RME HDSP 9632 drupi pod Sonar 6

Wszelkie inne pytania związane z tematyką poruszaną w naszym magazynie
Caramba
Posty:122
Rejestracja:czwartek 07 gru 2006, 00:00
RME HDSP 9632 drupi pod Sonar 6

Post autor: Caramba » czwartek 07 gru 2006, 19:09

Witam. Trafilem na te forum wlasnie ze wzgledu na ten problem. Nie wiem czemu, ni w zab nie moge dojsc co jest, bo karta Ok, DAW tak samo a tu niespodzianka - pstryka. Latencja na 6 ms, bity na 24, procek Pentek 4 3000, plytka Ausik, wsio nowka i nie gada. Skrobne kilka sciezek (midi&vst), a tu zamiast hulac, drupi. I dodam ze obiazenie procka, nie wychodzi ponad 40%. Nastepna sprawa, to czemu po wylaczeniu kompa, wali w odsluchy,a czytalem ze te karty maja jakies zabezpieczenie przez rabnieciem w glosniki podczas wylanczania. Moze ktos mial takie problemy i udalo sie jemu je rozwiazac wjakis sposob. Dzieki za wszystkie podpowiedzi.

Zbynia
Posty:7665
Rejestracja:sobota 09 paź 2004, 00:00

Re: RME HDSP 9632 drupi pod Sonar 6

Post autor: Zbynia » czwartek 07 gru 2006, 19:41

co do walenia w odsluchy to czy masz je bezposrednio podlaczone pod karte?multiface tez wali......delikatnie strzela takze emu - w bydwu odsluch pod karte....

multiface tez dropi....dzialam w sonarze na 20ms bez problemu..nizej sie nie daje(na 6 nie ma szans) - praktycznie tylko wavy i pluginy - ale za to dziala idealnie

Caramba
Posty:122
Rejestracja:czwartek 07 gru 2006, 00:00

Re: RME HDSP 9632 drupi pod Sonar 6

Post autor: Caramba » czwartek 07 gru 2006, 20:17

Zgadza sie, chodzi o odsluchy wpiete w karte, mikser w naprawie wiec narazie tak musze sobie radzic. Co do latencji, to wlasnie probowalem i juz nawet na 12msec i nie da sie grac z klawiatury, o 20 juz nie wspominam. Troche to dziwne, ale moze da sie jakos z tego wybrnac.

Caramba
Posty:122
Rejestracja:czwartek 07 gru 2006, 00:00

Re: RME HDSP 9632 drupi pod Sonar 6

Post autor: Caramba » czwartek 07 gru 2006, 20:24

Jeszcze o latencji. Na 6 ms, przy np. 9 sciezkach (nie audio), i kilku zapietych Fx na vst, wszystko gra normalnie, tyle ze od czasu do czasu, gdzie niegdzie pstryknie. Pod Emu 1212, tego nie ma i chodzi o ta sama sesje i kompa. Czyz by Emu przescinelo RME w tym temacie?

Zbynia
Posty:7665
Rejestracja:sobota 09 paź 2004, 00:00

Re: RME HDSP 9632 drupi pod Sonar 6

Post autor: Zbynia » czwartek 07 gru 2006, 22:58

hehhe.....czytalem duzo zachwycajacych rzeczy o rme ale zetkniecie praktyczne wiele rzeczy rozwialo...pobaw sie buforem sonara..moze cos pomoze

Awatar użytkownika
walu
Posty:254
Rejestracja:wtorek 07 maja 2002, 00:00

Re: RME HDSP 9632 drupi pod Sonar 6

Post autor: walu » piątek 08 gru 2006, 01:34

...hehhe.....czytalem duzo zachwycajacych rzeczy o rme ale zetkniecie praktyczne wiele rzeczy rozwialo...pobaw sie buforem sonara..moze cos pomoze...
**********************
karty RME są bardzo dobre.
Sam posiadam HDSP9632.
Polecam forum RME są wersje beta.
Co do "drupienia" przyczyn może byc wiele.;
od driver'ów aż do konfiguracji komputera.
Midas M32R,EVE SC203,PC IntelCore2 Duo E6550 2.33GHz, 4GBRAM, Win7/64, HDSP9632+AI4S-192, BCF2000, lenovo Ideapad700 i7 16GB RAM, Cubase 8/7.5,SoundForge10, CDArchitect5.2, PSPaudioware, NomadFactory, StevenSlateDrums4, BFD ECO

