Terratec DMX Fire instrukcja?
Mam karte dmx xfire. Przez najbliższe pół roku będe z niej korzystał. Czy ktoś ma instrukcje po polsku. Chodzi mi o sterowanie midi bankami brzmień, jak to zrobić ? Jaki program może sterowaćsamplami zawartymi na karcie (chyba,że to są właśnie dżwięki midi? ) oraz aby korzystać z dsp karty -efekty itd. Dzięki
Jestem absolwentem Politechniki Wrocławskiej-Akustyka.Pracuje przy realizacji dźwięku programu Bar. Jestem równierz kinooperatorem, dodatkowo zajmuje się nagłaśnianiem koncertów i imprez. Chcę w niedalekiej przyszłości założyć studio postprodukcyjne...
Re: Terratec DMX Fire instrukcja?
Faktycznie, stary potrzebujesz nie tyle instrukcji do karty DMX fire, co większej wiedzy na temat MIDI
( tak na marginesie DMX fire nie posiada żadnego własnego banku brzmień czy sampli co sugerujesz).
Nie ma czegoś takiego jak "brzmienia MIDI" są tylko pewne standardy jak GM GS czy XG które wprowadzają pewną systematykę zarządzania bankami brzmień, a to czy brzmienie powstaje poprzez syntezę czy jest to zestaw zsamplowanych próbek nie ma z MIDI jako takim nic wspólnego.
Akurat posiadam taką kartę i również nie otrzymałem instrukcji po polsku
(zastanawiam się nawet po co ci ona - podłączasz instalujesz sterowniki - ustawiasz właściwy sterownik w hoście ustawiasz latencję i tryb pracy (24/96 lub inny ) i cała filozofia.
Acha... ...i nie szukaj brzmień na karcie bo ich tam nie ma.
( tak na marginesie DMX fire nie posiada żadnego własnego banku brzmień czy sampli co sugerujesz).
Nie ma czegoś takiego jak "brzmienia MIDI" są tylko pewne standardy jak GM GS czy XG które wprowadzają pewną systematykę zarządzania bankami brzmień, a to czy brzmienie powstaje poprzez syntezę czy jest to zestaw zsamplowanych próbek nie ma z MIDI jako takim nic wspólnego.
Akurat posiadam taką kartę i również nie otrzymałem instrukcji po polsku
(zastanawiam się nawet po co ci ona - podłączasz instalujesz sterowniki - ustawiasz właściwy sterownik w hoście ustawiasz latencję i tryb pracy (24/96 lub inny ) i cała filozofia.
Acha... ...i nie szukaj brzmień na karcie bo ich tam nie ma.
Re: Terratec DMX Fire instrukcja?
Dźwięki, które słyszysz to najprawdopodobniej Microsoft Wavetable GS Synthesizer, czyli standardowy syntezator wbudowany w Windows odtwarzający próbki wzięte z modułu Roland Sound Canvas. Standardowy bank brzmień można podmienić na inny, ale wymaga to niestety nieco zachodu.
Prostszą metodą "grania" własnymi dźwiękami będzie na pewno użycie jakiegoś samplera albo syntezatora wirtualnego.Faktycznie najlepiej będzie jeśli najpierw poczytasz trochę o MIDI i pokrewnych tematach. Niestety nie wiem, jaką polską stronę internetową mógłbym Ci polecić. Może zacznij od http://syntezatory.pl - jest tam sporo stricte technicznych artykułów.
Prostszą metodą "grania" własnymi dźwiękami będzie na pewno użycie jakiegoś samplera albo syntezatora wirtualnego.Faktycznie najlepiej będzie jeśli najpierw poczytasz trochę o MIDI i pokrewnych tematach. Niestety nie wiem, jaką polską stronę internetową mógłbym Ci polecić. Może zacznij od http://syntezatory.pl - jest tam sporo stricte technicznych artykułów.
Re: Terratec DMX Fire instrukcja?
