Signal to Noise (SN Ratio)
Sluchajcie mam pytanie. Powiedzcie mi co oznacza ta funckja w tym pytaniu? Oznacza sie ja na przyklad " > 90dB " Czy wieksza wartosc=lepsza jakosc muzyki (lepsza dynamika?) czy na odwrot? dziekuje z gory
Jestem początkującym realizatorem, gram też na gitarze.
Re: Signal to Noise (SN Ratio)
Oznacza to,że można poruszać się tylko w prawą stronę nie przekraczając
prędkości 90 km/h.
Tak naprawdę to oznacza odstęp sygnału od szumu,który w tym przypadku jest większy niż 90 decybeli.
...Sluchajcie mam pytanie. Powiedzcie mi co oznacza ta funckja w tym pytaniu? Oznacza sie ja na przyklad " > 90dB " Czy wieksza wartosc=lepsza jakosc muzyki (lepsza dynamika?) czy na odwrot? dziekuje z gory...
**********************
prędkości 90 km/h.
Tak naprawdę to oznacza odstęp sygnału od szumu,który w tym przypadku jest większy niż 90 decybeli.
...Sluchajcie mam pytanie. Powiedzcie mi co oznacza ta funckja w tym pytaniu? Oznacza sie ja na przyklad " > 90dB " Czy wieksza wartosc=lepsza jakosc muzyki (lepsza dynamika?) czy na odwrot? dziekuje z gory...
**********************
Re: Signal to Noise (SN Ratio)
no ale jak z jakościa? lepsza jest powiedzmy przy 90 czy 95 dB ? czy to bedzie slyszalne przy powiedzmy mp3 160kbit/s (b.dobrze zakodowanym)?
Jestem początkującym realizatorem, gram też na gitarze.
Re: Signal to Noise (SN Ratio)
W skrócie: im większa wartość S/N w dB tym lepiej.
SNR o wartości 90dB oznacza, że szum jest około 30 tyś razy słabszy od sygnału. Każde 6dB więcej to dwukrotnie mniejszy szum.
SNR o wartości 90dB oznacza, że szum jest około 30 tyś razy słabszy od sygnału. Każde 6dB więcej to dwukrotnie mniejszy szum.
Re: Signal to Noise (SN Ratio)
S/N oznacza stosunek największej, cięgłej niezniekształconej wartosci sygnału (S) do wartosci szumów (N)
przymuje sie różne metody normalizacji syganałów (rms, średnia, szczytowa, średniokwadratowa itd -niedawno był spór na forum co do właściwej metody)
końcowo wygląda to w ten sposób
s/n ratio=20log (S/N)
przymuje sie różne metody normalizacji syganałów (rms, średnia, szczytowa, średniokwadratowa itd -niedawno był spór na forum co do właściwej metody)
końcowo wygląda to w ten sposób
s/n ratio=20log (S/N)
Re: Signal to Noise (SN Ratio)
czy to bedzie slyszalne przy powiedzmy mp3 160kbit/s (b.dobrze zakodowanym)? ...
**********************
... i nie ma nic wspólnego z kompresją mp3. Możesz dać nawet 320kbps, a szumu zostanie tyle samo co w oryginalnym materiale (wav).
Musisz wiedzieć, że szum jst związany z sygnałem analogowym, a nie z cyfrowym. Powstaje on podczas konwertowania sygnału analogowego na cyfrowy, w ilości zależnej od jakości przetwornika ADC.
**********************
... i nie ma nic wspólnego z kompresją mp3. Możesz dać nawet 320kbps, a szumu zostanie tyle samo co w oryginalnym materiale (wav).
Musisz wiedzieć, że szum jst związany z sygnałem analogowym, a nie z cyfrowym. Powstaje on podczas konwertowania sygnału analogowego na cyfrowy, w ilości zależnej od jakości przetwornika ADC.
Re: Signal to Noise (SN Ratio)
... i nie ma nic wspólnego z kompresją mp3. Możesz dać nawet 320kbps, a szumu zostanie tyle samo co w oryginalnym materiale (wav).
**********************
nieprawda. kompresja stratna (np. mp3) wprowadza zniekształcenia, które są niczym innym, jak szumem kwantyzacji, tyle, że nie jest to szum pełnopasmowy, a raczej szum wąskopasmowy związany z kwantyzacją poszczególnych składników widmowych. Stosunek sygnału do szumu jak najbardziej zależy od stopnia zniekształceń kodowaniem i jest mierzalny.
