Perkusja - opóźnienia śladów

Wszelkie inne pytania związane z tematyką poruszaną w naszym magazynie
peter1pl
Posty:373
Rejestracja:środa 20 lis 2002, 00:00
Perkusja - opóźnienia śladów

Post autor: peter1pl » czwartek 13 sty 2005, 13:06

Przepraszam, że mam 2 "głupawe" pytania:)

1. Czy należy kompensować opóźnienia (kilka ms) które powstają przy nagrywaniu perkusji (między overheadami i mikrofonami zbierającymi z bliska np. werbel)? Mowa o suchej perkusji - chcę zrobić sample - kopię mojego perkusisty pod Battery :) - korzystając z overhead'ów i ujęć bliskich jednocześnie.

2. Po nałożeniu kompresora na poszczególne ślady perkusji w "normalnym" miksie różnice (opóźnienia) się powiększają i trzeba je kompensować bo słychać już nawet podwójne uderzenia np. stopy i tomów. Czy można na to jakoś zaradzić - tzn. żeby zjawisko nie występowało - bo to, że można opóźnić (wyrównać) określone ślady ex post "na ucho" to wiem.
Zespół "Ósmy Dzień"; mp3: www.radio.bialystok.pl/przebojem2004.htm

Awatar użytkownika
JacekH
Posty:611
Rejestracja:czwartek 14 mar 2002, 00:00

Re: Perkusja - opóźnienia śladów

Post autor: JacekH » czwartek 13 sty 2005, 16:06

> 1. Czy należy kompensować opóźnienia (kilka ms) które powstają przy nagrywaniu perkusji (między overheadami i mikrofonami zbierającymi z bliska np. werbel)? Mowa o suchej perkusji - chcę zrobić sample - kopię mojego perkusisty pod Battery :) - korzystając z overhead'ów i ujęć bliskich jednocześnie.



Wydaje mi się, że to zbędne... Ale zależy co chcesz uzyskać. Najprościej to moim zdaniem przesunąć ślad, albo wstawić w insert wtyczkę opóźniającą - o ile pamiętam Alghorytmix Sampel Delay.



> 2. Po nałożeniu kompresora na poszczególne ślady perkusji w "normalnym" miksie różnice (opóźnienia) się powiększają i trzeba je kompensować bo słychać już nawet podwójne uderzenia np. stopy i tomów. Czy można na to jakoś zaradzić - tzn. żeby zjawisko nie występowało - bo to, że można opóźnić (wyrównać) określone ślady ex post "na ucho" to wiem....



Jaki to program? Wszystkie współczesne programy typu Nuendo, Sonar kompensują opóźnienia wprowadzane przez plugin.



Jacek

Awatar użytkownika
msieczko
Posty:458
Rejestracja:środa 08 maja 2002, 00:00

Re: Perkusja - opóźnienia śladów

Post autor: msieczko » czwartek 13 sty 2005, 16:23

czyli jezeli dobrze zrozumialem chcesz miec zsamplowana perkusje z przesluchami z mikrofonow ? bo tak by wynikalo z tego ze Ci niektore uderzenia wychodza podwojnie ...

najlepiej nagrac kazdy beben osobno bez udzialy reszty perkusji i z tego przygotowac sample. Tak wygladaja sample ktore mozna kupic na rynku.

Jezeli robisz sample ze sladow na ktorych sa przesluchy to ... kiszka :(
Warszawa - 'home' studio

Awatar użytkownika
Cyprio
Posty:409
Rejestracja:sobota 13 mar 2004, 00:00

Re: Perkusja - opóźnienia śladów

Post autor: Cyprio » czwartek 13 sty 2005, 18:44

...czyli jezeli dobrze zrozumialem chcesz miec zsamplowana perkusje z przesluchami z mikrofonow ? bo tak by wynikalo z tego ze Ci niektore uderzenia wychodza podwojnie ...

************



nie, zapewne autorowi postu chodziło o jednoczesne zgranie ujęcia bliskiego i dalekiego każdego elementu perkusji odzielnie.





najlepiej nagrac kazdy beben osobno bez udzialy reszty perkusji i z tego przygotowac sample. Tak wygladaja sample ktore mozna kupic na rynku.

Jezeli robisz sample ze sladow na ktorych sa przesluchy to ... kiszka :(...

