Cyfrowy mixdown szkodliwy dla dźwięku?

Wszelkie inne pytania związane z tematyką poruszaną w naszym magazynie
Awatar użytkownika
mc_iek
Posty:128
Rejestracja:czwartek 01 kwie 2004, 00:00
Re: Cyfrowy mixdown szkodliwy dla dźwięku?

Post autor: mc_iek » piątek 14 lip 2006, 12:51

A potem i tak wiekszość ludzi będzie słuchała tego na jamniku za 200zł czy wieży za 499.99zł z głośniczkami wielkości denka butelki od piwa. Nie wspominając oczywiście o milionach młodych ludzi, którzy przerżną te nagrania na mp3 i będą tego słuchać na słuchaweczkach dousznych za 25zl...
... a tak sobie czasem cos dłubnę w dźwiękach...

Awatar użytkownika
Tadeo
Posty:1609
Rejestracja:piątek 31 sty 2003, 00:00
Kontakt:

Re: Cyfrowy mixdown szkodliwy dla dźwięku?

Post autor: Tadeo » piątek 14 lip 2006, 13:24

...A potem i tak wiekszość ludzi będzie słuchała tego na jamniku za 200zł czy wieży za 499.99zł z głośniczkami wielkości denka butelki od piwa. Nie wspominając oczywiście o milionach młodych ludzi, którzy przerżną te nagrania na mp3 i będą tego słuchać na słuchaweczkach dousznych za 25zl......
**********************
a czy Ty do nich należysz?
Mi też ten temat nie daje spokoju, przypominam ze cała sprawa dotyczy wyłącznie samego zgrania a nie peryferi przy nim uzytych. Postaram się w najbliższym czasie dostać na testy jedno z tych ,,magicznych'' urządzeń takich jak Dangerous Music2-bus czy sumator TUBE TECH SSA2A ale myśle że różnice mogą być małe lub mniejsze...hmm

Awatar użytkownika
JM
Posty:831
Rejestracja:sobota 17 lip 2004, 00:00

Re: Cyfrowy mixdown szkodliwy dla dźwięku?

Post autor: JM » piątek 14 lip 2006, 13:28

Pamiętacie najbardziej chyba znaną markę polskiego mleka, reklamowanego kilka lat temu po każdym programie w telewizji ?
Mój znajomy z dalekiego miasta, który pracuje w tych mlaczarniach opowiadał mi jak była nagrywana ta reklama. Otóż w ... Afryce, w RPA.
Występująca w niej krowa paradowała na tle afrykańskiego nieba. Dlaczego tam ? Bo tamtejsze słońce jest ponoć najlepsze do kręcenia plenerów.
Z całą pewnością publika zauważyła ten aspekt.
Czy my tu również nie deliberujemy o "afrykańskim niebie" ?

Awatar użytkownika
JM
Posty:831
Rejestracja:sobota 17 lip 2004, 00:00

Re: Cyfrowy mixdown szkodliwy dla dźwięku?

Post autor: JM » piątek 14 lip 2006, 14:51

I tym przykładem wyjaśniłem również, dlaczego nasze "gwiazdy" disco polo nagrywały teledyski w egzotycznych plenerach.
Skoro krowy mogły ...
Teraz czekam na hip-hopowców i skreczingowców.

Awatar użytkownika
force
Posty:437
Rejestracja:wtorek 11 maja 2004, 00:00

Re: Cyfrowy mixdown szkodliwy dla dźwięku?

Post autor: force » piątek 14 lip 2006, 19:43

Postaram się w najbliższym czasie dostać na testy jedno z tych ,,magicznych'' urządzeń takich jak Dangerous Music2-bus czy sumator TUBE TECH SSA2A ale myśle że różnice mogą być małe lub mniejsze...hmm...
**********************
O dzięki, nie wiedziłem, że takie coś jest. czekam na test.
SONY VAIO, MOTU Traveler, Presonus Digimax FS, ADAM A7

WG
Posty:1235
Rejestracja:poniedziałek 12 sie 2002, 00:00

Re: Cyfrowy mixdown szkodliwy dla dźwięku?

