Takie mam pytanie : jak skonfigurować ten sampler aby reagował w czasie rzeczywistym na kontrolery kierowane z sequencera. Jeśli nie ma globalnego ustawienia to chociaż jak przyporządkować mu np :
vibrato (to jest chyba CC1), jej głębokość i częstotliwość
filtry : Cutoff (CC74) i Resonance (CC71)
Attack (CC73) i Release (CC72)
Weel - odp za obniżanie lub podwyższanie tonu.
Wiem, że to dużo jak na jeden raz i że jest instrukcja i może jakieś podręczniki ale po kolejnych próbach zgłębiania tematu mam mizerne rezultaty i dlatego kieruję pytanie do Was – fachowców.
Z góry dziękuję za chwilę czasu.
I pozdrawiam wszystkich.
Kontakt 1.5 i kontrolery MIDI
Re: Kontakt 1.5 i kontrolery MIDI
Całość oparta jest na modułach, które wpina się w odpowiednie miejsca.
Każdy moduł na dole posiada "plusiki" którymi dodajesz dalsze elementy sterujące.
Vibrato:
- musisz dodać jakikolwiek oscylator lfo (klikasz na plusik w module SOURCE) i wybierasz z menu LFO -> SINE, TRIANGLE itd.
- dalej dla danego oscylatora powinieneś wstawić kontroler midi jako źródło menu EXTERNAL SOURCES -> MIDI-CC
- który kontroler i czym ma sterować możesz zmieniać w edycji LFO.
Filtry:
- w oknie SOURCE dodajesz rodzaj filtra a w edycji filtra "plusikiem" wpinasz kontroler EXTERNAL SOURCES -> MIDI-CC
- w ten sposób tworzysz takie schemat połączeniowy kontroler -> filtr -> próbka
Attack i Release:
- odszukaj moduł obwiedni AHDSR i pod nim "plusikiem" dodaj z menu kontroler MIDI-CC
- możesz dodać po kilka kontrolerów a w polach nadajesz im odpowiednie numery i przyporządkowujesz który parametr obwiedni mają zmieniać
Pitch-Bend:
- znów plusik w akcji :) tym razem w oknie SOURCE dodajesz z menu EXTERNAL SOURCES -> PITCH BEND
Miłej zabawy :)
Każdy moduł na dole posiada "plusiki" którymi dodajesz dalsze elementy sterujące.
Vibrato:
- musisz dodać jakikolwiek oscylator lfo (klikasz na plusik w module SOURCE) i wybierasz z menu LFO -> SINE, TRIANGLE itd.
- dalej dla danego oscylatora powinieneś wstawić kontroler midi jako źródło menu EXTERNAL SOURCES -> MIDI-CC
- który kontroler i czym ma sterować możesz zmieniać w edycji LFO.
Filtry:
- w oknie SOURCE dodajesz rodzaj filtra a w edycji filtra "plusikiem" wpinasz kontroler EXTERNAL SOURCES -> MIDI-CC
- w ten sposób tworzysz takie schemat połączeniowy kontroler -> filtr -> próbka
Attack i Release:
- odszukaj moduł obwiedni AHDSR i pod nim "plusikiem" dodaj z menu kontroler MIDI-CC
- możesz dodać po kilka kontrolerów a w polach nadajesz im odpowiednie numery i przyporządkowujesz który parametr obwiedni mają zmieniać
Pitch-Bend:
- znów plusik w akcji :) tym razem w oknie SOURCE dodajesz z menu EXTERNAL SOURCES -> PITCH BEND
Miłej zabawy :)
Re: Kontakt 1.5 i kontrolery MIDI
Już się zabieram tych kombinacji i wkrótce odpiszę co z tego wysmażyłem.
Pozdróweczko.
Pozdróweczko.
Re: Kontakt 1.5 i kontrolery MIDI
Bardzo mi pomogłeś WG.
Filtry już prawie rozpracowałem. Attak i Release też, choć pod ADSR plusik nie dodaje Midi CC ale czytałem o funkcji midi learn która mam nadzieję pozwoli mi rozwiązać tę sprawę. Pitch band działa ale przy pełnym wychyleniu zjeżdża aż do 2 oktaw.
Mam więc pytanie: co zrobić aby to zadziałało standartowo a więc 2 półtony w górę i 2 w dół.
Jeszcze jedno : chyba żle się wyraziłem pytając o Vibrato. Miałem na myśli Modulation a więc potocznie zwane wibracją. Jak użyć tej funkcji?
WG, liczę na Ciebie i nie tylko.
Pozdrawiam.
Filtry już prawie rozpracowałem. Attak i Release też, choć pod ADSR plusik nie dodaje Midi CC ale czytałem o funkcji midi learn która mam nadzieję pozwoli mi rozwiązać tę sprawę. Pitch band działa ale przy pełnym wychyleniu zjeżdża aż do 2 oktaw.
Mam więc pytanie: co zrobić aby to zadziałało standartowo a więc 2 półtony w górę i 2 w dół.
Jeszcze jedno : chyba żle się wyraziłem pytając o Vibrato. Miałem na myśli Modulation a więc potocznie zwane wibracją. Jak użyć tej funkcji?
WG, liczę na Ciebie i nie tylko.
Pozdrawiam.
Re: Kontakt 1.5 i kontrolery MIDI
...Bardzo mi pomogłeś WG.
