Barwa gitary
Witam, Panowie mam pytanie. Mam ścieżkę ciężkiej gitary (w stylu Korn, Rammstein) orientujecie się może jak nalęzy ustawić w eq aby brzmiała ospowiednio, które pasma wyciąć, a które wręcz przeciwnie?---
Re: Barwa gitary
...Witam, Panowie mam pytanie. Mam ścieżkę ciężkiej gitary (w stylu Korn, Rammstein) orientujecie się może jak nalęzy ustawić w eq aby brzmiała ospowiednio, które pasma wyciąć, a które wręcz przeciwnie?---...
**********************
obawiam sie nikt ci nie pomoze. jedyne co mozesz zrobic to ustawic swoj korektor na duze poddbicie, wąską dobroć i przelecieć po pasmach. skoro wiesz jak chcesz zeby brzmiała to nie bedziesz mial tez problemu z odnalezieniem wlasnie tych czestotliwosci.
kiedys zadałem podobne pytanie- to jedyna słuszna droga. powodzenia
[addsig]
**********************
obawiam sie nikt ci nie pomoze. jedyne co mozesz zrobic to ustawic swoj korektor na duze poddbicie, wąską dobroć i przelecieć po pasmach. skoro wiesz jak chcesz zeby brzmiała to nie bedziesz mial tez problemu z odnalezieniem wlasnie tych czestotliwosci.
kiedys zadałem podobne pytanie- to jedyna słuszna droga. powodzenia
[addsig]
"(...) nic nie jest tak nudne jak prawda" - Charles Bukowski
Re: Barwa gitary
......Witam, Panowie mam pytanie. Mam ścieżkę ciężkiej gitary (w stylu Korn, Rammstein) orientujecie się może jak nalęzy ustawić w eq aby brzmiała ospowiednio, które pasma wyciąć, a które wręcz przeciwnie?---...
**********************
eq Ci się się nie przyda w ogóle. Musisz mieć taki sprzęt ja ww zespoły, nagrac w takim samym studiu, na takich samych mikrofonach i przewzmacniaczach i z tym samym realizatorem. To dopiero 1/3 sukcesu. Jeszcze tylko musisz poprosić aby Munky Ci to zagrał.
**********************
eq Ci się się nie przyda w ogóle. Musisz mieć taki sprzęt ja ww zespoły, nagrac w takim samym studiu, na takich samych mikrofonach i przewzmacniaczach i z tym samym realizatorem. To dopiero 1/3 sukcesu. Jeszcze tylko musisz poprosić aby Munky Ci to zagrał.

Re: Barwa gitary
.........Witam, Panowie mam pytanie. Mam ścieżkę ciężkiej gitary (w stylu Korn, Rammstein) orientujecie się może jak nalęzy ustawić w eq aby brzmiała ospowiednio, które pasma wyciąć, a które wręcz przeciwnie?---...
**********************
eq Ci się się nie przyda w ogóle. Musisz mieć taki sprzęt ja ww zespoły, nagrac w takim samym studiu, na takich samych mikrofonach i przewzmacniaczach i z tym samym realizatorem. To dopiero 1/3 sukcesu. Jeszcze tylko musisz poprosić aby Munky Ci to zagrał.
...
**********************
hehe, akurat Munky teraz jest zajęty i prosił żebym sobie poraził sam ;)
wiem ,wiem,domyślam sie.... ale .....
musi byc chociaż jakaś ogólna wskazówka typu:
jeżeli chesz aby stopa lepiej brzmiala wytnij zakres 250-50 a podbij 3-5....
jakiś pomysły, wasze doświadczenie????
**********************
eq Ci się się nie przyda w ogóle. Musisz mieć taki sprzęt ja ww zespoły, nagrac w takim samym studiu, na takich samych mikrofonach i przewzmacniaczach i z tym samym realizatorem. To dopiero 1/3 sukcesu. Jeszcze tylko musisz poprosić aby Munky Ci to zagrał.

**********************
hehe, akurat Munky teraz jest zajęty i prosił żebym sobie poraził sam ;)
wiem ,wiem,domyślam sie.... ale .....
musi byc chociaż jakaś ogólna wskazówka typu:
jeżeli chesz aby stopa lepiej brzmiala wytnij zakres 250-50 a podbij 3-5....
jakiś pomysły, wasze doświadczenie????