Przed chwilą zajrzałem tutaj: http://www.communication-devices.co.uk/sound/sound_system_dmx/992845.htm
jest tam opis Twojej karty. W informacjach jest wzmianka, że posiada wewnętrzny syntezator kompatybilny z DLS 1.0 (czyli z grubsza to samo co standardowy syntezator w Win o którym pisałem w poprzednim poście, tyle, że wspomagany sprzętowo).
Z kartą powinien być chyba dostarczony jakiś programik do przepychania banków brzmień do karty, a same banki w formacie DLS można edytować np. Microsoft DirectMusic Producer dostępnym jako darmowa aplikacja na stronach producenta (czyli Microsoft).
jest tam opis Twojej karty. W informacjach jest wzmianka, że posiada wewnętrzny syntezator kompatybilny z DLS 1.0 (czyli z grubsza to samo co standardowy syntezator w Win o którym pisałem w poprzednim poście, tyle, że wspomagany sprzętowo).
Z kartą powinien być chyba dostarczony jakiś programik do przepychania banków brzmień do karty, a same banki w formacie DLS można edytować np. Microsoft DirectMusic Producer dostępnym jako darmowa aplikacja na stronach producenta (czyli Microsoft).
Re: Terratec DMX Fire instrukcja?
...Przed chwilą zajrzałem tutaj: http://www.communication-devices.co.uk/sound/sound_system_dmx/992845.htm
jest tam opis Twojej karty. W informacjach jest wzmianka, że posiada wewnętrzny syntezator kompatybilny z DLS 1.0 (czyli z grubsza to samo co standardowy syntezator w Win o którym pisałem w poprzednim poście, tyle, że wspomagany sprzętowo).
Z kartą powinien być chyba dostarczony jakiś programik do przepychania banków brzmień do karty, a same banki w formacie DLS można edytować np. Microsoft DirectMusic Producer dostępnym jako darmowa aplikacja na stronach producenta (czyli Microsoft)....
**********************
Niestety Yaniki jesteś w błędzie... nie ma takiego programiku ani takich opcji w DMX fire. Korzystając ze sterowników ASIO ( a chyba o takim rozwiazaniu ewent GSIF może być mowa przy współpracy z sekwencerem klasy Cubase czy z GIGA) karta pozostanie głucha jak pień dopóki nie skorzystamy z samplera programowego. Oczywiście wymagania starszych programów ( wtym starych gier) powodują że bank w standardzie GM jest niezbędny, ale chciałem zauważyć, że DMX to nie Soundblaster i nie ma tu aplikacji obsługującej pliki w rodzaju znanych z SB Soundfontów.
Co do edycji za pomocą np. Microsoft DirectMusic Producer - przyznaję się bez bicia że nie próbowałem. Może i jest taka możliwość... ale cała zabawa z tymi g... wartymi namiastkami brzmień nie ma sensu, skoro na sieci oraz w komercyjnych i darmowych bankach do dyspozycji w formie sampli jest cała masa bogatych i świetnie brzmiących próbek.
jest tam opis Twojej karty. W informacjach jest wzmianka, że posiada wewnętrzny syntezator kompatybilny z DLS 1.0 (czyli z grubsza to samo co standardowy syntezator w Win o którym pisałem w poprzednim poście, tyle, że wspomagany sprzętowo).
Z kartą powinien być chyba dostarczony jakiś programik do przepychania banków brzmień do karty, a same banki w formacie DLS można edytować np. Microsoft DirectMusic Producer dostępnym jako darmowa aplikacja na stronach producenta (czyli Microsoft)....
**********************
Niestety Yaniki jesteś w błędzie... nie ma takiego programiku ani takich opcji w DMX fire. Korzystając ze sterowników ASIO ( a chyba o takim rozwiazaniu ewent GSIF może być mowa przy współpracy z sekwencerem klasy Cubase czy z GIGA) karta pozostanie głucha jak pień dopóki nie skorzystamy z samplera programowego. Oczywiście wymagania starszych programów ( wtym starych gier) powodują że bank w standardzie GM jest niezbędny, ale chciałem zauważyć, że DMX to nie Soundblaster i nie ma tu aplikacji obsługującej pliki w rodzaju znanych z SB Soundfontów.
