Jak wyrównać rytm poprzez rozciąganie i ściskanie danego materiału dzwiękowego zaznaczając markerami oczywiście początek każdego taktu.
Chodzi mi o przypadek gdy mam materiał zespołu który grał bez metronomu i potrzebne są drobne poprawki jeśli chodzi o rytm.
Malin
www.muzyk.info
Wyrównanie rytmu w pliku (wave) Stretch itp.
Posiadam wydaną autorską płytkę w klimacie przyjemnego dla ucha rocka. Sprzedaję komputery.
Re: Wyrównanie rytmu w pliku (wave) Stretch itp.
To są same ścieżki perkusji? To ja bym wolał "pomanewrować" wycinając i wklejając kawałek przed, czy po uderzeniu (zależnie czy jest za wcześnie, czy za późno) bo te streachingi (przynajmniej te, które słyszałem) to raczej słabe są. A tak masz czystą, niesłyszalną robotę, tyle że trzeba się trochę namachać.
Re: Wyrównanie rytmu w pliku (wave) Stretch itp.
mozliwość kwantyzacji śladów audio jest w Cubase.
na śladzie najpierw tworzysz tzw. Hitpointy, które wstawiane są automatycznie według kilku zadanych przez Ciebie parametrów.
następnie możesz jeszcze ręcznie poprzestawiać je lub pousuwac niepotrzebne. gdy już będziesz pewien że hitpointy stoja tam gdzie trzeba włączasz funkcje plasterkowania, która podzieli ślad w miejscach gdzie stoja hitpointy.
i tak przygotowany ślad możesz już poddawać dowolnej kwantyzacji, gdzie wzorcem moze być ślad midi lub audio(też poplasterkowany)
podczas kwantyzacji będziesz miał dwie opcje:
-pierwsza przy kwantyzowaniu śladów innych niż perkusyjne i tam będziesz musiał wybrac opcję timestretchingu czyli ściskania lub rozciągania materiału, aby nie było dziur
-druga przy kwantyzowaniu bębnów i tutaj możesz spokojnie obejść się bez rozciągania i ściaskania materiału dzięki czemu zachowasz oryginalne nienaruszone brzmienie.
cały proces jest automatyczny i zajmuje parę minut na jeden ślad.
kiedyś próbowałem skwantyzować kawałek z żywymi bębnami, basem i przesterowanymi gitarami z całkiem dobrym skutkiem (wyszło równo jak rammstein :) )
opisana metoda była dostępna w wersjach cubase starszych od sx.
w sx pewnie jest podobnie ale jeszcze tego nie rozgryzłem do końca.
również logic audio posiada kwantyzację audio ale nigdy nie miałem z tym styczności. słyszałem tylko gotowy zmiksowany kawałek w logicu gdzie zespól który gra na codzień nierówno zabrzmiał jak zawodowa kapela.
szczegółowy opis kwantyzacji audio dla cubase był w jednym z numerów EiS, kiedy to jeszcze ukazywał się cykl tutoriali poświęconych temu programowi
na śladzie najpierw tworzysz tzw. Hitpointy, które wstawiane są automatycznie według kilku zadanych przez Ciebie parametrów.
następnie możesz jeszcze ręcznie poprzestawiać je lub pousuwac niepotrzebne. gdy już będziesz pewien że hitpointy stoja tam gdzie trzeba włączasz funkcje plasterkowania, która podzieli ślad w miejscach gdzie stoja hitpointy.
i tak przygotowany ślad możesz już poddawać dowolnej kwantyzacji, gdzie wzorcem moze być ślad midi lub audio(też poplasterkowany)
podczas kwantyzacji będziesz miał dwie opcje:
-pierwsza przy kwantyzowaniu śladów innych niż perkusyjne i tam będziesz musiał wybrac opcję timestretchingu czyli ściskania lub rozciągania materiału, aby nie było dziur
-druga przy kwantyzowaniu bębnów i tutaj możesz spokojnie obejść się bez rozciągania i ściaskania materiału dzięki czemu zachowasz oryginalne nienaruszone brzmienie.
cały proces jest automatyczny i zajmuje parę minut na jeden ślad.
kiedyś próbowałem skwantyzować kawałek z żywymi bębnami, basem i przesterowanymi gitarami z całkiem dobrym skutkiem (wyszło równo jak rammstein :) )
opisana metoda była dostępna w wersjach cubase starszych od sx.
w sx pewnie jest podobnie ale jeszcze tego nie rozgryzłem do końca.
również logic audio posiada kwantyzację audio ale nigdy nie miałem z tym styczności. słyszałem tylko gotowy zmiksowany kawałek w logicu gdzie zespól który gra na codzień nierówno zabrzmiał jak zawodowa kapela.
szczegółowy opis kwantyzacji audio dla cubase był w jednym z numerów EiS, kiedy to jeszcze ukazywał się cykl tutoriali poświęconych temu programowi
Re: Wyrównanie rytmu w pliku (wave) Stretch itp.
...Jak wyrównać rytm poprzez rozciąganie i ściskanie danego materiału dzwiękowego zaznaczając markerami oczywiście początek każdego taktu.
Chodzi mi o przypadek gdy mam materiał zespołu który grał bez metronomu i potrzebne są drobne poprawki jeśli chodzi o rytm.
Malin
http://www.muzyk.info...
**********************
W przypadku krótszych pętli świetnie sprawdza się też ReCycle - nie jest to program służący do kwantyzacji, ale tnie pętlę na pojedyncze zdarzenia, które można potem zapisać jako osobne pliki lub np. jako soundfonty (a tymi mozna operować z poziomu jakiegoś samplera - również wirtualnego). Razem z samplami ReCycle może zapisać również plik midi z informacjami o rozłożeniu w czasie poszczególnych "plasterków" - dzięki temu można potem dowolnie nimi manewrować w ulubionym sequencerze.
Chodzi mi o przypadek gdy mam materiał zespołu który grał bez metronomu i potrzebne są drobne poprawki jeśli chodzi o rytm.
Malin
http://www.muzyk.info...
**********************
W przypadku krótszych pętli świetnie sprawdza się też ReCycle - nie jest to program służący do kwantyzacji, ale tnie pętlę na pojedyncze zdarzenia, które można potem zapisać jako osobne pliki lub np. jako soundfonty (a tymi mozna operować z poziomu jakiegoś samplera - również wirtualnego). Razem z samplami ReCycle może zapisać również plik midi z informacjami o rozłożeniu w czasie poszczególnych "plasterków" - dzięki temu można potem dowolnie nimi manewrować w ulubionym sequencerze.