Jeśli masz problem związany ze sprzętem stosowanym w domowym lub profesjonalnym studiu, to tu jest odpowiednie miejsce, aby się nim zająć.
-
WG - Posty:1235
- Rejestracja:poniedziałek 12 sie 2002, 00:00
Jaki Di-Box polecacie?
Post
autor: WG » czwartek 19 paź 2006, 14:38
Jak w temacie. Może konkretniej jakiej firmy. Może być to coś z wyższej półki niż Behringer
Przydało by mi się jakieś takie specjalistyczne urządzenie do tych celów. A więc pytanie raczej do zawodowo siedzących w temacie.
Oczywiście musi być stereofoniczny, mieć przełącznik odcinania pętli mas (to pewnie każdy ma), preferowane wejścia JACK ale XLR też mogą być.
Czy coś w tym temacie można "takiego ciekawego" albo inaczej profesjonalnego znaleźć ?
Są różne firmy:
MILLENIUM
BSS
PALMER
KLARK TEKNIK
Niestety nie znam tych firm (no może poza KLARK TEKNIK reszta dla mnie nieznajoma)

-
Laliszon
- Posty:438
- Rejestracja:piątek 23 gru 2005, 00:00
Post
autor: Laliszon » czwartek 19 paź 2006, 15:56
Do nagrań polecano mi dibox DEMETER
Ma to moj wspólnik ,twierdzi że znacząco polepsza jakość sygnału np z klawiszy. Oczywiście gitary basowej i gitary nagrywanych w linię. Jakoś osobiście nie stwierdziłem żeby jakoś dużo lepiej było. Pozatym napewno lepiej zrobiło się producentowi o jakieś 900$
Ja osobiście korzystam z preampów lampowych ktore są jednocześnie dibioxami same w sobie i dają symetryczny sygnał na wyjściu.
Właściwie nie odpowiedziałem Ci na pytanie, może poprostu dobrze byłoby porozważać nad tym co można osagnąć (slyszalnego) przy pomocy tak drogiego użądzenia i czy posiadanie go obok preampów ma jakiś sens?
-
WG - Posty:1235
- Rejestracja:poniedziałek 12 sie 2002, 00:00
Post
autor: WG » czwartek 19 paź 2006, 18:52
Hm. To nie warto sobie tym zaprzątać głowy
A co w przypadku kiedy sygnał z klawisza ma niedostowaną/inną impendiancję no i na wejściu jest te kilka a NAWET kilkanaście dB niższy poziom sygnału niż powinno być.
Zgubiłem się teraz
To lepiej GAIN-em ten sygnał wzmocnić czy Di-Box-em

-
szkudlik
- Posty:1732
- Rejestracja:czwartek 26 lut 2004, 00:00
Post
autor: szkudlik » czwartek 19 paź 2006, 21:18
...Do nagrań polecano mi dibox
**********************
Powtarzałem to już tutaj 1003 razy, powtórze 1004: DiBox służy do symetryzacji sygnału niesymetrycznego w celu przesłania go bez zakłoceń przez kilkudziesięcio metrowy kabel łączący scenę z konsoletą.
Nie ma sensu go stosować gdy odległość niesymetryczne źródło - konsola jest mała (czyli w sytuacji studyjnej).
DiBox nie służy do kształtowania brzmienia, jest (powinien) być całkowicie niesłyszalny.
i czy posiadanie go obok preampów ma jakiś sens - pytanie dokładnie takiego typu: czy posiadanie lodówki obok pralki ma jakiś sens? Ma, bo oba urządzenia służą do czego innego
[addsig]
Ilu realizatorów potrzeba żeby wkręcić żarówkę?
Czterech, jeden wkręca a trzech mówi że by to zrobiło lepiej
-
dzx - Posty:26
- Rejestracja:środa 15 paź 2003, 00:00
Post
autor: dzx » czwartek 19 paź 2006, 23:59
... DiBox służy do symetryzacji sygnału niesymetrycznego w celu przesłania go bez zakłoceń przez kilkudziesięcio metrowy kabel łączący scenę z konsoletą.