Co do edycji za pomocą np. Microsoft DirectMusic Producer - przyznaję się bez bicia że nie próbowałem. Może i jest taka możliwość... ale cała zabawa z tymi g... wartymi namiastkami brzmień nie ma sensu, skoro na sieci oraz w komercyjnych i darmowych bankach do dyspozycji w formie sampli jest cała masa bogatych i świetnie brzmiących próbek.
Re: Terratec DMX Fire instrukcja?
A co z DLS , jest to ponoć odpowiednik SF Samblastera.
Czym różnią się sterowniki Asio od Gsif?
Dzięki za poprzednie odpowiedzi
Czym różnią się sterowniki Asio od Gsif?
Dzięki za poprzednie odpowiedzi
Jestem absolwentem Politechniki Wrocławskiej-Akustyka.Pracuje przy realizacji dźwięku programu Bar. Jestem równierz kinooperatorem, dodatkowo zajmuje się nagłaśnianiem koncertów i imprez. Chcę w niedalekiej przyszłości założyć studio postprodukcyjne...
Re: Terratec DMX Fire instrukcja?
Niestety Yaniki jesteś w błędzie... nie ma takiego programiku ani takich opcji w DMX fire.
**********************
O, genialne! Czyli taką specyfikację można sobie poczytać jako beletrystykę.
Jednak powtarza się stara prawda, że dopiero kontakt z urządzeniem daje pojęcie o jego możliwościach.
Co do edycji za pomocą np. Microsoft DirectMusic Producer - przyznaję się bez bicia że nie próbowałem. Może i jest taka możliwość... ale cała zabawa z tymi g... wartymi namiastkami brzmień nie ma sensu, skoro na sieci oraz w komercyjnych i darmowych bankach do dyspozycji w formie sampli jest cała masa bogatych i świetnie brzmiących próbek. ...
**********************
Brzmienie DLS i możliwości jego edycji w zasadzie nie odbiegają od SF (jakość odtwarzania, jak to zwykle bywa, w dużej mierze zależy od programu/karty odtwarzającej - standardowy player wbudowany w Win do gigantów jakości nie należy), poza tym DLS jest częścią większego pakietu programowego umożliwiającego np. tworzenie muzyki interaktywnej - ma więc sens używanie tego w pewnych przypadkach.
Faktycznie dużo trudniej kupić brzmienia w formacie DSL, niż SF, czy AKAI. Natomiast jeśli tworzysz własne można w tym formacie wygenerować wysokiej jakości dźwięki.
**********************
O, genialne! Czyli taką specyfikację można sobie poczytać jako beletrystykę.

Co do edycji za pomocą np. Microsoft DirectMusic Producer - przyznaję się bez bicia że nie próbowałem. Może i jest taka możliwość... ale cała zabawa z tymi g... wartymi namiastkami brzmień nie ma sensu, skoro na sieci oraz w komercyjnych i darmowych bankach do dyspozycji w formie sampli jest cała masa bogatych i świetnie brzmiących próbek. ...
**********************
Brzmienie DLS i możliwości jego edycji w zasadzie nie odbiegają od SF (jakość odtwarzania, jak to zwykle bywa, w dużej mierze zależy od programu/karty odtwarzającej - standardowy player wbudowany w Win do gigantów jakości nie należy), poza tym DLS jest częścią większego pakietu programowego umożliwiającego np. tworzenie muzyki interaktywnej - ma więc sens używanie tego w pewnych przypadkach.
Faktycznie dużo trudniej kupić brzmienia w formacie DSL, niż SF, czy AKAI. Natomiast jeśli tworzysz własne można w tym formacie wygenerować wysokiej jakości dźwięki.
