Dlaczego taki tani?

Wszelkie inne pytania związane z tematyką poruszaną w naszym magazynie
Awatar użytkownika
hardstep
Posty:191
Rejestracja:sobota 26 lip 2003, 00:00
Dlaczego taki tani?

Post autor: hardstep » sobota 05 cze 2004, 18:15

Dlaczego Behringer SL-3242 FX-Pro,jest taki tani (589 Euro)???Potrzebuje miksera do studia i na scene i zastanawiam sie nad jego zakupem,ale gdzie jest kruczek,jakie sa jego slabe strony?



Opis

Nie sugerujcie sie cena,to tylko opis,a cena 589,jest w Music Store w Kolonii.

Awatar użytkownika
Stradivariusz
Posty:67
Rejestracja:sobota 10 sty 2004, 00:00

Re: Dlaczego taki tani?

Post autor: Stradivariusz » niedziela 06 cze 2004, 01:24

...Dlaczego Behringer SL-3242 FX-Pro,jest taki tani (589 Euro)???Potrzebuje miksera do studia i na scene i zastanawiam sie nad jego zakupem,ale gdzie jest kruczek,jakie sa jego slabe strony?



Opis

Nie sugerujcie sie cena,to tylko opis,a cena 589,jest w Music Store w Kolonii....

**********************



Nie wiem jak w tym mikserze, ale ogólnie Behringer ma szumiące preampy.

Do studia polecam miksery firmy Yamaha( np. YAMAHA MG16-6 FX - ok. 400 €) albo Soundcrafta (SOUNDCRAFT Spirit M-8 za ok 600€ albo SOUNDCRAFT Spirit E-12 za ok. 350€), są niedrogie i mają ciche preampy. Nie wiem co chcesz podłączać tym na scenie, ale do mikrofonów i kilku instrumentów spoko wystarczy.

Strad
Nagrywam wyłącznie klasykę - orkiestry, chóry, zespoły kameralne, soliści itp.

Awatar użytkownika
hardstep
Posty:191
Rejestracja:sobota 26 lip 2003, 00:00

Re: Dlaczego taki tani?

Post autor: hardstep » niedziela 06 cze 2004, 01:43

Nie wiem jak w tym mikserze, ale ogólnie Behringer ma szumiące preampy.

Do studia polecam miksery firmy Yamaha( np. YAMAHA MG16-6 FX - ok. 400 €) albo Soundcrafta (SOUNDCRAFT Spirit M-8 za ok 600€ albo SOUNDCRAFT Spirit E-12 za ok. 350€), są niedrogie i mają ciche preampy. Nie wiem co chcesz podłączać tym na scenie, ale do mikrofonów i kilku instrumentów spoko wystarczy.

Strad...

**********************

Co do preampow,to w opisach wystepuje wzmianka o ultracichych preampach (invisible mic preamps),tak sie nazywa ta technologia,wiec moze jakosc tych preampow sie polepszyla.Co do wymagan,potrzebuje min 16 kanalow,wiec za taka cene innego miksera nie dostane.

Wiec dlaczego taki tani???



Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
MB
Posty:3318
Rejestracja:wtorek 09 kwie 2002, 00:00

Re: Dlaczego taki tani?

Post autor: MB » niedziela 06 cze 2004, 12:29

Wiec dlaczego taki tani???

**********************

Odpowiedź znajdziesz we wstępniaku do czerwcowego numeru EiS


Awatar użytkownika
hardstep
Posty:191
Rejestracja:sobota 26 lip 2003, 00:00

Re: Dlaczego taki tani?

Post autor: hardstep » niedziela 06 cze 2004, 13:04

...Wiec dlaczego taki tani???

**********************

Odpowiedź znajdziesz we wstępniaku do czerwcowego numeru EiS

...

**********************

Jakis opis,test?Byloby fajnie.

Awatar użytkownika
force
Posty:437
Rejestracja:wtorek 11 maja 2004, 00:00

Re: Dlaczego taki tani?

