Strona 1 z 3

Para różnych mikrofonów pojemn., to możliwe?

: czwartek 13 maja 2004, 18:18
autor: zabojad
Chdozi mi ostatnio po glowie taki dziwny problem.

Chce wykorzystac pare mikrofonwo pojemnosciowych do nagrania choru w kosciele, lub gitary akystycznej w studio..

I czy mozliwe jest wykorzystanie dwoch innych (podobnej klasy) mikrofonow - jako wlasnie pare nagrywajaca jedno zrodlo????

Jak to pozniej bedzie brzmialo w miksie????


Re: Para różnych mikrofonów pojemn., to możliwe?

: czwartek 13 maja 2004, 18:37
autor: DogHead
Mozliwe ale niewskazane.

Odwracajac Twoj tok myslenia, posluchaj sobie czegokolwiek w stereo na dwoch roznych glosnikach.

Re: Para różnych mikrofonów pojemn., to możliwe?

: czwartek 13 maja 2004, 18:55
autor: mc_iek
Do nagrania stereofonicznego to nie bardzo ale neżeli w studio robisz nagranie gitary, którą potem wstawisz gdzieś w szerszy plan, to może dać pozytywny efekt

Re: Para różnych mikrofonów pojemn., to możliwe?

: czwartek 13 maja 2004, 19:33
autor: zabojad
...Mozliwe ale niewskazane.

Odwracajac Twoj tok myslenia, posluchaj sobie czegokolwiek w stereo na dwoch roznych glosnikach....

**********************



he..wlasnie o tym wczsniej pomyslalem..

Ale...wracajac do tematu realizacji nagrania choru w kosciele, gdzie mysle uzyc dwoch par mikrofonow pojemnosciowych zastanawiam sie jak to porozmieszzcac w miksie...

Jedna pare mysle postawic gdzies blizej choru, a druga w oddali..

Bawil sie moze ktos juz w takie nagrania??

Chetnie uslysze jakies rady...

Re: Para różnych mikrofonów pojemn., to możliwe?

: czwartek 13 maja 2004, 20:15
autor: szkudlik
...Chdozi mi ostatnio po glowie taki dziwny problem.

Chce wykorzystac pare mikrofonwo pojemnosciowych do nagrania choru w kosciele, lub gitary akystycznej w studio..

I czy mozliwe jest wykorzystanie dwoch innych (podobnej klasy) mikrofonow - jako wlasnie pare nagrywajaca jedno zrodlo????

Jak to pozniej bedzie brzmialo w miksie????

**********************



Mysle ze jezeli uzyjesz te dwa mikrofy nie obok siebie, tylko tak ze kazdy rejestruje cos innego to moze cos z tego wyjsc.



Proponuje setup typu MS: czyli jeden kardioidalny wprzod - rejestruje skladowa MONO, drugi - osemkowy - zaraz za nim ustawiony "na boki" - do rejestracji skladowej STEREO. Poniewaz mikrofy tak czy inaczej rejestruja rozne sygnaly, roznice brzmienia pomiedzy nimi nie powinny miec takiego wielkiego znaczenia. W kazdym razie mniejsze niz w przypadku typowiego ustawienia typu AB czy ORTF.



Oczywiscie musisz potem uzyc jakiesj matrycy MS zeby zrobic z tego sygnalu typowy sterow prawy/lewy. No i wyrownac poziomy jezli mikrofony maja rozne skutecznosci.




[addsig]

Re: Para różnych mikrofonów pojemn., to możliwe?

: czwartek 13 maja 2004, 20:23
autor: szkudlik
Ale...wracajac do tematu realizacji nagrania choru w kosciele, gdzie mysle uzyc dwoch par mikrofonow pojemnosciowych zastanawiam sie jak to porozmieszzcac w miksie...

Jedna pare mysle postawic gdzies blizej choru, a druga w oddali..

Bawil sie moze ktos juz w takie nagrania??

Chetnie uslysze jakies rady......

**********************



Jedna pare ustaw blisku choru (w 1 planie dzwiekowym), tak zeby lapala jak najmniej poglosu, druga natomiast w takim punkcie gdzie poglos wyraznie przewyzsza dzwiek bezposredni (trzeci plan) - nie za blisko, bo jak bedziesz lapal dzwiek bezposredni to potem mozesz miec problemy z przesunieciami fazy, i nie za daleko, zeby rejestrowany poglos nie wypadl mulisto.



Potem mixujesz calosc traktujac daleka pare jako "AUX pogloswy" - po prostu do smaku.



Czasami daje to dobre efekty czasami nie - zalezy glownie od jakosci poglosu sali w ktorej nagrywasz no i od rodzaju muzyki - nieco inaczej to dziala dla muzyki cerkiewnej czy choralu gregorianskiego a nieco inaczej dla wspolczesnej.




[addsig]

Re: Para różnych mikrofonów pojemn., to możliwe?

: czwartek 13 maja 2004, 21:52
autor: DogHead
MS to jest faktycznie dobra sugestia, (w koncu ile np plyt klasyki Deutsche Grammophon bylo tak nagrywanych) ale nie sadze zeby zabojad mial pudelko do kodowania. Wydatek tak na oko ok 3tys. Za te pieniadze mozna juz dostac sparowane mikrofony budzetowe.

Re: Para różnych mikrofonów pojemn., to możliwe?

: czwartek 13 maja 2004, 22:28
autor: matiz
MS to jest faktycznie dobra sugestia, (w koncu ile np plyt klasyki Deutsche Grammophon bylo tak nagrywanych) ale nie sadze zeby zabojad mial pudelko do kodowania. Wydatek tak na oko ok 3tys. Za te pieniadze mozna juz dostac sparowane mikrofony budzetowe.



Oczywiscie jaja sobie robisz, prawda? Gdzie takie "pudelka do kodowania" za 3tys. sa? I 3 tys. czego - dolarow?




Re: Para różnych mikrofonów pojemn., to możliwe?

: czwartek 13 maja 2004, 23:16
autor: DogHead
Oczywiscie jaja sobie robisz, prawda? Gdzie takie "pudelka do kodowania" za 3tys. sa? I 3 tys. czego - dolarow?



...



******



Nie robie sobie jaj. Z dolarami to tez przesada bo za te pieniadze to juz mozna zaczac myslec o Sounfieldzie MkV (choc i to jeszcze za malo). A takie pudelka naprawde istnieja.


Re: Para różnych mikrofonów pojemn., to możliwe?

: czwartek 13 maja 2004, 23:36
autor: szkudlik
...MS to jest faktycznie dobra sugestia, (w koncu ile np plyt klasyki Deutsche Grammophon bylo tak nagrywanych) ale nie sadze zeby zabojad mial pudelko do kodowania. Wydatek tak na oko ok 3tys. Za te pieniadze mozna juz dostac sparowane mikrofony budzetowe. ...

**********************



Bez przesady, w koncy takie cos jak przeroba MS na RL to operacja wrecz trywialna:



R=(M+S)*0.5

L=(M-S)*0.5



i odpowiednio odwrotnie:



M=R+L

S=R-L



jakos nie wierze zeby nie bylo co najmniej kilku darmowych VST robiacych ten prosty myk.


[addsig]