Re: Barwa gitary
**********************
hehe, akurat Munky teraz jest zajęty i prosił żebym sobie poraził sam ;)
**********************
kazał Ci się porazić prądem? może to jest wyjście:-)
Jak masz wielki piec lampowy to pozciągaj go z bliska mikiem dynamicznym a z dalsza pojemnościowym, pokombinuj z ustawieniami mikrofonów i zmiksuj oba sygnały. Potem filtrem dolnowaporowym odetnij okolice 150Hz +/- 50Hz i górnozaporowym okolice 13kHz. tak na start.i słuchaj brzmienia.
SONY VAIO, MOTU Traveler, Presonus Digimax FS, ADAM A7
Re: Barwa gitary
...
**********************
hehe, akurat Munky teraz jest zajęty i prosił żebym sobie poraził sam ;)
**********************
kazał Ci się porazić prądem? może to jest wyjście:-)
Jak masz wielki piec lampowy to pozciągaj go z bliska mikiem dynamicznym a z dalsza pojemnościowym, pokombinuj z ustawieniami mikrofonów i zmiksuj oba sygnały. Potem filtrem dolnowaporowym odetnij okolice 150Hz +/- 50Hz i górnozaporowym okolice 13kHz. tak na start.i słuchaj brzmienia....
**********************
możesz pokusić się o udostępnienie nam próbki tej gitary. może ktoś coś wymyśli.
pozdr.
**********************
hehe, akurat Munky teraz jest zajęty i prosił żebym sobie poraził sam ;)
**********************
kazał Ci się porazić prądem? może to jest wyjście:-)
Jak masz wielki piec lampowy to pozciągaj go z bliska mikiem dynamicznym a z dalsza pojemnościowym, pokombinuj z ustawieniami mikrofonów i zmiksuj oba sygnały. Potem filtrem dolnowaporowym odetnij okolice 150Hz +/- 50Hz i górnozaporowym okolice 13kHz. tak na start.i słuchaj brzmienia....
**********************
możesz pokusić się o udostępnienie nam próbki tej gitary. może ktoś coś wymyśli.
pozdr.
Muzyk-amator, początkujący realizator ;-)
Re: Barwa gitary
po co wam próbka? nic to nie da.samemu "trza" próbować... pozatym nie mam dużego pieca. ale jak będe miał czas to udostępnię jakąś próbkę.
SONY VAIO, MOTU Traveler, Presonus Digimax FS, ADAM A7
Re: Barwa gitary
...Witam, Panowie mam pytanie. Mam ścieżkę ciężkiej gitary (w stylu Korn, Rammstein) orientujecie się może jak nalęzy ustawić w eq aby brzmiała ospowiednio, które pasma wyciąć, a które wręcz przeciwnie?---...
**********************
No co ty!
taka scieżka musi zajmować całe pasmo - musi być ściana dzwięku
VAMP Behringera ma dobre te "Rammsteiny" wiec w celu poprawy brzmienia możesz przepuścić przez niebieską fasolę . Im mniej wytniesz tym lepiej. Najlepiej spróbuj nagrać taką scieżkę identyczie do wzoru np tego Rammsteina. Dobra rada?
**********************
No co ty!
taka scieżka musi zajmować całe pasmo - musi być ściana dzwięku

VAMP Behringera ma dobre te "Rammsteiny" wiec w celu poprawy brzmienia możesz przepuścić przez niebieską fasolę . Im mniej wytniesz tym lepiej. Najlepiej spróbuj nagrać taką scieżkę identyczie do wzoru np tego Rammsteina. Dobra rada?



http://www.superstereo.pl
Re: Barwa gitary
średnia, procesorami można co najwyżej....podetrzeć. bez urazy.
SONY VAIO, MOTU Traveler, Presonus Digimax FS, ADAM A7
Re: Barwa gitary
ale .....
musi byc chociaż jakaś ogólna wskazówka typu:
jeżeli chesz aby stopa lepiej brzmiala wytnij zakres 250-50 a podbij 3-5....
