują też sporo.
**********************
Niestety nie. Ściągałem ze Stanów. Ale najpierw przez miesiąc korespondowałem z niejakim Ty'em Moyeremz firmy ASC, ktory jest specjalistą od projektów akustycznych. Po jego poradach zdecydowałem się na zakup TubeTraps i od pierwszej chwili byłem rozkosznie wtrząśnięty. Te walce są rewelacyjne. To nie Reflexion Filter czy coś w tym stylu. Ale kosztują też sporo.
Re: Jaka pianka do kabiny wokalowej?
Wszedlem na strone eurofoam -> pianki techniczke -> akustyka i wygluszenia. A tam trzy pianki
-S284MD
-S364MD
-BASOTECT
i ani zdjecia ani nic... Ma ktos moze zdjecia tych pianek ? Jakies informacje o wielkosci kolca, grubosci pianki. Czy one sa robione na zamowienie? Ile kosztuje zlecenie takiego zamowienia na wyciecie odpowiednich kawalkow pianki ? Kolejna sprawa tyczy sie "odpadow" czy jest mozliwosc dostania ich tez w Łodzi? Bo do gdanska 500km to sporo :/
-S284MD
-S364MD
-BASOTECT
i ani zdjecia ani nic... Ma ktos moze zdjecia tych pianek ? Jakies informacje o wielkosci kolca, grubosci pianki. Czy one sa robione na zamowienie? Ile kosztuje zlecenie takiego zamowienia na wyciecie odpowiednich kawalkow pianki ? Kolejna sprawa tyczy sie "odpadow" czy jest mozliwosc dostania ich tez w Łodzi? Bo do gdanska 500km to sporo :/
lubie to co robie i jestem w tym dobry.
Re: Jaka pianka do kabiny wokalowej?
...Wszedlem na strone eurofoam -> pianki techniczke -> akustyka i wygluszenia. A tam trzy pianki
-S284MD
-S364MD
-BASOTECT
i ani zdjecia ani nic... Ma ktos moze zdjecia tych pianek ? Jakies informacje o wielkosci kolca, grubosci pianki. Czy one sa robione na zamowienie? Ile kosztuje zlecenie takiego zamowienia na wyciecie odpowiednich kawalkow pianki ? Kolejna sprawa tyczy sie "odpadow" czy jest mozliwosc dostania ich tez w Łodzi? Bo do gdanska 500km to sporo :/
...
**********************
Napisz do mnie na priva. Mam wszytkie szczegółowe dane dotyczace pianek z eurofoam, to Ci prześlę.
-S284MD
-S364MD
-BASOTECT
i ani zdjecia ani nic... Ma ktos moze zdjecia tych pianek ? Jakies informacje o wielkosci kolca, grubosci pianki. Czy one sa robione na zamowienie? Ile kosztuje zlecenie takiego zamowienia na wyciecie odpowiednich kawalkow pianki ? Kolejna sprawa tyczy sie "odpadow" czy jest mozliwosc dostania ich tez w Łodzi? Bo do gdanska 500km to sporo :/
...
**********************
Napisz do mnie na priva. Mam wszytkie szczegółowe dane dotyczace pianek z eurofoam, to Ci prześlę.