Musisz wiedzieć, że szum jst związany z sygnałem analogowym, a nie z cyfrowym. Powstaje on podczas konwertowania sygnału analogowego na cyfrowy, w ilości zależnej od jakości przetwornika ADC....
**********************
To też nieprawda. Definicja SNR nie jest ograniczona do szumów przetwarzania analogowo-cyfrowego. Każdy szum (czy to pochodzenia analogowego czy cyfrowego) oraz inny rodzaj zakłóceń może być i często jest mierzony przy pomocy tej prostej miary jakości sygnału.
**********************
nieprawda. kompresja stratna (np. mp3) wprowadza zniekształcenia, które są niczym innym, jak szumem kwantyzacji, tyle, że nie jest to szum pełnopasmowy, a raczej szum wąskopasmowy związany z kwantyzacją poszczególnych składników widmowych. Stosunek sygnału do szumu jak najbardziej zależy od stopnia zniekształceń kodowaniem i jest mierzalny.
Musisz wiedzieć, że szum jst związany z sygnałem analogowym, a nie z cyfrowym. Powstaje on podczas konwertowania sygnału analogowego na cyfrowy, w ilości zależnej od jakości przetwornika ADC....
**********************
To też nieprawda. Definicja SNR nie jest ograniczona do szumów przetwarzania analogowo-cyfrowego. Każdy szum (czy to pochodzenia analogowego czy cyfrowego) oraz inny rodzaj zakłóceń może być i często jest mierzony przy pomocy tej prostej miary jakości sygnału.
Re: Signal to Noise (SN Ratio)
Dziekuje wszystkim, teraz juz mniej-wiecej wiem o co chodzi.
Jestem początkującym realizatorem, gram też na gitarze.
Re: Signal to Noise (SN Ratio)
...S/N oznacza stosunek największej, cięgłej niezniekształconej wartosci sygnału (S) do wartosci szumów (N)
**********************
pozwolę sobie odświeżyc ten temat, bo mam pytanie co do tego.
od razu też nie zgodzę się z wypowiedzią powyżej. cytując słowa książki S/N nazywamy: Różnicę poziomu pomiędzy najcichszym dźwiękiem, jaki możemy usłyszeć, a poziomem szumu
Cytując inny fragment:
Gdy nagrywamy orkiestrę, powinnismy korzystać z metody, która zapewni odstęp sygnału od szumu co najmniej tak duży, jak różnica między poziomami najgłośniejszyh pasaży i szumu tła. Jeśli orkiestra gra najgłośniejsze partie z głośnością 110 dB, zaś szum w pomieszczeniu wynosi, powiedzmy 50 dB, będziemy musieli użyć takiej metody zapisu, która pozwoli zachować zakres 60dB dla informacji użytecznej, czyli S/N o wartości 60 dB .
Tu nawiązując do definicji S/N wyżej podanej: skoro musimy mieć S/N 60 dB i założymy sobie, że najcichsze pasaze grane są z głośnością 80 dB, to szum powinien zostać zredukowany do 20 dB?
**********************
pozwolę sobie odświeżyc ten temat, bo mam pytanie co do tego.
od razu też nie zgodzę się z wypowiedzią powyżej. cytując słowa książki S/N nazywamy: Różnicę poziomu pomiędzy najcichszym dźwiękiem, jaki możemy usłyszeć, a poziomem szumu
Cytując inny fragment:
Gdy nagrywamy orkiestrę, powinnismy korzystać z metody, która zapewni odstęp sygnału od szumu co najmniej tak duży, jak różnica między poziomami najgłośniejszyh pasaży i szumu tła. Jeśli orkiestra gra najgłośniejsze partie z głośnością 110 dB, zaś szum w pomieszczeniu wynosi, powiedzmy 50 dB, będziemy musieli użyć takiej metody zapisu, która pozwoli zachować zakres 60dB dla informacji użytecznej, czyli S/N o wartości 60 dB .
Tu nawiązując do definicji S/N wyżej podanej: skoro musimy mieć S/N 60 dB i założymy sobie, że najcichsze pasaze grane są z głośnością 80 dB, to szum powinien zostać zredukowany do 20 dB?

Re: Signal to Noise (SN Ratio)
Stosunek sygnału do szumu jakiegoś urządzenia czy systemu to różnica między największym poziomem możliwym do uzyskania (zapisania, odtworzenia) bez zniekształceń lub dla pewnego określonego poziomu zniekształceń a poziomem szumu emitowanego przez ten system.
Kropka.
Kropka.
[URL=http://dziecineo.prv.pl/Nie dzieciom neo!][/URL]