Jak zacząć?

Wszelkie inne pytania związane z tematyką poruszaną w naszym magazynie
tristia
Jak zacząć?

Post autor: tristia » piątek 18 cze 2004, 11:30

Jestem początkującym ?muzykiem? (dotychczas tworzyłem za pomocą programów takich jak Fruity Loops 2.x, 3.x, 4.x, wcześniej na trackerach, korzystając wyłącznie z sampli, wspomagając się CoolEdit?em). Chciałbym zabrać się za komponowanie z wykorzystaniem zaawansowanych programów, typu Cubase.

Posiadam komputer z procesorem 500MHz, oraz SB Live?a. Czy mogę rozpocząć pracę na np. Cubase (lub innym), bez klawiatury sterującej? Gdzie mogę znaleźć porady dla takiego żółtodzioba w dziedzinie MIDI jak ja?

Czy Cubase to dobry program na początek?

Awatar użytkownika
spiker

Re: Jak zacząć?

Post autor: spiker » piątek 18 cze 2004, 13:05

Czy mogę rozpocząć pracę na np. Cubase (lub innym)

==========

Z pewnością możesz. Dobre narzędzie na pewno nie zaszkodzi

...bez klawiatury sterującej?

==========

Będzie Ci ciężko. Uważam, że dobrze by było abyś się doposażył w klawiaturę.

Gdzie mogę znaleźć porady dla takiego żółtodzioba w dziedzinie MIDI jak ja?

==========

Jeśli to absolutny początek to dobrym pomysłem jest książka CubaseSX ćwiczenia.

==========

Nie tylko na początek...ale i na resztę przygody z muzyką )

pozdrawiam
przed użyciem programu zapoznaj się treścią instrukcji załączonej do opakowania bądź skonsultuj się z producentem lub dystrybutorem oprogramowania...

Awatar użytkownika
maYod

Post autor: maYod » piątek 18 cze 2004, 13:13

.

ważna sprawa: jeśli sblive to z jakimi sterownikami. bo praca bez sterowników wdm lub "niefirmowych" to koszmar. jeśli masz windows 2000 lub xp - to powinno śmigać, bo są tam świetne sterowniki do sblive, jeśłi 98 - to jest problem.

Awatar użytkownika
Hubba

Post autor: Hubba » piątek 18 cze 2004, 18:51

==========

Nie tylko na początek...ale i na resztę przygody z muzyką )