Post autor: WG » piątek 14 lip 2006, 23:27

To ze cyfra jest tak latwo dostepna spowodowalo zalew rynku bardzo slaba muzyka i dla mnie jedyny problem cyfry :)
***********
Niestety. Cyfra pociągnęła za sobą wiele niefortunnych wynalazków dzięki którym IMHO właśnie cyfra zabrnie w ślepą uliczkę.
Nie podzielam zdania szkudlika, że jej możliwości są wykorzystane zaledwie w kilku procentach, jak dla mnie jej możliwości już teraz się wyczerpały.

Ktos tu wyliczyl ze 5 to 6 - ja odpadlem :)
***********
Korekta.
Nie wyliczył że 5 to 6 a pokazał efekt zaokrągleń, który przy zbiegu kilku czynników może zależeć od kolejności wykonywanych działań !
Z resztą to i tak jest nieistotne w dokładnościach na jakich operujemy w Cubase, Sonar czy innym DAW. Błędy jakie się tworzą w wyniku kumulacji zaokrągleń są daleko rzekłbym kosmicznie daleko po za tym co potrzebujemy aby zmiksować 24-bitowy materiał.

Roznice miedzy 44,1 i 96 slychac, przedwe wszystkim uslyszy ja muzyk w nagraniu wlasnego instrumentu :)
***********
Częstotliwości próbkowania to całkiem inny temat.

Jesli trzeba gotow jestem w Wawie pojsc na slepy test :) ze swoim basikiem (ktory i tak z natury swego brzmienia i pasma najtrudniej wychwycic)...
***********
Dyskusje na temat 44 a 96 były wielokrotnie prowdzone, odsyłam tradycyjnie do wyszukiwarki

Rafals
Posty:65
Rejestracja:piątek 26 mar 2004, 00:00

Re: Cyfrowy mixdown szkodliwy dla dźwięku?

Post autor: Rafals » sobota 15 lip 2006, 02:45

...Czy ktoś mający pojęcie o przetwarzaniu DSP albo o obliczeniach CPU, mógłby definitywnie się wypowiedzieć w kwestii często podnoszonej (moim zdaniem w charakterze mitu), jako że CYFROWY MIXDOWN JEST ZAWSZE GORSZY OD DOMENY ANALOGOWEJ, BO W GRĘ TAM WCHODZĄ NIEODZOWNE ZAOKRĄGLENIA?

***************************

Moja propozycja jest taka:
Wymagania:
- sensowny odsłuch (studyjny) np.Alesis One MKII, przyzwoite pomieszczenie (na ścianach coś wisi), dobra karta z dobrymi przetwornikami (nin 1000zeta) i mixer klasy Mackie VLZ

Test:
1. Mixdown wszystkich ścieżek
2. Odtworzenie projektu i nagranie go na zewnętrzne nagrywadło; inny komp, DAT, recorder, itd...
3. Wyjdź przynajmniej pogrupowanymi ścieżkami w mixer (bębny + bas + gitary + parapety + chórki + vocal +....) i wyjście mixera wepnij w swojego kompa który zamiast MIXDOWN nagra to co aktualnie odtwarza....

Gwarancja:
1. Otrzymacie różne brzmiania...
2. W/g mnie najlepsze jest "3" bo do drugiej opcji brakuje mi Word Clock'a w moich kartach

Jeśli ktoś nie rozróżni brzmiania i nadal uważa, że MIXDOWN to mit... to zapraszam do mnie do wsi... na JAGODY!!!

PS.Dyskusja jest śmieszna... wystarczy sprawdzić...
PS2. Te wyliczenia to doprowadziły mnie do oberwania brzucha.... ze śmiechu. Jestem informatykiem i wiem co pisze...

Raff. rafal@onyxstudio.pl
Pozdrowionka.

WG
Posty:1235
Rejestracja:poniedziałek 12 sie 2002, 00:00

Re: Cyfrowy mixdown szkodliwy dla dźwięku?