Re: Terratec DMX Fire instrukcja?
...A co z DLS
**********************
Mam nadzieję, że nie zaśmiecę tym linkiem forum...
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=6e938a6e-b383-466b-a3ee-5a655bf5db8c&languageid=f49e8428-7071-4979-8a67-3cffcb0c2524&displaylang=en
to jest odnośnik do strony, z której można ściągnąć pełną wersję MS DirectMusic Producer (aplikacja jest darmowa). Przy pomocy tej aplikacji możesz poeksperymentować z DLS - tworzyć i edytować banki, komponować (program ma własny sequencer audio/midi). Najlepiej (jak uczy wymiana opinii w tym wątku) wszystko sprawdzać samodzielnie.
**********************
Mam nadzieję, że nie zaśmiecę tym linkiem forum...
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=6e938a6e-b383-466b-a3ee-5a655bf5db8c&languageid=f49e8428-7071-4979-8a67-3cffcb0c2524&displaylang=en
to jest odnośnik do strony, z której można ściągnąć pełną wersję MS DirectMusic Producer (aplikacja jest darmowa). Przy pomocy tej aplikacji możesz poeksperymentować z DLS - tworzyć i edytować banki, komponować (program ma własny sequencer audio/midi). Najlepiej (jak uczy wymiana opinii w tym wątku) wszystko sprawdzać samodzielnie.
Re: Terratec DMX Fire instrukcja?
...Niestety Yaniki jesteś w błędzie... nie ma takiego programiku ani takich opcji w DMX fire.
**********************
O, genialne! Czyli taką specyfikację można sobie poczytać jako beletrystykę.
Jednak powtarza się stara prawda, że dopiero kontakt z urządzeniem daje pojęcie o jego możliwościach.
Co do edycji za pomocą np. Microsoft DirectMusic Producer - przyznaję się bez bicia że nie próbowałem. Może i jest taka możliwość... ale cała zabawa z tymi g... wartymi namiastkami brzmień nie ma sensu, skoro na sieci oraz w komercyjnych i darmowych bankach do dyspozycji w formie sampli jest cała masa bogatych i świetnie brzmiących próbek. ...
**********************
Brzmienie DLS i możliwości jego edycji w zasadzie nie odbiegają od SF (jakość odtwarzania, jak to zwykle bywa, w dużej mierze zależy od programu/karty odtwarzającej - standardowy player wbudowany w Win do gigantów jakości nie należy), poza tym DLS jest częścią większego pakietu programowego umożliwiającego np. tworzenie muzyki interaktywnej - ma więc sens używanie tego w pewnych przypadkach.
Faktycznie dużo trudniej kupić brzmienia w formacie DSL, niż SF, czy AKAI. Natomiast jeśli tworzysz własne można w tym formacie wygenerować wysokiej jakości dźwięki....
**********************
Witaj Yaniki - źle mnie zrozumiałeś - nie zarzucam Ci braku wiedzy - przeczytaj jeszcze raz mój post - natomiast twoje domniemania o istnieniu jakiejś aplikacji, która umozliwała by zarządzanie DLS w sposób zbliżony do tego jak się zarządza SF w SB Live czy Audigy to fikcja. Uwierz mi to co piszę to nie teoria. Miałem do czynienia zarówno z SB Live, Audigy jak i DMX fire. Piszesz że brzmienia w formacie DLS jakościowo dorównują SF - ale zapominasz o jednym istotnym czynniku - jakim jest dedykowana ilość pamięci ( W SB Live było to 32MB) Powiedzmy sobie szczerze, że to nieco mało. W Audigy zniesiono to ograniczenie - i do banku soundfontów można sobie było załadować np 80MB brzmienia sax czy string - zgoda. Przy tym można było korzystać jednocześnie z soundfontów (z poziomu wspomagania sprzętowego oczywiście) i z dobrodziejstw wynikających z ASIO ( niska latencja)
DMX fire to nieco inna bajka:
Korzystanie z brzmień karty wyklucza jednoczesne korzystanie z ASIO
(np w Cubase). To nie teoria to praktyka.
