Witam,
mam do nagrania live orkiestrę kameralną (w zwiększonym składzie) i do dyspozycji 7 mikrofonów , które niestety będą wpięte przez mikser bezpośrednio do nagrywarki CD. Chcę ustawić je tak:
1 (pierwszy mikrofon) - I skrzypce
2. II skrzypce
3. altówki
4. wiolonczele
5. kontrabasy
6. instrumenty dęte drewniane
7. instrumenty dęte blaszane
Proszę o propozycje jakiegoś uniwersalnego/standardowego ustawienia parametrów equalizera w mikserze dla każdego mikrofonu (pomijając charakterystykę samych mikr. a z tego co wiem to będą AT4040). Niestety nie będę miał możliwości późniejszej obróbki materiału (natychmiastowy odbiór gotowego materiału na CD) ani możliwości zastosowania innych dodatkowych urządzeń.
Proszę o każdą cenną informację.
P.S. Oczywiście przeszukałem już forum oraz internet pod kątem tego ale nic ciekawego nie znalazłem.
Nagranie orkiestry kameralnej - ustawienia
Re: Nagranie orkiestry kameralnej - ustawienia
Proszę o propozycje jakiegoś uniwersalnego/standardowego ustawienia parametrów equalizera w mikserze dla każdego mikrofonu (pomijając charakterystykę samych mikr. a z tego co wiem to będą AT4040). **********************
FLAT
FLAT
Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!
Re: Nagranie orkiestry kameralnej - ustawienia
...Proszę o propozycje jakiegoś uniwersalnego/standardowego ustawienia parametrów equalizera w mikserze dla każdego mikrofonu (pomijając charakterystykę samych mikr. a z tego co wiem to będą AT4040). **********************
FLAT
...
**********************
No masz rację tak nagrywałem juz kiedyś ale niestety robi się kociołek który oczywiście można zredukować po nagraniu stosując korekcję EQ albo filtr FFT ale tutaj nie będzie na to czasu !!! Swego czasu słyszałem nagranie live (także bez obróbki) podobnego skladu orkiestry , które brzmiało o wiele lepiej niż moje i zapytałem realizatora jakie miał ustawienia to zeznał mi, że :
"ustawiam każdy mikrofon na inną charakterystykę pasmową aby częstotliwości się uzupełniały a nie znosiły" a zaraz potem dodał, że: "największym błędem przy nagraniu bezpośrednim live na CD jest stosowanie FLAT na wszystkich mikrofonach".
CO Ty na to ?
FLAT
...
**********************
No masz rację tak nagrywałem juz kiedyś ale niestety robi się kociołek który oczywiście można zredukować po nagraniu stosując korekcję EQ albo filtr FFT ale tutaj nie będzie na to czasu !!! Swego czasu słyszałem nagranie live (także bez obróbki) podobnego skladu orkiestry , które brzmiało o wiele lepiej niż moje i zapytałem realizatora jakie miał ustawienia to zeznał mi, że :
"ustawiam każdy mikrofon na inną charakterystykę pasmową aby częstotliwości się uzupełniały a nie znosiły" a zaraz potem dodał, że: "największym błędem przy nagraniu bezpośrednim live na CD jest stosowanie FLAT na wszystkich mikrofonach".
CO Ty na to ?
Re: Nagranie orkiestry kameralnej - ustawienia
...niestety robi się kociołek który oczywiście można zredukować po nagraniu stosując korekcję EQ albo filtr FFT...
**********************
...albo inną salę-pomieszczenie.
**********************
...albo inną salę-pomieszczenie.
Re: Nagranie orkiestry kameralnej - ustawienia
......niestety robi się kociołek który oczywiście można zredukować po nagraniu stosując korekcję EQ albo filtr FFT...
**********************
...albo inną salę-pomieszczenie przed.
**********************
...albo inną salę-pomieszczenie przed.
