RMS Power
Re: RMS Power
...Co to jest RMS Power ? Dla podpowiedzi powiem, że wkazuje mi ten czynnik na -9 decybeli :>...
**********************
RMS to jest średni poziom głośności nagrania. Było tu trochę wątków na ten temat - poszukaj, poczytaj co z czym się je. Powiem, że poziom RMS około 9 dB to cholernie głośny numer...
**********************
RMS to jest średni poziom głośności nagrania. Było tu trochę wątków na ten temat - poszukaj, poczytaj co z czym się je. Powiem, że poziom RMS około 9 dB to cholernie głośny numer...
Re: RMS Power
RMS to jest średni poziom głośności nagrania. Było tu trochę wątków na ten temat - poszukaj, poczytaj co z czym się je. Powiem, że poziom RMS około 9 dB to cholernie głośny numer......
**********************
To prawda ze cholernie glosny,ale nie pytam jak to musi brzmiec
-14 to jest to,ale niestety zazwyczaj jestem zmuszony osiagac -12,
wyzej nie siegam.
**********************
To prawda ze cholernie glosny,ale nie pytam jak to musi brzmiec

-14 to jest to,ale niestety zazwyczaj jestem zmuszony osiagac -12,
wyzej nie siegam.

Re: RMS Power
To prawda ze cholernie glosny,ale nie pytam jak to musi brzmiec
-14 to jest to,ale niestety zazwyczaj jestem zmuszony osiagac -12,
wyzej nie siegam.
...
**********************
...ups; chyba komus sie kierunki pomylily

-14 to jest to,ale niestety zazwyczaj jestem zmuszony osiagac -12,
wyzej nie siegam.

**********************
...ups; chyba komus sie kierunki pomylily

Jestem muzykiem; gram na skrzypcach el., klawiszach, gitarze... zapraszam na moja strone: www.ovca.republika.pl oraz strone zespolu BORDERLINE: www.borderline.art.pl !!!
Re: RMS Power
...To prawda ze cholernie glosny,ale nie pytam jak to musi brzmiec
-14 to jest to,ale niestety zazwyczaj jestem zmuszony osiagac -12,
wyzej nie siegam.
...
**********************
...ups; chyba komus sie kierunki pomylily
...
**********************
A to niby dlaczego? Czyżby ktoś nie znał matematyki na poziomie podstawówki? Od zawsze -12 to więcej/wyżej niż -14.

-14 to jest to,ale niestety zazwyczaj jestem zmuszony osiagac -12,
wyzej nie siegam.

**********************
...ups; chyba komus sie kierunki pomylily

**********************
A to niby dlaczego? Czyżby ktoś nie znał matematyki na poziomie podstawówki? Od zawsze -12 to więcej/wyżej niż -14.
Pozdrawiam
Re: RMS Power
no qrde
więc po kolei:
Peaks: 0,00 dB
RMS Power:
Maximum: -10 dB
Minimum: -73 dB
Average: -14dB
Co jest nie tak?
więc po kolei:
Peaks: 0,00 dB
RMS Power:
Maximum: -10 dB
Minimum: -73 dB
Average: -14dB
Co jest nie tak?
Re: RMS Power
podczas gdy wartości dla Garbage "I'm only happy when it rains" wynoszą:
Peaks: 0,00 dB
RMS:
Maximum: -6 dB
Minimum: -144 dB
Average: -12 dB
oczywiście w miejsce garbage mozecie sobie wstawic jakąkolwiek piosenke rockową [umownie jakąkolwiek :>]
Peaks: 0,00 dB
RMS:
Maximum: -6 dB
Minimum: -144 dB
Average: -12 dB
oczywiście w miejsce garbage mozecie sobie wstawic jakąkolwiek piosenke rockową [umownie jakąkolwiek :>]
Re: RMS Power
RMS czyli wartość średniokwadratowa NIE jest jednoznacznym wyznacznikiem głośności. Po pierwsze dlatego, że ostateczna głośność wynika z tego, jakie jest przełożenie wartości próbek na poziom ciśnienia akustycznego, czyli mówiąc dosadnie, jak jest ustawiona gałka głośności we wzmacniaczu. Po drugie (i ważniejsze) od wartości RMS (prawie liniowo) zależy poziom ciśnienia akustycznego, tymczasem głośność to wrażenie subiektywne, które zależy nie tylko od tego poziomu ciśnienia, ale i charakteru materiału (jego składu widmowego), oraz warunków reprodukcji, nie mówiąc już o zupełnie subiektywnych czynnikach.
Kierowanie się wartośćią RMS jako kryterium poprawności technicznej nagrania jest grubym nieporozumieniem i może być przyczyną bardzo mylnych decyzji w masteringu. Materiału należy przede wszystkim słuchać! Różnice w poziomie RMS rzędu 6-8 dB jeszcze o niczym nie świadczą, czasami materiał, w którym średni poziom RMS jest wyższy o 8dB od innego, w praktyce okazuje się cichszy.
Jeszcze inna sprawa to prawidłowa interpretacja wartości RMS podawanych przez popularne programy. RMS wyliczany jest zazwyczaj przez uśrednianie energii w krótkim oknie czasowym, im okno krótsze tym bardziej będzie się ta wartość zmieniać. Nie jest to więc wartość wyliczona z uśrednienia wszystkich próbek i nazywanie jej poziomem średnim jest nieprawidłowe. Typowo, ze względu na właściwości percepcji długość okna to 25-100ms. Skoro program podaje wartość minimalną, maksymalną i średnią, to oznacza możemy odczytać rozpiętość dynamiczną nagrania, przy czym jak dokładnie zostały uśrednione wyniki odczytu RMS w wartości średniej, pozostaje tajemnicą producenta. Przypominam, że łatwo utopić się w rzece o średniej głębokości 0,5 metra.
Kierowanie się wartośćią RMS jako kryterium poprawności technicznej nagrania jest grubym nieporozumieniem i może być przyczyną bardzo mylnych decyzji w masteringu. Materiału należy przede wszystkim słuchać! Różnice w poziomie RMS rzędu 6-8 dB jeszcze o niczym nie świadczą, czasami materiał, w którym średni poziom RMS jest wyższy o 8dB od innego, w praktyce okazuje się cichszy.
Jeszcze inna sprawa to prawidłowa interpretacja wartości RMS podawanych przez popularne programy. RMS wyliczany jest zazwyczaj przez uśrednianie energii w krótkim oknie czasowym, im okno krótsze tym bardziej będzie się ta wartość zmieniać. Nie jest to więc wartość wyliczona z uśrednienia wszystkich próbek i nazywanie jej poziomem średnim jest nieprawidłowe. Typowo, ze względu na właściwości percepcji długość okna to 25-100ms. Skoro program podaje wartość minimalną, maksymalną i średnią, to oznacza możemy odczytać rozpiętość dynamiczną nagrania, przy czym jak dokładnie zostały uśrednione wyniki odczytu RMS w wartości średniej, pozostaje tajemnicą producenta. Przypominam, że łatwo utopić się w rzece o średniej głębokości 0,5 metra.