Filtry już prawie rozpracowałem. Attak i Release też, choć pod ADSR plusik nie dodaje Midi CC
**********************
Hm. Jeżeli w menu brakuje takiej opcji choć jakoś nie wierzę to może operujesz na starszej wersji. Tak czy owak ja sprawdzałem i działa.
ale czytałem o funkcji midi learn która mam nadzieję pozwoli mi rozwiązać tę sprawę.
**********************
Zapewne tak.
Pitch band działa ale przy pełnym wychyleniu zjeżdża aż do 2 oktaw.
Mam więc pytanie: co zrobić aby to zadziałało standartowo a więc 2 półtony w górę i 2 w dół.
**********************
Jeżeli blok Pitch-Bend został już dodany to w jego opcjach będzie taki suwak który standardowo ustawiony jest na +12.0. Są to półtony i zakres działania kółka. Chcąc zawęzić jego działanie po prostu przesuń suwak na mniejszą wartosć 2.0 i mamy typowe działanie w zakresie 2 półtonów.
Ale uwaga. Jeżeli edytujesz już jakiś gotowy program gdzie powiązania modułów sa bardziej skomplikowane może okazać się, że na Pitch-Bend wpływają inne wpięte moduły jak np. ADSR, LFO.
Jeszcze jedno : chyba żle się wyraziłem pytając o Vibrato. Miałem na myśli Modulation a więc potocznie zwane wibracją.
**********************
W zasadzie "przepis" już podałem. LFO możesz wpinać zarówno w module SOURCE jak i AMPLIFIER i wtedy uzyskujesz pełne vibrato dla dźwięku zmieniające zarówno częstotliwość jak i natężenie dźwięku. Co chcesz zrobić wybór należy do ciebie.
Programy zbudowane dla Kontakta np. oryginalne mogą być "bardzo zakręcone" w swej budowie i wstawienie jakiegoś nowego modułu niekoniecznie może dać oczekiwany rezultat.
Stwórz sobie jakąś próbkę np. sinusa i zacznij poznawanie tego samplera budując na nowo instrument. W ten sposób poznasz zależności jakie łączą poszczególne bloki syntezy.
Filtry już prawie rozpracowałem. Attak i Release też, choć pod ADSR plusik nie dodaje Midi CC
**********************
Hm. Jeżeli w menu brakuje takiej opcji choć jakoś nie wierzę to może operujesz na starszej wersji. Tak czy owak ja sprawdzałem i działa.
ale czytałem o funkcji midi learn która mam nadzieję pozwoli mi rozwiązać tę sprawę.
**********************
Zapewne tak.
Pitch band działa ale przy pełnym wychyleniu zjeżdża aż do 2 oktaw.
Mam więc pytanie: co zrobić aby to zadziałało standartowo a więc 2 półtony w górę i 2 w dół.
**********************
Jeżeli blok Pitch-Bend został już dodany to w jego opcjach będzie taki suwak który standardowo ustawiony jest na +12.0. Są to półtony i zakres działania kółka. Chcąc zawęzić jego działanie po prostu przesuń suwak na mniejszą wartosć 2.0 i mamy typowe działanie w zakresie 2 półtonów.
Ale uwaga. Jeżeli edytujesz już jakiś gotowy program gdzie powiązania modułów sa bardziej skomplikowane może okazać się, że na Pitch-Bend wpływają inne wpięte moduły jak np. ADSR, LFO.
Jeszcze jedno : chyba żle się wyraziłem pytając o Vibrato. Miałem na myśli Modulation a więc potocznie zwane wibracją.
**********************
W zasadzie "przepis" już podałem. LFO możesz wpinać zarówno w module SOURCE jak i AMPLIFIER i wtedy uzyskujesz pełne vibrato dla dźwięku zmieniające zarówno częstotliwość jak i natężenie dźwięku. Co chcesz zrobić wybór należy do ciebie.
Programy zbudowane dla Kontakta np. oryginalne mogą być "bardzo zakręcone" w swej budowie i wstawienie jakiegoś nowego modułu niekoniecznie może dać oczekiwany rezultat.
Stwórz sobie jakąś próbkę np. sinusa i zacznij poznawanie tego samplera budując na nowo instrument. W ten sposób poznasz zależności jakie łączą poszczególne bloki syntezy.
Re: Kontakt 1.5 i kontrolery MIDI
Wielkie dzięki za konkretne odpowiedzi, które zaoszczędzą mi sporo czasu.
Chętnie bym się jakoś odwdzięczył ale nie wiem jak. Lecz gdybyś kiedyś potrzebował np jakiś aranż midi jako kopia materiału dźwiekowego (nie wątpię, że sam z tym sobie świetnie radzisz) i baza do do bróbki audio to podejmę się tego z przyjemnością i być może pozwoli to Tobie na zaoszczędzenie chwili czasu.
Pozdrawiam.
Aros
Ps. A oto mój adres: aroslupi@interia. pl
Chętnie bym się jakoś odwdzięczył ale nie wiem jak. Lecz gdybyś kiedyś potrzebował np jakiś aranż midi jako kopia materiału dźwiekowego (nie wątpię, że sam z tym sobie świetnie radzisz) i baza do do bróbki audio to podejmę się tego z przyjemnością i być może pozwoli to Tobie na zaoszczędzenie chwili czasu.
Pozdrawiam.
Aros
Ps. A oto mój adres: aroslupi@interia. pl