Awatar użytkownika
oduck
Posty:997
Rejestracja:wtorek 15 lip 2003, 00:00

Re: RME HDSP 9632 drupi pod Sonar 6

Post autor: oduck » piątek 08 gru 2006, 16:31

mam rowniez taka karte i bez problemu moge odtworzyc projekt 20-30 trakowy na latencji nawet 3ms (mniejsze nawet na 1.5 ms). moze nie uzywacie ASIO tylko inne sterowniki?
fan dobrego brzmienia ;)

Caramba
Posty:122
Rejestracja:czwartek 07 gru 2006, 00:00

Re: RME HDSP 9632 drupi pod Sonar 6

Post autor: Caramba » piątek 08 gru 2006, 21:20

Zrobilem maly test i zgadza sie, nawet na 3 ms cianie, tylko wlasnie co raz slysze "pstryczki", moze to faktycznie wina konfiguracji kompa, no ale na Emu leci jak trzeba, wiec...? sam juz nie wiem... co jest.

Caramba
Posty:122
Rejestracja:czwartek 07 gru 2006, 00:00

Re: RME HDSP 9632 drupi pod Sonar 6

Post autor: Caramba » piątek 08 gru 2006, 21:30

......hehhe.....czytalem duzo zachwycajacych rzeczy o rme ale zetkniecie praktyczne wiele rzeczy rozwialo...pobaw sie buforem sonara..moze cos pomoze...
**********************
karty RME są bardzo dobre.
Sam posiadam HDSP9632.
Polecam forum RME są wersje beta.
Co do "drupienia" przyczyn może byc wiele.;
od driver'ów aż do konfiguracji komputera.
...
**********************
A mozesz cos wiecej napisac o tym forum (jakis link) i wersjach beta. Czy chodz o stery?

WG
Posty:1235
Rejestracja:poniedziałek 12 sie 2002, 00:00

Re: RME HDSP 9632 drupi pod Sonar 6

Post autor: WG » sobota 09 gru 2006, 04:35

...Zrobilem maly test i zgadza sie, nawet na 3 ms cianie, tylko wlasnie co raz slysze "pstryczki", moze to faktycznie wina konfiguracji kompa, no ale na Emu leci jak trzeba, wiec...? sam juz nie wiem... co jest. ...
**********************
A jakie sterowniki w Sonarze używasz ?
WDM, ASIO ?

Czy na obydwu jest ten sam problem z "dropami" ?

Koniecznie zrób test karty w jakimś INNYM programie niż Sonar !
Wystarczy jakikolwiek host z opcją odtwarzania ASIO. Jeżeli tu będzie wsio w porządku to trzeba szukać winy w sofcie w tym przypadku w Sonarze lub sterownikach w trybie WDM.

Może być to albo to albo cokolwiek co ma obsługę ASIO.

Wtedy będzie wiadomo więcej. Sterowniki ASIO to podstawa działania dzisiejszych kart dźwiękowych. Sterowniki WDM i MME są na "drugim" planie.

Jeżeli wykorzystałeś wszelkie możliwe opcje optymalizacji Windowsa (było o tym na tym forum), ewentualnie optymalizacji BIOS-u (też było o tym na forum), masz najnowsze sterowniki (choć niekoniecznie musi to być regułą, że nowsze to lepsze), to możliwe, że to jakiś konfikt sprzętowy.

Można też skontaktować się z supportem RME z opisem sytuacji.

ODPOWIEDZ