**********************



nie, są już sample takie jak chociażby DFH2, które są nagrywane właśnie z 'przesłuchami', aby brzmiały bardziej naturalnie- tak, jak perkusja, która 'chodzi' podczas grania, a różne jej elementy wzbudzają się podczas grania innych.


peter1pl
Posty:373
Rejestracja:środa 20 lis 2002, 00:00

Re: Perkusja - opóźnienia śladów

Post autor: peter1pl » czwartek 13 sty 2005, 18:50



Jaki to program? Wszystkie współczesne programy typu Nuendo, Sonar kompensują opóźnienia wprowadzane przez plugin.





**********************

To Cubasis VST 5.0.



Zespół "Ósmy Dzień"; mp3: www.radio.bialystok.pl/przebojem2004.htm

peter1pl
Posty:373
Rejestracja:środa 20 lis 2002, 00:00

Re: Perkusja - opóźnienia śladów

Post autor: peter1pl » czwartek 13 sty 2005, 19:07



nie, zapewne autorowi postu chodziło o jednoczesne zgranie ujęcia bliskiego i dalekiego każdego elementu perkusji odzielnie.



*************

tak, właśnie o to mi chodziło.

Nagrywaliśmy z 2 Overheadów i mikrofonów przy instrumentach - czyli mam np. 3 ślady stopy (2 z Overheadów i jeden z ujęcia bliskiego).



-----------------

nie, są już sample takie jak chociażby DFH2, które są nagrywane właśnie z 'przesłuchami', aby brzmiały bardziej naturalnie- tak, jak perkusja, która 'chodzi' podczas grania, a różne jej elementy wzbudzają się podczas grania innych.

...

**********************

no właśnie - chciałem żeby te sample brzmiały jak najbardziej naturalnie - ale widzę, że skoro DFH też wykorzystuje ten pomysł - to znaczy że nie jestem taki głupi jak myślałem:)

Poszczególne elementy perkusji faktycznie wzbudzają się nawzajem, więc specjalnie przy nagrywaniu np. werbla nie zdejmowaliśmy blach czy kotłów. (mój perkusista miał trochę inne zdanie co do sensowności tego, ale to szczegół)
Zespół "Ósmy Dzień"; mp3: www.radio.bialystok.pl/przebojem2004.htm

peter1pl
Posty:373
Rejestracja:środa 20 lis 2002, 00:00

Re: Perkusja - opóźnienia śladów

Post autor: peter1pl » czwartek 13 sty 2005, 19:21

...

Jaki to program? Wszystkie współczesne programy typu Nuendo, Sonar kompensują opóźnienia wprowadzane przez plugin.





**********************

To Cubasis VST 5.0.



...

**********************

Wygląda więc na to, że ten program nie kompensuje automatycznie opóźnień wprowadzanych przez plugin. :(
Zespół "Ósmy Dzień"; mp3: www.radio.bialystok.pl/przebojem2004.htm

Awatar użytkownika
BLLAZEJ
Posty:27
Rejestracja:wtorek 21 paź 2003, 00:00

Re: Perkusja - opóźnienia śladów

Post autor: BLLAZEJ » czwartek 13 sty 2005, 20:21

Sorry za glupie pytanie. Co to jest DFH??? .............Jestem zielony.

peter1pl
Posty:373
Rejestracja:środa 20 lis 2002, 00:00

Re: Perkusja - opóźnienia śladów

Post autor: peter1pl » czwartek 13 sty 2005, 21:05

...Sorry za glupie pytanie. Co to jest DFH??? .............Jestem zielony....

**********************

Drumkit From Hell. Wtyczka firmy EastWest, jednen z najlepszych (a może najlepszy) instrument perkusyjny VST.

Popatrz i posłuchaj tu:

http://www.soundsonline.com/sophtml/details.phtml?sku=TT103



***********

pytanie o opóźnienia między śladami jest bardziej uniwersalne i nie dotyczy tylko perkusji. Co jeśli nagrywamy np. gitarę akustyczną z ujęcia bliskiego i dalekiego jednocześnie? Też się nie kompensuje tego opóźnienia (rzędu pewnie 2-3 ms)?
Zespół "Ósmy Dzień"; mp3: www.radio.bialystok.pl/przebojem2004.htm

Awatar użytkownika
wyderko
Posty:234
Rejestracja:piątek 24 gru 2004, 00:00
Kontakt:

Re: Perkusja - opóźnienia śladów

Post autor: wyderko » czwartek 13 sty 2005, 21:36

Opóźnienie można łatwo obliczyć i "zdelayować"
IWK.org.pl - Inteligentna Wyszukiwarka Koncertów

ODPOWIEDZ