Kiedyś czytałem, że jedną z czynności jaką należy wykonać przed zgraniem końcowego materiału na CD jest potraktowanie wszystkich utworów jednakowym reverbem, żeby użuskać spójność końcowego materiału. Domyslam się, że musi on być bardzo delikatnie zastosowany, ale chciałbym usłyszeć Waszą opinię co do rodzaju reverbu używanego w tym celu i przybliżonych wartości jego podstawowych parametrów, o ile oczywiście można to w miarę uniwersalnie określić.
Dziękuję i pozdrawiam
Reverb do uzyskania spójności końcowego materiału muzycznego na CD
- przedwczoraj
- Posty:223
- Rejestracja:wtorek 07 sty 2003, 00:00
Re: Reverb do uzyskania spójności końcowego materiału muzycznego na CD
Domyslam się, że musi on być bardzo delikatnie zastosowany, ale chciałbym usłyszeć Waszą opinię co do rodzaju reverbu używanego w tym celu...
**********************
Ja, co prawda, też jestem jeszcze na etapie zdobywania doświadcvzeni, ale uważam, że klucz do sukcesu, to:
1. Stosować pogłos odpowiedni do kontekstu płyty - tzn. np. jeśli jest to rock - który powinien brzmieć przestrzennie - daj średni pogłos z dużą zawartością średnicy w sygnale odbitym. Jeśli grasz techno - chyba bardziej odpowiedni będzie delikatny "room"
2. Już na etapie miksu (podczas aplikowania pogłosów na poszczególne instrumenty) zaplanuj, jaki chcesz uzyskać efekt finalny. Aplikuj te pogłowsu z uwzględnieniem tego, jaki dasz pogłos na całym masteriale.
Czyli jeśli zamierzasz na końcu (na sumie) użyć np. silnego pogłosu, to umiarkowanie aplikuj pogłosy dla poszczególnych instrumentów. Bo pogłosy też się sumują (interferują).
Ja do wiedzy dochodzę sam oraz z pomocą artykułów EiS - więc jest to tylko propozycja rozwiązania problemu. Po prostu ja tak robię.
Ale myślę, że to dość dobra metoda. Jak sądzita???
**********************
Ja, co prawda, też jestem jeszcze na etapie zdobywania doświadcvzeni, ale uważam, że klucz do sukcesu, to:
1. Stosować pogłos odpowiedni do kontekstu płyty - tzn. np. jeśli jest to rock - który powinien brzmieć przestrzennie - daj średni pogłos z dużą zawartością średnicy w sygnale odbitym. Jeśli grasz techno - chyba bardziej odpowiedni będzie delikatny "room"
2. Już na etapie miksu (podczas aplikowania pogłosów na poszczególne instrumenty) zaplanuj, jaki chcesz uzyskać efekt finalny. Aplikuj te pogłowsu z uwzględnieniem tego, jaki dasz pogłos na całym masteriale.
Czyli jeśli zamierzasz na końcu (na sumie) użyć np. silnego pogłosu, to umiarkowanie aplikuj pogłosy dla poszczególnych instrumentów. Bo pogłosy też się sumują (interferują).
Ja do wiedzy dochodzę sam oraz z pomocą artykułów EiS - więc jest to tylko propozycja rozwiązania problemu. Po prostu ja tak robię.
Ale myślę, że to dość dobra metoda. Jak sądzita???
I'm representin' all the Whiteman's for across the world!!!!!
Re: Reverb do uzyskania spójności końcowego materiału muzycznego na CD
......
**********************
reverb sie przydaje wtedy gdy numery sa niejednolite jesli chodzi o nasycenie poglosami.. np jeden numer jest za suchy.. ja reverb dobieram experymentalnie w zaleznosci od gatunku muzyki - zawsze sa to inne ustawienia wiec recepty jak zwykle nie ma.. swoja droga - pojawil sie nowy reverb - GLACE reverb - poszukajcie go na KVR - jest za friko..
[addsig]
**********************
reverb sie przydaje wtedy gdy numery sa niejednolite jesli chodzi o nasycenie poglosami.. np jeden numer jest za suchy.. ja reverb dobieram experymentalnie w zaleznosci od gatunku muzyki - zawsze sa to inne ustawienia wiec recepty jak zwykle nie ma.. swoja droga - pojawil sie nowy reverb - GLACE reverb - poszukajcie go na KVR - jest za friko..
[addsig]
uniżenie kłaniam :-)