Strona 1 z 1
Mikrofony na scenę
: czwartek 28 paź 2004, 22:36
autor: JBL_max
Witam serdecznie. Temat zapewne nie jest nowy. Jak do tej pory nagłaśniałem maleńkie imprezki na wokalowych mikrofonach dynamicznych typu Shure SM 58 itp. Przyszedł czas aby zainwestować w jakieś bardziej wyrafinowane zabawki. Domyślam się żę SM 58 do wokalu może być jak najbardziej al jakie mikrofony zakupić do nagłośnienia skrzypiec,trąbki,saxofonu,gitary elektrycznej,blach,stopy itd. Zaproponujcie mi może jakieś modele marki. Jeśli pojemnościówki to dlaczego itd. Za wszelką dobrą radę i pomocserdecznei dziękuję
Pozdro
Re: Mikrofony na scenę
: czwartek 28 paź 2004, 23:36
autor: Antheck
Ze swojego niewielkiego doświadczenia powiem Ci, ze nie ma sensu inwestować w "bardziej wyrafinowane zabawki". Scena, plenery i ogólnie praca live to poligon. Sprzętowi w tych warunkach może stać się dokładnie wszystko (kiedyś ze znajomkiem śmialiśmy się, że jego stół wytrzymuje wylanie 2 piw).
gdy dobierasz sobie sprzęt do pracy live to musisz brać pod uwagę nie to jak bardzo wyszukany on jest ale to jak bardzo wytrzymały. Dlatego do zebrania pieca gitary elektrycznej w zupełności wystarczy SM57. SM'a możesz użyć też do saxu, tomów i werbla.
jeśli chodzi o wokal to klasykiem jest wspomniany przez Ciebie SM58 (ten mikrofon i korektor w stole i da się ukręcić bardzo ładny wokal)
Jako overheady: bardzo ładnie zagada Beyerdynamic Opus 83, do stopy: AKG D-112 albo Beyerdynamic e602.
Dobrymi mikrofonami do wszelakich dęciaków, wokalu i tomów np. jest Sennheiser MD 421. Do tomów mogą się przydać 3-4 sennheisery e604, ale trzeba uważać na drgania korpusów bębnów, które czasem mogą powodować dziwne rzeczy.
Z kolei do deciaków, którzy mają tendencję do biegania po scenie polecam AKG D409, albo wersję pojemnościową AKG C 418, który sprawdzi się też w przypadku akordeonu.
Ogólnie polecam Ci strony firm kóre zajmują się nagłośnieniem i estradą. Przejrzyj ich listy sprzętu to da Ci porównanie co jest używane, a co nie. Opieraj się na ich doświadczeniu. W końcu na scenie nie osiągniesz warunków studyjnych (chyba, że pracujesz przy naprawde dużych produkcjach za grubą kaskę).
Staraj się dobierać sprzęt wytrzymały i odporny na wilgoć, kurz, konfetti, wiatr i upadek z wysokości powiedzmy ok 1m. Neumanna U87 nie polecam..
pozdrawiam
[addsig]