Jeśli masz problem z konkretnym programem, to tu jest miejsce, aby go roztrząsać.
-
RaiQ
- Posty:31
- Rejestracja:środa 20 wrz 2006, 00:00
-
Kontakt:
Re: Z mono do stereo?
Post
autor: RaiQ » sobota 30 wrz 2006, 16:07
Można też pokombinować samemu przenosząc różne częśtotliwości to tu to tam
**********************
No kiedyś bawiłem się w coś takiego: wycinałem z jednego kanału jakieś częstotliwości, w drugim je podbijałem. Jest to oczywiście technika skrajnie amatorska ;) ale jakiś tam efekt odczuwalny jest...
Jest to chyba jednak o tyle niebezpieczne, że można się później zdziwić np. mają gitary w jednym kanale, a stopę drugim
Sebastian Kochman
INFINITY - zespół metalowy z Poznania
http://www.infinity.metal.pl/
-
devil
- Posty:849
- Rejestracja:środa 05 mar 2003, 00:00
Post
autor: devil » sobota 30 wrz 2006, 16:32
Jest to chyba jednak o tyle niebezpieczne, że można się później zdziwić np. mają gitary w jednym kanale, a stopę drugim

...
**********************
a niech sobie jest,
malo nagran na rynku gdzie np cala perkusja jest w jednym z kanalow ? :D
np QOTSA :>
Proszę zanotować! "odmawia wypisania spisu sprzętu studyjnego w sygnaturce"
-
Petey
- Posty:351
- Rejestracja:poniedziałek 07 sie 2006, 00:00
Post
autor: Petey » sobota 30 wrz 2006, 16:59
...Zadnego przesuwania kanałów, po co?
***********************
kiedyś miałem pętle perkusyjną której poszczególne części były nagrywane w mono. Ustawiłem Delay tak by jeden kanał sie lekko przesuną(bez żadnych pogłosów itp.) Efekt zrobił na mnie miłe wrażenie. Nie próbowałem na całych trackach...
-
DJOZD
- Posty:2591
- Rejestracja:niedziela 22 gru 2002, 00:00
Post
autor: DJOZD » sobota 30 wrz 2006, 17:35
......Zadnego przesuwania kanałów, po co?
***********************
kiedyś miałem pętle perkusyjną której poszczególne części były nagrywane w mono. Ustawiłem Delay tak by jeden kanał sie lekko przesuną(bez żadnych pogłosów itp.) Efekt zrobił na mnie miłe wrażenie. Nie próbowałem na całych trackach......
**********************
No i po takim zabiegu na całym tracku lub na czyms bardzo slyszalnym w miksie wcisnij przycisk MONO i posluchaj jak to brzmi.
Efekty typu Pseudo Stereo z PSP są bezpieczne ponieważ nie ingerują w faze sygnalu. Wiec z czegoś takiego radze korzystać, jesli juz.
-
Petey
- Posty:351
- Rejestracja:poniedziałek 07 sie 2006, 00:00
Post
autor: Petey » sobota 30 wrz 2006, 19:00
No i po takim zabiegu na całym tracku lub na czyms bardzo slyszalnym w miksie wcisnij przycisk MONO i posluchaj jak to brzmi.
Brzmi nawet normalnie. Chodź może nie dokońca jak oryginał. Przed chwilą robiłem test.
Efekty typu Pseudo Stereo z PSP są bezpieczne....
Myśle ze twój punkt widzenia opiera się tylko na wiedzy teoretycznej. Otóż przy pewnym projekcie użyłem pseudo stereo na wokal. Wokal odtwarzany monofonicznie był lekko przytłumiony. Nie jest to takie bezpieczne jak się wydaje. Trzeba umieć dobrze i rozsądnie z tego kożystać.
-
MB
- Posty:3318
- Rejestracja:wtorek 09 kwie 2002, 00:00
Post
autor: MB » sobota 30 wrz 2006, 20:08
Myśle ze twój punkt widzenia opiera się tylko na wiedzy teoretycznej. Otóż przy pewnym projekcie użyłem pseudo stereo na wokal. Wokal odtwarzany monofonicznie był lekko przytłumiony. Nie jest to takie bezpieczne jak się wydaje. Trzeba umieć dobrze i rozsądnie z tego kożystać....
**********************
A ja myślę, że uwaga kolegi DJOZD była właśnie poparta praktyką. Piszesz, że trzeba umieć dobrze i rozsądnie korzystać z przesunięcia - pewnie tak, ale to co proponujesz, czyli zastosowanie do całości nagrania (patrz pierwszy post w wątku) nie jest wcale przykładem dobrego i rozsądnego korzystania.
-
Petey
- Posty:351
- Rejestracja:poniedziałek 07 sie 2006, 00:00
Post
autor: Petey » sobota 30 wrz 2006, 21:49
zastosowanie do całości nagrania nie jest wcale przykładem dobrego i rozsądnego korzystania....
**********************
Fakt może na całym materiale nie będzie rezultatów które można by zaliczyć jako poprawa danego materiału.