Post autor: force » niedziela 06 cze 2004, 13:22

......Wiec dlaczego taki tani???

**********************

Odpowiedź znajdziesz we wstępniaku do czerwcowego numeru EiS

...

**********************

Jakis opis,test?Byloby fajnie....

**********************

no...coś w tym rodzaju
SONY VAIO, MOTU Traveler, Presonus Digimax FS, ADAM A7

Ano
Posty:210
Rejestracja:środa 09 lip 2003, 00:00

Re: Dlaczego taki tani?

Post autor: Ano » niedziela 06 cze 2004, 15:42

Artykul ciekawy, ale zawarte w nim uogolnienia [IMO], posuwaja sie zbyt daleko. Nie potrafie zrozumiec, dlaczego miejsce montazu ma przesadzac o jakosci (a nie projekt i "klasa" uzytych elementow). Takie same maszyny, elementy, laminat, pasta lutownicza, a jak skladane w Chinach to musi byc bubel.



Czy sa jakies wiarygodne dane, ktore potwierdzaja zla jakosc montazu wyrobow azjatyckich (zimne luty, pekniecia sciezek, itp.) ?


Awatar użytkownika
Stradivariusz
Posty:67
Rejestracja:sobota 10 sty 2004, 00:00

Re: Dlaczego taki tani?

Post autor: Stradivariusz » niedziela 06 cze 2004, 21:10

...Nie wiem jak w tym mikserze, ale ogólnie Behringer ma szumiące preampy.

**********************

A tu się nie zgodzę. Są jednymi z najmniej szumiących.

...

**********************

Hmmm...mam Behringera, ostatnio przerzuciłem się na Mackie...różnica jest ogromna...więc z całym szacunkiem, ale nie ma wielu mikserów, które szumią bardziej niż Behringery...

Invisible preamps, to trick reklamowy. Owszem są do rzeczy i można na nich robić dobre nagrania, ale podam mały przykład z własnego doświadczenia...



Nagrywałem demo w cichym pomieszczeniu (Rode NT5 - Behringer UB802 - z "niewidocznymi" preampami ;) ), najwyższy poziom nagranego dźwięku - 7dB, altówka z fortepianem, więc nie ma wielkich problemów z przesterowaniami. Słuchając nagrania w domu, dodałem na wzmacniaczu około 5 dB nie normalizując go jeszcze i nagranie zaczęło szumieć.

Dla porównania, nagrywałem siebie w domu, więc pomieszczenie bardziej szumiące od poprzedniego - lodówka np... na Mackie i Rode NT5...wyszło cicho, więc znormalizowałem go z -10dB do -1dB...szumów ani widu ani słychu...



więc do tych Invisiblów podchodzę z pełną rezerwą...



Strad
Nagrywam wyłącznie klasykę - orkiestry, chóry, zespoły kameralne, soliści itp.

Awatar użytkownika
Stradivariusz
Posty:67
Rejestracja:sobota 10 sty 2004, 00:00

Re: Dlaczego taki tani?

Post autor: Stradivariusz » niedziela 06 cze 2004, 21:20

Kilka propozycji:

1)Spirit By Soundcraft Folio SX - www.musik-produktiv.de - 585€

2)Yamaha MG16/4 - też tam - 249€



na razie tyle...muszę wyjść - poszukam innym razem, jeśli to nie wystarczy.

Powodzenia

Strad­
Nagrywam wyłącznie klasykę - orkiestry, chóry, zespoły kameralne, soliści itp.

DogHead
Posty:625
Rejestracja:czwartek 05 cze 2003, 00:00

Re: Dlaczego taki tani?

Post autor: DogHead » poniedziałek 07 cze 2004, 09:00

Co do preampow,to w opisach wystepuje wzmianka o ultracichych preampach (invisible mic preamps),tak sie nazywa ta technologia



*****



Maja prawo szumiec i nikt nie moze miec pretensji, bo jak sama nazwa mowi one sa niewidoczne a nie nieslyszalne.


ODPOWIEDZ