Nic nie piszesz ile pamięci mozna przypisać brzmieniom DLS...
W instrukcji nic na ten temat nie ma... Powiem szczerze że mnie średnio interesuje poszukiwanie tych informacji, jak i poszukiwanie brzmień ( jak sam zauważyłeś trudno dostępnych) w formacie DLS jak i zastanawianie się ile pamięci im można przypisać - skoro bez problemu moge załadować SF2 - ile dusza zapragnie ( I RAM pozwoli ) poprzez sampler programowy - czy "czytnik" soundfontów - chociażby bezpłatny SFZ produkcji RGC Audio, co zresztą stwarza dodatkową możliwość skorzystania z wtyczek efektowych. Uffffffffff....
No chyba że potraktujemy całą tę zabawę z edytowaniem DLS ( i następnie pracę na nich w sekwencerze z wykorzystaniem np sterowników DirectX jednoczesnym opóźnieniem na wtyczkach VST około 0,2s ) jako ciekawe doświadczenie bez praktycznego znaczenia - wtedy zgoda.
Kończąc ten przydługi wywód - to nie pierwsza instrukcja urządzenia która podkreśla możliwości natomiast przemilcza to co niemożliwe, albo niewygodne dla producenta. (jeśli widziałeś kiedyś może w tv jak można zostać mięśniakiem używająć ABDŻYMNIK to wiesz What I mean
)
Mimo to osobiście z karty DMX jestem zadowolony - powiem więcej posiadając Audigy także świadomie rezygnowałem ze sprzętowego samplera - z kilku przyczyn - przede wszystkim braku możliwości robienia zrzutów audio z partii granych na soundfontach a także z powodu braku możliwości wpływania na szeroko rozumiane brzmienie i przestrzeń tych partii za pomocą efektów VST.
Oczywiście to zależy od tego jakim sprzętem kto dysponuje... ...ja na szczęście na brak mocy CPU czy RAMu nie narzekam - moze dlatego mogę odpalić kilkanaście wtyczek DirctX czy VST jednocześnie i nie zagłębiać się w meandry edycji brzmień DLS - oraz innych ograniczeń, pozbawiając się jednocześnie możliwości jakie daje wspomniany protokół VST.
**********************
O, genialne! Czyli taką specyfikację można sobie poczytać jako beletrystykę.

Co do edycji za pomocą np. Microsoft DirectMusic Producer - przyznaję się bez bicia że nie próbowałem. Może i jest taka możliwość... ale cała zabawa z tymi g... wartymi namiastkami brzmień nie ma sensu, skoro na sieci oraz w komercyjnych i darmowych bankach do dyspozycji w formie sampli jest cała masa bogatych i świetnie brzmiących próbek. ...
**********************
Brzmienie DLS i możliwości jego edycji w zasadzie nie odbiegają od SF (jakość odtwarzania, jak to zwykle bywa, w dużej mierze zależy od programu/karty odtwarzającej - standardowy player wbudowany w Win do gigantów jakości nie należy), poza tym DLS jest częścią większego pakietu programowego umożliwiającego np. tworzenie muzyki interaktywnej - ma więc sens używanie tego w pewnych przypadkach.
Faktycznie dużo trudniej kupić brzmienia w formacie DSL, niż SF, czy AKAI. Natomiast jeśli tworzysz własne można w tym formacie wygenerować wysokiej jakości dźwięki....
