Sprawdziłem ten sposób dawno temu i działa. Pozdrawiam z Krakowa...
**********************
Ciekawe rozwiazanie... Akurat tak sie sklada, ze mamy wolny piec gitarowy, wiec moglbym to rozwiazanie sprawdzic. Te efekty (zestawik gitarowy), to rozumiem, ze to byly osobne kostki gitarowe: distortion, eq i bramka szumow, czy uzywales przesteru i korektora w tym piecu?
Rozumiem, ze mikrofon rowniez ma duze znaczenie. Na wokal uzywamy jakiegos miku shure ale w tej chwili nie pamietam ktory to jest model. musialbym sprawdzic. dlaczego akurat sm57?
Jak przesterować wokal w warunkach live?
Re: Jak przesterować wokal w warunkach live?
kolega ma rację,ale jeszcze barwa głosu jaka posiadasz jest ważna,distortionem tylko przybrudzisz a w kapelach które wymieniłeś np.GGFH wokal jest"czysty"....
**********************
Masz racje. Moze troche zly podalem przyklad. Akurat w GGFH wokal nie jest przesterowany ale i tak przepuszczony jest przez rozne efekty. Sam dokladnie nie jestem w stanie stwierdzic jakie ale bardzo mi sie podoba efekt jaki uzyskali.
Moze bardziej chodzilo mi np o taki wokal jak w Ministry" Psalm 69"
**********************
Masz racje. Moze troche zly podalem przyklad. Akurat w GGFH wokal nie jest przesterowany ale i tak przepuszczony jest przez rozne efekty. Sam dokladnie nie jestem w stanie stwierdzic jakie ale bardzo mi sie podoba efekt jaki uzyskali.
Moze bardziej chodzilo mi np o taki wokal jak w Ministry" Psalm 69"
Re: Jak przesterować wokal w warunkach live?
Jesli chodzi o sprzeżenia. Rozumiem że chodzi efekt ktory pojawia się w przerwach pomiedzy śpiewaniem tak? A jakby tak zastosować poprostu szybko działającą bramkę pomiedzy mikrofonem a urzadzeniem przesterowujacym (szybki atack i szybki relase) o wysokim stopniu zadziałania (tak żeby przepuszczał tylko sygnał wysokim poziomie dB) żeby nie przepuszczac nic poza gosnym bezpośrednim wokalem. Wtedy jest szansa że wokal bedzie ładnie przestwrowany przez efekt a wszystkie miejsca ciche wyciete. Oczywiscie trzeba dobrze wyregulowac poziomy Atack i Relase zeby byla pewnosc ze zawsze jak sie odezwiemy bramka przepusci nasz głos dalej. Kluczowym tu bedzie parametr Atack i Relase i Thereshold. Wydaje mi sie ze to powinno dobrze zadzialac.
Re: Jak przesterować wokal w warunkach live?
Dokładnie chodzi o te własnie sprzężenia.
No wlasnie mi tez sie wydaje, ze w taki sposób można byłoby je wyelimnować. Problem w tym, ze nie mam żadnego takiego urzadzenia jak np. bramka szumow, żeby to sprawdzić.Chcialbym cos kupic tylko dokladnie nie wiem co. Wiele z tych metod,ktore proponujecie brzmi ciekawie i byc moze da sie to zrobic na kilka sposobow.
No wlasnie mi tez sie wydaje, ze w taki sposób można byłoby je wyelimnować. Problem w tym, ze nie mam żadnego takiego urzadzenia jak np. bramka szumow, żeby to sprawdzić.Chcialbym cos kupic tylko dokladnie nie wiem co. Wiele z tych metod,ktore proponujecie brzmi ciekawie i byc moze da sie to zrobic na kilka sposobow.
Re: Jak przesterować wokal w warunkach live?
Wydaje mi sie że bez jakiej kolwiek bramki będzie t to raczej TRUDNE do wykonania. Jedyne rozwiązanie to izolacja źrodła sygnału od odsłuchu, w warunkach koncertowych raczej niewykonalne. Spróbuj na probe zaopatrzyc sie w jakis procesor Behringera z serii Multigate i wypróbowac. Koniecznie miedzy źródlem a procesorem. Dobrze jakbyś miał mikser jako preamp poniewaz nie wiem jak sobie radzą te procesory z czystym sygnałem z mikrofonu.