Post autor: WG » sobota 15 lip 2006, 09:53

Gwarancja:
1. Otrzymacie różne brzmiania...
*************
A kto mówi, że brzmienie ma być takie samo !!!
Przecież to oczywiste, że sumowanie analogowe będzie obarczone pewnymi niedoskonałościami, zwłaszcza wykonane na takiej klasie sprzętu jak wspomniałeś.

Jeśli ktoś nie rozróżni brzmiania i nadal uważa, że MIXDOWN to mit... to zapraszam do mnie do wsi... na JAGODY!!!
*************
No to teraz zastanów się skąd ta różnica brzmienia i czy tak powinno być

Inna sprawa (gustu), które brzmienie może się podobać. Prawdopodobnie większość wybierze analog bo boi się cyfry.

Jestem informatykiem i wiem co pisze...
**********************
Ja na szczęście nie !!! i cieszę się, że mogę spojrzeć na temat z odmiennie innej strony. Jeżeli obliczenia są złe to wskaż w nich błąd. No i oczywiście utniemy dyskusję bo jak na razie to nikt nie potrafi tego podważyć.
Są INFORMATYCY i informatycy

Awatar użytkownika
PiotrK
Posty:1517
Rejestracja:czwartek 14 mar 2002, 00:00

Re: Cyfrowy mixdown szkodliwy dla dźwięku?

Post autor: PiotrK » sobota 15 lip 2006, 12:22

Post został usunięty.
Ostatnio zmieniony piątek 01 lut 2019, 00:19 przez PiotrK, łącznie zmieniany 1 raz.
[Użytkownik usunął konto]

Awatar użytkownika
szkudlik
Posty:1732
Rejestracja:czwartek 26 lut 2004, 00:00

Re: Cyfrowy mixdown szkodliwy dla dźwięku?

Post autor: szkudlik » sobota 15 lip 2006, 22:07

Moja propozycja jest taka:
Wymagania:
- sensowny odsłuch (studyjny) np.Alesis One MKII,
**************************
No, Alesis One MK2 to zeczwiście odsłuch klasy masteringowej... niestety wszystkie te maluchy (łącznie z mimi MSP5) w zasadzie tylko udają odłsuchy... i na pewno nie nadają się do takich testów.
Jasne że można tak zmixować, ale do odsłuchu i oceny trzeba by wynając jakieś sensowne studio dysponuące dalekim odsłuchem. Najlepiej typu masteringowego.


**************************
Test:
(...)
Gwarancja:
1. Otrzymacie różne brzmiania...

Jeśli ktoś nie rozróżni brzmiania i nadal uważa, że MIXDOWN to mit... to zapraszam do mnie do wsi... na JAGODY!!!
**************************

To rowniez gwarantuje, brzmienie będzie inne. Poza może pzypadkami bounce i DAT (przy zapewnieniu bounce do 16 bit oraz jednakowego dithera do 16bit w obu przypadkach - tutaj GWARANTUJE ze nagrania sie zniosa z dokladnoscia do dithera i zagniotek na tasiemce - sprawdzone. WordClock nie jest do tego potrzebny. Jeżeli nie - to szukaj błędu w tym co robisz tak długo aż uzyskasz identyczne wyniki)

ALE - jakoś jestem dziwnie pewny że w nie będzie jednoznacznej odpowiedzi KTORE nagranie - mix digital czy analog - jest lepsze. Różni słuchacze wybiorą różne itd.


**************************
PS2. Te wyliczenia to doprowadziły mnie do oberwania brzucha.... ze śmiechu. Jestem informatykiem i wiem co pisze...
**********************
No tak, w takim razie proponuję sięgnąc do fachowej literatury i sprawdzić co oznacza w metodach numerycznych takie coś jak "kumulacja błędu dyskretyzacji". I dlaczego przy kiepsko napisanym algorytmie może to doprowadzić do BARDZO dużych błędów.
Z tym że może to nie znaczy że będzie. Są sposoby żeby je utrzymac w ryzach - Dobrze napisane algorytmy bez najmniejszych problemów utrzymają te problemy poniżej zakresu 24bit mixdown.

[addsig]
Ilu realizatorów potrzeba żeby wkręcić żarówkę?

Czterech, jeden wkręca a trzech mówi że by to zrobiło lepiej

ODPOWIEDZ