**********************
Witaj Yaniki - źle mnie zrozumiałeś - nie zarzucam Ci braku wiedzy - przeczytaj jeszcze raz mój post - natomiast twoje domniemania o istnieniu jakiejś aplikacji, która umozliwała by zarządzanie DLS w sposób zbliżony do tego jak się zarządza SF w SB Live czy Audigy to fikcja. Uwierz mi to co piszę to nie teoria. Miałem do czynienia zarówno z SB Live, Audigy jak i DMX fire. Piszesz że brzmienia w formacie DLS jakościowo dorównują SF - ale zapominasz o jednym istotnym czynniku - jakim jest dedykowana ilość pamięci ( W SB Live było to 32MB) Powiedzmy sobie szczerze, że to nieco mało. W Audigy zniesiono to ograniczenie - i do banku soundfontów można sobie było załadować np 80MB brzmienia sax czy string - zgoda. Przy tym można było korzystać jednocześnie z soundfontów (z poziomu wspomagania sprzętowego oczywiście) i z dobrodziejstw wynikających z ASIO ( niska latencja)
DMX fire to nieco inna bajka:
Korzystanie z brzmień karty wyklucza jednoczesne korzystanie z ASIO
(np w Cubase). To nie teoria to praktyka.
Nic nie piszesz ile pamięci mozna przypisać brzmieniom DLS...
W instrukcji nic na ten temat nie ma... Powiem szczerze że mnie średnio interesuje poszukiwanie tych informacji, jak i poszukiwanie brzmień ( jak sam zauważyłeś trudno dostępnych) w formacie DLS jak i zastanawianie się ile pamięci im można przypisać - skoro bez problemu moge załadować SF2 - ile dusza zapragnie ( I RAM pozwoli ) poprzez sampler programowy - czy "czytnik" soundfontów - chociażby bezpłatny SFZ produkcji RGC Audio, co zresztą stwarza dodatkową możliwość skorzystania z wtyczek efektowych. Uffffffffff....
No chyba że potraktujemy całą tę zabawę z edytowaniem DLS ( i następnie pracę na nich w sekwencerze z wykorzystaniem np sterowników DirectX jednoczesnym opóźnieniem na wtyczkach VST około 0,2s ) jako ciekawe doświadczenie bez praktycznego znaczenia - wtedy zgoda.
Kończąc ten przydługi wywód - to nie pierwsza instrukcja urządzenia która podkreśla możliwości natomiast przemilcza to co niemożliwe, albo niewygodne dla producenta. (jeśli widziałeś kiedyś może w tv jak można zostać mięśniakiem używająć ABDŻYMNIK to wiesz What I mean

Mimo to osobiście z karty DMX jestem zadowolony - powiem więcej posiadając Audigy także świadomie rezygnowałem ze sprzętowego samplera - z kilku przyczyn - przede wszystkim braku możliwości robienia zrzutów audio z partii granych na soundfontach a także z powodu braku możliwości wpływania na szeroko rozumiane brzmienie i przestrzeń tych partii za pomocą efektów VST.
Oczywiście to zależy od tego jakim sprzętem kto dysponuje... ...ja na szczęście na brak mocy CPU czy RAMu nie narzekam - moze dlatego mogę odpalić kilkanaście wtyczek DirctX czy VST jednocześnie i nie zagłębiać się w meandry edycji brzmień DLS - oraz innych ograniczeń, pozbawiając się jednocześnie możliwości jakie daje wspomniany protokół VST.
Re: Terratec DMX Fire instrukcja?
...A co z DLS , jest to ponoć odpowiednik SF Samblastera.
Czym różnią się sterowniki Asio od Gsif?
Dzięki za poprzednie odpowiedzi...
**********************
Róznica jest tak jak między winem białym a czerownym, białe podaje się do ryby a czerwone do mięs.
ASIO podaje sie do Cubase
GSIF do Gigasamplera
Czym różnią się sterowniki Asio od Gsif?
Dzięki za poprzednie odpowiedzi...
**********************
Róznica jest tak jak między winem białym a czerownym, białe podaje się do ryby a czerwone do mięs.
ASIO podaje sie do Cubase
GSIF do Gigasamplera