Re: Nagranie orkiestry kameralnej - ustawienia
No masz rację tak nagrywałem juz kiedyś ale niestety robi się kociołek który oczywiście można zredukować po nagraniu stosując korekcję EQ albo filtr FFT ale tutaj nie będzie na to czasu !!! Swego czasu słyszałem nagranie live (także bez obróbki) podobnego skladu orkiestry , które brzmiało o wiele lepiej niż moje i zapytałem realizatora jakie miał ustawienia to zeznał mi, że :
"ustawiam każdy mikrofon na inną charakterystykę pasmową aby częstotliwości się uzupełniały a nie znosiły" a zaraz potem dodał, że: "największym błędem przy nagraniu bezpośrednim live na CD jest stosowanie FLAT na wszystkich mikrofonach".
CO Ty na to ?...
**********************
Ja na to: FLAT
Kazdy ma swoj system pracy. Kiedys stosowalem (niezmiernie rzadko!) w muz. klasycznej EQ. Teraz od lat tego nie robie i raczej nic sie w tej kwestii nie zmieni. Poswiecam czas na techniki mikrofonowe, a nie na EQ.
A jesli nie wychodzi, to EQ i tak nic w tym przypadku nie pomoze (jak dla mnie).
"ustawiam każdy mikrofon na inną charakterystykę pasmową aby częstotliwości się uzupełniały a nie znosiły" a zaraz potem dodał, że: "największym błędem przy nagraniu bezpośrednim live na CD jest stosowanie FLAT na wszystkich mikrofonach".
CO Ty na to ?...
**********************
Ja na to: FLAT
Kazdy ma swoj system pracy. Kiedys stosowalem (niezmiernie rzadko!) w muz. klasycznej EQ. Teraz od lat tego nie robie i raczej nic sie w tej kwestii nie zmieni. Poswiecam czas na techniki mikrofonowe, a nie na EQ.
A jesli nie wychodzi, to EQ i tak nic w tym przypadku nie pomoze (jak dla mnie).
Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!
Re: Nagranie orkiestry kameralnej - ustawienia
.........niestety robi się kociołek który oczywiście można zredukować po nagraniu stosując korekcję EQ albo filtr FFT...
**********************
...albo inną salę-pomieszczenie przed.
...
**********************
Eeee... chyba w trakcie? ;-D
**********************
...albo inną salę-pomieszczenie przed.
...
**********************
Eeee... chyba w trakcie? ;-D
Re: Nagranie orkiestry kameralnej - ustawienia
W zasadzie przy nagrywaniu tego typu składów, najważniejsze jest ustawienie ogólnej pary mikrofonów (np. w układzie AB, albo ORTF). Ustawiając po jednym mikrofonie na poszczególne grupy instrumentów praktycznie nie masz szans na uzyskanie satysfakcjonującego brzmienia.
Proponuję następujące ustawienie :
- 2 mikrofony (najlepiej o charakterystyce dookólnej) para gólna.Powinieneś je umieścić za dyrygentem, niestety z odległością i wysokością będziesz musiał poeksperymentować (generalnie chodzi o to, żeby z tych mikrofonów mieć cały obraz tego co się dzieje w orkiestrze)
- 1 mikrofon ustawiony na skrzypce I i II, drugi mikrofon ustawiony na altówki i wiolonczele (w przypadku gdyby smyczków było za mało na parze ogólnej)
- 1 mikrofon na kontrabasy
- 2 mikrofony na dęte drewniane
Zazwyczaj dęte blaszane nie potrzebują podpórek, więc nie musisz sie o nie zbytnio martwić.
Powodzenia!
PS. co do EQ to zgadzam się z JoachimK - FLAT
Proponuję następujące ustawienie :
- 2 mikrofony (najlepiej o charakterystyce dookólnej) para gólna.Powinieneś je umieścić za dyrygentem, niestety z odległością i wysokością będziesz musiał poeksperymentować (generalnie chodzi o to, żeby z tych mikrofonów mieć cały obraz tego co się dzieje w orkiestrze)
- 1 mikrofon ustawiony na skrzypce I i II, drugi mikrofon ustawiony na altówki i wiolonczele (w przypadku gdyby smyczków było za mało na parze ogólnej)
- 1 mikrofon na kontrabasy
- 2 mikrofony na dęte drewniane
Zazwyczaj dęte blaszane nie potrzebują podpórek, więc nie musisz sie o nie zbytnio martwić.
Powodzenia!
PS. co do EQ to zgadzam się z JoachimK - FLAT