**********************
Taki przyklad na temat tych wskazowek:
Mniej wiecej dekade temu zauwazylem wsrod muzykow znaczacy wzrost zainteresowania stolami Mackie. Czesto wtedy slyszalem glosy o znakomitym korektorze w tych stolach. Odwiedzili mnie muzycy wtedy dosc znanej kapeli metalowej, opowiadali, jak na korektorach stolu Mackie, wycinajac pewne pasma ze sladu nagranej Mesy Rectifier uzyskali znakomite, ponoc 'swiatowe' brzmienie. Dla demonstracji przyniesli slady na tasmie oraz zgranie na DAT. Wszedlem sygnalem na kanaly magicznego stolu MCI (tu przykladowa fotka tego stolu), zamiast wycinac te czestotliwosci, o ktorych wczesniej mowili, podbilem to, co wydawaloby sie, ze da jazgot i zle brzmienie.
Efekt byl taki, ze muzykom "opadla kopara" i dyskusje sie skonczyly :)
Nie chcialbym byc zle zrozumiany - nie mam nic przeciwko korekcji w stolach Mackie, ta przypowiastka pokazuje, jak roznie moze brzmiec rozny sprzet, od instrumentu i pieca poprzez mikrofon i dalej po ostatnie ogniwo
Ale nie w tym glownie rzecz.
Taka przesterowana gitara (podobnie jak np. fortepian) jest zrodlem szerokopasmowym i tym bardziej ciezko mowic o zasadach, jak w przypadku podanej przez Ciebie stopy, ktora gra w ciagle tym samym okreslonym pasmie (w odniesieniu do utworu).
Jest to tez uzaleznione od faktury aranzu i bez watpienia od brzmienia wyjsciowego, ktore masz na sladzie.
Moja rada - zacznij przede wszystkim od tego, by juz podczas nagrania, ze zrodel dzwieku uzyskac zadowalajace brzmienie, we stepnie ustawionych poprawnie proporcjach miksu.
musi byc chociaż jakaś ogólna wskazówka typu:
jeżeli chesz aby stopa lepiej brzmiala wytnij zakres 250-50 a podbij 3-5....
**********************
Taki przyklad na temat tych wskazowek:
Mniej wiecej dekade temu zauwazylem wsrod muzykow znaczacy wzrost zainteresowania stolami Mackie. Czesto wtedy slyszalem glosy o znakomitym korektorze w tych stolach. Odwiedzili mnie muzycy wtedy dosc znanej kapeli metalowej, opowiadali, jak na korektorach stolu Mackie, wycinajac pewne pasma ze sladu nagranej Mesy Rectifier uzyskali znakomite, ponoc 'swiatowe' brzmienie. Dla demonstracji przyniesli slady na tasmie oraz zgranie na DAT. Wszedlem sygnalem na kanaly magicznego stolu MCI (tu przykladowa fotka tego stolu), zamiast wycinac te czestotliwosci, o ktorych wczesniej mowili, podbilem to, co wydawaloby sie, ze da jazgot i zle brzmienie.
Efekt byl taki, ze muzykom "opadla kopara" i dyskusje sie skonczyly :)
Nie chcialbym byc zle zrozumiany - nie mam nic przeciwko korekcji w stolach Mackie, ta przypowiastka pokazuje, jak roznie moze brzmiec rozny sprzet, od instrumentu i pieca poprzez mikrofon i dalej po ostatnie ogniwo
Ale nie w tym glownie rzecz.
Taka przesterowana gitara (podobnie jak np. fortepian) jest zrodlem szerokopasmowym i tym bardziej ciezko mowic o zasadach, jak w przypadku podanej przez Ciebie stopy, ktora gra w ciagle tym samym okreslonym pasmie (w odniesieniu do utworu).
Jest to tez uzaleznione od faktury aranzu i bez watpienia od brzmienia wyjsciowego, ktore masz na sladzie.
Moja rada - zacznij przede wszystkim od tego, by juz podczas nagrania, ze zrodel dzwieku uzyskac zadowalajace brzmienie, we stepnie ustawionych poprawnie proporcjach miksu.
Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!