********************
..w tym celu kupilem ostanio trzy sztuki Bręczera DI20 - tani byl
DiBox nie służy do kształtowania brzmienia, jest (powinien) być całkowicie niesłyszalny....
**********************
...no tez tak myslalem, ale widocznie jestesmy w bledzie - DI20 przypominal o sobie takim calkiem nikomu nie przeszkadzajacym SSSSSYYYYYDDDDZZZZZ:)
Nie polecam.
gg 1501839
-
szkudlik
- Posty:1732
- Rejestracja:czwartek 26 lut 2004, 00:00
Post
autor: szkudlik » piątek 20 paź 2006, 08:53
DiBox
nie służy do kształtowania brzmienia, jest (powinien) być całkowicie niesłyszalny....
**********************
...no tez tak myslalem, ale widocznie jestesmy w bledzie - DI20 przypominal o sobie takim calkiem nikomu nie przeszkadzajacym SSSSSYYYYYDDDDZZZZZ:)
Nie polecam.
**********************
konkretnie
tego?
Uzywam kliku sztuk i nie mam najmnieszych problemow z szumami czy przydzwiekami.
Oczywiscie przy zalozeniu ze wszystkie kable sa sprawne
[addsig]
Ilu realizatorów potrzeba żeby wkręcić żarówkę?
Czterech, jeden wkręca a trzech mówi że by to zrobiło lepiej
-
CD-RW
- Posty:279
- Rejestracja:czwartek 19 lut 2004, 00:00
Post
autor: CD-RW » piątek 20 paź 2006, 09:41
Ja kupilem kilka Di-box'ow firmy RADIAL (w Polsce sprzedaje je Lauda-Audio). konstrukcja z trafem Jensena + militarna obudowa +dobre złącza=dobry di-box
-
JoachimK
- Posty:3148
- Rejestracja:środa 12 paź 2005, 00:00
-
Kontakt:
Post
autor: JoachimK » piątek 20 paź 2006, 10:48
DiBox służy do symetryzacji sygnału niesymetrycznego w celu przesłania go bez zakłoceń przez kilkudziesięcio metrowy kabel łączący scenę z konsoletą.
Nie ma sensu go stosować gdy odległość niesymetryczne źródło - konsola jest mała (czyli w sytuacji studyjnej).
**********************
No, niekoniecznie, wszak roznie bywa niekiedy z polaczeniem unbal <-> bal. A ze np. kazda "duza" konsoleta pracuje w pelni symetrycznie na wszelkich mozliwych punktach krosownicy, DiBox moze sie przydac nawet na odcinku polaczen 2m.
Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!
-
PiotrK
- Posty:1517
- Rejestracja:czwartek 14 mar 2002, 00:00
Post
autor: PiotrK » piątek 20 paź 2006, 11:25
Post został usunięty.
Ostatnio zmieniony piątek 01 lut 2019, 00:36 przez
PiotrK, łącznie zmieniany 1 raz.
[Użytkownik usunął konto]
-
maczeta - Posty:159
- Rejestracja:poniedziałek 20 lut 2006, 00:00
Post
autor: maczeta » piątek 20 paź 2006, 11:48
...I uważacie, że korzystniej jest np. podłączyć syntezator z wyjściem niesymetrycznym poprzez di-boxa do takiej konsolety, która ma całość toru symetryczną....
***********************
Hmmm...nie wiele konsolet ma całą toru symetryczną wejście symetryczne jest zamieniane na niesym. a potem znowu na symetryczne.Więc nie bardzo rozumie...chyba że żle odczytałem Twoje intencje.
Problem z D-box'ami elektronicznymi jest taki że nie wpełni odspeparowują gawalnicznie (prócz oczywiście transform. i optycznych).
Jeszcze jedno jaką wadę upatrujesz w zwarciu (-) do masy?