Re: Jak przesterować wokal w warunkach live?
... Sprawdziłem ten sposób dawno temu i działa. Pozdrawiam z Krakowa...
**********************
Ciekawe rozwiazanie... Akurat tak sie sklada, ze mamy wolny piec gitarowy, wiec moglbym to rozwiazanie sprawdzic. Te efekty (zestawik gitarowy), to rozumiem, ze to byly osobne kostki gitarowe: distortion, eq i bramka szumow, czy uzywales przesteru i korektora w tym piecu?
Rozumiem, ze mikrofon rowniez ma duze znaczenie. Na wokal uzywamy jakiegos miku shure ale w tej chwili nie pamietam ktory to jest model. musialbym sprawdzic. dlaczego akurat sm57? ...
**********************
Osobiście używałem efektu POD line 6 i bramki chyba rocktron ale nada się każda bramka. Można użyć dowolnego mikrofonu ale poprostu shure sm57 brzmial najlepiej do tego a probowalem sm58 i beta 58 i bardziej sprzęgaly, sm57 jest bardziej instrumentalnym mikrofonem i nie ma kulistego sitka przez co jest bardziej kierunkowy poprostu nie będzie tak bardzo zbieral otoczenia.
**********************
Ciekawe rozwiazanie... Akurat tak sie sklada, ze mamy wolny piec gitarowy, wiec moglbym to rozwiazanie sprawdzic. Te efekty (zestawik gitarowy), to rozumiem, ze to byly osobne kostki gitarowe: distortion, eq i bramka szumow, czy uzywales przesteru i korektora w tym piecu?
Rozumiem, ze mikrofon rowniez ma duze znaczenie. Na wokal uzywamy jakiegos miku shure ale w tej chwili nie pamietam ktory to jest model. musialbym sprawdzic. dlaczego akurat sm57? ...
**********************
Osobiście używałem efektu POD line 6 i bramki chyba rocktron ale nada się każda bramka. Można użyć dowolnego mikrofonu ale poprostu shure sm57 brzmial najlepiej do tego a probowalem sm58 i beta 58 i bardziej sprzęgaly, sm57 jest bardziej instrumentalnym mikrofonem i nie ma kulistego sitka przez co jest bardziej kierunkowy poprostu nie będzie tak bardzo zbieral otoczenia.
Re: Jak przesterować wokal w warunkach live?
Osobiście używałem efektu POD line 6 i bramki chyba rocktron ale nada się każda bramka.
Gwoli scislosci - bramki firmy Rocktron (wszystko jedno, czy samodzielne, czy wbudowane do wiekszego efektu) nie sa typowymi bramkami, rozpatrujac zasade dzialania, jak te stosowane do gitar czy typowe bramki uzywane np. na koncertach do bebnow i w szczegolnie takim przypadku, jak omawiany, moga byc skuteczniejsze w dzialaniu.
sm57 jest bardziej instrumentalnym mikrofonem i nie ma kulistego sitka przez co jest bardziej kierunkowy
Kuliste sitko nie ma tu nic do rzeczy
Gwoli scislosci - bramki firmy Rocktron (wszystko jedno, czy samodzielne, czy wbudowane do wiekszego efektu) nie sa typowymi bramkami, rozpatrujac zasade dzialania, jak te stosowane do gitar czy typowe bramki uzywane np. na koncertach do bebnow i w szczegolnie takim przypadku, jak omawiany, moga byc skuteczniejsze w dzialaniu.
sm57 jest bardziej instrumentalnym mikrofonem i nie ma kulistego sitka przez co jest bardziej kierunkowy
Kuliste sitko nie ma tu nic do rzeczy

Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!
Re: Jak przesterować wokal w warunkach live?
właściwie zgadzam się z kolegą że nie ma nic do rzeczy, akurat poprostu z sm57 mnie sie nie sprzęgalo i jakoś latwiej bylo ukręcić, propo bramki to nie pamiętam symbolu ale była to niebieska kostka rocktron, gitarowa właśnie do grania z przesterem gigantem.